Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)  (Luettu 244559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #210 : 07.08.12 - klo: 19.52 »
ok,kiitos vihjeest, täytyy kokeilla sitä, jos ei virta pääse kulkemaan kunnolla se voi olla syy.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #211 : 09.08.12 - klo: 16.37 »
Moi, vielä otetaan vastaan hyviä ehdotuksia uudesta escistä, pitäisi olla vesitiivis.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #212 : 10.08.12 - klo: 14.49 »
Jotain ihme rutinaa alkoi kuulumaan autosta. Sininen etu- ja takapään välinen akseli oli jumiutunut etuasentoon (siinä on välystä melkein sentin verran) ja sen vapauttaminen/siirto taakse poistaa rutinan. Samantien se menee tietysti uudelleen ja rutina kuuluu ja tehoja katoaa. Renkaita pyörittelemällä tuumasin, että takapään diffissä on jotain ongelmaa ja purin sen osiin. Toivotaan että tulee kuntoon. Moottori kuitenkin pyörittää pinjonia ja sitä kautta spurria ihan hyvin ja ne näyttää ehjiltä. Akseli pyörii hyvin, mutta takarenkaita kun pyörittää, niin eturenkaat ja se sininen akseli ei pyöri. Eli näyttäs takadiffin ongelmalta, jonka olen nyt purkanut ja puhdistanut.

Kaikki hampaat ovat ehjiä, eikä kulumia pahemmin näkynyt. Tänään sain uudet diffiöljyt ja kohta laitetaan diffi pakettiin. Tilasin samalla diffin ja renkaiden laakerit, vaikka ne tuntuikin ihan toimivilta - niin ja uuden diffin rattaineen - ja korisokat - ja kopan ja LiPo-laturin. Tilauksessa/tulossa on vielä LiPot x 3, latauspussukka ja MIP X-Duty CVD™ Kitit eteen ja taakse. Niin ja koppa menee maalaukseen :)

Jospa sitä noilla pärjäis jonkin aikaa...

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #213 : 11.08.12 - klo: 12.20 »
Poika (4v) veti niin pahasti herneet nenään Summitin myynnistä että sai puhuttua iskän ympäri ja tilasin sille nyt sit tän 4x4 stampeden.Saa nyt nähdä mitä tykkää mut ainakin on jonkun verran kevyempi/pienempi kuin Summitti eikä satuta itteensä toivon mukaan niin helposti.Vielä kun laittaa sille tuon training moden päälle niin ei kulje niin kovaa.Ei tuon ikänen vielä osaa ajatella kovin järkevästi mitä käy jos törmää painavalla autolla esim.jalkaan.
Ens viikolla pitäs saapua ja EHKÄPÄ se iskäkin vähän kokeilee.. :wink:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #214 : 13.08.12 - klo: 10.09 »
Vaihdoin autoon takapään diffin kokonaan ja nyt toimii hyvin. Koppa meni maalattavaksi ja samalla päästiin kokeilemaan crossirataa. Kävi heti selväksi, että Stampeden vakioasetuksilla autolla ei tee radalla oikein mitään.

Radalta lähdettäessä poika tuumasi, että säädetään autosta enemmän ratakelpoinen. Eihän siitä tietenkään mitään rata-autoa saa, mutta päätettiin säätää sen mitä nopeasti ehdittiin. Säädettiin iskareiden alakiinnityskohtia niin leveälle kuin sai ilman että tukivarsien suojia tarvi ottaa pois. Samalla laitettiin kaikkiin jousiin ylimääräiset rajoitinrenkaat (niillä on varmaan joku parempikin nimi). Samalla vaihdettiin vakiovanteet + talonit takas. Matalammat ja matalampi profiili kuin Trenchereissä. Myös kumit on jäykemmät eikä renkaat muuta muotoaan yhtä paljon (mikä hankaloittaa mutkissa, kun auton kori kallistuu ulkokaarteen puolelle).

