Kirjoittaja Aihe: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?  (Luettu 16333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #60 : 21.06.10 - klo: 20.51 »
Kuten oon jo joskus vuosiakin sitten sanonut niin mun väännöt johtuu isoks osaks siitä että se on mahdollista ja monesti ihan puhdasta ajan tappamista.

Eihän mulla tartte (enkä haluakaan) tittelinä olla mode... jos se ajatuksena mietityttää...
Kunhan tarjosin apua ja kuten varmaan moni tajuaa niin enhän mä sillon varsinkaan vois ottaa yhtä kärkevästi kantaa asioihin, kun modejen kuitenkin täytyy pysyä hyvinkin puolueettomina jne...

Ja kuten sanoin... sovitaan pelisäännöt mitä teen niin mielelläni sen teen.
Se kun on varmasti huomattu että minä täällä olen hyvin tiheään tahtiin ja mulla olis mahdollisuus esimerkiks vaikkapa pitää ne palstapoliisit heti "kurissa" siistimällä turhat väännöt pois ja esimerkiksi siirtää keskustelut oikeisiin paikkoihin jne jne.
Ihan sitä perus foorumin siistimistä.

Ja just aiheeseen tämä liittyy, koska palstapoliiseista tuli ihan keskusteluaihe ja sitä ihmeteltiin millä sen sais ainakin vähenemään.
No sillä että on enemmän valvontaa ja mahdollisuus hoitaa homma mahdollisimman nopeesti.
Ei mua tartte pelätä että tekisin asioita mielivaltasesti jne.
Ja kuten sanoin... jos ei homma toimi ylläpidon haluamalla tavalla niin se on sitten hyvin yksinkertaista lopettaa.

Vahinkoa siitä ei varmasti millään tavoin tule... plussaa toivottavasti mahdollisimman paljon.

Ja kuten taisin aikaisemminkin mainita niin jättää ne bannioikeudet pois niin ei tartte pelätä että mä heittelisin porukkaa pihalle.... vaikka tuskin sitä muutenkaan tekisin...

Ps: samalla tulikin mieleen esimerkkitapaus jokke19...
No hän on nyt bananisaarilla turhista viesteistä.
Hän pääsi lätkimään turhia viestejä niin paljon että siitä rapsahti penalttia...
Ja hän pääsi niin tekemään koska siihen ei puututtu tarpeeksi nopeasti.
Koska ei ole tarpeeksi kyttääviä silmäpareja huomauttamassa tarpeeksi ajoissa.
Minä huomasin tuon floodaamisen jo jokin aika sitten.
Helposti olisin pystynyt huomauttamaan asiasta, ja mikäli hänen turhaan viestiin olisi joku jotain kommentoinut niin esimerkiksi vaikkapa poistamaan kyseisen turhan viestin ja sen perään tulevan turhan viestin turhan kommentoimisen.
Ei tartte jakaa banaania, eikä kenenkään tarvitse harmitella kun tulee turhaa floodaamista ja asiatopikit täyttyy turhasta.
Toimii varmasti ja hyvin nopeasti ja ilman sanktioita tai tällaisia topikkeja missä ihmetellään mistä näitä foorumipoliiseja tulee.
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo: 21.06 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #61 : 22.06.10 - klo: 09.31 »
Jep, hokelle muokkausoikeudet, Ei menetetä mitään
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #62 : 22.06.10 - klo: 09.33 »
Ei kai tämä mikään äänestysketju ollut, HEH, mutta samaa mieltä. Meikäläisenkin
viesteissä olisi taannoin ollut korjailtavaa, älysin kuitenkin itse...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #63 : 22.06.10 - klo: 10.09 »
Kun kerran ylläpito ei lämpene HOKEn moderointioikeuksista, niin pitäskö sitten keksiä muuta tilalle? Resurssipula moderoinnin suhteen on kuitenkin todella paha.  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #64 : 22.06.10 - klo: 13.09 »
Osahan näistä on jo kauan sitten ehdotettuja kikkoja:

