Vuoden päästä valmistun ajoneuvoasentajaksi ja joskus sitten luen insinööriksi.
Hyvä suunnitelma.
Autokorikorjaaja eli autopeltiseppä
Tuotanto- ja laatutekniikan inssi (AMK)
Kumpaakaan en ole työkseni tehnyt. Nykyään tuotekehityksen parissa ylempänä toimihenkilönä.
Paljon on tullut peuhattua suunnittelussa ja siinä nyttenkin. Öljynporauslauttoja, paperikoneita, mobiilihydrauliikkaa, kaivostyökoneita viimeisimpinä. Hydraulisylinterien suunnittelu- ja asiantunijatehtävät lienee uran 'kohokohta' tähän mennessä lähinnä työtehtävän laajuuden ja vastuiden kautta. Hommat on vaihtunut aika tiheään, mutta nyt on sama hyvä työnantaja ollut jo vuosia ja toivottavasti pystyn kehittämään itseäni työn kautta myös jatkossa saman firman palveluksessa;
Koulun penkille ei nimittäin ole enää mitään asiaa, nukahdan jo neljän tunnin kursseillekin. DI tutkinto tosin on takaraivossa kolkutellut pitkään, se avaisi ovia vähän helpommin ylempiin positioihin talon ulkopuolella jos joskus sellainen kiinnostaisi. Palkathan näissä hommissa tässä lottovoittajien maassa on jotain surkuhupaisan ja vittuilun välillä, joten ulkomaat pyörii myös mielessä koko ajan.
e: ai niin, mitä tulee tuohon amk inssien tasoon niin joo, meiltäkin valmistu sellainen kaveri joka ei tienny mitä eroo on liukulaakerilla ja rullalaakerilla. Kyseessä kuitenkin konepuolen tutkinto... Omasta mielestäni, insinöörin on opittava käytäntö ennen teoriaa. Tutkijat sitten erikseen, siellä todellisuus on vaan lähinnä haitaksi :D