Kirjoittaja Aihe: Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit  (Luettu 9731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #30 : 01.12.03 - klo: 14.39 »
Itselläni arvio ensi vuoden kilpailubudjetista (ilman matkoja ja majoituksia) pyörii jossain 1000-3000€ välillä, riippuen mitä onnistun vuoden aikana rikkomaan. Tämä siis käytännössä kattaa sekalaisen määrän TJ-10 skaboja plus kolme kappaletta TP-10 skaboja.

Matkat ja majoitukset tuohon päälle sitten, mitälie tulee, liika monta euroa kuitenkin. Mutta eipä sitä voi rahassa mitata  :)

Voi olla yläkanttiin, voi olla alakanttiin. Sen näkee sitten ensi vuoden joulukuussa. Ensimmäinen kilpakausi vasta starttaamassa.

Tavoitteena A-finaalit jo kesäkuussa.... 2005.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #31 : 01.12.03 - klo: 14.51 »
Sitä rahaa tuppaa menemään yllättävän paljon kun laittaa riviin.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa MOS

  • Jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #32 : 01.12.03 - klo: 14.51 »
Noniin, omasta mielestäni kisat olivat hyvät kerhokisat. Kyllä Olli osaa. Tässä plussia ja miinuksia.

Plussat:

+ Omasta mielestäni siistit A-finaalit virissä.
+ Hyvin organisoitu puffetti.
+ Veinin kanssa kovaa skabaa viimeisessä A-finaalissa.
+ Oma ajo.

Miinukset:

- Hiukan ahdasta.
- Oli iha kauheet paineet  :mrgreen:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #33 : 01.12.03 - klo: 14.54 »
Lainaus käyttäjältä: "petka"


Näihinkin aloittelijoiden "kerhokilpailuihin" osallistui huomattavan paljon SM-tason kärkikuljettajia. Kilpailijoita oli myös Olusta, Tampereelta, Helsingistä ja Turusta eli ympäri maata.


Viittaatko Mäntsälän kertsikioihin? Ketä Oulusta oli paikalla?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #34 : 01.12.03 - klo: 15.12 »
Taisin luulla, että Erkki E oli paikalla, mutta hän ehkä tarkoitti kirjoituksessan, että Oulusta on pitkä matka kisapaikoille noin yleisesti.

Kritiikkini aihe kuitenkin on edelleenkin se, että onko järkevää ajaa kilpailuissa 4x4 minuutin erät (yht. 16 min.) TJ-luokassa, kun näytää siltä että kaikki panostavat melko paljon kilpailuihin.

Lisää ajoaikaa saa vain erien pituuksia muuttamalla tai eriä lisäämällä. Helpointa lienee nykyisellä kalustolla erän pituuden muuttaminen.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #35 : 01.12.03 - klo: 15.20 »
Ajoajasta; Itse olen sitä mieltä että ajoaikaa pitäisi nostaa 5 minuuttiin. 6 Minuuttia olisi tosi kiva ajaa, mutta koneen lämmöt nousee niin kauheasti että kollektori palaa ja hiilet palaa. Laitan tänne kohta kuvan omasta kollektoristani tokan finaalin jälkeen, ei kovin paha, mutta 5 minuutin jälkeen voisi olla toisin!

4minuuttia on liian vähän, koska ei siinä oikeen kerkeä ajamaan.

Toivomus, voisiko Alue-8 kisojen alkueriä/finaaleja siirtää tunnilla eteenpäin? Sillä kun saapuu 8 aikaan paikalle ja vapaaharjoitus alkaa klo 8.03, niin mitä siinä ajassa kerkeää tehdä autolle? Ei mitään!
Normaalisti alkaa alkuerät n. klo 10.00 ja siinä on 2 tuntia aikaa, siinä pitäisi olla tunti enemmän aikaa, jotta ehtii harjoitella, hakea setuppia, yms...

Riksun ja Mäntsälän kisat ovat molemmat loppuneet 15-16 välillä, haittaisiko jos kisat loppuisivat 16-17? Minua ei haittaa, Haittaako muita?


-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #36 : 01.12.03 - klo: 15.25 »
5min saattaa kuulostaa sopivalta, ei siinä akkujen kustannukset paljoa nouse varsinkin kun 3300 akkuja saa nykyisin melkein samaan hintaa kun 2400 akkuja.. Tiedä sitten niitten laatua.

