Kirjoittaja Aihe: Missä on sääntömuutosehdotukset ?  (Luettu 18070 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #60 : 08.10.03 - klo: 11.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.


Siinä se lukee, päätät stanujen puolesta, vaikka et itse aja ko. luokassa!
Olis luullu, että samassa veneessä ollaan! (pahoilla mielin kuitenkin, joten se syyllistämisestä!)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #61 : 08.10.03 - klo: 11.43 »
No hohhoijaa! Jos joka sanaan takerrutaan piirun tarkasti......  :|

Sen mitä olen kerholla poikien stanuautoja kokeillu tänä syksynä, pito on ollut aivan riittävä tehoihin nähden. Ei ainakaan meillä ole ollut ongelmaa, VAIKKA henkilöt jotka eivät paikalla IKINÄ ole olleetkaan, TIETÄVÄT mattojemme pidon olevan huonon. Näin ei kuitenkaan ole.

Tottakai voi myös stanuun laittaa LRP/Orion kumit, mutta en äe sitä yhtä kriittiseksi kuin virissä, jossa ensi vuonna saatetaan siis paukutella 10 lankasilla.

Olen puhunut.
 :wink:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #62 : 08.10.03 - klo: 11.44 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Yippo, oletko valmis maksamaan harjoitus, auton säätömatkat, hotellit ym. kustannukset, täältä sinne toiseen päähän suomea?
Niin ja matkavakuutukset.
Ei täältä niin vain lähdetä harjoitusmatkalle..... :lol:

Täytyy näköjään siirtyä ajkamaan viriä, vakio koneella, jos kerta vauhti on liian lujaa näille saippuapaloille!   :lol:

Kirjoitan nyt oikein hitaasti, jotta menee perille, KESÄLLÄ ajetaan ne varastot tyhjiksi. (kuluminen on sen mukaista, ettei mene kauaakaan!  :twisted:


Jos sulla on lisenssi ja olet menossa AKK:lle ilmoitettuihin harjoituksiin tai kilpailuihin niin vakuutukset on matkoille, eikös? Hyvin harva kuski lähtee kovin kauas harjoitusmatkalle. Se on jokaiselle kuskille uusi kokemus ja säätötyö edessä kun menee paikkaan jossa ei ole ajanut ennen ja on uudet matot. Ja harvoin ne säädöt on kohdallaan vaikka olisi tutut matot ja paikka. Se tulee kokemuksen mukana se taito tehdä oikeat säädöt nopeasti ja suosittelen opettelemaan sen stanussa. Mulla siihen on mennyt noin 5 vuotta...

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #63 : 08.10.03 - klo: 12.13 »
Hyvä, että rengasongelmasta puhutaan "jo" nyt.
Otinhan asian esille jo viimevuoden puolella ;)
-Pekka

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #64 : 08.10.03 - klo: 12.22 »
Vesa:
Ymmärrän TeeTeeKoo:n reaktion varsin hyvin. Kaiken aikaa on keskusteltu rengassäännöstä, ja ilman muuta on oikeus olettaa, että keskustelu koskee molempia luokkia. Kun yhtäkkiä esitetään, että ei koskisikaan, niin vähemmästäkin alkaa kiehumispiste lähestyä, kaiken sen jälkeen, mitä parin päivän aikana on väännettty.

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

1. Mutta ei varmastikaan voida vaatia sitä että lajiryhmä yrittää poimia mahdollisia ehdotuksia tältä forumilta, vaan kyllä jonkun muun pitää se ns. "lopullinen" yhteenveto ja esitys tehdä.

2. Koska tässä kyseisessä luokassa on melkein joka kisassa 2-3 lajiryhmän edustajaa mukana, niin ei voi olla mikään ongelma mennä keskustelemaan asioista "face-to-face" se antaa aina paremman kuvan tilanteista. Tosin monet eivät uskalla käydä henk.koht. keskusteluja vaan kirjoittavat mieluimmin nimimerkkien takaa, se on niin paljon helpompaa.

3. Ihan vain tiedoksi kaikille. Mulla ja Vesak välillä "sätii" kohtuu lujaa keskenään, siitä huolimatta aina kun näemme ensin kättelemme sitten keskustelemme asioista ja tulemme hyvin toimeen. Tämmöinen käsitys mulla on...


1. Ei voida vaatia, mutta mutta... jos lajiryhmä ja lajiyhteyshenkilö toimivat fiksusti, niin juuri foorumista he helpoiten poimivat ajatuksia, ideoita, mielipiteitä. Saanto on valtavan paljon suurempi kuin millään muulla tavalla. Mielestäni pitäisi kyllä kuulua heidän toimenkuvaansakin.
Toki näin saatu "materiaali" pitää jalostaa, työstää ja karsia, hyvällä maulla. Mutta juuri sillä perusteella lajiryhmään kai henkilöt valitaan, että heillä on arvostelukykyä, ja osaavat erottaa oleellisen epäoleellisesta?

2. Lajiryhmän jäseniä ei ole 2-3 kpl paikalla per kisa. Ainoastaan hyvin harvoin. Ja vaikka olisikin, kuten edellä on todettu, se kanava ei vain toimi.
Lajiyhteyshenkilöt ovat tosiaankin unohdettu luonnonvara. Heidän profiilinsa pitäisi olla ihan jotakin muuta kuin se tällä hetkellä on. Heidän pitäisi olla lajinsa näkyvimpiä persoonia ja esiintyä myös keskustelufoorumissa aktiivisesti: juniorityötä, linkkinä kisaajien ja sääntöjä laativien välillä, mielipiteiden kerääjänä, uusien ajatusten "testaajana", tiedottajana, ym.

