Kirjoittaja Aihe: Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit  (Luettu 9734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
(Sijoitus   Nimi   Finaalierien tulokset)

TJ-10

A-finaali

1. Petri Laitala  1  1
2. Miko Teponoja  3  2
3. Jarno Mattila  2  6
4. Jesse Kähkönen  6  3
5. Viljami Kutvonen  5  7
6. Teemu Sorjonen  8  4
7. Tomi Laaksonen  4  8
8. Tuukka Meriläinen  7  5

B-finaali
9. Kalle Mäki  1  1
10. Jukka Penttinen 2  2
11. Harri Lukkari  3  3
12. Matti Hölttä  5  5
13. Niko Sinervo  6 4
14. Janne Kähkönen  4  7
15. Matias Vikstedt  7  6
16. Markus Honkala  8  8

C-finaali
17. Lauri Helminen  1  1
18. Teemu Juska  2  3
19. Jesse Kuhlman  4  2
20. Santtu Lempinen  3  4
21.  Janne Pikaloff  6  6
22. Vertti Aito  5  7
23. Toni Niinivirta  8  5
24. Janne Kiiski  7  8


TS-10

A-finaali

1. Jouko Termonen  1  1
2. Joseph Quagraine 2  2
3. Christer Andersson  3  3
4. Veini Mäkinen  4  4
5. Marko Salminen  5  5
6. Aki Joentakanen  6  6

B-finaali
7. Ari Salminen  1  1
8. Jussi Torkkola  3  2
9. Carl-Magnus Fager  2  3
10. Henri Eskman  5  4
11. Kari Sinisaari  4  6
12. Jani Hovi 6  5

C-finaali
13.  Ari Lappi 2  1
14. Juho Koskivuo  1  4
15. Tero Kupari  3  2
16. Jari Ulmanen  4  3
17. Jani Lindqvist  5  5
18. Niko Andersson  6  6


MN-10

A-finaali

1. Kari Termonen  1  1
2. Jouko Saarinen  2  2
3. Pasi Tarvainen  5  3
4. Jorma Kupari  4  4
5. Vesa Koskivuo  3  7
6. Jaakko Säilä  6  6
7. Erkki Similä  7  5

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #1 : 29.11.03 - klo: 17.06 »
+ puffetti
+ rata ja pito
+ oma suoritus
+ tunnelma (ainakin meillä lahtelaisleirissä)

- hieman ahdasta oli, mutta sopu sijaa antaa

Siinä jonkin verran mielipiteitä. Omaan ajoon olin hyvin tyytyväinen. Varsinkin kun se parani koko ajan loppua kohden ja sain VesaK:lta kehuja . :wink:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #2 : 29.11.03 - klo: 17.25 »
Olihan taas alue8 sarjassakin mukavasti kuskeja. Omat ajot sujuivat kaikinpuolin hyvin ja muitakaan ongelmia ei ollut.
Kisat olivat järjestetty esimerkillisen hyvin jälleen.

+ Puffetti + hodarit, söin 3   :D
+ Järjestelyt
+ Pysyttiin aikataulussa
+ Pito
+ Vihrea, joka ansaitsisi jo tosimiehen palkinnon siitä minkä vaivan teki tullessaan paikalle bussilla joka lähti turusta jo klo: 4.00 am. Toivottavasti pääsit onnistuneesti takaisinkin.

Ei tässä paljon moitteita voi mistään antaakkaan...

Onnittelut Joukolle joka aijoi toisen finaalin voittoon todella hienosti lähtö kämmäilyiden jälkeen.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #3 : 29.11.03 - klo: 17.48 »
tässä vähä plussia ja miinuksia:

+pito
+keltamusta teippi
+puffetti

-ahdasta

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #4 : 29.11.03 - klo: 17.54 »
Termoksille onnittelut tuplamestaruudesta!

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #5 : 29.11.03 - klo: 18.52 »
Kisat menivät omalta kohaltani ongelmitta.

