Autoilijat jotka ajaa konetiellä selkeesti hiljempaa. Sitten kun siirryn ohittavien kaistalle niin löytyykin se kaasupedaali ja aletaan kiihdyttämään. Mikä idea?
- Samaa olen usein ihmetellyt ihan tavallisilla teillä kun ajat raskaalla yhdistelmällä ja yrität ohi jostain 60 - 70 km/h köröttelijästä, niin löytyy heti kaasupedaali...heti nousee nopeus kunnes tulee rajoitin isommalla vastaan ja sitten ajetaan taas 70 km/h. Tätä voi jatkua helposti vaikka 150 km yhteen menoon, sama toistuu jatkuvasti kaikkien ohituskaistojen kohdilla ja varalaskupaikoilla yms. jotka ovat ohittamiseen soveltuvia paikkoja. En tajua minkä stondiksen nämä hörhöt tästä saavat, jännitystä tylsään elämäänsäkö ?
- Toinen mitä ihmettelen on moottoritiellä jatkuvastti vasemmalla kaistalla ajo, vaikka ei ole ketää ohitettavaa, niin vasenkaista on täynnä ja oikea vetää paremmin ???
Vasenkaista on vain ohittamista varten, eikä ohittamista ole ajaa esimerkiksi Heinolasta -> Helsinkiin koko matka vasemmalla kaistalla.
- Kolmas mitä ihmettelen on moottoritiellä pitkät päällä ajaminen, vaikka valot häikäisevät vastaantulijoita ???
Kun räppää itse pitkät päälle kattopitkien kanssa (4 x Xenon pitkät), niin jotkut onneksi tajuavat, mutta toisinaan näkee idiootteja jotka ajavat edelleen itsepintaisesti pitkillä vaikkeivät mitään näekään...
Olen kuullut että autokoulussa opetetaan nykyisin ajamaan pitkillä...en ota kantaa tähän selvästikin väärään opetusmetodiin
, mutta laki sanoo myös yksiselitteisesti, että valot eivät saa häikäistä vastaantulijaa ja juuri näin moottoritiellä tapahtuu, etenkin koska nykyiset moottoritiet kaartuvat koko ajan jonnekin päin
Tietenkin omana lisänä ovat vielä pitkät päällä takana ajavat, näitä idiootteja on tuon tuostakin, toisinaan näitä on moottoriteillä autojonoissakin, mutta sitä saa mitä tilaa...olen aina mieluusti antanut samalla mitalla takaisin saattovalon muodossa kun vain mahdollista...