EDIT: Yhdyn Matiakseen, en kerenny kertaakaan harjoitella mäntsälässä, kello kävi liian nopeasti. Jos vähän siirrettäisiin, tai lisättäisiin lisää harjoituksia. tai jotain sinnepäin.
Galant VR-4

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #37 : 01.12.03 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "petka"
Kritiikkini aihe kuitenkin on edelleenkin se, että onko järkevää ajaa kilpailuissa 4x4 minuutin erät (yht. 16 min.) TJ-luokassa, kun näytää siltä että kaikki panostavat melko paljon kilpailuihin.

Lisää ajoaikaa saa vain erien pituuksia muuttamalla tai eriä lisäämällä. Helpointa lienee nykyisellä kalustolla erän pituuden muuttaminen.

Ota huomioon että sm-sarjassa ajetaan 2xharjoitukset 3xalkuerät 3x a-finaalit muut 2x. Eikä sm-sarjan kisat yhtään sen kummallisempia ole kuin ALUE-8 ainoa suuri ero on varmasti se ,että sääntöjä noudatetaan tarkasti ja osallistumiseen tarvitsee myös lisenssin.
...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #38 : 01.12.03 - klo: 18.50 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Kuluja ei kannatta kyllä paljoo laskee....tulee vaan paha mieli :lol:

Veikkaan, että helpolla menee sellainen yli 5000 euroo vuodessa ja ei taida riittääkään. Varsinkin jos mukaan lasketaan matkat, hotellit, treenit, kisat....

Myöhäsen Tomilla meni muistaakseni 2001 n. 70 000 mk vuodessa ja Hokkasilla yli 100 000 mk, kun eivät saaneet tiimikamoja, vaan maksoivat matkat ja vermeet omasta pussista.

edit:
Selvennys: Tällä rahalla kierrettiin jo Euroopan kisoissa.

Täytyy muistaa, että on ihan eri asia puhua aloittelija-harrastajastakisaajasta kuin aktiivikisaajasta, joka kiertää kaikki maamme isot kisat sekä omat kerho- ja aluekisansa, ja satsaa täysillä kalustoon.

Kisoihin osallistuu NM-tasollakin harrastajia, joiden rahalliset satsaukset ovat niin pieniä, että aktiivikisaaja ei sitä edes uskoisi. Ja myös pärjää siellä, sillä ajotaito on ainoa, millä päästään TJ-10:n A-finaaliin asti!

Ihan lonkalta karkea arvio budjetista, jolla pärjää sisäkauden jo kivasti, kun perushankinnat on tehty: 2 moottoria, 2 rengassatsia, 3 akkua, varaosia. Yhteensä 400€ hujakoilla. Ja hankinnoista riittää iloa kauden jälkeenkin vielä pitkään.

Osallistumismaksut koko NM-talvisarjaan 4x20€ plus kaikkiin kerhokisoihin 8x5€ = 120€. Lisenssi 24€.

Miten matkakulut lasketaan, vai lasketaanko ollenkaan, voi jokainen päättää itse.

Jos kiertää vain kerhokisat, on budjetti vastaavasti pienempi.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #39 : 01.12.03 - klo: 19.15 »
Lainaus käyttäjältä: "petka"
Lisää ajoaikaa saa vain erien pituuksia muuttamalla tai eriä lisäämällä. Helpointa lienee nykyisellä kalustolla erän pituuden muuttaminen.

Mitä A8-kilpailuihin tulee, itse toivoisin enemmän eriä.

Yksittäisten erien lukumäärä opettaa ehkä vielä enemmän kuin pelkät ajominuutit.

2+2 erää on vähän, ja jo järjestäjien suurta työtäkin ajatellen saman tien voisi kisaa jatkaa vähän pidempäänkin.

Aloittelevalle junnulle, kuten usein myös kokeneille konkareillekin, sattuu keskimäärin joka toisessa tai joka kolmannessa erässä jotakin sählinkiä, kuten teknistä vikaa autossa, auton rikkoontumista tai perusteellisia kuperkeikkoja ja joukkokolareita. Koko kisa menee helposti pilalle, jos neljästä erästä kahdessa sattuu jotakin, mikä ei ollut suunnitelmissa :wink: .