+rata
+hodarit
+kilpailijoiden määrä! 51KPL! 25 stanukuskii!!
+oma ajo/auton säädöt, toimi kuin unelma! Ilo ajaa!
+rento fiilis, ahdasta mutta hauskaa.

+/-/½keilapallona oleminen finaaleissa. Autossa kulku kohdallaa mutta kun ei saa tilaa niin mistään.

VIDEO MÄNTSÄLÄSTÄ!

Video ei toimi vielä, mutta enköhän minä saa sen korjatuksi. (Ostin uuden kameran, enkä oikein vielä omaa käyttötapaa tälle ohjelmalle!)
http://personal.inet.fi/cool/rc-corner/stanu_1_alkera.zip

Lisää videoo ei ole koska a) Kamerasta akku loppu, b) kuvaaja otti lopputilin


Hyvät kisat!

Koskas taas kisataan Mäntsälässä?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #6 : 29.11.03 - klo: 18.56 »
Tosi hyvin hoidetut kisat! 50:n osanottajan kerhokisat voisivat myös tökkiä tosi pahasti, jos asioita ei ole laitettu sujumaan. Mäntsälässä ne sujuvat, mallikkaasti, kiitos CAi:lle ja kaikille, joita hän "käskyttää".
Tiinalle erikoiskiitokset buffetista ja varsinkin Touring-hodareista, joiden yksi salaisuus olivat aivan tuoreet sämpylät: erikoistilauksesta saman aamun tuotantoa. Hienosti hoidettu!

TJ-10:n osanottajamäärä oli hieno juttu! Lupaa jälleen kerran hyvää.

Turkulaiset tekivät näyttävän esiinmarssin 6 osanottajallaan!
Ja kuten Pete totesi, "Vihreä" näytti meille kaikille, että on turha valittaa pikku asioista, joiden vuoksi ei muka pääse kisoihin. Niihin pääsee, jos vain haluaa, kuten Lauri teki: Turusta bussilla Helsinkiin, Helsingistä bussilla Mäntsälään. Ja takaisin. Kaikki tykötarpeet mukana.

Oman tallimme kohdalla kisa oli yksi niistä, jolloin kaikki meni pieleen. Saldona kahden kuskin voimin 3 pätkittyä alatukivartta, laakeripesä, iskaritorni, vetoakseli, ja kaksi keskeytystä finaaleissa. No, tämä kuuluu lajiin, joskus sitten taas menee paremmin.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #7 : 29.11.03 - klo: 19.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Termoksille onnittelut tuplamestaruudesta!

Pappa-Termoksen(kin) meno oli ällistyttävän vakuuttavaa. Jossakin vaiheessa sain pidettyä hänen perävalojaan jonkin aikaa näkyvissä, mutta vaikka aloin kiristää oikein tositarkoituksella, ne vain häipyivät horisonttiin. Tuloslista jälkeenpäin kertoikin tosi tasaisista ja nopeista kierroksista.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #8 : 29.11.03 - klo: 19.42 »
No niin toisen "kotikaupungin" kisat on ajettu ja koko perheen voimin!

Tulos hyvää keskitasoa!
Aamu alkoi normaalein kohelluksin, joten siihen nähden "hyvä keskitaso"!

Tiimin täysmiehityksestä totean:
-pikkusen on hiomista sen suhteen, mitä kukin tekee!
-jos varikkopimu/muonittaja eksyy Mäntsälän keskustassa käynnillä
 (piti vain "piipahtaa"), koska kirkontorni ei näkynyt sumussa!
 Kyllä siinä muun tiimin sokeritasapaino on sekaisin!

Pakko on siirtyä vanhaan käytäntöön, ettei käy niin, että kukaan ei tiedä, missä mennään!

Kisoissa sama hyvä tunnelma, kuten Mäntsälässä aina!
Järjestelyt, jo suorastaan "käsitteelliset"!