Auto on nyt huomattavasti parempi, joskin renkaissa on vähemmän pitoa. Tai on asvaltilla pitoa on kyllä mukavasti, mutta pitää ensi kerralla verrata renkaita uudelleen. Ehdittiin käymään Oulunsalon radallakin, joka oli kuin tehty Stampedelle, suosittelen - lapset(KIN) tykkäs. Pitää nyt katsella tuleeko tuosta radasta se mukavin ajopaikka. Jos tulee, säädetään sitten lisää, mut nyt tuo on aika kiva yleisajoon.

Vaikuttaako iskareiden yläpään säätö samalla tavalla kuin alapään (siis toisin päin vain). Eli jos säädän yläkiinnityspistettä sisemmäksi, niin auton painopiste laskee hitusen, jousituksesta tulee progressiivisempi eikä auto kallistele mutkissa yhtä paljon? Mitä muita säätöjä suosittelette. Keskidiffiä mietin, että olisko se kiva jos laittas tosi jäykät öljyt siihen. En halua mitään etuvetoautoa, mut jos keulimista sais hitusen pois (ei kokonaan, mut kohta tulee LiPot) ja säästettyä vähän vetareita (tosin teräsvetarit on tulossa).

Mitäs vaihtoehtoja ohjauksen säätämiselle on. Ongelmana on liian herkkä ohjaus, millä tarkoitan sitä että pienikin liike ohjaimesta kääntää autoa turhankin paljon. Ohjaimesta saa progressiivisen tilan ohjaukselle jota ajattelin kokeilla (nopeaa kun on), onko teillä kokemusta siitä. Miten kaasun käyttö 70/30 tilassa tai Racing tilassa (noparista), ne varmaan auttaa kaasun annostelussa. Tuota kaipaan silloin kun ilmassa pitäisi ohjata autoa. Isot renkaat ja lyhyt akseliväli ilmeisesti tekevät sen, että kaasun ja jarrun käyttö vaikuttaa niin rajusti auton keulan liikkeisiin.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #215 : 13.08.12 - klo: 10.53 »
Mitäs vaihtoehtoja ohjauksen säätämiselle on. Ongelmana on liian herkkä ohjaus, millä tarkoitan sitä että pienikin liike ohjaimesta kääntää autoa turhankin paljon. Ohjaimesta saa progressiivisen tilan ohjaukselle jota ajattelin kokeilla (nopeaa kun on), onko teillä kokemusta siitä.

Tuo auttoi ainakin ihan sikanana 4x4 slässin ohjauksen kanssa, ei pysynyt kaverilla lapasessa ollenkaan vaan jatkuvaa mutkittelua ja korjailua. Expot täysille ja ukko ajoi kuin vanha tekijä. Eli kannattaa kokeilla.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #216 : 14.08.12 - klo: 09.25 »
no niin, kaikkea on kokeiltu escin kanssa, servo on ehjä, liittimet toimii, ohjelmoitu uudestaan ym. Auto toimii kumminkin ilman ilpo cutoffia kuin unelma, eli ajan sitten ilman sitä. Uusi esci tuli ostettua kun löytyi suht edullisesti rapakon takaa, 90dollaria kotiinkuljetettuna. Katsotaan sitten jos se kestää.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #217 : 21.08.12 - klo: 01.16 »
No niin. Uusi X-citer kori tuli, jonka Vesa Yli maalasi :D. Tänään tuli kolme 5.8Ah 7.4V LiPo-akkua ja säädin ohjauksen expoa, sekä servon ääripäitä (otti kiinni akseliin). Kylläpä helpotti kummasti ohjausta nopeassa ajossa. Pitää seuraavaksi säätä sliperyä kireämmälle, vinkui turhan paljon vauhdissakin.

Mitä kannattais säätää, kun auto heittää voltin kun jarruttaa pitävällä alustalla? Jarruttaa vähemmän vai säätää autoa? Olen jo vaihtanut iskareiden alakiinnityskohtaa leveämmälle ja laittanut jousten yläpuolelle spacereita. Renkaina on trencherit, jotka on aika korkeat ja tosi pehmeät. Auton painopistettä olis varmaan hyvä saada alemmas... Eli pienemmät renkaat kenties ja toisaalta vois kokeilla hieman vähemmillä spacereilla (nehän nostaa koria ylemmäs).  Postissa on tulossa vielä teräsvetarit... Voisin ottaa ens viikolla kuvia autosta ajossa ja lattaa näytille. Niin ja kaasun säädin 70/30 asentoon, tuntui hyvältä ainakin näin pikaisella kokeilulla. Mietin kyllä sitäkin, että pitäiskö jarruja säätää vähän pienemmälle ohjaimesta...

