Kirjoittaja Aihe: HoBaon diffit  (Luettu 2566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hondamx

  • Tulokas
    • Profiili
HoBaon diffit
« : 22.12.03 - klo: 00.30 »
Minkä laista öljyä kannattaisi laittaa HoBao Hyper7 auton diffeihin.
Minun mielestäni saisi olla aika jäykät :evil:

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #1 : 23.12.03 - klo: 11.34 »
Eteen laittaisin 3000-5000 silikoonirasvaa, jos kyseessä on tavallinen diffi. Spider-diffiin laittaisin 3000. Löysemmällä etu diffillä auto kääntyy paremmin tiukoissa mutkissa.
Keskelle 5000-7000 tavalliseen diffii ja spideriin 5000. 5000 auto on helpompi ajaa etenkin röykyisellä radalla. 7000 auto reagoi kaasuun hieman nopeammin, jolloin auto lähtee mutkasta paremmin,  mutta silloin autosta tulee vähän levottomampi ajettava.
Taakse 2000-3000 tai pelkkää rasvaa. Löysällä taka difillä auto kääntyy paremmin, mutta perä saattaa tuntua levottomalta.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #2 : 06.01.04 - klo: 19.39 »
Täällä on kokoamisohjeet Hyper7:aan. RTR-paketin omistavien kannattaa kattoo. On aika hyvät kuvat ja selitykset. Myös diffirasvat ja alkuperäiset iskariöljyt on laitettu.

http://www.twf8.ws/new/tech/car/hobao/hyper7/hyper7build/hyper7index.html

Kannataako diffirasvat vaihtaa kun on ajanut sisäänajon jälkeen muutaman tankillisen? Rattaathan hioutuvat toistensa mukaan ja öljyn sekaan jää metallihiukkasia jotka sitten syövät rattaat pilalle nopeammin.
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #3 : 15.01.04 - klo: 16.34 »
mulla tuli tuon Pro SE:n mukana spider diffi. se tuli *torsen differential*- laatikossa, ja oli valmiiksi kasattu. pitääkö mun lisätä itse siihen öljyt, vai käykö sellaisenaan?

 itse diffissä kuitenkin lukee *spider*

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #4 : 15.01.04 - klo: 22.39 »
Jos se on valmiiksi kasattu siinä on jo öljyt sisällä, ainakin itselläni oli....

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #5 : 16.01.04 - klo: 19.38 »
katsoitko diffin sisään ennen käyttöä? mulla siellä on melko kuivaa, vain laakerit rasvattu, muttei siellä mitään öljyä ole, niinkuin ohjeissa neuvottiin kasaamaan normaali diffiä.

 voi kun saisi nikon kiinni, mutta kun hän on siellä armeniassa, nii... :cry:


 tietääkö muuten joku, että pitääkö tuo spideri täyttää diffirasvalla, vai riittääkö pelkkä voitelurasva?

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
HoBaon diffit
« Vastaus #6 : 16.01.04 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
tietääkö muuten joku, että pitääkö tuo spideri täyttää diffirasvalla, vai riittääkö pelkkä voitelurasva?

Pitää laittaa ihan samaa tavaraa, mitä tavalliseenkin diffiin, tosin  hieman löysempi olisi spideriin parempi. Siellä on uutena sisällä vaseliinia tms. rasvaa, eikä silikooniöljyä.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #7 : 16.01.04 - klo: 23.00 »
hyvä, en siis ole turhaan tilannut niitä diffiöljyjä. tilasin keskidiffiin 7000:sta, ja etuspideriin 3000:sta. takadiffiin laitoin mukana tullutta iskariöljyjä. eiks ole OK.

 laitan ensi kesän alussa sitten iskareihin silikooniöljyt, ja samalla sitten vaihdan jokaiseen diffiin silikoonit.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
HoBaon diffit
« Vastaus #8 : 17.01.04 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
takadiffiin laitoin mukana tullutta iskariöljyjä.

En laittais sitä takadiffiin, se on aivan liian löysää.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #9 : 18.01.04 - klo: 20.37 »
miten tuo vaikuttaa ajamiseen  jos on liian löysää öljyä takadiffissä? etusipderiin meinasin 3000:sta.

 voi kun alkas tulla ne öljyt... :x

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #10 : 18.01.04 - klo: 21.03 »
Suurin ongelma iskariöljyn laittamisesta takadiffiin on, että se ei tule pysymään siellä vaan vuotaa sieltä heti ulos. Ja diffi toimii sen jälkeen kuivana, joka hajoittaa sitten diffin rattaat.
Löysällä taka diffillä auto kääntyy paremmin, mutta perä lähtee helpommin "soutamaan" mutkasta ulos kiihdytettäessä.

Mika R

  • Vieras
HoBaon diffit
« Vastaus #11 : 18.01.04 - klo: 21.29 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"

 voi kun alkas tulla ne öljyt... :x


eikös sulla ole talvi aikaa ventata.. älähän hättäile sanoi katto-Kassinenkin.. vai meinaatkö mennä pakkaseen konetta pilaamaan  :roll: no ainahan voit hankkia uuden ens kesäks......

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBaon diffit
« Vastaus #12 : 19.01.04 - klo: 14.44 »
joo voi olla että oottelen kesään asti, mutta silti ois kiva koota auton loppuun asti. mites se iskariöljy pysyy iskareissa jos ei pysy diffeissäkään?

Mika R

  • Vieras
HoBaon diffit
« Vastaus #13 : 19.01.04 - klo: 14.53 »
iskarit on tehty tiiviiksi, diffit eivät sen sijaan välttämättä ole. On niitä sellaisiakin diffejä joissa pysyy vaikka vesi sisällä ja niitä voi myös itse tiiviistää esim silikonilla