Missähän muualla Suomessa saa samaa palvelua!
Kiitos ja Onnea VesaK ja CAi, erään kolleekan palvelemisesta!
Eikä vähäisin ole Hänen oma PÄÄTTÄVÄISYYS!

Onnittelut menestyjille, osanotto meille muille!

Kyllä Mäntsälään on mukava mennä, ei tarvi tulla pahoilla mielin pois, vaikkei itse ajo olisikaan ollut menestyksekäs!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #9 : 29.11.03 - klo: 20.09 »
Kisat olivat ensimmäiset ja mieleen painuvat.

+ Aivän ällistyttävä pito (vertaan turkuun)
+ Todella hienot puitteet ja järjestelyt
+ Auton säätämisen onnistuminen
+ Vanne meni neljään osaan viimeissä finaalissa, pysyi kuitenkin kasassa
+ listaa voisi jatkaa...

+/- 0 Oma ajo

- Ei ehditty yhtään harjoittelemaan
See it. Feel it. Drive it.

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #10 : 29.11.03 - klo: 20.09 »
Iltaa foorumin väki, määpäs kotiutusin vasta nyt  :D

Kerrataanpas vähän matkaa&kisaa!

Matka:

 -Bussit olivat erittäin mukavia, niissä oli hyvä nukkua.
 -Matka sujui nopeasti, bussien vaihto osui juuri nappiin.
 -4 tunnin matka ei ole mitään "tosimiehelle"

 Ja kiitokset bussimiehille neuvoista.   :)

Sitten kilpailun arvostelut:

 +Rata!!!
 +Porukka, 51, 25 stanukuskia niinku Matias mainitsi.
 +Oma ajo finaaleissa.
 +Tavaraa joululahjaksi  :roll:
 +VesaK:n haku bussiasemalta ja takaisin vienti. Ja kiitos jälleen sorvauksesta.

Miinukset:

 -Mekkaustilat, ahdasta...
 -Kuulutus ei kuulunut mekkaustiloihin.
 -Auton epäonni alkuerissä, seinään, siihen ovenkulmaan ajoin, 1/3 takaosasta pamahti rikki..
 -Revanssi ei onnistunut UniCueta vastaan, eli Jukkaa.  :)
Hyvät kisat, loistavat. Lisää lisää !!
Galant VR-4

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
sija
« Vastaus #11 : 29.11.03 - klo: 23.06 »
TS-10 A-finaalien sijoitukset menivät aika mukavasti kaikilla samanlailla molemmissa finaaleissa, vaikka tapahtumia riitti!
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #12 : 30.11.03 - klo: 09.40 »
Mukavat kisat olivat ja ajokin sujui yllättävän hyvin.

+ puffetti
+ leppoisa aikataulu, jossa pysyttiin
+ oma ajo
+ tunnelma

- TJ-10 finaalissa välillä aikamoista ryminää
- pientä flunssaa oli itsellä

Kiitokset järjestäjille!

Poissa Arska

  • Jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #13 : 30.11.03 - klo: 17.06 »
Kiitokset kaikille järjestäjille!
CAi:lle voidaan nostaa hattua siitä, että hän veti yhden miehen shown.

Sitten vähän plussia ja miinuksia.

+ puffetti
+ tunnelma
+ sopiva määrä kuljettajia finaaleissa
+ siistiä ajoa virin finaaleissa

- ahdas tila

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #14 : 01.12.03 - klo: 00.08 »
Olimme pojan kanssa ensimmäistä kertaa aluekilpailuissa ja tässä muutamia mietteitä.

Järjestely olivat hienot, aikataulut pitivät ja homma toimi kaiken kaikkiaan hyvin.

Arvokasta oppia tuli, mutta vähemmän kuin ajattelimme.

Kilpailu kesti 7 tuntia. Siihen päälle matkat 1h 30 min. Ajoaika TJ:ssä oli 4x4 min eli päivän aikana ajoimme kokonaiset 16 min.

Akkujen lataukseen meni noin neljä tuntia (neljä akkua) ja purkamisiin vajaa tunti. Uraksta olisi selvinnyt mainiosti myös ajamalla yhdellä akulla kaksi erää.