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #218 : 27.08.12 - klo: 17.43 »
Miten pitkät nuo rustlerin vetarin on? Ja mistä sais suomesta?

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXVBA4&P=8
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #219 : 27.08.12 - klo: 18.15 »
Vissiin hobbypeoplesta saa tilaustuotteena eli kestää 2vk. Tosin towerista voi tulla nopeammin ja halvemmin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #220 : 27.08.12 - klo: 18.16 »
Juu, mutta miten pitkät nuo on? Jos jollain on noi rustlerissa, niin voisko mitata?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #221 : 28.08.12 - klo: 11.22 »
No niin, nyt selvisi sitten mistä outo raklatus kuuluu ja miks auto ei välillä vedä kunnolla. Eli kardaanin takapäähän tulevan hammastetun osan ruuvi oli löysällä, eikä pitäny akselilla. Eli tuota kiristämällä auto kulkee taas kunnolla.

Keulimistuki meni takas paikoilleen, kun kului koppa puhki.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #222 : 28.08.12 - klo: 13.42 »
Mitä kannattais säätää, kun auto heittää voltin kun jarruttaa pitävällä alustalla? Jarruttaa vähemmän vai säätää autoa?

Jos sulla on ääripäiden säätö ohjaimessa ohjaukselle, niin se on todennäköisesti myös jarrulle.
Yleensä krossiautoissa vähennetään jarrua, että ajamisesta tulee jouheampaa. Samaa voisit kokeilla omaan autoosi. Jarrua niin paljon pois, että jarruttaa tarpeeksi, muttei kippaa.

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #223 : 28.08.12 - klo: 23.27 »
Nyt toimii taas Stampede lipoilla, siis se ongelma mitä minulla oli escin kanssa taisi olla vanhat lipot, tai ei nyt kauhean vanhat, mutta kuitenkin käytetyt jonkin verran. Mulla oli samanlainen ongelma Summitissa, kaivoin vielä vanhemmat lipot (Turnigy) esille ja niillä toimii molemmat autot, tuli sitten tilattua Stampedeen uusi esci ihan turhaan..... ei tullut ekaksi mieleen koska Stampedeen olin kokeillut 2 kpl 2 s ja yksi 3S lipo, ja kaikilla teki samaa, no samanmerkkiset ovat kaikki. Joskus oppii jotain uuttakin, oli vaan aika turhauttava tutkiskella näitä monet tunnit, ja vika oli sittenkin akussa, toivotaan ainakin niin. Stampedella ajettu 2 akullista ja Summitilla samoin, ja toimii! Onneksi sama virhe toistui toisessa autossa, muuten en olisi veikannut tätä, koska jännite lipoissa oli ihan ok, ja juuri ladattuja.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Petsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #224 : 08.09.12 - klo: 16.33 »
Tuli pitkästä aikaa hommattua auto ja päädyin Pedeen. Ihan hemmetin kiva peli ja varsinkin lipoilla laite suorastaan lentää. Naapurinmiehet ollut jonoksi asti kerjäämässä ajovuoroa  :azn:

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #225 : 08.09.12 - klo: 18.38 »
Lainaus
Tuli pitkästä aikaa hommattua auto ja päädyin Pedeen. Ihan hemmetin kiva peli ja varsinkin lipoilla laite suorastaan lentää. Naapurinmiehet ollut jonoksi asti kerjäämässä ajovuoroa 