3. Näissä keskusteluissa asiat tuppaavat kärjistymään. Kerron myös omalta kohdaltani syyn siihen: olen ihan oikeasti käärmeissäni lajiryhmän aikaansaannoksiin, tai pikemminkin niiden puutteeseen.
Minulla on silti ihan samanlainen käsitys kuin sinulla. Asiat riidelkööt, miehet ovat kavereita keskenään.

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #65 : 08.10.03 - klo: 12.41 »
Koska itsekkin edellä kirjoitin että olen sitä mieltä, että stanuissa voitasiin ajaa 27:lla perustelen kantaani seuraavasti:

Tj-luokissa kuten edellä mainittiinkin uskon pidon/kestävyyden olevan näillä renkailla riittävän ja ajatukseni olikin, että turhaan mennä "säätämään" sellaista luokkaa jolla ei ainakaan tämän forumin puitteissa tunnu olevan pikaista (heti) sääntömuutos tarvetta. Mielestäni Tj-luokissa muutosaikataulu toisenlaiseen renkaaseen voisikin olla pidempi.

Eli toki Tj-luokkiinkin parempi rengas on vaihdettava, jos sellainen markkinoilta löytyy.

En itse aja Tj:tä, mutta "Tj-mekaanikko" olen.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #66 : 08.10.03 - klo: 13.03 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Vesa:
.....
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

...


1. Ei voida vaatia, mutta mutta... jos lajiryhmä ja lajiyhteyshenkilö toimivat fiksusti, niin juuri foorumista he helpoiten poimivat ajatuksia, ideoita, mielipiteitä. Saanto on valtavan paljon suurempi kuin millään muulla tavalla. Mielestäni pitäisi kyllä kuulua heidän toimenkuvaansakin.
Toki näin saatu "materiaali" pitää jalostaa, työstää ja karsia, hyvällä maulla. Mutta juuri sillä perusteella lajiryhmään kai henkilöt valitaan, että heillä on arvostelukykyä, ja osaavat erottaa oleellisen epäoleellisesta?
.......
.......
.......


Kuten jo aikaisemmin jossain sanoin. Niin hoidamme 8 SM-luokan asioita+xkpl kansallisten luokkien asioita, sisältyen koko sääntöpolitiikka, niin tekniikan kuin yleisten asioiden osalta ja kalenteriasiat, sekä muut lajeihin liittyvät asiat.

Sähkötouring luokkia ajatellen, tilanne on hyvä koska lajiryhmässä on ko. luokan aktiiveja mukana. MUTTA tilanne voisi aivan hyvin olla sellainen, että kenelläkään ei olisi mitään sellaista tietoa ko. luokan asioista, joiden perusteella voisimme asioita käsitellä, senpä vuoksi on joka luokassa ko. yhteyshenkilö olemassa. Arvatkaa vain veikö allekirjoittaneelta monta vuotta kulkea kokouksissa ja ihmetellä, mistä puhutaan kun aikoinaan puhuttiin esim. C-10 luokista... Oma tausta kun on vahva slotti -tausta. Noh kyllähän siihen vuosien varrella oppii ja asiat selväksi tulee, kun vain aktiivisesti on mukana ja osaa suodattaa asioita, nimen omaan osaa erottaa ne oleelliset asiat ja mutu tietoon pohjautuvat asiat....

Oli meillä joskus semmoinenkin lajiryhmän henkilö, jota kukaan ei tuntenut ja kuka ei koskaan ollut yhdessäkään kokouksessa mukana, kyseessä ei ollut edes pikkuautoilija, että niinkin on käynyt. LR:n paikkoja kun on jaettu, niin paikat on joskus menneet halukkaille, jos tulijoita ei ole ollut.

Jos tietyt säännöt poimitaan forumista ja lajiryhmä ne "omin päin" työstää, niin siinä on aina se vaara, että silloin voidaan joutua semmoiseen "sanelupolitiikkaan", mistä on aina joskus ollut puhetta. Sen vuoksi itse pidän sitä tärkeänä, että sääntömuutokset tulevat selvinä kirjallisena (sähköposti käy) esityksinä lajiryhmälle perusteluineen, niin asioiden käsittely on paljon helpompaa. Eli tässä tarjoan koko ajan teille harrastajille/kilpailijoille/järjestäjille mahdollisuutta itse vaikuttaa asioihin, joten ihan sen vuoksi kysyn, miksi on niin vaikeaa tehdä selkeitä esityksiä, kuten edellä olen kertonut ?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #67 : 08.10.03 - klo: 14.45 »
Miksikö esityksiä ei tehdä kirjallisesti ja lajiryhmälle osoitettuina? Ainakin seuraavista syistä:

- Suomalainen ei perinteisesti kirjoita mitään „dokumentteja“. Muutama uskaltaa naputella jotakin foorumiin tai ircceihin, mutta kaikkea sen ”virallisempaa” kavahdetaan.

- Laittaessani ajatukseni näkyviin foorumiin, ne pääsevät ”testiin” sille porukalle, jota asiakin koskee, ja parhaimmillaan jalostuvat paremmiksi.

- Keskustelufoorumi elää sinne heitetyistä ajatuksista.

- Kokemukseni on, että ehdotuksilla ja muutosesityksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta mihinkään, lajiryhmän suunnalla siis. Parhaimmillaankin ne tulkitaan vain arvosteluksi ja kritiikiksi.
Esimerkkinä 2004 SM-sarjakalenterista esittämäni, mielestäni asiallinen ja perusteltu ehdotus koskien Turun sisäratakisaa ja sen ajankohtaa. Sitä en tosin tehnyt kirjallisena suoraan lajiryhmälle, mutta se aivan varmasti on silti tullut foorumissakin nähdyksi.
Tämä esimerkki tuli ensimmäisenä mieleen, koska kisakalenteriin näkyy juuri tulleen muutos, toista kisaa koskien. Se ei ole maailman tärkein, mutta kuvastaa sitä, mitä esityksille tapahtuu: ei mitään.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #68 : 08.10.03 - klo: 15.08 »
No jopas on ajat kun otetaan papu nokkaan ehdotuksista...