Neljän minuutin eräpituus tuntuukin aivan käsittämättömän lyhyeltä. Jos ajettaisiin 6 minuutin eriä arvokasta kilpailukokemusta kertyisi 1,5 kertainen määrä. Kilpailupäivä pidentyisi vain 8 minuutilla.

Kaluston puolesta pidempien erien ajaminen olisi täysin mahdollista. Rengas kulut hieman lisääntyisivät samoin moottorin huollot.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #15 : 01.12.03 - klo: 00.35 »
Lainaus käyttäjältä: "petka"
Jos ajettaisiin 6 minuutin eriä arvokasta kilpailukokemusta kertyisi 1,5 kertainen määrä. Kilpailupäivä pidentyisi vain 8 minuutilla.
Vaikka kilpailupäivän lyhyenä pitäminen ei varmasti olekaan mikään syy 4 minuutin eriin, niin lasketaanpa hieman:

25 kuskia => Viisi viiden auton alkuerälähtöä (=10min).  
Kaikki ajaa kaksi alkuerälähtöä (+ 10 min).
+ Kolme finaalia (+ 6 min)
ja nämäkin kahteen kertaan (+ 6 min)

Eli päivä pitenisi 32 minuuttia.


Mutta vakavasti.
Ajoaika on tällaisissa myös 0-tason aloittelijoille suunnatuissa kilpailuissa sen takia niin lyhyt, että myös halvemmilla ja pienempikapasiteettisimmilla akuilla, joita aivan aloittelijoilla yleensä on,  pääsee helposti maaliin. Tällä tavoin kynnys kilpailemisen aloittamiseen on mahdollisimman matala.

Poissa Erkki E

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.kyttaajat.net
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #16 : 01.12.03 - klo: 08.46 »
Mainiota kun etelän miehetkin kiinnittävät huomiota matka-aikoihin oikein useammassa kommentissa. Jopa 1,5 tuntia oli mennyt matkoihin! Kun esim. oululaiset lähtevät Mäntsälään, menee matkoihin noin 15 tuntia, Turkuun vähän enemmän, Laukaalle vähän vähemmän jne. Olosuhteet ovat mitkä ovat, niistä emme valita! Tervetuloa kisaamaan vaan tänne pohjoisen suuntaan!

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #17 : 01.12.03 - klo: 09.31 »
Kiitoksia Mäntsälän MiniRacingin puolesta kaikilla osallistujille !

Yksi asia:
Tulevaisuudessa ja jo Hyvinkäällä tulee ottaa taas vanha kunnon tuomaritoiminta käyttöön. Finaaleissa ja jopa alkuerissä oli aivan liikaa peräänajoja ja ohitse päästämättömyyttä....
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #18 : 01.12.03 - klo: 09.53 »
Hyvä huomio Mr Calelta, sillä kilpailupäivä pitenisi todella 32 min (järjestäjien osalta) . Uskon kuitenkin, että kannattaisi edottomasti panostaa pidempiin eriin, sillä 50% ajoajan lisäys olisi todella merkittävä.

Nyt aloittelijoilla menee erästä 2 ensimmäistä minuuttia ajorytmin hakemiseen ja viimeiset kaksi minuuttia pysytään jotakuinkin radalla.

Akkujen kestosta sen verran, että aloitteleva juniori (C-finaali) ajaa 3300 akulla noin 15 min (näillä melkein kaikki näyttyivät ajavan. Onko muita edes myynnissä??). Hintapuolikaan tuskin on ongelma, sillä 3300 irtokennot maksavat noin 7 euroa = 42 e/akku. Kaksi akkua riittää kisapäivään.

Jos yhdellä akulla ajaa 40 kisalatausta niin kaksi akkua riittää 20:een kilpailuun. Tällöin akkujen hinta /kilpailu on 4,20 euroa  miinus jäännösarvo (joka voisi olla esim. 10e) niin hinta/kilpailu on 3,2 euroa (vrt. osallistumismaksu).

