Marraskuussa tuli ko auto hankittua. Kone kesti litran verran. Samanlainen auto tuli kaverille, sama juttu. Käyttäjissäkin oli varmasti vikaa, mutta ei ainakaan saatujen ohjeiden kanssa oikein vakuuttanut. Pakkasella auto hajoaa aivan palasiksi osumista.
Samoin lähes pelkästään pakkasella ajamisessa liukulaakerit alkoivat pyöriä pesissään. Korkeintaan hienokseltaan hiekoitushiekkaa ollut alustalla. Myös auton renkaat kannattaa siis laakeroida heti. Vetareita edestä mennyt kaksi, tapit eivät nivelissä kestä.
Tuosta koneesta en oikein tiedä, TT:n oma sivu kun ei tunne Pro .15 BX(P):tä. Omaani tuli varaosamäntä ja sylinteri joka tilausnumeron mukaan kuuluu Pro .15 BZX(P), eli 0,6hp.
Kuten sanottu, käyttäjällä varmasti osuutta asiaan ja tuota pakkasenkestävyyttä ei voi oikein laittaa auton viaksi, ei vaan pitäisi törmäillä. Mutta molemmissa autoissa samat ongelmat, nyt noin kaksi litra ajettuina. Ja polttomoottorivehkeistä isommissa vehkeissä 2- ja 4-pyöräisenä on reilu kahdenkymmenen vuoden kokemus, välillä SM-tasolla kilpaillen, joten ihan tyhmimpänä en itseäni alunalkaen pitänyt. Usko meinasi silti loppua koko rc-lajiin parissa viikossa tuon kanssa.
Suosittelen siis autoa puhtaalle tilavalle asfalttiparkkikselle kesäkäyttöön. Omaani toki laskin alustan, laitoin uuden asfalttikilpurikorin ja kaksi kertaa tehokkaamman koneen. Saa nähdä miten rattaanpalat lentää kunhan se kesä tulee. Akuuttiin talvikäyttöön hankin HoBao Hyper 7:n joka ei tunnu hajoavan millään tuohon TT:n verrattuna. Aluksi pelkäsin tuon HoBaonkin kanssa neuroottisesti osumia, nyt olen jo oppinut runttaamaan lisää kaasua ellei edessä ole kivitaloa vastaava este.