Paras vaihtoehto vaikuttais olevan sisärenkaaksi LRP/Nosrman kumi, koska sillä ajetaan mm. Tsekin GP, LRP masters ja tod näk myös muita kisoja. En minä 27 kiekkojen puolesta puhujana ole missään vaiheessa ollutkaan, mutta eikö olisi järkevää sallia ne stanussa yhdessä mahdollisen tyyppisnagan kanssa?

Kuten totesin, meillä ei kukaan kisoja kiertävistäö stanukuskeista ( 7kpl) ole valittanut pito-ominaisuuksia ko. kiekon kohdalla. Näin siis meillä.

VesaK:

Mikä vika on Turun kisa päivämäärässä? Ei sovi juuri sinulle tms?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #69 : 08.10.03 - klo: 15.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
No jopas on ajat kun otetaan papu nokkaan ehdotuksista...

VesaK:
Mikä vika on Turun kisa päivämäärässä? Ei sovi juuri sinulle tms?

Hosuin sen verran, että ylläolevasta jutusta saa kuvan, että juuri Turun kisaa koskeva ehdotukseni olisi vienyt pavun nokkaan. Näin ei toki ole, vaan se ei ole aiheuttanut minkäänlaista reaktiota.

Kun joku jotakin esittää, sen ei tarvitse merkitä sitä, että hän olisi hakemassa itselleen etua. Itse ainakin heittelen ajatuksia yleisistä lähtökohdista. Niin myös tässä:

"Näen toiveunta vielä yhdestä muutoksesta: Turun viime talven matot eivät ole SM-sarjakelpoiset. Jos niitä ei uusita ensi talven kisaan mennessä, ehdotan kisan siirtämistä muualle. Ensimmäisenä tulee tietenkin mieleen Mäntsälä, jolla alkaa olla näyttöä valioluokan kisajärjestelyistä.

Lisäksi, Turun kisan ajankohtaa pitäisi harkita. Nyt se osuu Etelä- ja Keski-Suomen talvilomaviikkojen väliin, ja varmasti vaikuttaa monen kilpailijan mahdollisuuksiin osallistua. Kun kyseessä on SM-kisasarja, ainastaan neljällä talvikisalla, pitäisi kisat sijoittaa lomakausien ulkopuolelle. "


Itselleni/juniorille Turun kisa sopii kuin nenä päähän. Se on ainoa kisapaikkakunta, jossa pääsemme ilmaiseksi sukulaistemme luokse majoittumaan.

Kysymys kaikille: olivatko Turun matot viimeksi SM-sarjan tasolle kelpaavat?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #70 : 08.10.03 - klo: 15.31 »
Ei kisoja voi aina siirtää jokaisen lomakauden mukaan. Myös pohjoisessa Suomessa on elämää, vastoin monen järjenjuoksua. Meillä on hiihtoloma vkolla 10. Ei meidänkään takiamme kisoja olla siirretty. Kisakuskeja oli viimetalvenakin 14kpl from Oulu.

Turun matot eivät ole kisatasoa. Martin vetäminä homma tosin on aina toiminut varsin hyvin, mutta sekään ei lisää niihin pitoa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #71 : 08.10.03 - klo: 16.07 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
.....
.....
- Kokemukseni on, että ehdotuksilla ja muutosesityksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta mihinkään, lajiryhmän suunnalla siis. Parhaimmillaankin ne tulkitaan vain arvosteluksi ja kritiikiksi.
Esimerkkinä 2004 SM-sarjakalenterista esittämäni, mielestäni asiallinen ja perusteltu ehdotus koskien Turun sisäratakisaa ja sen ajankohtaa. Sitä en tosin tehnyt kirjallisena suoraan lajiryhmälle, mutta se aivan varmasti on silti tullut foorumissakin nähdyksi.
Tämä esimerkki tuli ensimmäisenä mieleen, koska kisakalenteriin näkyy juuri tulleen muutos, toista kisaa koskien. Se ei ole maailman tärkein, mutta kuvastaa sitä, mitä esityksille tapahtuu: ei mitään.


Kilpailun järjestäjä anoo kilpailua jollekin päivämäärälle tietäen esim. suomessa vaihtelevat koulujen hiihtolomat yms.. jotka vievät siis kaiken kaikkiaan 4 viikonloppua !

Sisäkisoissa on vielä niin, että jotkut joutuvat varaamaan sitä varten hallista vuoroa eivätkä voi pakosta vaikuttaa siihen asiaan.

Tuo muutos joka kalenteriin on tullut, johtuu nimen omaan siitä, että Riihimäki itse ilmoitti/pyysi ko. muutoksen meille, että se alkuperäinen päivä ei käy juuri hallivarauksien takia.

Ja Laukaan muutos johtuu siitä että samaan aikaan pidetään Euroopassa "vähä" isommat kisat, jonne ilmeisesti menee ehkä kymmenkunta kovaa suomalaista kisaamaan... Sen muutoksen Laukaa hyväksyi, jos ei olisi hyväksynyt, niin silloin ko. päivä ei olisi muuttunut..

****
"- Kokemukseni on, että ehdotuksilla ja muutosesityksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta mihinkään, lajiryhmän suunnalla siis. "
****

Kaikella kunnioituksella VesaK, älä puhu semmoista sanalla "Kokemukseni", koska et tietääkseni ole tehnyt yhtäkään sääntömuutosehdotusta lajiryhmälle.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #72 : 08.10.03 - klo: 16.11 »
Otin vapauden siirtää LRP-Touringin foorumilta lainauksen tänne virikuskien palstalle.