Myös muut suoraan kilpailemisesta aiheutuvat kulut (moottori-, rengas-, ja matkakulut) ovat yksittäinkin suuremmat/kilpailu kuin akuista aiheutuvat kulut.

Kustannuksia on siis paljon erilaisia, joista monet jätetään huomioimatta. Parhaiten kuitenkin saisi kivalle harrastukselle vastinetta jos harrastajien ajoaikaa lisättäisiin.

Olisi hauska kuulla muiden TJ-kuljettajien ja huoltajien mielipiteitä eräpituudesta.



 

 [/quote]

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #19 : 01.12.03 - klo: 11.35 »
Ei todellakaan läheskään kaikilla ole noita edellä mainittuja 3300 akkuja. Ja jos on kaksi 3300 akkua ja ajaa niillä kokokisapäivän pitää ottaa huomioon että kerkeääkö kahta akkua lataamaan(varsinkin jos laturi lataa max 3a) sillä pitäähän ne akut purkaa. Jos kuvitellaan että suraavassa kisassa ajan kahdella akulla koko kisapäivän(eli kolme latausta per akku) onko kolme latausta liikaa yhdelle päivälle.?

4min tai 5min on hyvä eränpituus.
...

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #20 : 01.12.03 - klo: 11.39 »
Tuukka sen ehtikin kirjata, kuinka se asia käytännössä on!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #21 : 01.12.03 - klo: 12.03 »
Lisäksi kaikki tietää mitä viimeisellä minuutilla 4-5min. tapahtuu hiilille ja kollektorille + koko moottorin lämpötilalle!

Luokkaa pitäisi voida aloittaa ajaa 13 -21 € (1300-1700-1900 Mah) pötkö-akulla ja myöhemmin vasta voisi sijoittaa, kun on A-finaalitasolla 3300 akkuihin
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #22 : 01.12.03 - klo: 12.06 »
Harjoituserät voi ajaa niillä vanhoilla akuilla. Kilpailuerät sitten uusilla. Jos erän pituus on 6 min, niin akuissa on 50% vähemmän purettavaa ja 7 tunnin kisapäivän aikana ehtii kyllä ladata ja purkaa akut kahdesti.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #23 : 01.12.03 - klo: 12.17 »
Mielestäni Petka kirjasi todella hyvin ekoissa kisoissaan käyneen "tallin" tuntemuksia. Juuri näitä näkökulmia tarvittaisin paljon lisää!

TJ-luokan ajoajasta käytiin vuosi sitten aikamoinen vääntö, koska se oli pikkuisen kenttää huomioimatta muutettu 5 minuutista 4 minuuttiin. Jos oikein muistan jossakin nähneeni, niin virhe korjataan, ja ensi vuonna palataan 5 minuuttiin?

4 minuutin erän takana oli se sinänsä hyvä ajatus, että aloittelijoiden kynnystä osallistumiseen madalletaan, juuri esim. akkujen vuoksi. Mutta kuten jo tuolloinkin todettiin, se peruste oli useamman vuoden ajastaan jäljessä: tilanne on nyt se, että 3000 ja 3300-akuista jää latausta käyttämättä ongelmaksi asti.

Jos TJ-kuskilla on ainoastaan 1700-2000-2400 akkuja, on hänen luonnollinen siirtymisensä myöhemmin TS-luokkaan varsin kallis hyppäys, kun kaikki akut on uusittava kerralla.

Toinen peruste oli moottorin voimakkaampi kuluminen kuumetessaan viimeisen ajominuutin aikana. Hyvä ajatus sekin, mutta koskee oikeastaan enemmän ihan kärkikuskeja, jotka saavat moottorista kaiken tehon irti. He myös satsaavat kalustoon aika paljon, eikä moottorin 5. ajominuutti ole siten käytännössä kovinkaan merkityksellinen asia.
Aloittelijan ongelma tämä ei mielestäni ole.