1. Aloittaessa aihetta tai vastettaessa, nousee seim. yläpalkin alle/vastausruudun viereen ote säännöistä. Siis mitä liittyy postaamiseen. Tämän suuntaistahan oli tässäkin keskustelussa ehdotettu. Esim.
Turhan toiston välttämiseksi lue ensin, mitä muut ovat kommentoineet.
Mikä on pointtisi? Pysy asiassa. Jos haluat mennä sivuraiteille, avaa uusi keskustelu tai kirjoita muualle.
Jos kritisoit, arvostele asiaa, älä henkilöä.
Suhtaudu maltillisesti muiden esittämään kritiikkiin, vaikka se olisi asiatontakin.
Älä kirjoita humalassa. Myös suurten tunnekuohujen keskellä kannattaa ensin hengitellä hetki rauhassa, ennen kuin antaa näppäimistön laulaa.
Älä takerru muiden kirjoitusvirheisiin, ellei aiheena ole oikeinkirjoitus. Kirjoita huomautukset vaikka YV:nä jos on pakko.
Älä HUUDA isoilla kirjaimilla. Vältä liikoja huuto- ja kysymysmerkkejä sekä hymiöitä peräkkäin.
Vaikka esiintyisit nimimerkillä, kirjoita aina niin, että pystyt tarvittaessa seisomaan sanojesi takana.
Lue kommenttisi uudelleen läpi, ennen kuin lähetät sen. Poista tarpeettomat loukkaukset.
Lähde: MB 9/2008: Sananvapauden ritarit, Pasi Kivioja.


2. Säännöt yläpalkkiin tms. On varmasti monta uutta käyttäjää jotka eivät lue niitä kun eivät heti hoksaa että moiset edes on olemassa. Lisäksi sääntöihin voisi korostaa olennaisia asioita eräänlaisiksi otsikoiksi. Nyt se on yhtenäinen teksti jonka joutuu lukemaan kokonaan että löytäisi jonkin tietyn aiheen. Joo, tiedän että säännöt täytyy lukea kokonaan, tarkoitankin myöhempää sääntöjen lunttaamista.

3. Hoke modeksi ilman banjon soittolupaa.

4. Jos nykyisillä ei riitä aika, nimetkää pari muutakin aktiivia modeiksi iskemään kokemattomien tekemiin turhiin aiheisiin lukkoja huomautuksen kanssa. Esim. "Aiheen aloitus on epäselvästi kirjoitettu, ei sisällä riittävää informaatiota aiheesta, kirjoittaja ei ilmiselvästikään ole tutustunut sääntöihin tai kyseisestä aiheesta on jo keskustelua aiemmissa aiheissa.

5. Lukitut aiheet automaattisesti omalle alueelleen. Lukitusta ja siis siirtyneestä aiheesta oma hakemistoruutu esim. sivun reunaan.

6. Etusivun hakemiston sijaan radio- ja muut keskustelut tässäkin ehdotetulle "käyttäjien testaamaa" alueelle jonne mahtuu hakemistoja hyvin. Sieltä tietoa hakevat kyllä jaksavat vähän selata.

7. Hakuun juurikin edellä ehdotetut muutokset oletuksiksi tietenkin mahdollisuudella hakea myös "vanhalla" tyylillä.

8. Viesteihin kirjainmäärään perustuva rajoitus. Meinaan edes minä, joka myös tunnetaan pitkistä viesteistä, en jaksa lukea HOKEn viestejä kokonaan. Siis ihan joka kerta ;)

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #65 : 22.06.10 - klo: 13.53 »
Täältä ääni Hokelle myös.  Varmasti on apua tähän hätään.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #66 : 22.06.10 - klo: 14.32 »
Tää kyllä veti poliisien pohjat, onneksi bb ehti ottaa viestit talteen  :mrgreen:

http://rc10.fi/index.php?topic=44824.msg284533;topicseen#new

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #67 : 22.06.10 - klo: 15.33 »
Sen kun paranee!
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #68 : 22.06.10 - klo: 16.40 »
Ei kai tämä mikään äänestysketju ollut, HEH, mutta samaa mieltä. Meikäläisenkin
viesteissä olisi taannoin ollut korjailtavaa, älysin kuitenkin itse...

Juu ei ollut äänestysketju.

Kiva kuitenkin huomata miten porukkaa on samoilla linjoilla, ja ymmärs mun perustelutkin.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla ylläpidon perustelun sille miksi idea ei ole saanut kannatusta?
Mikä asiassa olisi negatiivista?
Positiivisia keksin kyllä paljon, mutta mikä olisi se oikea negatiivinen asia mitä siitä tulisi?

