Jep Jep, kukaan ei ole kisaraporttia vielä tänne tehnyt niin tehdääs nyt malliks
Oon tällä hetkellä menossa A-Specissä 31 ja B-Specissä 22/12 jannut. A-Specissä Endurancet ajamatta ja niitä olen järjestyksessä nyt ajellut.
Eilen aloitin urakan Suzuka 1000km kisassa (172 kierrosta), autoksi otin Xanavi Nismon vakiosäädöillä. Luistonesto oli 4 ja ABS 1, jälkiviisaana voi todeta, että ois prkl pitänyt rempata auto täysin ennen kisaa. Kisa alko hyvinkin suvereenisti ja ekat kierroksella ohitettavat tuli vastaan lap 25 ajassa 53:25. Ensimmäinen oma moka = spinni kierroaikajahdissa tuli kierroksella 37, toisen kerran spinnasin kierroksella 54. Sitten luultavasti hajotin auton takasuoralla kaidesta kaiteeseen sohimalla viidennen varikkokäynnin jälkeen, tein semmosen mokan vaihdossa, että meni interit alle ja kierrosajat putos n.5-8 sekunnilla. Intereillä menin sitten jo kuuden ajetun kierroksen jälkeen vaihtamaan softit takasin ja pettymys oli suuri kun ei pystynyt enää 2 min kierroaikoihin vaan meni 10 s. enemmän väkisin. Enimmillään johto oli 2.kierrosta kierroksella 93. Siinä sadan kierroksen jälkeen tilanne oli jo sellanen, että toisena ollut otti kiinni kokoajan.
Auto muuttu tosi liukkaaks ja jarrutusmatkat piteni huomattavasti. Kierroksella 134 johto enää 1:43, eli alle kierroksen, yhdeksännen varikkokäynnin jälkeen ero enää 7 sekunttia?? HUH! Kierroksella 155 tökkii jo ahteria kakkosena oleva, kävi vielä vaihtamassa renkaat mun takaa ja sykäsin itse seuraavalla kierroksella viimeiseen vaihtoon. Renkaat oli jo huonona ja ajattelin, siis kuvittelin pysyväni kannassa uusilla renkailla paremmin. Loppujen lopuksi tuo kymmenes varikko stoppi oli viimeinen naula arkkuun, meni kaks ohi ja en saanut enää millään kiinni.
Lopputulos siis kolmas +38 sekuntia, kokonaisajoaika 6 tuntia 12 minuuttia, kymmenen varikkostoppia ja 7224 vaihteenvaihtoa, paras kierrosaika 1.58.123.
En kyllä käsitä miten auto muuttu noin paljon matkanvarrella. Öljyt laitoin vaihtoon kisan jälkeen niin oli ihan pikimustat. Tarkkaan en älynnyt kattoa mutta tehot oli jotain 580bhp ja rapiat, öljyn vaihdon jälkeen 626bhp ja konerempan jälkeen sama, vääntökäyrää en älynny tsekata. Korin remppasin myös ja sen hinta oli joku 485k. Eikun auto iskuun ja sama virhe ei tule toistumaan!!
Stopit
1. kierrokselta 20, 70l, softit ero -46 s.
2. kierrokselta 40, 55l, softit stopin jälkeinen ero -1 min
3. kierroksella 59, 70l, softit
4. Kierroksella 77, 88pl, softit
5. Kierroksella 96, 70l, interit
6. Kierroksella 106,40l, softit
7. Kierroksella 121, 54l, softit
8. Kierroksella 134, tankki täyteen ja softit alle
9. Kierroksella 149, viimeinen tankkaus, tankki täyteen ja softit alle. Ei varmaan olis täyteen tarvinnu laittaa.
10. Kierroksella 162, pelkät renkaat