Matias Vikstedt kirjoitti:

27:jen tarkoitushan oli säästää aloittelevien kukkaroa, mutta näin ei todellakaan ole. Ensinnäkin, kumissa on jo alussa niin vähän pitoa ja se "pito" loppuu niin nopeasti, että tarvitaan useampi setti, jos haluaa päästä kärkeen.
Toiseksi, auto on niin vaikea ajettava 27 renkailla, joten tulee paljon rikkinäisiä osia ja ne osat eivät todellakaan ole mitään halpoja.
----------------------------------------------------------------------------------

Jos koko touring puolen rengasasiaa ei hoideta kerralla kuntoon, ei sitä hoideta koskaan.
Eikä viripuolelta näytä ainakaan lojaalisuutta heruvan ! :oops:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #73 : 08.10.03 - klo: 16.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Ei kisoja voi aina siirtää jokaisen lomakauden mukaan. Myös pohjoisessa Suomessa on elämää, vastoin monen järjenjuoksua. Meillä on hiihtoloma vkolla 10. Ei meidänkään takiamme kisoja olla siirretty. Kisakuskeja oli viimetalvenakin 14kpl from Oulu.

Itse mietiskelin näin, ehdotusta tehdessäni:
Talvikaudella on vappuun mennessä 15 viikonloppua. Niistä pääsiäinen vie yhden ja jäljelle jää 14. Jos valtakunnan koulujen ja oppilaitosten kolmelle viikolle jakautuvan talvilomakauden viemät 4 viikonloppua rauhoitetaan, jäljelle jää edelleen 10 mahdollista viikonloppua. Kisoja on 4 kpl.

Koska kyseessä on SM-sarja, tämän asian voisi kuitata muillakin tavoilla kuin että "ei meidänkään takia kisoja olla siirretty".
Muistanko oikein, että jossakin kisaohjeistuksessa mainitaan, että loma-ajat pyritään jättämään vapaiksi kisoista?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #74 : 08.10.03 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


****
"- Kokemukseni on, että ehdotuksilla ja muutosesityksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta mihinkään, lajiryhmän suunnalla siis. "
****

Kaikella kunnioituksella VesaK, älä puhu semmoista sanalla "Kokemukseni", koska et tietääkseni ole tehnyt yhtäkään sääntömuutosehdotusta lajiryhmälle.


Muotoilin asian huonosti. Kirjallisia esityksiä suoraan lajiryhmälle en tosiaankaaan ole tehnyt yhtäkään. Syistä, jotka olen kertonut ylempänä.

Esityksiksi katsoin kuitenkin tässä yhteydessä täällä foorumissa tekemäni aloitteet. Joista esimerkkinä mainitsin Turun 2004 talvikisaa ja sen ajankohtaa koskevan ehdotukseni.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #75 : 08.10.03 - klo: 18.38 »
Yippo kirjoitti:

Jos sulla on lisenssi ja olet menossa AKK:lle ilmoitettuihin harjoituksiin tai kilpailuihin niin vakuutukset on matkoille, eikös? Hyvin harva kuski lähtee kovin kauas harjoitusmatkalle. Se on jokaiselle kuskille uusi kokemus ja säätötyö edessä kun menee paikkaan jossa ei ole ajanut ennen ja on uudet matot. Ja harvoin ne säädöt on kohdallaan vaikka olisi tutut matot ja paikka. Se tulee kokemuksen mukana se taito tehdä oikeat säädöt nopeasti ja suosittelen opettelemaan sen stanussa. Mulla siihen on mennyt noin 5 vuotta...
--------------------------------------------------------------------------------

Vähän olen hymiöitä viljellyt, mutta mattokeskustelussa luulin niitä olleen riittävästi.........

---------------------------------------------------------------------------------


Haiskahtaa se sitten miltä, niin en epäile, ettenkö itse saisi "kesytettyä" näitä kuuluisia, (mitkä ne nyt olikaan....? :shock: )
renkaita.
Olen vain riittävästi seurannut, kuinka moni on lopettanut kokonaan, ennenkuin on päässyt alkuunkaan!
Siinä vaiheessa, kun pitäisi oppia ajamaan "ehjiä" kierroksia, vauhtia kasvattaen, ei paljon "häiriötekijöitä" tarvita.
Moni on lopettanut.
Ne, jotka ovat kaikesta huolimatta, uskaltautuneet kilpailuihin, ovat sitten saaneet kuulla: "Olemisestaan väärässä paikassa!"
Ei meidän tiimi!
Eikä meidän tiimin toimesta! (olen yrittänyt suhtautua ymmärtämyksellä, ymmärtäen "yskän")
Joskus se on tullut jopa kalliiksikin, mutta omalla vastuullahan siellä ollaan.
Ne viimeiset sekunnit, ja -kymmennykset sitten haetaan niillä opituilla säätötaidoilla!
Jatkuvasti kuulee siitä, ettei porukkaa saa kisoihin.
Minulle on moni junnu sanonut: "Ettei uskalla lähteä sinne sekaan pyörimään!"

Olen sen vähäisen määrän, mitä olen ehtinyt, yrittänyt auttaa perussäädöissä, että pystyisivät edes harjoittelemaan.
Paljon on itselläkin vielä opittavaa!

Olen kyllä kokoajan yrittänyt sanoa:

Että talvella se, "ajat sitten päätetty", ja joku toinen rinnalle.

Kesäksi, vain se "ajat sitten päätetty". (siis ensi kesäksi, jotta ehditään saada AJOISSA lopullinen vaihtoehto)
Enkä vastusta, vaikka jatkuisi vielä seuraavanakin kesänä!

