Kirjoittaja Aihe: Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista  (Luettu 105809 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #60 : 10.12.03 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Pakko taas kirjoittaa pari sanaa, kun Ville Vainio alkoi pelkäämään kiertokankensa puolesta. Tieto lisää tuskaa sanotaan, mutta huolesi on melkein kokonaan turha. Yritin vain kirjoituksellani viestiä sen asian, että on kivaa/hienoa/järkevää ymmärtää laitteiden toimintaperiaatteita, jotta voi hyödyntää laitteita parhaalla mahdollisella tavalla tai estää turha rikkoutuminen.

Tulppaa vaihtamalla ei säädetä sytytysajankohtaa kuin välillisesti, koska kaasuttimen asetukset käytännössä määrittävät sen. Toki tulpan pitää olla "hehtaarilla", jotta säätäminen onnistuu. Useinhan se ei onnistu niin kuin tällä keskustelufoorumilla voi lukea.

Moottorikeskusteluun osallistun lisää oman kokemuksen verran. Olin ostotilanteessa täysin moottorimyyjän armoilla. Halusin vain toimintavarman moottorin aluksi, koska emme sitä osaa lähtökohtaisesti käyttää ja on mukavampaa ajaa "varmasta aika lujaa kuin epävarmasti hirveän lujaa". Ostoksemme onnistui, kiitos valistuneen myyjän.

Suosittelen meidän noviisien hankkivan aluksi ihan tavallisen moottorin. Sen voi ajamaan oppiessa kuluttaa loppuun. Moottorin porttien lukumäärä, luvatut hp:t ja ihmejäähdytysritilät kannattaa unohtaa. Katsokaa vaikka tämän kesän kisatuloksia, jossa on peruskoneet ainakin 10 parhaan joukossa ellei peräti top 5 sisällä. Omituisen hyviä ovat nämä "halvat ja vähäheppaiset" koneet.  Enkä malta olla vielä sanomatta sitä mielihyvän tunnetta, jota koin viime kesänä, kun katselin ns. hyvien koneiden säätämistä omamme kiertäessä radalla. Toki voihan sitä kiksejä saada säätämisestäkin...



joo jatkat ihan asialinjalla,

mulla on ollu 2kpl kyoshon koneita ja ne _varmoja_, bajabeetlessä oli GS15-R ja sen ku räjäytti käymään se kävi kanssa, ja tankki meni ihan tyhjäksi. Sama juttu on tossa Gs12:ssa.

tää HPI 21:nen ei oikeen käynny tankkia tyhjäksi kuten sanoin, toki kone oli vielä niin vähän ajettu kun hajos, että sen "luonne" ei tullut vielä esiin. 2L söi ainetta, ja siinä on mukana myös sisään ajot.

Tosta tulppa hommasta, mietin samaa ite ja päädyin siihen että kyllä se huoli on melko pieni, noi hommat tulee varmaankin vasta kun kisataan suomenmestaruus tasolla, mähän ajan ihan aikani kuluks, kavereiden mitä erilaisimpia vermeitä vastaan.

en tiedä sitten onko tuo savageen tuleva 25:nen 4cc tavallinen kone, on se jo hiukan isompi kun normi 21:nen.

Se tossa on hyvää ettei ole keskialueen seoksen säätöä, yks ruuvi vähemmän auttaa heti :D
tosin toi keskiruuvi on yleensä tehtaan jäljiltä siinä asetuksessa kun sen kuuluukin olla.

Noh, ens viikolla sisään ajo 25:lle sitten puoli kierrosta ruuveja kii, ja siitä vielä hiven. Ruvetaan oleen aika lähellä, tosin vieläkin jäädään luultavasti hiukan liian rikkaan puolelle, näky tossa 21:ssä juuri siinä että tyhjäkäynti oli vaivalloista, ja putkesta tuli jopa raakana öljyä, ja savua oli komeesti. Samoin toi jatko putki tarvii unohtaa, pistää muutaman sentin pätkän tohon ja sillä hyvä.