Stampede on mukava auto ajaa, kulkee kovaa ja ei kaadu niin herkästi. itse lisäsin aikoinaan siihen vielä kallistuksenvakaajat, ne paransivat aika hyvin menoa vielä lisää. Muuta mitä omasta mielestäni on hyvä on uusi isompi etupuskuri ja siihen lisäkkeenä se pleksi sinne alle suojaaman servoa, T-bone racingin tuote muistaakseni. Nyt vielä odottelen uusia renkaita siihen, trencherit tilattu, katsotaan miten se niillä sitten muuttuu.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Petsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #226 : 09.09.12 - klo: 10.28 »
Lainaus
Tuli pitkästä aikaa hommattua auto ja päädyin Pedeen. Ihan hemmetin kiva peli ja varsinkin lipoilla laite suorastaan lentää. Naapurinmiehet ollut jonoksi asti kerjäämässä ajovuoroa 


Stampede on mukava auto ajaa, kulkee kovaa ja ei kaadu niin herkästi. itse lisäsin aikoinaan siihen vielä kallistuksenvakaajat, ne paransivat aika hyvin menoa vielä lisää. Muuta mitä omasta mielestäni on hyvä on uusi isompi etupuskuri ja siihen lisäkkeenä se pleksi sinne alle suojaaman servoa, T-bone racingin tuote muistaakseni. Nyt vielä odottelen uusia renkaita siihen, trencherit tilattu, katsotaan miten se niillä sitten muuttuu.

Kallistuksenvakaajat!? Laitatko linkkiä mistä tilasit, kuulostaa hyvältä upgradelta!

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #227 : 09.09.12 - klo: 14.50 »
Tällaiset mulla on:

Tällä sivulla lukee slash, mutta otsikossa Stampede, en sitten tiedä, osanumero on sama.

http://www.hot-racing.com/index.cgi?partnumber=SLF311E;c=603


Täältä jostain tilasin aikoinaan, eli ebaysta. Tässä jotain esimerkkejä.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p3984.m570.l1313&_nkw=SLF311E+&_sacat=0

ja se servosuoja/puskuri:
http://t-bone-racing.net/Brand-N-Z/Traxxas/Stampede-4x4/Traxxas-Stampede-4x4-TBR-Basher-Front-Servo-Guard-set-62096-H301-p506.html
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa vilve97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #228 : 18.11.12 - klo: 23.22 »
Oon huomenna ostamassa uutta autoo ja tarkotuksena ois tuo spede 4x4 vxl onko se hyvä auto?
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #229 : 19.11.12 - klo: 12.03 »
Oon huomenna ostamassa uutta autoo ja tarkotuksena ois tuo spede 4x4 vxl onko se hyvä auto?


Riippuu tietysti siitä mihin käyttötarkoitukseen meinaat auton hommata. Jos meinaat rataa ajaa, niin joku muu toimii varmasti paremmin. Jos sen sijaan ajelet pihalla, hypit ojan pohjilta, ajat missä sattuu jne (eli yleistä hassuttelua) ei ihan heti samasta hintaluokasta parempaa auto löydy. Osia saa mukavasti, vetoniveliä on itellä menny vuodessa kaksi, jotka on tosin nopea vaihtaa (kun osaa, menee muutamassa minuutissa). Vetarit maksaa kympin, mut nyt mulla on teräsvetarit menossa paikoilleen, kun seuraavan kerran hajoaa.

Olen hommannut LiPo-akut ja nyt ajoaikaa on mukavasti ja tehoa sopivasti. Neliveto on kiva talvellakin, joskin vakiona tulevat Talon renkaat on tosi liukkaat (ainakin jos on yhtään kovempi tie). Meillä alla on Trencherit jotka on kyllä mukavat. Just aloin katteleen pitävämpiä talvirenkaita, en tiedä onko niitä ellei itse laita nastoja.

Eli jos joku tietää hyviä talvinappuloita, jotka pitäis myös hitusen polvetummlla alustalla, niin otan ilomielin vastaan ehdotuksia. Suosittelen autoa lämpimästi, ellei auto mene ratakäyttöön. Sopii myös aloittelijoille.