En minä kaipaa tallaista julkisuutta, mutta rakkaudesta lajiin, ja sen tulevaisuuden turvaamiseksi...........(olen täällä jaloissa pyörinyt, siis foorumilla)

Voisko Reittilän Pekka tulla tuuraamaan välillä, sulla kun on tota kokemusta "hieman" enemmän!?

Yleensä mulla ei ole ollut tapana jättää asioita kesken, nyt täytyy kyllä pitää sormenpäitä vähän jäävedessä!

Toivotaan kuitenkin ettei "katsojaluvut" laske!  :D

Tässä ei sitten ollut, missään kohtaa piikkiä, kenellekään!
(vaikka lainausmerkkejä olenkin viljellyt)

Lähden tässä ensimmäiseksi tarkistamaan lääkitystä, jos siinä olis vaikka säädettävää......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #76 : 08.10.03 - klo: 20.30 »
tuola aikaisemmin luin että CS-27 renkaan pito riittää TJ-luokkaan... Mikä pito?

Oma ehdotukseni on että ajetaan viriä ja stanua kesällä CS-27 renkailla, ja matto kaudeksi joku LRP, tai joku mikä tahansa muu kuin tämä saippua!! EN pidä yhtään tästä 27 säännöstä, joku muu tilalle ensi talveksi!! Sitä paitsi tuo rengas sääntö saattaa karsia joitain osallistujia, jotka eivat pidä 27 saippualla ajosta(matolla)

eli:
talvella:
TJ: LRP
TS: LRP

kesällä:
TJ: CS-27
TS: CS-17
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #77 : 09.10.03 - klo: 12.55 »
Tälle aiheelle tuli kahdessa vuorokaudessa yli 70 kirjoitusta ja puolitoista tuhatta käyntiä. Se kertoo ensinnäkin sen, että asia koetaan tärkeäksi, ja toiseksi se kertoo siitä, että kansa janoaa tietoa.

Ja entäs nyt? Keskustelu renkaista vaimeni kuin veitsellä leikaten. Mistäkö se johtuu? Kaikki, jotka ovat puhelimitse olleet toistensa kanssa yhteyksissä, tai notkuvat ircissä, tietävät suunnilleen, missä mennään. Kaikki muut ihmettelevät huuli pyöreänä, että täh, tässäkö se oli?

Milloinkahan meidänkin lajissamme aletaan ymmärtää tiedottamisen tärkeys? Vaikka tiedottamisella asia itsessään ei vielä miksikään muutu, se vain on niin, että asianosaiset (lue: kisaajat) haluavat tietää, missä mennään. Vai mennäänkö missään. Tiedottaminen on tärkeätä!

Vaikka lajiryhmällä ei mitään uuttaa ilmoitettavaa rengassäännön osalta olisikaan, niin ainakin voisi tällaisen hässäkän jälkeen kertoa esimerkiksi, että asiaa harkitaan, tai että sitä tullaan käsittelemään, tai jotakin muuta, ja että lähiaikoina tullaan kertomaan lopullinen tilanne. Tai sitten että asialle ei ole tapahtumassa kerrassaan yhtään mitään. Sekin jo poistaisi epätietoisuuden.
Eikä muuten olisi huono juttu saada näkemystä siihenkin, että jos pikasääntömuutosta harkitaan, niin harkitaanko sitä silloin sekä TS:n että TJ:n osalle. Siksi, että tästäkin nousi kysymys, joka ei ole vähäinen.

Itse kyllä tiedän melko tarkkaan, missä mennään, mutta mielestäni on lajiryhmän tehtävä tiedottaa omista asioistaan.

Maksaisiko se kovin paljon saada joskus tällaista pientä palvelua niille, joita asia koskee?
Vai olenko väärässä? Onko parempi vain elää pimennossa, kuten tähänkin asti? Ja antaa sääntömuutosten mätkähdellä yllätyksinä.
Kuten tähänkin asti.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #78 : 09.10.03 - klo: 13.18 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tälle aiheelle tuli kahdessa vuorokaudessa yli 70 kirjoitusta ja puolitoista tuhatta käyntiä. Se kertoo ensinnäkin sen, että asia koetaan tärkeäksi, ja toiseksi se kertoo siitä, että kansa janoaa tietoa.

Ja entäs nyt? Keskustelu renkaista vaimeni kuin veitsellä leikaten. Mistäkö se johtuu? Kaikki, jotka ovat puhelimitse olleet toistensa kanssa yhteyksissä, tai notkuvat ircissä, tietävät suunnilleen, missä mennään. Kaikki muut ihmettelevät huuli pyöreänä, että täh, tässäkö se oli?

Milloinkahan meidänkin lajissamme aletaan ymmärtää tiedottamisen tärkeys? Vaikka tiedottamisella asia itsessään ei vielä miksikään muutu, se vain on niin, että asianosaiset (lue: kisaajat) haluavat tietää, missä mennään. Vai mennäänkö missään. Tiedottaminen on tärkeätä!

Vaikka lajiryhmällä ei mitään uuttaa ilmoitettavaa rengassäännön osalta olisikaan, niin ainakin voisi tällaisen hässäkän jälkeen kertoa esimerkiksi, että asiaa harkitaan, tai että sitä tullaan käsittelemään, tai jotakin kuuta, ja että lähiaikoina tullaan kertomaan lopullinen tilanne. Tai sitten että asialle ei ole tapahtumassa kerrassaan yhtään mitään. Sekin jo poistaisi epätietoisuuden.
Eikä muuten olisi huono juttu saada näkemystä siihenkin, että jos pikasääntömuutosta harkitaan, niin harkitaanko sitä silloin sekä TS:n että TJ:n osalle. Siksi, että tästäkin nousi kysymys, joka ei ole vähäinen.

Itse kyllä tiedän melko tarkkaan, missä mennään, mutta mielestäni on lajiryhmän tehtävä tiedottaa omista asioistaan.

