Kirjoittaja Aihe: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C  (Luettu 9281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« : 13.07.10 - klo: 09.16 »
Tässä muutama kuva projektista ja video eiliseltä.

Moottorissa Nolan Farmerin made in USA custom headi, joita valmistettu vain muutama sata.

Seuraavaksi pohjalevy 3mm hiilarista (ao. proto 2mm hiilarista leikattu/dremelöity) ja hiilari ylädekki sekä uusi kori. Tuo nykyinen on leikattu Spadan korista ja on hieman hassu, koska tässä custom Spadassa on 1,5cm pidempi runko jotta moottori mahtuu sisään.

Aika villi peli vaikka itse sanonkin.









http://www.youtube.com/watch?v=lp9h2p1vti4

Pahoittelen videon laatua.


« Viimeksi muokattu: 13.07.10 - klo: 10.08 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #1 : 13.07.10 - klo: 09.28 »
Kuuluukos toi pilli olla noin lyhyt kun videossa savut tuli jostain sivulta. :undecided:
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #2 : 13.07.10 - klo: 09.43 »
En ole parempaan vielä pystynyt käytettävissä olevilla osilla, mutta pilli on mukana ainostaan siksi että saadaan painetta tankkiin ja siten PA-syöttö toimimaan ja vaimentaahan se ääntä.. nelari ei periaatteessa tarvii pilliä ja äänet on kyllä aika maukkaat ilman hehe..

Ihan lopullinen tuo tuskin on mutta katsotaan.. auton kokohan on 1/12 joten tilaa ei ole rungossa kauheasti  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #3 : 13.07.10 - klo: 09.52 »
se näyttää suuremmalta :laugh: . näytti aika liukkaalta ajo,onko tuommosessa vain taka jarrut ja missä ne on. tietämyyttäni kyselen.
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #4 : 13.07.10 - klo: 10.07 »
No problem  :wink: ihan kiva - kuuluukin kysellä  :cool:

Jarruttaa vain takapyörillä, koska edessä on ns. vapaanapa eli oneway. Siitä pyörähdykset jarruttaessa. Olen miettinyt spoolia eteen, silloin jarruttaisi kaikilla pyörillä --> ei pyörähdyksiä lukkojarruttaessa. Täytyy vaan miettiä miten toteuttaa se.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #5 : 13.07.10 - klo: 10.17 »
Kuulosti ihan sorsapilliltä...

kwak kwak kwak kwaaaak kwaaa kwa kkkwak kwak

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #6 : 13.07.10 - klo: 11.23 »
Kuulosti ihan sorsapilliltä...

kwak kwak kwak kwaaaak kwaaa kwa kkkwak kwak

 :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #7 : 13.07.10 - klo: 19.39 »
"Sorsapilli"....
Hähähähääääää!

Toni :tongue: :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #8 : 13.07.10 - klo: 21.43 »
Ihan tarkennuksena ettei kukaan ota heittoa negatiivisena...
Se oli tottakai huumorilla heitetty. :afro:

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #9 : 13.07.10 - klo: 22.22 »
GT Warrior = Mika R ???
Jeps

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #10 : 13.07.10 - klo: 22.28 »
GT Warrior = Mika R ???

Ei kakka sherlokki!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #11 : 14.07.10 - klo: 00.06 »
Mika, muutama kysymys koskien autoa.
1 Missä on jarrut  :huh:
2 Miksi sinulla on patteri kotelo vastarin akkuna  :huh:
3 Eikös olis halvempi servo mennyt kaasu paikalle  :huh:

Joo vitsinä sitten tuo koneen ääni  :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #12 : 14.07.10 - klo: 09.34 »
Se muuten oikeastikin kuulostaa sorsapilliltä :grin: KWAK KWAK KWAAAAAAAAAAAAAAAK
Jeps

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #13 : 14.07.10 - klo: 10.43 »
GT Warrior = Mika R ???

Ei kakka sherlokki!
Pitää paikkansa,
GT Warrior = Mika R!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #14 : 14.07.10 - klo: 10.58 »
Nolanin kommentti:

Must be like sticking a 426 Hemi in a Fiat : )

LOL

Ja siltä se tuntuukin kun painaa kaasua. Videossa ei oikein tule esille.

Jerry
1. Oletko varmaan ajanut onewaylla --> ei etujarrua
2. patterikotelossa on AAA kokoiset Orionin akkupatterit
3. servot ovat mitä pakista löytyi

En ole koskaan kuullut sorsapilliä..
Nolan antoi vinkkiä että intake mnifold olisi väärinpäin, tutkin sen kun palaan täältä Tampereelta.. rajoittaa kaasua jos näin on.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikkomoe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #15 : 14.07.10 - klo: 11.02 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #16 : 14.07.10 - klo: 14.27 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?


On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm

Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa mikkomoe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #17 : 14.07.10 - klo: 17.13 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?


On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm

Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.

toihan on hieno!
varmasti on kallis..
tuosta linkistä en pysty lukemaan, että minkäkokonen toi on kuutiotilavuudeltaan..?
siel kuvis näkyy välillä numero 120, tarkoittaako se 0,12 kuutiotuumaa, eli melkein 2 kuutiosenttii?

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #18 : 14.07.10 - klo: 18.33 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?


On noita ollut ihan teollisestikkin tehtyinä vuosia, esim Abitar Predator
http://www.radiocontrolmodels.co.uk/EngineGallery/American/Page2852.htm

Moottorien valmistus vaan lie melko kallista joten eivät ole yleistyneet.

toihan on hieno!
varmasti on kallis..
tuosta linkistä en pysty lukemaan, että minkäkokonen toi on kuutiotilavuudeltaan..?
siel kuvis näkyy välillä numero 120, tarkoittaako se 0,12 kuutiotuumaa, eli melkein 2 kuutiosenttii?