Petkan toteamus aloittelijan ajorytmin löytymisestä jossakin 2 minuutin vaiheilla oli hyvä pointti. Ajajakorokkeella itsekin käyvänä olen ihan samaa mieltä.

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #24 : 01.12.03 - klo: 12.26 »
Hiilille ja kollektorille ei ainakaan meidän kokemuksen mukaan tapahdu muuta kuin normaalia kulumista, jos ajaa oikeilla välityksillä.

Jos aloittaa kilapailemisen Cain mainitsemilla halvoilla pötköakuilla käy helposti vanhanaikaisesti eli kuski pärjääkin mukavasti ja kahden kilpailun jälkeen pullonkaulana ovat akut. Menestyäkseen on hankittava uudet akut ja vanhoihin käytetyt rahat esim. 4x21 e ovat menneet kuukaudessa harakoille.

Ja akut ovat tosiaan vain pieni osa kisabudjetista.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #25 : 01.12.03 - klo: 12.40 »
Totta tuokin. Pidetään kuitenkin mielessä, että kyseessä on kerhokisat. Näiden kisojen kenties tärkein tehtävä on antaa uusille harrastajille mahdollisuus kokeilla kilpailuissa ajamista ja tutustua kilpailutoimintaan mahdollisimma pienin panostuksin ja velvoittein.

Menestystä voi lähteä sitten hakemaan NM-sarjasta ja kansallisista kilpailuista, missä ajoaika tullee ensivuonna olemaan enemmän kuin 4 minuuttia, kuten VesaK jo mainitsikin.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #26 : 01.12.03 - klo: 12.41 »
Lainaus käyttäjältä: "petka"
Hiilille ja kollektorille ei ainakaan meidän kokemuksen mukaan tapahdu muuta kuin normaalia kulumista, jos ajaa oikeilla välityksillä.


Niin, tuossahan sitä opin tietä on useammalle vuodellekin  :wink:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #27 : 01.12.03 - klo: 13.15 »
Täytyy palata hieman taaksepäin. Eli alunperin halusin lisää ajoaikaa kun se nyt oli laskelmien mukaan järkyttävän vähäistä suhteessa panostuksiin ja helpoin tapa lisätä ajoaikaa on eräpituuden lisääminen 50%.

Näihinkin aloittelijoiden "kerhokilpailuihin" osallistui huomattavan paljon SM-tason kärkikuljettajia. Kilpailijoita oli myös Olusta, Tampereelta, Helsingistä ja Turusta eli ympäri maata.

Joku raahautui paikalle Turusta bussilla Helsinkiin ja taas bussiila Mäntsälään ja takaisin vain saadakseen ajaa kilpaa (4x4min=16min). Olisi tämäkin kaveri varmaan mielellään ajanut hieman enemmän.

En usko, että kisaaminen onnistui keneltäkään kovin pienin panostuksin ja velvoittein.

Olisiko TJ-luokan kuskeilla mahdollisuus kertoa panostuksistaan ja kisabudjeteistaan?

Teen itse laskelmat mitä olemme ajatelleet laittaa noin 20 kisan ajamiseen ja julkaisen ne täällä.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #28 : 01.12.03 - klo: 13.23 »
Kuluja ei kannatta kyllä paljoo laskee....tulee vaan paha mieli :lol:

Veikkaan, että helpolla menee sellainen yli 5000 euroo vuodessa ja ei taida riittääkään. Varsinkin jos mukaan lasketaan matkat, hotellit, treenit, kisat....

Myöhäsen Tomilla meni muistaakseni 2001 n. 70 000 mk vuodessa ja Hokkasilla yli 100 000 mk, kun eivät saaneet tiimikamoja, vaan maksoivat matkat ja vermeet omasta pussista.

edit:
Selvennys: Tällä rahalla kierrettiin jo Euroopan kisoissa.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #29 : 01.12.03 - klo: 13.57 »
Huhhhuh ompas kovat budjetit  :shock: