Kirjoittaja Aihe: Lakot  (Luettu 10636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #30 : 18.04.10 - klo: 21.46 »
Mutta esim rakennusalalla tienaat duunarina jo paremmin kuin insinööri jos vaan osaat hommasi.

Urakoilla voi tienata todella hyvin, mutta käsittääkseni peruspalkkaus on yhtä kokeneella insinöörillä parempi kuin yhtä kokeneella timpurilla.

Mikä sitten on peruspalkkaus ja kokeneempi insinööri? Minulla on 18. vuosi insinöörinä menossa ja eri vuosien yhteenlaskettujen tulojen perusteella olen hyvinä vuosina ansainnut jopa yli 1.000 Euroa kuukaudessa, mutta muuten se tuppaa jäämään sinne 500 - 1.000 euron väliin. Jos yritän pyytää lisää olen kuulemma ahne riistäjä paskiainen. Eli se alle 1.000 euroa kokeneelle insinöörille lienee sopiva, jos ei halua leimautua ahneeksi.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Lakot
« Vastaus #31 : 18.04.10 - klo: 22.25 »
Mutta esim rakennusalalla tienaat duunarina jo paremmin kuin insinööri jos vaan osaat hommasi.

Urakoilla voi tienata todella hyvin, mutta käsittääkseni peruspalkkaus on yhtä kokeneella insinöörillä parempi kuin yhtä kokeneella timpurilla.

Mikä sitten on peruspalkkaus ja kokeneempi insinööri?

Peruspalkkaus on listalta napattuja numeroita, kuten hyvin tiedät. Vaikea uskoa, että kouluja käymällä päästään pelkästään "puhtaampaan" hommaan. Luulisi sen vaikuttavan palkkaukseenkin, kun ei oteta huomioon urakoita yms. Riippuu se varmasti firmastakin ja insinöörin asemasta. Vastaavalla mestarilla voi olla selvästikin parempi palkka kuin samalla rakennuksella olevalla toisella mestarilla.

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #32 : 18.04.10 - klo: 23.36 »
hyvinä vuosina ansainnut jopa yli 1.000 Euroa kuukaudessa, mutta muuten se tuppaa jäämään sinne 500 - 1.000 euron väliin. Jos yritän pyytää lisää olen kuulemma ahne riistäjä paskiainen. Eli se alle 1.000 euroa kokeneelle insinöörille lienee sopiva, jos ei halua leimautua ahneeksi.
Nopeasti arvioiden olet joko:
1. Osa-aikainen
2. Uuden laskimen tarpeessa
3. Palkkakuopassa

Kohdan 3. perustelee interweb:
http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article199214.ece

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #33 : 19.04.10 - klo: 08.38 »
hyvinä vuosina ansainnut jopa yli 1.000 Euroa kuukaudessa, mutta muuten se tuppaa jäämään sinne 500 - 1.000 euron väliin. Jos yritän pyytää lisää olen kuulemma ahne riistäjä paskiainen. Eli se alle 1.000 euroa kokeneelle insinöörille lienee sopiva, jos ei halua leimautua ahneeksi.
Nopeasti arvioiden olet joko:
1. Osa-aikainen
2. Uuden laskimen tarpeessa
3. Palkkakuopassa

Kohdan 3. perustelee interweb:
http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article199214.ece

1. Jos osa-aikaiseksi lasketaan se, että aloittaa työnteon joka päivä ani varhain ja lopettaa iltamyöhällä arkisin ja viikonloppuisin niin sitten kyllä.

2. Laskimeni on vuonna -88 ostamani HP 28C, jossa on tunnetusti käänteinen puolalainen logiikka.

3. Jos yritän saada enemmän saan ahneussyytöksiä. Linkkaamassasi artikkeleissa ei oltu eritelty tarkemmin työtehtävien laatua, joten voihan olla, ettei meille pitkän linjan 3D-piirtäjille makseta samaa mitä muille ammattikunnassamme.