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/RC_autoja/Hpi_Savage_21/Savage_hyvat_savut.jpg
Kyosho Inferno MP9e

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #61 : 10.12.03 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
...Toki voihan sitä kiksejä saada säätämisestäkin...


Tosi hyvä kommentti.  Hiukan olen ihmetellyt näitä ylimitoittettuja moottoreita. Onhan se varmaan hienoa että kun heittää lämät tiskiin niin auto heittää voltin, kuten noissa monissa amerikkalaisissa videossa näkyy. Samoin niissä usein näkyy, että auto ei kuitenkaan pysy kuljettajan hanskassa. (Ja romuja keräillään pitkin maita ja mantuja). Mulle ainakin kaikkein kivointa on kun vähän ahtaammallakin  paikalla pystyy ajamaan ilman että törmää aina johonkin ja että yleensä pääse ajamaan. Vaikka eihän noissa monstereissa kovin hääppöset ajo-ominausuudet olekaan.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #62 : 10.12.03 - klo: 16.07 »
Lainaus käyttäjältä: "topemu"
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
...Toki voihan sitä kiksejä saada säätämisestäkin...


Tosi hyvä kommentti.  Hiukan olen ihmetellyt näitä ylimitoittettuja moottoreita. Onhan se varmaan hienoa että kun heittää lämät tiskiin niin auto heittää voltin, kuten noissa monissa amerikkalaisissa videossa näkyy. Samoin niissä usein näkyy, että auto ei kuitenkaan pysy kuljettajan hanskassa. (Ja romuja keräillään pitkin maita ja mantuja). Mulle ainakin kaikkein kivointa on kun vähän ahtaammallakin  paikalla pystyy ajamaan ilman että törmää aina johonkin ja että yleensä pääse ajamaan. Vaikka eihän noissa monstereissa kovin hääppöset ajo-ominausuudet olekaan.



No monstereissa on kyllä huomattavia eroja, itse olen ajanut, BajaBeetlellä jonkun verran, ja nyt tuolla savagella hiukan.

Ja niissä on kyllä eroa, savage menee kun rossari bajaan verrattuna.

Toki noi aivan erimaata ku rallit, ja rossit... ja mattiksia on turha edes vertailla.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #63 : 10.12.03 - klo: 16.23 »
Tuukka ja topemu, tämä ei ole eka kerta kun asia tulee vastaan ja hyviä kommentteja teiltä molemmilta!

Ns. monster power koneilla on hauska ajaa ja rällätä, tosin pirun kalliiksi se helposti tulee kuten muukin (tarpeeton) virittäminen (kokemusta on).

Sen sijaan radalla ajamiseen se ei kuulu, vaan ratanopeutta haetaan ajotaidoista ja auton säätämisestä. Koneen tehon tulee olla suhteessa ajotaitoihin (eli todennäköisesti aloittelija pärjää paremmin ns. vähätehoisella koneella = 0,5HP - 1 HP joka ei ole oikeasti vähän aloittelijalle)

Vasta kun auto pysyy käsissä niin nopeutta lähdetään hakemaan paremmista koneista ja alu/hiilikuitu viripalikoista.

Tässä suhteessa radalla kilpaa ajaminen poikkeaa täysin tästä touhusta, mutta RC harrastamista tämäkin joten ..

Poissa Tomsku

  • Tulokas
    • Profiili
Polttiksen ajon jälkeisestä huollosta !
« Vastaus #64 : 11.12.03 - klo: 09.25 »
Ostin kyoshon mp 7.5 sportin readysetin ja olen sitä nyt ajellut 4 tankillista siään. Olen tottunut lennokkien moottorien käsittelyyn mutta tästä olikin vaikeampi tunnistaa minkälainen seos moottorissa on. Olen sitten yrittäny kiihdytyksissä katsella pakokaasuista että se olisi tarpeeksi rikkaalla. Toivoisin vähän ohjeita seoksen säätöön. Nyt olen ajanut neljä tankillista.

