Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Lrp vs. speedpassion?  (Luettu 9774 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #30 : 12.01.11 - klo: 16.12 »
eihän se mikään selitys ole, senku tinaa johtojen väliin deansit, oli sielä putkiliittimet tai ei. ;)

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #31 : 12.01.11 - klo: 16.24 »
Putkiliittimissa on silti se mahdollisuus, että laitat ne ristiin akulla, jos vain johdot ylettää, vaikka olisi deans välissä.
Nm. kerran näin käynyt.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #32 : 12.01.11 - klo: 17.15 »
Kiitoksia kaikille runsaista ja asiallisista vastauksista!Tuli sitten hommattua tuo SP LpfGt2.0v, jumakeka mikä nimihirviö  :grin:! Eli nyt olisi vielä tarkoituksena saada se ejänä kiinni koneeseen,hyviä vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #33 : 12.01.11 - klo: 18.28 »
Omasta puolesta pisteet ehdottomasti SP:lle.
LRP säätimet ovat yleensä hajonneet pahimmassa mahdollisimmissa paikassa (=kisoissa), ja tuloksissa on näkynyt.
Kahdesta 2.0 Pro mallista kokemusta, kohta EX:stä myös.
SP:n puolesta puhuu ajotuntuma, softan säätömahdollisuudet (ja vaihdettavissa ihan kaupan hyllyn tavaralla itse), toimii myös ilman sensoria (tai vaikka se hajoaisi ajossa, meno jatkuu), kestävyys (toinen PRO nähnyt viritouringia, nelkkukrossia rankoissa olosuhteissa ja virimattista) sekä hinta.

Myös tuli laitettua väärinpäin johdot toissa viikonloppuna, säädin säilyi ehjänä, samoin kun akku ja konkkakin. Ainakaan radalla en huomannut suorituskyvyn tippuneen vaan oli yhä omista ranteista kiinni.

Paljon puhetta on siitä että SP olisi liian iso ja painava. Punnitsin 2.0 PRO säätimen 45g painoiseksi ilman johtoja, tuuletinta ja konkkaa. En tiedä mitä LRP nykysäätimien todellinen paino on ilmoitettuun nähden (30g), mutta auton kun auton taitaa kyllä balanssiin saada myös SP tuotteilla...
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #34 : 12.01.11 - klo: 23.29 »
Balanssista puheenollen.
Xray T3 2011 malli.
Servona savöx SC-1251mg (eli se lyhyt malli)
SP säädin.
Prostock kone.
Sanwa 451 vastari.
GM 5400 50C akku
Sähköjen puolelle piti laittaa kymmenen grammaa painoa että auto oli balanssissa.
Vielä sen lisäksi piti laittaa keskilinjalle 5g paino että auto meni sääntöjen sisään painonsa puolesta.
Eli ei se SP ainakaan mikään liian painava ole kun autoon tartti punttia sähköjen puolelle laitella.
Normi kokoisella servolla ei varmaan olis tarvinu mitään muuta tehdä kuin katsoa auton paino kisalailliseks.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #35 : 13.01.11 - klo: 00.36 »
Ite kun punnitsin autoa viimevuoden FTT-kisoissa niin jouduin myös lyömään lisäpainoa.Ellen väärin muista niin taisi olla yli 20grammaa mitä piti laitta. Kiinni oli juurikin tuo SP lowprofile, Savox servo ( ei lyhyt malli vaan tavallinen ) GM 4200mAH LiPo, CS 17.5 kone ja Sanwan Mx3 vastari. Lauantaina pääsee sitten testaamaan radalle tuota SP ja o-ennakkoa. Toivotaan nyt ettei ongelmia tule
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #36 : 13.01.11 - klo: 00.49 »
Unohtu mainita että kori oli normaalipainoinen speed 6 ja renkaina sorexit.

Eli sillä yhdistelmällä kokonaisuudessaan auto tarvitsi yhteensä sen 15g painoa että oli balanssissa sekä auto hieman yli painorajan.