Toisaalta, kyse on "vain" kerhokisasta, ja ajettavien luokkien määrä voisi olla suurempikin, jolloin aika alkaa käydä kortille. Nythän ei ole ollut 1:12 ja S2-10 -luokkia lainkaan, jotka viime vuonna taisivat olla edustettuina joka kisassa.

Kaikesta huolimatta ehdotan ensi kaudelle 2+3 tai 3+2 -systeemiä. Mitä ovat kisajärjestäjät mieltä?

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #40 : 01.12.03 - klo: 21.15 »
Tämä on ehkä vähän ohi tämän aiheen, mutta itse ajoajasta puhuttaessa esim. Rajatorpan tunninkisoissa joissa Gp- akuilla ajetaan jopa 12 min stinttejä tuon 40min aikana. Eikä siinä säästellä sähköä missään vaiheessa vaan täysillä mennään heti alusta alkaen, samalla muiden vauhtia seuraten.

Voin kertoa että tuon ajorupeaman jälkeen on tyhjä olo niin akuilla kuin itselläkin :mrgreen:

Suosittelen muillekkin ja samalla ihmettelen miksi ei tuota vastaavaa kisaa harrasteta muuallakin. Käy muuten hyvästä kestävyys harjoittelusta :wink:
Sponsored by own wallet

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #41 : 02.12.03 - klo: 08.30 »
Tuukka.m tiivisti asian kivasti. Sm-sarjassa ajetaan huomattavasti enemmän. Nopeasti laskien ajoa tulee 40-44 minuuttia eli n. 250% enemmän.

Alueen kilpailuissa ajoaika jää helposti niihin neljään neljän minuutin erään. Loput 7-8 tunnin päivästä tulee lähinnä katseltua.

Jos istuu paljon bussissa, niin tulee hyväksi bussissa istujaksi ja jos pelaa paljon, niin tulee hyväksi pelaajaksi. "J. Tamminen".

Tunnin kisoissa ajetaan tosiaan jopa 12 minuuttia yhdellä akulla ja 45 minuutta yhtä soittoa samalla mootorilla ja muilla vermeillä eikä kollektorit pala jne.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #42 : 02.12.03 - klo: 11.05 »
On jo pitkän aikaa ollut sellainen tunne, että jotain on unohtunut!
En vain muista mita.  :shock:

Mietin sitä tiimin sisältä, kunnes huomasin sen olevan kisapaikalla!
Ilman sitä, kilpailu ei olisi kilpailu, vaan arvaus ja jossittelu kohtaaminen!

TULOSPALVELU kaikkine "lisukkeineen"!

Kiitokset ALUE 8:n osalta LEFALLE !

Näyttämöllä ollut kisoissa, kuitenkin niin huomaamattomasti ja itsestään selvyytenä pidettynä!

Samalla Kiitokset kaikille kisapaikoille, toimihenkilöille!

Työnne taidetaan huomata vasta sitten, kun jotain on sattunut menemään pieleen! Todella harvoin näin on käynyt
.
Näin itsestäänselvyytenä sitä pidämme, samoin kuin sitä, että me osallistujat voimme mokata alinomaa! (puhun nyt ennenkaikkea omasta puolestani edellisen lauseen)

Joten ISO KÄSI !!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #43 : 02.12.03 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "petka"
Alueen kilpailuissa ajoaika jää helposti niihin neljään neljän minuutin erään. Loput 7-8 tunnin päivästä tulee lähinnä katseltua.

Pienoisautoilussa ei oikeastaan pitäisi kovasti laskeskella ajominuutteja. Jos niin asiaa tarkastelee, niin ainakin kustannukset per minuutti näyttävät olevan vallan vuorineuvostasolla :wink:

Kilpailujen erät ja ajominuutit ovat tietenkin huipennus, mutta sen takaa löytyy paljon, paljon muuta. Harjoittelua, auton säätämistä ja korjaamista, kokeilua, tutkimista, kotona puslailua, kavereiden kanssa kanssakäymistä, keskustelufoorumia, ym ym. Kisailu on kaikesta tästä yksi osa, tosin se kaikkein paras.