Sitten tästä ajon jälkeisestä huollosta. Olen pessyt siitä enimmät kurat pois vedellä. Mitä olette siitä mieltä? Pitäisikö kaikki aina purkaa vai miten olisi paras että auto kestäisi mahdollisimman hyvin.

Tomi

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #65 : 11.12.03 - klo: 09.33 »
Vettä ei kannata käyttää vaan hyvä puhdistusaine krosseille on WD-40. Sitä saa melkein mistä vaan ja sitä kun heittää autoo odottaa että alkaa vaikuttaa niin paineilmalla skeida pois, tulee puhtaampaa kuin vedellä eikä paikat ruostu ja laakeritkaan ei mene sököks.

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #66 : 11.12.03 - klo: 09.34 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Mitkä kaikki hobaon osat käy inferno 7,5 ?


tuota olen edelleen miettinyt, ainakin diffit ja vetoakselit sopii.
Ja onko kellään kokemusta, mikä kauppa pitäisi infernon osia hyllyssä ?
Tuosta puhtaana pidosta, olisi kaikkein paras jos purkaa sähköt ennen pesua pois, mutta olen itse pessyt auton ihan radioitten kanssa. hyvinhän nuo kestää  :mrgreen: joka ajon jälkeen. Sen jälkeen perään esim. WD40.
Ostaa tuota WD40 5litran kannun ja suihkepullon, ni riittää. Mutta joku hellävarainen liuotinpesuaine, ja lämmin vesi, se ainakin puhdistaa mun auton kuin uudeksi  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Re: Polttiksen ajon jälkeisestä huollosta !
« Vastaus #67 : 11.12.03 - klo: 14.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsku"
Ostin kyoshon mp 7.5 sportin readysetin ja olen sitä nyt ajellut 4 tankillista siään. Olen tottunut lennokkien moottorien käsittelyyn mutta tästä olikin vaikeampi tunnistaa minkälainen seos moottorissa on. Olen sitten yrittäny kiihdytyksissä katsella pakokaasuista että se olisi tarpeeksi rikkaalla. Toivoisin vähän ohjeita seoksen säätöön. Nyt olen ajanut neljä tankillista.

Sitten tästä ajon jälkeisestä huollosta. Olen pessyt siitä enimmät kurat pois vedellä. Mitä olette siitä mieltä? Pitäisikö kaikki aina purkaa vai miten olisi paras että auto kestäisi mahdollisimman hyvin.

Tomi


Paineima on musta aika ehdoton, vesi on aina sähkö osille ja laakereille pahasta, tosin vesi ei esim. laakereihin kovin helpolla mene.

En suosittele kokoamaan purkaan joka ajon jälkeen, niin paljon muovia kierteitä että ne menee muutamassa kk:ssa sököks.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Re: Polttiksen ajon jälkeisestä huollosta !
« Vastaus #68 : 11.12.03 - klo: 14.51 »
Toivoisin vähän ohjeita seoksen säätöön. Nyt olen ajanut neljä tankillista.

Mä lähden uuden koneen kanssa siitä, että sisään ajo tehdas asetuksilla. (mikäli ohje niin käskee)

Sen jälkeen ruuvit kierretään ohjeen mukaisesti max auki asentoon, tossa savagen 21:ssä koneessa ne oli alasäädölle 2,5-3
ja yläsäädölle sama. Eli tää vain sen takia että ymmärrätte mitä tarkootan, eli ton alueen aukinaisempaan (rikkaampaan) asentoon.