Maksaisiko se kovin paljon saada joskus tällaista pientä palvelua niille, joita asia koskee?
Vai olenko väärässä? Onko parempi vain elää pimennossa, kuten tähänkin asti? Ja antaa sääntömuutosten mätkähdellä yllätyksinä.
Kuten tähänkin asti.



Lukekaa allekirjoittaneen kaikki aiheeseen liittyvät postit muista topiceista, siellä on kerrottu moneen kertaan, onko asia haudattu, vai keskustellaanko siitä koko ajan (kenties joka kokouksessa ??)  vai missä mennään.....

Pitääkö joka vaiheessa toitottaa samaa asiaa..... ja joka topiciin kertoa se sama juttu, että asia on koko ajan vireillä.... SILLÄ HYVIN SELVÄSTI SE ON AIKAISEMMIN JO KERROTTU !

Keskustelemme myös joka vaiheessa sähköpostitse mm. juuri tälläkin hetkellä, koska olemme saaneet aiheeseen liittyvän sääntömuutosehdotuksen, joka on muuten ensimmäinen lajiryhmän ulkopuolinen selkeä muutos ehdotus tästä asiasta... tosin kausi alkaa 106(?) vrk päästä ja olemme luvanneet, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä viimeistään toukokuussa 2003 ja silloin todettiin, että siihen ei ole edellytyksiä, koska edelleenkin uskomus on vahva, että ollaan tällä hetkellä oikeilla linjoilla. Ja tähtäämme tuohon parempaan ratkaisuun, jos vaikka sitten saataisiin sellainen päätös, että muutoksia ko. asian suhteen ei tarvitsisi tehdä vuoden välein... Ko. ehdotuksen käsittely on kuitenkin kesken !

Jotenkin allekirjoittaneella on sellainen muistikuva, että joku nimeltä mainitsematon jossain vaiheessa kritisoi kovasti sitä, kun ko. sääntö muuttuu melkein joka vuosi, joten emme sitä nyt alkaa koko aikaa muuttelemaan....

OTTAKAA ALLA OLEVA KOMMENTTI TALTEEN, NIIN EI TARTTE KYSELLÄ KOKO AIKAA MISSÄ MENNÄÄN ASIAN TIIMOILTA !

Keskustelemme joka kokouksessa (ja siis koko ajan sähköpostitse myös) tästä aiheesta niin kauan kunnes löytyy se paras mahdollinen ratkaisu, joka vaatii myös sen siirtymäajan. Mitään ei tapahtu TÄLLÄ TIETOA ( torstaina 9.10.2003 noin klo 13.00- ) tämän asian tiimoilta ennen kuin ollaan täysin selvillä "parhaasta" vaihtoehdosta.

KUN JOTAIN UUTTA ILMENEE JA PÄÄTÖKSIÄ SAADAAN AIKAAN, NIIN VOIN VAKUUTTAA, ETTÄ TÄMÄ FORUMI ON SE JOKA SEN ENSI KÄDESSÄ SAA TIETÄÄ, EI TARVITSE ODOTTAA AKK:N VIRALLISTA LEHTEÄ, JOSSA ON VIRALLISET TIEDOTUKSET !

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #79 : 09.10.03 - klo: 13.42 »
Kiitos.
Koska vastauksesi sisälsi tiettyjä ristiriitaisuuksia, niin otan vapauden ilmaista saman vielä eri sanoin:

Lajiryhmä on saanut muutosesityksen sähkö-Touringluokan rengassäännön muuttamiseksi kaudelle 2004, ja on par'aikaa selvittämässä ja harkitsemassa asiaa. Tämän selvityksen tuloksista ja mahdollisesta sääntömuutoksesta kaudelle 2004 tullaan tiedottamaan tällä foorumilla välittömästi, kun päätös asiasta on syntynyt.


Edit: Ottakaa kerran telkkariuutiset nauhalle, niin ei tarvitse olla joka ilta kurkkimassa, mitä maailmassa on tapahtunut  :wink:

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #80 : 09.10.03 - klo: 13.45 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kiitos.
Koska vastauksesi sisälsi tiettyjä ristiriitaisuuksia, niin otan vapauden ilmaista saman vielä eri sanoin:

Lajiryhmä on saanut muutosesityksen sähkö-Touringluokan rengassäännön muuttamiseksi kaudelle 2004, ja on par'aikaa selvittämässä ja harkitsemassa asiaa. Tämän selvityksen tuloksista ja mahdollisesta sääntömuutoksesta kaudelle 2004 tullaan tiedottamaan tällä foorumilla välittömästi, kun päätös asiasta on syntynyt.


Kiitos, olet ilmaissut asian juuri niin kuin se on !

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #81 : 10.10.03 - klo: 16.59 »
Ihan rauhallisesti vaan, ei ole tarkoitus kaivaa "ruumista" ylös, ja tarkistaa onko se "kuollut"!
---------------------------------------------------------------------------------

Spif Kirjoitti ihan hyvän neuvon, ja sen johdosta ajattelinkin antaa, selityksen: (merellä tapahtuneen johdosta annetaan meriselitys)

Ei hirvittävän vahvasti mee tällä hetkellä Suomen pikkuautoilulla... Löytyisikö nyt jokaiselta pieni hetki olla itsekseen, että miettiä onko tämä oikea tapa kehittää lajia? Varmasti lajiryhmä olisi voinut tehdä asioita toisin, mutta onko tämä oikea tapa harrastajilta tuoda asioita esiin?