Koska meillä VAU:n kotiradalla samaa tilaa käyttävät myös jousiampujat (jotka toivottavasti eivät milloinkaan minkään erehdyksen vuoksi ole samaan aikaan harjoittelemassa kuin me), niin tulee mieleen vertaus: jousiammunta harrastuksena on varmasti paljon muutakin kuin se hetki, jolloin jännitetyn jousen jänteen vapauttaa, ja nuoli lähtee matkaan...

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #44 : 02.12.03 - klo: 14.03 »
Olen CAi:n kanssa samalla linjalla, että tuomarointia on syytä tiukentaa. Itse olen kanssa aloittelija enkä vielä tiedä milloin olen syypää kolareissa ja milloin en.
Mäntsälässä, varsinkin toisessa TJ:n b-finaalissa oli sellainen romuralli käynnissä, että oiekin hirvitti. Yksi syyllinen varmasti löytyy kun katsoo peiliin, mutta olisi todella tarpeellista tietää milloin tulee tehtyä moka, että osaa varoa vastaisuudessa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #45 : 02.12.03 - klo: 15.19 »
Jukka: pääsääntöisesti syyllinen fiilis pitäis hiipiä puseroon jos ajaa toisen auton päälle (esim perään)  tai oikaisee radalla.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #46 : 02.12.03 - klo: 15.24 »
Peräänajoissa tarkoitan lähinnä epäselviä tapauksia (omasta mielestä) esim. edellä oleva pyörähtää ja "jyräät" yli tai toinen leikkaa eteen ja ajat sen takia perään.
Oikaisujen suhteen voin olla rauhallisin mielin. Yleensä ajolinjat on sellasia, että tulee kierrettyä ylimääräisiä koukeroita  :mrgreen:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #47 : 02.12.03 - klo: 15.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Peräänajoissa tarkoitan lähinnä epäselviä tapauksia (omasta mielestä) esim. edellä oleva pyörähtää ja "jyräät" yli tai toinen leikkaa eteen ja ajat sen takia perään.
Nuo ovat juuri niitä tuomarin unelmatapauksia. Muutama vuosi sitten muistaakseni Seinäjoella jahtasin finaalissa Torikan Tommia (radalla ja kauko-ohjattavilla autoilla ;)) lähietäisyydellä. Tommin auto spinnasi suoran päässä poikittain ja osuin siihen sillä seurauksella, että Tommi lensi silloin niin muodikkaan suoranjälkeisen shikaanin yli. Pääsin Tommista tässä tilanteessa ohi ja kaiken lisäksi Tommille tuomittiin oikaisusta stoppari tai aikasakko. Eli ei ole aina niin helppoa...

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #48 : 02.12.03 - klo: 15.52 »
Jukka: Kun "hiillostustilanteessa" edelläajava pyörähtää eteen niin eihän siinä ehdi edes kissaa sanoa joten siitä melkein varpilla seuraa törmäys. Ei sellaisesta tilanteesta stopparia anneta päälle ajaneelle. Selvästi vaikeampi tilanne tuomareiden kannalta on kun  "hiillostustilanteessa"  ajetaan todella lähekkäin ja edellä ajavan perä lähtee luistamaan, vauhti hiljenee selvästi enemmän kuin oli oletettu ja ajolinja muuttuu, seuraa päälleajo. Tällaisessa tilanteessa tuomareiden tulee olla asiansa osaavia ja hyvin tilanteen tasalla.  Edellämainittu tilanne kuuluu todellakin niihin Mr Calen mainitsemiin unelmatapauksiin.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #49 : 02.12.03 - klo: 18.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Olen CAi:n kanssa samalla linjalla, että tuomarointia on syytä tiukentaa. Itse olen kanssa aloittelija enkä vielä tiedä milloin olen syypää kolareissa ja milloin en.
Mäntsälässä, varsinkin toisessa TJ:n b-finaalissa oli sellainen romuralli käynnissä, että oiekin hirvitti. Yksi syyllinen varmasti löytyy kun katsoo peiliin, mutta olisi todella tarpeellista tietää milloin tulee tehtyä moka, että osaa varoa vastaisuudessa.

Pistänpä tähän "tuomarin näkökulmaa" 3-4 harjoitustuomaroinnin tuomalla suurella kokemuksella.