Elkää menkö pistään savagen ruuveja noin, en ole tarkastanut tuota ohjeesta, joten en takaa arvojen olevan oikein.

jes, ens viikolla tulee uus kone ja kori savageen,
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #69 : 12.12.03 - klo: 11.02 »
Jotkut ovat kuulemma pilanneet koneensa ajamalla enemmän kuin yhden tankillisen paikallaan tyhjäkäynnillä (yksi tankki pitäisi riittää sitten jo renkaat maassa). Tämä perustuu kuulemma siihen että moottori ei tässä tapauksessa olisi riittävän lämmin joten sylinteri kuluu enemmän kuin olisi tarkoitus (sehän lämpölaajenee oikeaan kokoonsa vasta kun se on riittävän lämmin). Eli vaikka ohjeet puhuvat kahdesta tankillisesta paikallaan niin yksi olisi kuulemma riittävä ja siitä eteenpäin rauhallista ajoa renkaat maassa seosta pikkuhiljaa ohentaen tankillisten välissä.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #70 : 12.12.03 - klo: 11.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jotkut ovat kuulemma pilanneet koneensa ajamalla enemmän kuin yhden tankillisen paikallaan tyhjäkäynnillä (yksi tankki pitäisi riittää sitten jo renkaat maassa). Tämä perustuu kuulemma siihen että moottori ei tässä tapauksessa olisi riittävän lämmin joten sylinteri kuluu enemmän kuin olisi tarkoitus (sehän lämpölaajenee oikeaan kokoonsa vasta kun se on riittävän lämmin). Eli vaikka ohjeet puhuvat kahdesta tankillisesta paikallaan niin yksi olisi kuulemma riittävä ja siitä eteenpäin rauhallista ajoa renkaat maassa seosta pikkuhiljaa ohentaen tankillisten välissä.



aijaaps, mä aattelin tehä ton uuden 25:en sisäänajon sillee, että ku kone kerran on irit pistän sen ruuvipenkkii kii, ja sitten viereen 120mm 220V sähköpuhallin jäähdyttämään...

mutta tossa sun tapauksessa vois olla paree, ettei jäähdytä sitä seuraa vaan inframittarilla että lämmöt on oikeissa rajoissa.

se että kun sitä ajaa liikkeessä, niin moottori käy vielä kylmempänä, vai tarkotitko että kun tankillisen käyttää niin se on tarpeeksi lämmin (laajentunut) kevyttä ajoa varten.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #71 : 12.12.03 - klo: 11.23 »
tarkoitan että eka tankki paikallaan ja sitten ohentaa hieman ja ajoa kevyellä kaasulla siitä eteenpäin seosta ohentaen. Koneen pitäs olla riittävän lämmin koko ajan jotta se lämpälaajenisi riittävästi ja sylinteri hioutuu sopivaksi männälle. Toisaalta ajossa tapahtuva viilennys estää liialliset lämmöt (kuten normaalisti).

Paikallaan ajossa on riskinä ilmeisesti se että röpöttelee liian rikkaalla ENEMMÄN kuin yhden tankin ja kone käy liian viileänä, jolloin se kuluttaa sylinteriä enemmän kuin olisi tarkoitus.

Tuo ruuvipenkkihomma sopii paremmin lennokkimoottoreille ?

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #72 : 12.12.03 - klo: 11.44 »
ylläolevat kommentit liittyvät siis HPIn moottoreihin (ainakin) ja eivät suoranaisesti liity siis crossareihin mitenkään