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #34 : 19.04.10 - klo: 21.43 »
3. Jos yritän saada enemmän saan ahneussyytöksiä. Linkkaamassasi artikkeleissa ei oltu eritelty tarkemmin työtehtävien laatua, joten voihan olla, ettei meille pitkän linjan 3D-piirtäjille makseta samaa mitä muille ammattikunnassamme.
Älä vielä kerro, että joudut käyttämään inventor:a työssä, alkaisi olla jo liian kovaa kuultavaa :shocked:.

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #35 : 19.04.10 - klo: 22.37 »
Palkat vaeltaa ihan tolkuttomasti. Hain kerran työnjohtajan paikkaa, enkä saanut kun pyysin liian vähän. Sanoivat että joutuvat joka tapauksessa maksamaan 40% pyyntöä enemmän. Ja useammin toki päinvaston: kerran homma, jonka palkkaa en sulattanut teknikolle, siihen meni kuitenkin inssi tytyväisyyttä uhkuen. Metallialallla, jossa piti olla kovat palkat. ;-)

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #36 : 20.04.10 - klo: 01.10 »
Metallialalla kovat palkat...
Pöh.

Metallimiehen palkka maksetaan metallirahalla, paperimiehen paperirahalla.  :grin:

Tuon veisteli muuan entinen työkaveri joka opeteltuaan meillä ensin hitsaamaan, siirtyi paperitehtaalle tekemään huolto- ja korjaushommia yksityisyrittäjänä.

Toki oma palkkani on ihan kohtuullinen, tulen sillä toimeen ja saan jopa harrastukseni maksettua.
Jos jotku ei saa työstään arvoistaan palkaa niin ne on hoitoalan ihmiset ja niistä nimenomaan ne jotka tekee kaiken ns. likaisen työn.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #37 : 21.04.10 - klo: 07.45 »
3. Jos yritän saada enemmän saan ahneussyytöksiä. Linkkaamassasi artikkeleissa ei oltu eritelty tarkemmin työtehtävien laatua, joten voihan olla, ettei meille pitkän linjan 3D-piirtäjille makseta samaa mitä muille ammattikunnassamme.
Älä vielä kerro, että joudut käyttämään inventor:a työssä, alkaisi olla jo liian kovaa kuultavaa :shocked:.

Kyllä omistan myös Inventor lisenssin, mutta käytän ohjelmaa vähänlaisesti; se ei oikein vastaa tarpeitani. Menin vipuun kun lipevä myyntimies vakuutteli sen autuaaksitekevästä ihanuudesta. Kaupanpäällisiksi AutoCAD lisenssini menetti päivitysoikeuden, eikä Inventoria voi downgreidata AutoCADiksi.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #38 : 21.04.10 - klo: 09.30 »
Ei helvata sentään, minä menen tänään lakkoon, LEIPÄLAKKOON :lol:
En syö leipää muutamaan päivään ihan vaan sen takia että en ole koskaa lakkoillut.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #39 : 22.04.10 - klo: 11.03 »
Tupakkalakko on kovempi juttu :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #40 : 22.04.10 - klo: 23.21 »
Tupakkalakko on kovempi juttu :lol:

En osaa tuohon mitään sanoa koska en ole ikinää maistanut tuota myrkkytikkua.
Toivon jokaiselle röökaajalle leuanpoistoa :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #41 : 22.04.10 - klo: 23.44 »
Jerzi miltä kuulostaisi Pepsi lakko :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #42 : 23.04.10 - klo: 00.06 »
Jerzi miltä kuulostaisi Pepsi lakko :wink:

Jaahas, voin olla ilman sitä mutta ilman leipää en OLE :evil: saakulin mummot kuin oli ostanut koko prisman tyhjäksi tänään, minähän en ruisleipää syö keskellä viikkoa :evil:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Lakot
« Vastaus #43 : 23.04.10 - klo: 00.57 »
Kyllä leipälakko vielä menee, mutta kuinka moni ryhtyy olutlakkoon? Itse olin helmikuussa 2vk tipattomalla, kunnes tuli MM-lätkää (vai millon se tuli, iha v sama). Yleensä en lätkästä innostu, mutta kun siellä oli ne parhaat :lol: "hihi".