Iso porukka kun on varmasti nähnyt että sillä saatais foorumiin varmasti parannusta ja painetta pois ylläpidon harteilta...
Ei tartte joka ilta tulla koneelle sillä fiiliksellä että mitähän hittoa siellä taas on...
Ei tartte töiden ja elämän jälkeen tuhlata paria tuntia käymällä läpi topikkeja muuten kuin sen mikä kiinnostaa.


Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #69 : 22.06.10 - klo: 16.50 »
*HOKE*: Mun puolesta ainakin sellanen on ok että susta tehtäis valvoja koko foorumin alueelle eli pystyt siivoamaan viestejä. Vastaavaan tapaan ilmoituksia ovat siivoamassa modejen lisäksi Casull ja SamiHi. Ei oo hetkeen copteria näkynyt eikä muutkaan modet ole ylläpidon alueelle vastanneet, ehkä hiljaisuus on hyväksymisen merkki?  :angel:

Odotellaan vielä päivä ja jos ei soraääniä kuulu niin laitetaan Hokelle lisää oikeuksia foorumiin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #70 : 22.06.10 - klo: 17.11 »
Juuri tätä olen tarkoittanutkin.
Näköjään vaan "väärällä" nimikkeellä.

Eli ei mulla missään nimessä tartte olla muuta kuin ne siistimis ominaisuudet...
Eli muokata, poistaa, siirtää, yhdistää ja lukottaa.

Mitään muuta ei tarvitse.

Bannimahdollisuutta tuskin edes tarvitsis koskaan, koska kuten mainitsin niin mikäli hommiin pääsee tarpeeksi ajoissa puuttumaan poistamalla kurat jne niin ei pääse tilanne kehittymään siihen asti että banneille edes olisi tarvetta... Tai jos tuleekin niin sitten on helppo ilmoittaa ylläpidolle asiasta... ylläpito käy toteamassa ja antaa rangaistuksen.

Simppeliä.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #71 : 22.06.10 - klo: 17.12 »
Katotaas sit ku joka toinen foorumin aihe lukossa ja joka kolmas käyttäjä vuoden banaanilomilla :grin:
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #72 : 22.06.10 - klo: 17.28 »
No juuri noin ehkä moni ajattelee että tapahtuis mikäli mulla kyseiset oikeudet olis.
Se kun ei vaan pidä paikkaansa.
Siksi heti sanoinkin että ei muuta kuin kokeilemaan niin näette.

Mutta myös tuossa kommmentissa nähdään heti mikä myös siinä asiassa toimii....

Eli juuri se mistä joskus ollaan jopa Copterin kanssa saunoessa naureskeltu...
Jos mulla lukis edes tittelinä mode niin se jo osaltaan poistais paljon turhaa viestittelyä...
Porukka kun pelkäis että mä tuun ja läsäytän vuoden bannit välittömästi.
Toimisi isohkona peloitteena.
(toisaalta taas jokainen joka mut oikeesti tuntee, tietäis että en mä niin tekis ja tulisivat sitten itse kokeilemaan niitä rajoja ihan vitsillä)

Tosin... kuten tässäkin viestiketjussa mainitsin niin peloite ei oikeastaan koskaan ole hyväksi.

Ja taas vaikka mulla banjo oikeudet oliskin ja menisin jonkun edes bannaamaan niin ylläpidollahan on täysi mahdollisuus kumota päätös...
« Viimeksi muokattu: 22.06.10 - klo: 17.37 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #73 : 22.06.10 - klo: 20.46 »
Pelottava ajatus että juuri sinusta tulisi banni mode  :mrgreen:
Sponsored by own wallet

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #74 : 22.06.10 - klo: 22.39 »
Hah... no eikö vain...

Kuten sanoin niin sillä olis se positiivinen vaikutus olis että banneja välteltäisiin huomattavasti hanakammin, eli sitä täysin turhanpäiväistä aukomista tuskin esiintyisi niin paljon.

Mutta taas kuten sanoin.
Porukalla on niin huvittavan väärä kuva musta.

Ja hei...
Se ainoa jolle olisin banjoja läiskinyt on poissa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #75 : 22.06.10 - klo: 23.08 »


Ja hei...
Se ainoa jolle olisin banjoja läiskinyt on poissa.

Eihän oo, nikki on vaan vaihtunut... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #77 : 23.06.10 - klo: 13.29 »
Nerokasta  :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #78 : 23.06.10 - klo: 13.31 »
Sama jätkä...