Poissa kallek

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.hut.fi/~kkyyro
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #73 : 12.12.03 - klo: 15.49 »
Se eka tankki siis käytetään jonkun pukin päällä. Ja moottori käy koko ekan tankillisen tyhjäkäyntiä! Ainakin sen pitäis käydä. Pitää ainaki pitää huoli ettei kierrokset pääse nousemaan kovin korkeiks. Kyllä ainakin RB:n ohjeet muistaakseni sanoo et auton pitäis jo toisella tankilla liikkua, jotta se jäähtyy kunnolla. Ei kaks pukissa ajettua tankillista varmaan konetta tuhoo, kunhan antaa koneen jäähtyä niitten välissä ja ei anna kierrosten nousta.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #74 : 12.12.03 - klo: 17.36 »
Eiköhän toi ole aikalailla valmistajakohtaista. Kyoshon ja HPI.n ohjeita ei käsittääkseni kannata sekoittaa keskenään. Mutta jotenkin toi Mikan kertoma tapa tuntuis järkevältä, oli sitten mikä polttisauto vain. Ja käsittääkseni tarkoitus oi ajaa noi tankilliset yhteen putkeen. Ensimmäinen tankillinen renkaat ilmassa, tankata ja ajella hiljakseen sisäänajo loppuun. Siis tarkoitushan ilmeisesti ois pitää kone lämpimänä koko sisäänajon ajan, eikä suorittaa sisäänajoa kuten oikeilla autolla, joilla sisäänajo vaatii jo sen verran kilometrejä, että se on usein mahdotonta suorittaa kerralla. Tietenkin jos joudut vaikka Hangost Utsjoelle ajamaan aivan uudella autolla, on asia eri, mutta tälläistä tilannetta tulee harvoin, jos koskaan eteen.... Sori OT...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #75 : 13.12.03 - klo: 23.16 »
no niin, nyt on inferno 7,5 hommaattu. tai siis vaihdoin maxin siihen... Jos huomenna pääsisi testaamaan  :mrgreen:
tässä vielä picture yksilöstä, varmaan tuttu monelle...

Taas kehissä.. ;)

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #76 : 13.12.03 - klo: 23.42 »
No on tuttu kylläkin. Se on siis sports?
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #77 : 13.12.03 - klo: 23.44 »
jeps....  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Tomsku

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho inferno mp 7.5 sportin takapään auraus.
« Vastaus #78 : 14.12.03 - klo: 11.20 »
Mikähän olisi helpoin tapa saada vähän heikennettyä takapään sivuttaispitoa kun auto meinaa olla vähän liian aliohjaava kiihdytyksissä. Camperkulmat on edessä ja takana nollilla ja edessä vähän haritusta ja takana vakio 3 asteen aurauspala. Onko siihen mitään muuta keinoa kuin toi aurauspala? ja tietääkö joku sen hintaa.

Olen nyt ajanut noin 12 tankillista ja alkaa pian olla säädöt optimissa. Vaikuttaako se että renkaista puuttuu insertit että ne kiihdytyksissä pyöristyvät? Onko jollain kokemusta vähentääkö se hirveesti pitoa? Kallistuksen vakain taakse tuntuu myös olevan tarpeen.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Re: Kyosho inferno mp 7.5 sportin takapään auraus.
« Vastaus #79 : 14.12.03 - klo: 11.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsku"
Vaikuttaako se että renkaista puuttuu insertit

Vaikuttaa ehdottomasti. Ei tarvitse säätöjä alkaa sen enempää ihmettelemään ennenkuin insertit ovat renkaissa. Renkaat eivät tällöin edes kulu keskeltä pahemmin, kun kaikki paine aiheutuu laipalle, jos semmoinen vanteessa on.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Kyosho inferno mp 7.5 sportin takapään auraus.
« Vastaus #80 : 14.12.03 - klo: 12.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsku"
Vaikuttaako se että renkaista puuttuu insertit että ne kiihdytyksissä pyöristyvät? Onko jollain kokemusta vähentääkö se hirveesti pitoa? Kallistuksen vakain taakse tuntuu myös olevan tarpeen.

Jos kyseessä on MP7.5 ja vakiorenkaat, joissa ei ole inserttiä mukana, niin itsellä ainakin toimi ihan OK. En huomannut mainittavaa eroa kun niiden kuluttua loppuun vaihdoin 'kunnon' insertillisiin renkaisiin. Renkaat vielä kuluivat tasaisesti koko pinnaltaan, tai ei aivan tasaisesti muttei keskelle jäänyt mitään vähemmän kulunutta kohtaa.