Se on 1.20 kuutiotuumaa, eli noin 20cm3 ja tarkoitettu lennokki moottoriksi eli melko iso moottori auto käyttöön.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #19 : 14.07.10 - klo: 19.56 »
tosi makee auto..aina on nelarit kiinnostaneet, ja myös olen harmitellut että kaikki pikkunelarit on työntötanko-koneita kaksiventtiilikannella..olis makeeta jos noihin saisi uudempiaikaisen motin, neliventtiilikansi ja tuplanokka-akselit vaikuttamassa suoraan venttiileihin..
Mikä tilanne tänä päivänä on, onko niitä jo olemassa tai yrittääkö joku mottivalmistaja edes niitä rakentaa?

Kiitos.

Tosiaan imuaukon "käyrä" oli väärinpäin ja rajoitti kaasua..nyt käännetty niin ottaa 100% eikä vain 80%

Tässä pari kuvaa lisää









Täytyy testailla vielä välityksiä vaikka noi tuntuukin aika passelilta, pinjonit 20/24, orkkis 2-tahti oliko se nyt 15/19.. joten melkoisen pidempi jo eli 5 hammasta kumpikin.

Tossa vielä lyhyt closeup pätkä
http://www.youtube.com/watch?v=WzwWLmrdoFE
« Viimeksi muokattu: 14.07.10 - klo: 20.26 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #20 : 15.07.10 - klo: 22.07 »
Pakari pitäs saada kunnolla kiinni - löytyykös keneltäkään 9mm halkaisija, 10mm jengoilla olevaa lukitusmutteria tuohon Saiton pakarin päähän jolla sais sen kunnolla kiinni pakokäyrään? Auttaisi kovasti!

Kiitos
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #21 : 16.07.10 - klo: 10.21 »
Tuntuu että tuossa alumiini putkessa on snadisti kivempi kierto & soundi mutta tämä saa nyt kelvata koska pysyy kiinni eikä lennä paineesta pois...



Tässä näkyy kuinka iso motore on suhteessa autoon  :cool:

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #22 : 28.11.10 - klo: 21.10 »
Tilasin tähän hassuun projektiin just spoolin eteen niin alkaa pysymään suoraan myös jarrutuksissa (missä toi oneway tällaisessa projektiautossa on hieman hankala..)
ja "Dragit" onnistuu tosissaan.
Pitäsköhän laittaa vielä nelari supercharger ;-)
« Viimeksi muokattu: 28.11.10 - klo: 21.25 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #23 : 29.11.10 - klo: 18.33 »
Haluuko joku ensi kesänä ottaa mun kanssa Drag kisaa?  :wink:

Aloitelkaa rakennus tässä talven aikana niin kesällä otetaan Drag skabat, ok?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #24 : 29.11.10 - klo: 18.55 »
Haluuko joku ensi kesänä ottaa mun kanssa Drag kisaa?  :wink:

Aloitelkaa rakennus tässä talven aikana niin kesällä otetaan Drag skabat, ok?

Otan haasteen vastaan. Kisa käydään sitten jalkapallo kentällä  :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #25 : 29.11.10 - klo: 19.23 »
Ei... asfaltilla, hyvä mies  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #26 : 29.11.10 - klo: 20.00 »
Pretty sick!  :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=heiYovdw5Ws&feature=related[/youtube]

Megatech Dark Thunder $179 USD - tossa vois olla haastaja  :laugh:
http://dealer.megatech.com/itDetail.asp?it=MTC7810

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #27 : 29.11.10 - klo: 20.42 »
Haluuko joku ensi kesänä ottaa mun kanssa Drag kisaa?  :wink:

Aloitelkaa rakennus tässä talven aikana niin kesällä otetaan Drag skabat, ok?
Mä voin tulla "kyykyttämään" sut C8:lla.  :grin: (eikä tarvi edes rakentaa  :wink: )
Jos ei(muka?) "vakiona" riitä niin heitän 28 koneen kiinni(Vääntöä, tai vaiht.eht. kiristän centax:ia), sen jälkeen lähtee paikaltaankin kuin tykin suusta.  :wink: (oli kerran 28 kiinni niin eräs tp-10,femma ym. kuski tokas että kyllä on sairas peli!)
Mitä itse luulet kumpi veisi(voittaisi), 4T spada vai evolva tuolla rex:llä?
Mutta härski peli tuo sun 4T spada.

edit: eräällä tutulla on muuten tuollainen Dark Thunder kiihdytin.
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo: 20.57 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #28 : 29.11.10 - klo: 21.22 »
Se on kyllä totta että kireellä Centaxilla lähtee ku ammus. Ja sitä mulla ei tossa ole (ainakaan vielä). RRR:n sellanen kyllä japanista löytyis joka sopis tähänkin.

Täytyy harkita. Sitten voidaan lähteä viivalle - Tattiksella kesällä?   :wink:
No joo, kyllä taitaa kilpurit viedä. Mutta voidaan silti  :cheesy:

Kiitti, ihan jees. Aika kokeilu.

Mitäs tykkää Dark Thunderista? Videot ei ihan kuitenkaan vakuuta. Edullinen, normi hinta taisi olla yli $400 ..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Spada O.S. nelitahdilla FS-26S-C
« Vastaus #29 : 29.11.10 - klo: 22.17 »
Juttelen just kaverille Norjaan joka ostaa ihan oudoista paikoista Japanista kaikkea mielenkiintoista.. ehkä saadaan järjestymään toi Centax, niin lähtee FS Spadakin ku tykin suusta.

Arska, kato toi mun video ilman ääntä, ei se nyt ihan hidas kiihtyvyys taida olla?
Kiitos 20 vuodesta!