Poissa RCDRFTER

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #37 : 13.01.11 - klo: 12.00 »
Ääneni menee lrp:lle, ostin taannoin speedpassion exige-combon jolla kerkesin ajaa [drift] ehkä puolikesää ennen ku se laukes.Lrp:n tuotteita tullu käytettyä aika paljonkin mm. akkua, radiota ja noparia. Mutta olisi pitäny säästää vielä pari viikkoa ja ostaa mamba...
Juo E'S ajaa CS

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #38 : 13.01.11 - klo: 12.28 »
Lrp:n tuotteita tullu käytettyä aika paljonkin...   ...Mutta olisi pitäny säästää vielä pari viikkoa ja ostaa mamba...

No, tuosta Mamban "paremmuudesta" voidaan olla montaa mielipuolta. Varsinkin kun tässä on kyse kisanopareista, ei harraste/suttaukseen soveltuvista nopareista :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #39 : 13.01.11 - klo: 12.36 »
Itse päädyin juuri 1min sitten SP 2.1EX ja tulee mattikseen. Kumpaakin merkkiä ollu, eikä mitään ongelmia. Mulla on näköjään vuorotellen kuupaakin merkkiä  :roll:


« Viimeksi muokattu: 13.01.11 - klo: 13.00 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #40 : 13.01.11 - klo: 12.38 »
Mulla pelkkää Novakkia ja Tekiniä, eikä ikinä ongelmia minkäänlaisia.

Ainiin, eihän noista kysytty joten sorry ot.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #41 : 13.01.11 - klo: 12.57 »
Kysästäänpä tässä kun muutakaan paikkaa en keksi:
Onko Speed Passion GT 2.0 PRO käypänen peli stanuturistiin?
Mikä on ero käytännössä GT2.1 Prostock säätimeen?

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #42 : 13.01.11 - klo: 13.07 »
Eikös sillä saa ajaa stockissa. Itelläni on 2.0 säädin, tosin ei tuota promallia. Luulenpa että tuo 2.1 on vaan uudempi painos ja saattaa sisältää valmiiksi jonkun softan, korjatkaa jos olen väärässä.

Itse taas kysyisin tällaista. Nyt kun nuille junnuille pitäisi autot saada stockilaillisiksi juurikin säätimien suhteen, ja pudjetti ei välttämättä riitä kaikilla tuonne 150e tienoille. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Cirtixsäätimestä ? Nuita 50e-90e säätimiä näyttää jonkun verran olevan, mutta esim LRP halpissäätimissä on juurikin tuo ongelma että pakkia ei saa pois päältä. Cirtixissä näyttäisi olevan mahdollisuus muokata pakki pois yms. Onko kokemuksia ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #43 : 13.01.11 - klo: 13.46 »
Kysästäänpä tässä kun muutakaan paikkaa en keksi:
Onko Speed Passion GT 2.0 PRO käypänen peli stanuturistiin?
Mikä on ero käytännössä GT2.1 Prostock säätimeen?
Hobbywing puolella menee näin; pätee luultavasti myös SP:lle kun on kyseessä samat säätimet mutta hiukan eri nimeämis tavalla.

2.0 ja 2.1 ero on hienoinen mutta piirilevyä on uudistettu ja paranneltu mm paremmilla komponenteilla. Ero tulee esille lämmönkestossa. Veikkaisin että TSS luokassa ei saa eroa esille vaikka kuinka yrittäisi. Hobbywingissä tulee 2.1 säätimessä 518 softa joka on siis stock softa eli ns dynaamisella ennakolla. Jos haluaa TSS luokkaa ajaa pitää säätimessä olla 508 softa. Hobbywing puolella myös sinisissä on aina paremmat komponentit kuin mustissa, en tiedä päteekö tämä SP puolella.

Lyhyesti, ostaisin 2.1 säätimen tulevaisuutta ajatellen hintaerohan ei taida olla kummoinen?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #44 : 13.01.11 - klo: 13.55 »
Kysästäänpä tässä kun muutakaan paikkaa en keksi:
Onko Speed Passion GT 2.0 PRO käypänen peli stanuturistiin?
Mikä on ero käytännössä GT2.1 Prostock säätimeen?
Hobbywing puolella menee näin; pätee luultavasti myös SP:lle kun on kyseessä samat säätimet mutta hiukan eri nimeämis tavalla.