Anyways, normaalisti tulee opiskelijana otettua melkein jo torstaina (pe vapaa), perjantaina (normipäivä) ja lauantaisin viihteelle.

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #44 : 23.04.10 - klo: 13.02 »
Kyllä leipälakko vielä menee, mutta kuinka moni ryhtyy olutlakkoon? Itse olin helmikuussa 2vk tipattomalla, kunnes tuli MM-lätkää (vai millon se tuli, iha v sama). Yleensä en lätkästä innostu, mutta kun siellä oli ne parhaat :lol: "hihi".

Anyways, normaalisti tulee opiskelijana otettua melkein jo torstaina (pe vapaa), perjantaina (normipäivä) ja lauantaisin viihteelle.

Mitä, ei sunnuntain loivennusta, eikä pikkuperjantaita? Sähän olet siisti suomalainen ;-)

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Lakot
« Vastaus #45 : 23.04.10 - klo: 17.06 »
Kyllä leipälakko vielä menee, mutta kuinka moni ryhtyy olutlakkoon? Itse olin helmikuussa 2vk tipattomalla, kunnes tuli MM-lätkää (vai millon se tuli, iha v sama). Yleensä en lätkästä innostu, mutta kun siellä oli ne parhaat :lol: "hihi".

Anyways, normaalisti tulee opiskelijana otettua melkein jo torstaina (pe vapaa), perjantaina (normipäivä) ja lauantaisin viihteelle.

Mitä, ei sunnuntain loivennusta, eikä pikkuperjantaita? Sähän olet siisti suomalainen ;-)

Loivennuksia ei toistaiseksi ole tarvinnut :wink:. Tiistaisin tulee väliin nautittua, kun katselee telkasta futista.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #46 : 23.04.10 - klo: 18.58 »
Tupakkalakko on kovempi juttu :lol:
Todellakin :) Monia on takana ja huomenna alkaa uusi yritys.
SlidSlide mainitsi olut lakosta, niin siihen on helppo lähteä :) Ei tule alkoholia juotua juuri ollenkaan. Viimeksi taisin juoda pari kk sitten saunakaljan. Ja oikein perskännejä ei ole tullut juotua about kolmeen vuoteen :)

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Lakot
« Vastaus #47 : 24.04.10 - klo: 01.25 »
kyllä tupakasta on helppo lakkoilla. Mutta lopettaminen on ihan toinen juttu. Lakkoiltua on tullut ihan tarpeeksi. Kerran 9kk. Mutta niin se vaan alkoi uudestaan heikolla hetkellä. Ajattelin että jos nyt tämän yhden vaan poltan :)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Gatling

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #48 : 24.04.10 - klo: 08.19 »
kyllä tupakasta on helppo lakkoilla.

Itse ollut tupakkalakossa vuodesta 1999, kai sitä voi jo lopettamiseksikin sanoa...?
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Lakot
« Vastaus #49 : 24.04.10 - klo: 12.47 »
kyllä tupakasta on helppo lakkoilla.

Itse ollut tupakkalakossa vuodesta 1999, kai sitä voi jo lopettamiseksikin sanoa...?

No jaa...  :grin:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #50 : 24.04.10 - klo: 20.38 »
Kylä tupakasta pääsee hyvin eroon, kunhan ensin huonoilla lakoilla suututtaa kunnolla itsensä. ;-)

Itse lopetin uutenavuonna, hm...muistaakseni vuonna -87.