Muutamilta kuskeilta kyselin keväällä renkaasta ja heidän mielipide oli, että 27:lla pystyy ajamaan matolla. Itsellä kokemukset oli pienet, mutta ei huolestuttavat. Keväällä muistaakseni myös kritisoitiin sitä, että joudutaan saippuakiekoilla ajamaan kesällä (ei ehkä foorumissa, mutta ainakin kisapaikoilla), silti saatiin ajettua. Näillä kokemuksilla en pitänyt 27:aa varmasti parhaana renkaana, mutta varmana ratkaisuna harrastajan kannalta. Renkaan hinta ei ole järkyttävän kallis ja saatavuus on taattu.
-------------------------------------------------------------------------------------

Miten kaikkien rauhallisena luulema persoona, onkin jotain muuta?

Erinäisten psykologien, luennoilla kuulemani,arvio ihmistyypeistä:
Niitä on neljä eri tyyppiä:
-käynnistäjä
-toteuttaja
-myötäilijä
-                  (neljättä en nyt muista, mutta koitetaan pärjätä näillä)

Otetaan ihan FIKTIIVINEN esimerkki ja henkilöt.

Kun käynnistäjä, (nimetään se vaikka tässä tapauksessa esim TTKoo:ksi ) aikansa sivusta seurattuaan, huomaa ongelman, ja sen ettei siihen näytä korjausta tulevan, alkaa pikkuhiljaa "käydä"!
Käymisen tuloksena, sopalle käy niinkuin käy....
Silloin paikalle saapuu toteuttaja ( nimetään se tässä fiktiossa vaikka CAi:ksi, villinlännen aikoina sitä kutsuttiin "leikkisästi": Ratsuväeksi!
Tässä vaiheessa toteuttaja sanoo, paikalle tullessaan: "Onhan soppa"!
Niinkuin onkin!
Hetkessä hän on toteuttamassa, alkuperäistä tavoitetta!
Silloin siihen lähtevät muutkin mukaan, ja asiat lähtevät rullaamaan ......

Jatketaan edelleen, vaikka tästä fiktiohenkilö TTKoo:sta:

On se saanut Hong Konginkin, miltei sekaisin!

Oli huomenissa lähdössä laivalastillinen tavaraa Hong Kongiin, seuraava laiva lähtisi vasta kuukauden päästä.
Mutta kyynärvarren paksuinen, ja -pituinen osa valmistuisi vasta ylihuomenna. Mitä tehdä? Tavarat laivaan, ja loput JÄLKITOIMITUKSENA perässä!
TTKoo "keksi" lähettää jälkitoimituksen lentokoneella, jolloin ne tietenkin olivat perillä, noin kolme viikkoa ennen varsinaista toimitusta!
Sen jälkeen olikin sellainen "hulapaloo", ettei paremmasta väliä!
Luulivat saaneensa sen, "varsinaisen toimituksen", ja ihmettelivät: "Tässäkö kaikki"!

Tällaista kaikkea voi tapahtua fiktiossa, ei todellisessa elämässä!

Ei kannata olla huolissaan pienoisautoilun tilasta, jos olisi liian hiljaista, silloin pitäisi huolestua!

Joten Hyvää Jatkoa kaikille toivottaa se: lyhyt, laiha, tuuheatukkainen, ja vähäpuheinen "pikkunalle" !

(tämä tässä foorumissa, vain siksi, että täällä se soppa kiehui....)

Hymyillään kun tavataan, muttei sentään naureta, ihan päin naamaa!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #82 : 08.11.03 - klo: 11.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

KUN JOTAIN UUTTA ILMENEE JA PÄÄTÖKSIÄ SAADAAN AIKAAN, NIIN VOIN VAKUUTTAA, ETTÄ TÄMÄ FORUMI ON SE JOKA SEN ENSI KÄDESSÄ SAA TIETÄÄ, EI TARVITSE ODOTTAA AKK:N VIRALLISTA LEHTEÄ, JOSSA ON VIRALLISET TIEDOTUKSET !


Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Esitystä joka on työn alla sitä on käsitelty ja se saanee lopullisen sinettinsä ensi lauantaina lajiryhmän kokouksessa.


Tiedän aiheuttavani jälleen synkkiä purkauksia, mutta edes jonkinlaisen lajin ja lajiryhmän uskottavuuden vuoksi: mikä oli lopputulos?

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #83 : 08.11.03 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

KUN JOTAIN UUTTA ILMENEE JA PÄÄTÖKSIÄ SAADAAN AIKAAN, NIIN VOIN VAKUUTTAA, ETTÄ TÄMÄ FORUMI ON SE JOKA SEN ENSI KÄDESSÄ SAA TIETÄÄ, EI TARVITSE ODOTTAA AKK:N VIRALLISTA LEHTEÄ, JOSSA ON VIRALLISET TIEDOTUKSET !


Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Esitystä joka on työn alla sitä on käsitelty ja se saanee lopullisen sinettinsä ensi lauantaina lajiryhmän kokouksessa.


Tiedän aiheuttavani jälleen synkkiä purkauksia, mutta edes jonkinlaisen lajin ja lajiryhmän uskottavuuden vuoksi: mikä oli lopputulos?


Aivan...

Kutakuinkin viikko sitten tehtiin lopullinen päätös ko. CAi tekemästä sääntömuutosehdotuksesta. Ja sen osalta nykykokemuksien perusteella, Mäntsälän kisakaan ei tuonut mitään uutta, sekä "teatterimainen" rengastesti, kuten kerrottu on, ei ole tuonut mitään sellaista jonka perusteella lajiryhmän tulisi tehdä uusi päätös ko. asiassa. Eli pysytään siinä säännössä joka aikoinaan on tehty.



Äänestys joka tällä forumilla on ollut : Siitä olisi hyvä kuulla jonkinlainen yhteenveto sekä olisi myös hyvä, että "Pro" kuskit kertoisivat rengaskokemuksiansa Ranskan reissulta viime viikonlopulta.... Kuinka "hyviä" ovat Orionin renkaat...