Edessä camber pari astetta negatiiviselle, lisää etupitoa (lähinnä kurveissä) ja vähän aurausta eteen, niin saat suuntavakavuutta kiihdytyksiin.
Power-Save-Racing Team

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #81 : 14.12.03 - klo: 16.09 »
joo. mullakin auto vähän aliohjaa. siis takapyörin mitä kulmaa muutan ? Sitten, käykö hobaon moottorin kytkinkello GS21R mottiin ? ja toisin päin  :roll: entä vetonaru ?
Taas kehissä.. ;)

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #82 : 14.12.03 - klo: 16.24 »
Löysää jousitusta edestä ja jäykennä takaa tai laita vakaaja taakse, niin johan alkaa kääntyä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #83 : 14.12.03 - klo: 18.40 »
onnea fiesta uudesta menopelistä, ite tuskailen että koska tilaan Hyper7:an... luultavasti lähipäivinä, sais viel täll viiikol, tosin täll viikol tulee savageen 25:nen kone, että senkin kanssa menee viikonloppu rattosasti.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #84 : 15.12.03 - klo: 22.20 »
Kukaan kokeillut GS21r mottiin hobaon pilliä ? itse laitoin tänään sellasen siihen.. en oo viel kerenny tesmaamaan.. mikä muu pilli olisi hyvä tuolle moottorille ? Kun vakio pilli on "tehopilli" mut siis ihan oikea tehopilli, jolla saa tehoa..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #85 : 21.12.03 - klo: 20.32 »
Noniin la. kasasin Hyper7:an... ja sisään ajoin 4tankillista pyörät ilmassa, kun kelit lämpenee niin auto maahan. Hyperin omaavat, tuota neulaa tarvinnee kiristää hiukan, auto ei taida juuri liikkua nuilla säädöillä vai?

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/HoBao_Hyper7_kasausta/
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #86 : 22.12.03 - klo: 21.13 »
myös sähköt rupee oleen reilassa, meneehän nuo rumasti ristiin nuo jarru linkit mutta helpompi säätää kun ei oo päällekkäin, saa nähä miten ne lopullisesti jääpi.

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/HoBao_Hyper7_kasausta/uudet_sahkot_kii/
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #87 : 23.12.03 - klo: 12.43 »
En tahtoisi Ville Vainion ilon pilaajana toimia, mutta varoituksen sana on paikallaan vastaanottimen akku/patteripaketista ja "pääkytkimestä". Molemmat on omakohtaisesti huonoiksi havaittu ja samaa olen lukenut Foorumistakin. Molempiin tulee likaa, joka estää sähkön saannin, joka sitten saa auton oireilemaan. Voit kyllä ajella muutaman kerran noilla sähkövehkeillä, mutta hommaa ns. akkupaketti sekä poista kytkin. Itse käytän vastaanotinboxin ulkopuolella olevaa ns. apikoliitintä sähköjen kytkemiseen. Suomeksi sanottuna p*ska+vesisuojattu liitin.

Jos kolvi pysyy käsissä voit tehdä akkupaketteja itsekin. Suomen huoltopalvelu myy vaikka korvallisia AA-1500 mA-kokoisia akkuja hintaan n. 2 €/kpl.  Vähän isommalla rahalla saa sitten kaupasta valmiita paketteja. Mutta onhan tässä vielä aikaa tinailuun ennen kauden alkua...

Jouluja

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #88 : 23.12.03 - klo: 15.06 »
heh, mähän en kilpaa eres aja.

Hmm... tarvii pitää mielessä, mutta kytkinhän on suojattu, tollasella minusta kovin asiallisella kumilla. Liitin on kyllä melko avonainen.

pidetään mielessä, jos huomenna ajais 1-2 tankillista sisään ajoa auto maassa, kun tulee lämpösempi keli.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #89 : 23.12.03 - klo: 17.18 »
Tuukka, itellä ois tarvis noille akuille. Kerroppa yhteystietoja tuosta liikkeestä. Siis Suomen Huoltopalvelusta.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!