Poissa vilve97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #230 : 21.11.12 - klo: 00.03 »
Joo ostin sen ja 3 akullista ajettu tosi mukava auto pysyy hyvin halinnassa ja lähtee äkäseen liikkeelle vaikka vanha auto oli ultima sc 2,5t motilla mut toi spede on kyllä tosi hyvä ostot. Kannattaako pestä auto suihkussa ajon jälkeen?
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #231 : 30.11.12 - klo: 02.31 »
Jos suihkutat, niin laita laakereihin öljyä. Eipä sitä kannata joka kerta suihkuttaa, ite oon muutaman kerran pessy ja tosiaan laittanu silloin öljyä reilusti.

Poissa vilve97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #232 : 02.12.12 - klo: 13.40 »
Mitä öljyä käytät kannattaako WD-40:stä käyttää?
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Poissa jvh

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #233 : 02.12.12 - klo: 20.20 »
Hei oon ny miettiny pari päivää et vois hommata speden. Oon kuullu että talonit ei pidä hyvin ja muutenki kuulema huonot ni mitkä renkaat ois hyvät? Sais olla kumit ja vanteet yhten liimattuna ja pitäs käyä spedee suoraan! Mul on kyl toinenkin rc auto Hbx xmissil mis on sähkö vika,mut siin on tämmöst vanteet ku kuvan autos http://www.rckauppa.fi/index1.html et oisko hyvät? Mut tulipaha romaani näin turhasta jutusta.  :cheesy:

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #234 : 02.12.12 - klo: 20.56 »
Pro linen trenchereillä tai badlandseilla pärjää miltei jokapaikassa, syvään hankeen kahlatessa laparengas ehdoton juttu. Esim. modelsportilta saat valmiiksi liimattuna.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa jvh

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #235 : 02.12.12 - klo: 21.31 »
Viittiitkö linkata jotai renaita Kojo?


Poissa jvh

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #237 : 02.12.12 - klo: 22.49 »
Kannataako tuolta tilata koko auto? Vai saako jostain vielä halvemmalla?

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #238 : 02.12.12 - klo: 23.23 »
Suomessa rc sabella on muuttoale, kannattaa kysellä, onko stampedeja jäljellä. Muutoin menee Modelsport/Jenkkilä keskenään melko samoihin, kun laskee kaikki kulut. Suomessa myös RCM:ltä kannattaa kysyä tarjousta autosta
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Spede4x4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #239 : 03.12.12 - klo: 13.34 »
Mull... siis pojalla on autossaan vakiorenkaiden (talon) lisäksi Trencherit badlandseille valmiiksi asennettuina. Talonit on ihan ok renkaat, eikä ne varsinaisesti ole huonot. Ne on esim asvaltilla ihan jees (monsteriksi). Trencherit on tosi pehmeät ja ne pitää mukavasti verratuna taloneihin. Nyt tilasin Sabelta badlandsit,  jotka toiminee kohtuu kiinteäpintaisella lumella paremmin. RC-autot ovat keveitä, joten kovalle lumelle pitäs olla jotain mikä rikkoo pintaa. Badlandseja ei sitten kannata kuluttaa asvaltilla ajamalla, vaan niitä käytetään muualla. Poika tykkää vaihtaa renkaita, mikä käy näppärästi kun kumit ovat omilla vanteillaan.

Laparenkaat olis tosiaan lumelle sopivat renkaat, mutta itse en näe hangessa ajamista kovin mielekkäänä. Jos tie on auraamatta ja lunta on yli 5 cm, niin sitten noi on varmasti kivat rälläykseen. Yleensä tiet ovat kuitenkin aurattuja ja uskon (en ole vielä kokeillut) että badlandsit toimii silloin paremmin.

Sabesta saa huippupalvelua aina ja sieltä olen melkein kaiken (autosta lähtien) tilannut ja tilaan jatkossakin.  Sabelle riittää, kun kerrot mihin käyttöön tarvit renkaat, niin sopivat tulevat postissa. Nelkkuspede on kyllä kiva talviauto, mut olis kiva jos siihen sais jonku sisäkopan. Viimetalvena meni ihan mukavasti vakioakuilla, mutta nyt on LiPot ja mietin minkä verran ne kestää lunta.