Ja kas... viimeistään tässä vaiheessa pysyisin hoitamaan asian.  :wink:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #79 : 23.06.10 - klo: 14.13 »
Hyvää työtä salapoliisit



Mutta no one can beat no shit serlokkia:



http://rc10.fi/index.php?action=profile;u=8626


Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #80 : 23.06.10 - klo: 16.25 »
Samanen heppu pisti mulle ihan puskista Yv:tä ja kyseli millon mistäkin noparista ja passaako tämä tähän vai tähän?

Ystävällisesti ekan kerran vastasin ja neuvoin mitä osasin.
Sitte niitä rupeskin tulemaan joten jätin omaan arvoonsa,kylläpä se siitä sitten hiljeni.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #81 : 23.06.10 - klo: 17.00 »
Mulle laitto ihan samasta asiasta :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #82 : 23.06.10 - klo: 17.29 »
jokke19+20 päästettiin ikuiselle kesälomalle kun ei varoitukset eikä bannitkaan tehonneet.

Tästä päivästä lähtien täällä keskusteluja on valvomassa lisävahvistuksina paluun pitkän tauon jälkeen modeksi tekevä Henkka sekä uusi valvoja *HOKE*!

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #83 : 23.06.10 - klo: 20.17 »
No hyvä!
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #84 : 23.06.10 - klo: 22.36 »
jokke19+20 päästettiin ikuiselle kesälomalle kun ei varoitukset eikä bannitkaan tehonneet.

Siis http://rc10.fi/index.php?action=profile;u=8626 on samaa henkilö... Ellei sitten satu omaamaan täysin samaa kirjotus tyyliä. Samaa sukunimeä ja samaa kalustosigua. Kalusto on toki saanut vähän edittiä, mutta oli aikasemmin täysin sama kuin jokke19:llä. Lisäksi mulla on ton niminen henkilö messankerissa. Ja sieltä tulee välillä niin turkasen paljon spämmiä ettei mitään rajaa (no hard feelings spämmääjälle. voin kyllä vastailla mitä kerkiän ei se mua niin paljoa ahdista).

Uskokee jo no shit sherlock ei erehdy...

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #85 : 23.06.10 - klo: 22.52 »
kylähän modet saa selville ip:llä onko sama henkilö kyseessä. vai saiko? ei nyt muista. :smiley:

samalta tyypiltä kyllä vaikuttas.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #86 : 23.06.10 - klo: 23.25 »
Sillä on varmaan dynaaminen-ip niinkuin nykyään aina ellei erikseen maksa. Eli vaihtuu... Viimeistään sillon kun ressutat adsl boxin. Tolla on tullut kierrettyä banneja jo monta vuotta :D. Aina ne kynäniskat uhkaa sillä ip:llä, mutta eipä auta kun vaihtuu. Sitten ne uhkaa bannaamalla jonkun sarjan (koska siinä pysyy kuitenkin jotkut numerot samana). Siinäpähän uhkaavat kun siinä menee aika laaja haarukka osotteita...

Einhän tuota muuten muistaisi, mutta jollain dc hubeilla (muumilaakso etc.) tuli aikanaan kiusattua nohevia modeja...

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #87 : 24.06.10 - klo: 00.06 »
Tarviiko boksi nimenomaan resettiä että iipee vaihtuu? Kun ei tuo tunnu bootista vaihtuvan...
Ja ei, en halua kiertää mitään banaaneita. Kunhan ihmettelen :mrgreen:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #88 : 24.06.10 - klo: 00.20 »
Tosiaan en kyllä nykään tiedä. Tosta on muutama hetki kun tuli leikittyä. Sillon se ainakin vaihtu resetistä. Nykyään ei sitten taida, tiedä sitten koska vaihtuu kerran dynaaminen ip kuitenkin lähes kaikillä nykyään on.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä näitä foorumipoliiseita tulee?
« Vastaus #89 : 24.06.10 - klo: 00.55 »
ei mun ip:stä ainakaan pitäs saaja selvillekkö että oleskelen pohjois-pohjanmaalla ip:85.217.32.95 tai ainaki silloin tällöin tai tällä kertaa.

tuon sain selvitettyä ite: IP: 85.217.32.95  Near: Raahe, Oulu, Finland
tuon takempaa tietoo ei ainakaan mun softilla saa.