Ehkä tuo kokonaisuus sitten kertoo sen, että rengasasian "parhaan ratkaisun" löytäminen ei ehkä ole helppo asia...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #84 : 09.11.03 - klo: 02.21 »
Ite en ollut Ranskassa, mutta tänään ajetun Blue Carpetin perusteella voisin sanoa ettei Orion tai LRP rengas ole mitenkään ylivertainen CS-27 verrattuna. Kun kierrosaika on noin 10 sekunnin kieppeillä on Orion noin 0,1-0,2s nopeampi ja yleensäkin vähän helpompi ajaa kuin 27, mutta mitään merkittävää eroa ei ole. Blue Carpetissa sallittuja renkaita olivat mm CS-22, CS-27, Orion B ja LRP V24. 5 kärjestä minun tietojeni mukaan 3 ajoi LRP:llä, 1 Orioneilla ja 1 ilmeisesti 22:lla. Kisan jälkeen ajoin testiakun 27:lla ja kierrosaika oli 0,1s hitaampi kuin Orioneilla. Orion kuitenkin kuluu huomattavan nopeasti ja laatuvaihteluita ilmeisesti on ja rengas tahtoo revetä beltin vierestä, joten vaikka aikaisemmin äänestin Orionin puolesta, olen nyt sitä mieltä ettei rengassääntöä ole järkeä vaihtaa ennenkuin löydetään joku oikeasti parempi rengas...

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Renkaat stanuille?
« Vastaus #85 : 09.11.03 - klo: 21.08 »
Nyt kun olen saanut kirjoitusoikeuden, ajattelin avata sanaisen arkkuni renkaiden suhteen...

Mielestäni stanuille edelleen paras ja varteenotettavin vaihtoehto olisi CS-27, sillä ainakin omien kokemusteni pohjalta olen päätynyt seuraavanlaiseen lopputulokseen:

+ hyvä pito (kaikille sama)
+ vakioinsertit ovat mielestäni hyvät
+ kestävyys todella hyvä
+ ei repeile
+ budjettikulut pienenee
+20 akkuakin ajettu setti toimii vielä hyvin treenirenkaana toisin kuin CS-22
+ "sisäänajettuja" CS-27 renkaita voi ostaa virikuskeilta

- Uudet renkaat eivät toimi ekoilla akuilla vaan vaativat n. 4-8 akkua sisäänajoa

Ne, jotka valittavat CS-27 renkaan huonosta pidosta, niin mielestäni edelleen kaikille se pito on sama,ajetaan sitten X-Rayllä, Assolla tai ihan millä vaan vessalle, joka vaan radalle mahtuu. Ei niitä CS-27 renkaita tarvitse jokaiseen kisaan ostaa! Mielestäni se on suurta tuhlausta!

Virin rengasvalintaan en ota kantaa, sillä itsellä ei ole kyseisestä luokasta minkäänlaista kokemusta! Jos alatte laskea ääniä niin minun ääneni stanun rengassääntöasiassa voi antaa CS-27 renkaille ehdottomasti!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Renkaat stanuille?
« Vastaus #86 : 11.11.03 - klo: 10.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Losikuski"
Nyt kun olen saanut kirjoitusoikeuden, ajattelin avata sanaisen arkkuni renkaiden suhteen...

+ "sisäänajettuja" CS-27 renkaita voi ostaa virikuskeilta

- Uudet renkaat eivät toimi ekoilla akuilla vaan vaativat n. 4-8 akkua sisäänajoa
------------------------------------------------------------------------------------
Tuo plussakohta oli se syy yhtenevän päätöksen haluuni!
En halunnut mainita sitä, ettei siitä olisi tullut "riippakiveä" TS:n kovempaan muutoshalukkuuteen!
-------------------------------------------------------------------------------------
Vaikka olen "raivoisasti" ajanut yhtenäisen rengassäännön luomiseksi TS:ään, ja TJ:in.
Eräänä "pontimena" säästösyyt, joita en ole halunnut tarkemmin perustella.  ( lainaus omasta, aiemmasta kirjoituksestani )
-------------------------------------------------------------------------------------
Vaikka asia on jo loppuunkäsitelty.
Päätin kuitenkin lisätä em:n, jos se on joitakuita "vaivannut"!

Olen usein "kadehtinut" henkilöitä, jotka osaavat sanoa, tai kirjoittaa asiat vähillä sanoilla!
Saaden silti, paljon asiaa sanotuksi, ja vielä ymmärrettävästi!

Losikuski on taas yksi heistä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
foamit/kumit
« Vastaus #87 : 22.11.03 - klo: 00.39 »
En tiedä,onko kukaan vielä ehdottanut...mutta olisiko mahdoton ajatus, että matoilla ajettaisiin kisat foameilla ja asfaltilla kumeilla?

Omassa kerhossa harjoituksissa foamit saavat yhä suurempaa suosiota johtuen mattojen huonosta pidosta.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #88 : 23.11.03 - klo: 17.06 »
No onhan tuota foami-luokkaa viime talvena vähän ajettukin, mutta minä en ainakaan haluasi siihen ryhtyä, vaikka treeneissä välillä ajelenkin. Jos foameilla haluaa ajaa kovaa ja kunnolla niin sulla on joka akulliselle uudet renkaat ja ne tehdään siten että uusista sorvataan puolet pois ja kun olet sen yhden akun ajanut niin ne on liian pienet tai pahimmassa tapauksessa revenneet niin pahasti että ovat pilalla... Tällainen mielikuva mulla on foameista. Ei kiitos.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #89 : 23.11.03 - klo: 19.45 »
C-12 luokassa pääsee ajamaan foameilla, ja voin sanoa että: "Todella lujaa"!

"Tuuringissa" foamit eivät oikein palvele tarkoitusta, koska kisat kuitenkin ajetaan gummirenkailla!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.