- lisähommia on siinä, että välttelee aluksi tilanteita ja paikkoja, joissa aina poltti.
- ei ala keskustelemaan itsensä kanssa aiheesta ollenkaan, tyliin "nyt harmittaa/ilottaa niin paljon että nyt saan yhden" Jos on pakko, niin mieti miten idiottimaista hommaa se on, ja miten idiotti on, kun neuvottelee itsensä kanssa.
- ei etsi tukea tai kehuja muualta, itse on ainoa joka siitä hyötyy ja jota se kiinnostaa.
- ei yritä ja koita olla ilman, vaan on. Ei kukaan yritä mennä ku*ellekaan, vaan menee.
- ei sysää vastuuta ulkopuolelle: purkkaan tai muihin hokkuspokkuksiin.
Noi nyt heti tuli mieleen.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Lakot
« Vastaus #51 : 24.04.10 - klo: 23.56 »
Ei kyllä kuulu tähän, mutta miksi edes aloittaa polttamaan??? Itse liikuin myös ala-asteella "porukoissa", joissa "kovat" äijät poltti. En kuitenkaaan itse ruvennut.

Nykyisenä ex-väliiin-baaritupakoitsijana kaihdan kääryleitä aina. Tulee niin hirveä krapulakin :huh:.

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #52 : 24.04.10 - klo: 23.59 »
miksi edes aloittaa polttamaan?
Nykyisenä ex-väliiin-baaritupakoitsijana...
"kovat" äijät poltti. En kuitenkaaan itse ruvennut.

Ninpä niin.  Taisit vastata jo itsekin ;-D

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Lakot
« Vastaus #53 : 25.04.10 - klo: 10.38 »
miksi edes aloittaa polttamaan?
Nykyisenä ex-väliiin-baaritupakoitsijana...
"kovat" äijät poltti. En kuitenkaaan itse ruvennut.

Ninpä niin.  Taisit vastata jo itsekin ;-D


Njoo, ei tosiaan edellinen viestini ihan selvillä vesillä kirjoitettu. Ainahan voi kysyä miksi jotain oli se sitten mitä tahansa - eikä se johda yhtään mihinkään.

Elintarvikelakko kolahti meikäläiseen ensimmäisen kerran eilen, kun oletin kaupassa olevan haluamaani grillilihaa. Olivat loppu ja niin jäi grillaaminen :cry:.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #54 : 25.04.10 - klo: 15.23 »
Kävin syömässä Pancho Villassa hampurilaista ja paksut ranskalaiset oli loppu, tilalle sai normi naruja mitä mäkkärissäkin on ja mä olin möks.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #55 : 27.04.10 - klo: 12.18 »
Ei ollut työnantajilla kanttia pitää 3:n päivän työsulkua.
Olisi ollut kyllä sama kuin ampuis itseään jalkaan haulikolla.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #56 : 28.04.10 - klo: 15.33 »
Ei ollut työnantajilla kanttia pitää 3:n päivän työsulkua.
Olisi ollut kyllä sama kuin ampuis itseään jalkaan haulikolla.

...mutta tämä typeryyden mamistus koitettiin kääntää moraaliseksi voitoksi "me olemme kuluttajan asialla ja haluamme turvata kansalaisten ruokahuollon" -Ja mä kun luulin että jeesus oli kuollut ;-D

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #57 : 28.04.10 - klo: 19.08 »
Aivan turhia lakkoja.

Kaupasta sai nakkeja ja pottusalaattia  :p
Axial SCX 10 TR

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #58 : 28.04.10 - klo: 20.03 »
Aivan turhia lakkoja.

Kaupasta sai nakkeja ja pottusalaattia  :p
Samaa mieltä!  :cheesy:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lakot
« Vastaus #59 : 28.04.10 - klo: 21.40 »
Aivan turhia lakkoja.

Kaupasta sai nakkeja ja pottusalaattia  :p
Samaa mieltä!  :cheesy:

Kyllä osa porukasta meinasi kuolla, kun ei enää saanut valmisruokia! ;-]