Ensimmäisessä A8-kisassa tuomarin linja oli lempeä, ja jaossa  oli vain huomautuksia. Tämä siksi, että mukana oli useita ensikertalaisia, joille emme halunneet aiheuttaa lisästressiä. Huomautuksista kisaajat kuitenkin tiesivät tuomarien olevan mukana pelissä, ja jo silläkin on selvästi vaikutusta.

Mäntsälän kisassa tuomarointia ei ollut, mutta sama kävi siellä mielessäni, että tarvetta olisi ollut. Ei ekakertalaisten vuoksi, vaan siksi, että kokeneetkaan kisaajat eivät anna aika-ajoissa tilaa nopeammille. Tähän tulen itse puuttumaan entistä enemmän, jos vielä tuomarina olen.

Usean auton joukkokolarit ja nopeat perättäiset törmäilyt ovat erittäin vaikeita tuomaroida. Juuri siksi niissä rytinäerissä, joissa kilpailijoiden mielestä tuomarin pitäisi antaa kuulua itsestään kaiken aikaa, hän onkin pääasiassa hiljaa.
Tuomari voi olla tilanteen tasalla ainoastaan silloin, kun hän on seurannut tapahtumien kehittymistä alusta asti. Ja kun hän on niin tehnyt joidenkin autojen kohdalla, hänellä ei voi olla mahdollisuutta tuomita sitä, mikä tapahtuu samanaikaisesti jossakin muualla. Tästä johtuvat useimmat kitkerät kokemukset siitä, miksi sai peräänajosta rangaistuksen, mutta kun joutuu itse peräänajetuksi, siitä ei rangaistakaan ketään.

Tuomari voi siis hallita vain pienen osan tapahtumista, ja se pitäisi kisaajien aina ymmärtää. Eihän voi etukäteen tietää, missä joku on kohta kärsimässä vääryyttä.

Kuten aiemmin jossakin on todettu, tuomarin ei myöskään pidä ymmärtää itseään rankaisijaksi, vaan oikeuden jakajaksi silloin, kun joku on syyttömästi kärsinyt.

Lyhyen tuomariurani aikana olen jo saanut maistaa täysin asiatonta poskensoittoa, aikuis-kuskilta, pelkän huomautuksen johdosta, jonka oli itse ansainnut. Tuomarointi on arvokasta työtä ja siinäkin voi päästä kokemaan onnistumisen tunnetta, mutta lapselliset mussuttajat vievät siitä hommasta äkkiä mielenkiinnon pois.

Poissa _Team Hok_

  • Tulokas
    • Profiili
Pieni korjaus
« Vastaus #50 : 02.12.03 - klo: 20.50 »
Cai:n arvioimaan ruhtinaaliseen :!:  vuoden kisapudjettiin sisältyy kilpailu kulujen lisäksi koko perheen vuoden ruokakustannukset, mäntsälän sähkön sähkökustannukset, koko perheen vaatteet ja asuntoauto :!:  :o  Ja mitä pientä kivaa pienoisautoilun ohessa kuluja tulikaan :?:  Joten ........................................................... ....

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #51 : 02.12.03 - klo: 22.12 »
Cai:n arvioima budjetti on kyllä aika lähellä..tässähän puhutaan ihan Suomen kärkikuskeista, jotka eivät saa tiimikamoja. Olen kuullut itse että 10 000 € olisi mennyt tällä kaudella, jätän nimen kuitenkin nyt mainitsematta. Jos haluaa ja taidot riittää ajamaan TOSI lujaa!

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Alue-8 Mäntsälän kilpailun tulokset ja jälkipelit
« Vastaus #52 : 03.12.03 - klo: 12.35 »
Eräs tärkeä näkökulma kerhokisojen pituuteen.

Lainaus Lefalta saaamastani e-mailista:
........................................................... .....................................
Vielä näistä aikatauluista, esim. RiiUA:lla ja MäntSRK:lla piti kisapaikan olla meidän osalta tyhjä klo 17:00 mennessä. Pitäisi laskea kisajärjestäjille ainakin noin tunti aikaa kasata matot ja siivota paikat seuraaville. Kierroslaskentakin tarvii jonkin verron aikaa poistua paikalta.
Eli kisapaikka ei tyhjene sillä että kisaajat lähtee kotiin.
........................................................... .....................................

Hyvä pointti, ja vastaa usein esitettyyn kysymykseen kisan varhaisista alkamisajoista.