2.0 ja 2.1 ero on hienoinen mutta piirilevyä on uudistettu ja paranneltu mm paremmilla komponenteilla. Ero tulee esille lämmönkestossa. Veikkaisin että TSS luokassa ei saa eroa esille vaikka kuinka yrittäisi. Hobbywingissä tulee 2.1 säätimessä 518 softa joka on siis stock softa eli ns dynaamisella ennakolla. Jos haluaa TSS luokkaa ajaa pitää säätimessä olla 508 softa. Hobbywing puolella myös sinisissä on aina paremmat komponentit kuin mustissa, en tiedä päteekö tämä SP puolella.

Lyhyesti, ostaisin 2.1 säätimen tulevaisuutta ajatellen hintaerohan ei taida olla kummoinen?
Kiitos tästä.
Ei ollut tarkoitus ostaa uutta, mutta hyllyssä lojuu ylimääräinen gt 2.0 pro. Taidan siis sen lykätä turistiin kiinni jolla oli tarkoitus ajella omaksi iloksi stanu autojen seassa muuten kuin kilpailu mielessä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #45 : 13.01.11 - klo: 13.58 »
Kysästäänpä tässä kun muutakaan paikkaa en keksi:
Onko Speed Passion GT 2.0 PRO käypänen peli stanuturistiin?
Mikä on ero käytännössä GT2.1 Prostock säätimeen?
Hobbywing puolella menee näin; pätee luultavasti myös SP:lle kun on kyseessä samat säätimet mutta hiukan eri nimeämis tavalla.

2.0 ja 2.1 ero on hienoinen mutta piirilevyä on uudistettu ja paranneltu mm paremmilla komponenteilla. Ero tulee esille lämmönkestossa. Veikkaisin että TSS luokassa ei saa eroa esille vaikka kuinka yrittäisi. Hobbywingissä tulee 2.1 säätimessä 518 softa joka on siis stock softa eli ns dynaamisella ennakolla. Jos haluaa TSS luokkaa ajaa pitää säätimessä olla 508 softa. Hobbywing puolella myös sinisissä on aina paremmat komponentit kuin mustissa, en tiedä päteekö tämä SP puolella.

Lyhyesti, ostaisin 2.1 säätimen tulevaisuutta ajatellen hintaerohan ei taida olla kummoinen?

Jep... SP 2.1 säätimessä myös dynaaminen ennakko kuten hobbywingissä.
Väri ei merkkaa SP:llä mitään.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #46 : 13.01.11 - klo: 14.02 »
Kysästäänpä tässä kun muutakaan paikkaa en keksi:
Onko Speed Passion GT 2.0 PRO käypänen peli stanuturistiin?
Mikä on ero käytännössä GT2.1 Prostock säätimeen?
Hobbywing puolella menee näin; pätee luultavasti myös SP:lle kun on kyseessä samat säätimet mutta hiukan eri nimeämis tavalla.

2.0 ja 2.1 ero on hienoinen mutta piirilevyä on uudistettu ja paranneltu mm paremmilla komponenteilla. Ero tulee esille lämmönkestossa. Veikkaisin että TSS luokassa ei saa eroa esille vaikka kuinka yrittäisi. Hobbywingissä tulee 2.1 säätimessä 518 softa joka on siis stock softa eli ns dynaamisella ennakolla. Jos haluaa TSS luokkaa ajaa pitää säätimessä olla 508 softa. Hobbywing puolella myös sinisissä on aina paremmat komponentit kuin mustissa, en tiedä päteekö tämä SP puolella.

Lyhyesti, ostaisin 2.1 säätimen tulevaisuutta ajatellen hintaerohan ei taida olla kummoinen?

Jep... SP 2.1 säätimessä myös dynaaminen ennakko kuten hobbywingissä.
Väri ei merkkaa SP:llä mitään.
Oliko siis näin että 2.0:ssa on sisällä 508 softa?

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #47 : 13.01.11 - klo: 14.05 »
Oliko siis näin että 2.0:ssa on sisällä 508 softa?
Voit tarkistaa sen 0ennakko listan ohjeiden mukaisesti että vilkuttaako.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #48 : 13.01.11 - klo: 14.44 »
Ok, onpas se helppo todeta. Ohjeen mukaan ennakko on nolla kun punainen valo vilkkuu neutraaliasennossa. Mää kun luulin että tuon toteamiseksi tarvitaan joku näpyttely yhdistelmä tms. monimutkaisempaa.
Oliko siis näin että 2.0:ssa on sisällä 508 softa?
Voit tarkistaa sen 0ennakko listan ohjeiden mukaisesti että vilkuttaako.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #49 : 13.01.11 - klo: 16.34 »
Oliko siis näin että 2.0:ssa on sisällä 508 softa?
Voit tarkistaa sen 0ennakko listan ohjeiden mukaisesti että vilkuttaako.

Ei ole.
Kyseinen nollaennakko softa pitää siihen erikseen asentaa.
Pääkaupunkiseudulla onnistuu ainakin HobbyFactoryssä sekä mun toimesta myyrin radalla.
(pyrin myös pitämään päivitys laitteet mukana kisoissa)
Jos säädintä on vasta ostamassa niin kannattaa kysäistä puhelimitse voiko myyjä päivittää säätimen ennen lähettämistä.

Säädin ilmoittaa nollaennakosta kun sähköt ja radio on kytketty päälle ja kerran painanut kaasua... Pieni punainen ledi vilkkuu säätimen sisällä.
Huom... Valo ei vilku mikäli radiot eivät ole päällä, eikä kaasua ole kertaakaan painettu.

Toivottavasti FTT katsastajat myös tietävät tämän ettei tule turhaa häslinkiä katsastuksessa.
Ja kuskien kannattaa muistaa ettei sammuta sähköjä ja radiota ennen katsastukseen vientiä.
Mielenkiinnolla odotan miten katsastus saadaan kisoissa hoidettua kun katsastukseen tarvitaan toisinsanoen radio mukaan.

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #50 : 13.01.11 - klo: 16.38 »
SP:n säätimeen kannattaa saman tien hommata LCD-ohjelmointikortti jonka avulla (tietokoneeseen kytkettynä) voi itse päivitellä softia ja kätevämmin muutella asetuksia eikä tarvitse ravata kaupassa/ pyytää muilta apua. Kortteja on SP-merkkisiä ja sitten eräitä muita.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #51 : 13.01.11 - klo: 16.41 »
Toivottavasti FTT katsastajat myös tietävät tämän ettei tule turhaa häslinkiä katsastuksessa.
Ja kuskien kannattaa muistaa ettei sammuta sähköjä ja radiota ennen katsastukseen vientiä.
Mielenkiinnolla odotan miten katsastus saadaan kisoissa hoidettua kun katsastukseen tarvitaan toisinsanoen radio mukaan.
Joo, eka katsastus on tosiaan varmasti mielenkiintoinen. Eli hobbywing ja SP säätimillä jättää auton päälle mutta radion voi sulkea kun vie auton katsastukseen. Jos säädin laitetaan pois päältä pitää radio myös käynnistää että valo saadaan vilkkumaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #52 : 13.01.11 - klo: 17.08 »
Ehkä säädintarkastus menisi sujuvammin ennen hiittiä. Mutta tämä asia nyt ei varmaan ole tämän topikin ongelma.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #53 : 13.01.11 - klo: 17.13 »
Jeps, mulle asennettiin SP säätimeen liikkeen toimesta 0-ennakko, onneksi kerkesin ja älysin kysyä.
Ois täällä susirajalla oltu ihmeissään, kun vermeet ei toimi niinku ois toivonu  :lol:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #54 : 13.01.11 - klo: 18.50 »
Mulla itsellä ei vilku SP-noparissa valo, vaikka 0-ennakkosofta on asenettuna. Eli säätimestä löytyy nuo 10 säädettävää parametriä ja numeroa 9 eli ennakkoja ei pysty säätämään, on asenossa nro 1 . Ihmetyttää vaan kun tuota ledin vilkkumista ei ole
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #55 : 13.01.11 - klo: 20.05 »
Mulla itsellä ei vilku SP-noparissa valo, vaikka 0-ennakkosofta on asenettuna. Eli säätimestä löytyy nuo 10 säädettävää parametriä ja numeroa 9 eli ennakkoja ei pysty säätämään, on asenossa nro 1 . Ihmetyttää vaan kun tuota ledin vilkkumista ei ole
Sama juttu (tarkistin just, ettei ainakaan Hoken kirjoituksen mukaan toimi) ja Hoke on  päivittänyt kahteen autoon syksyllä 0-ennakkosoftat (eikä ennakkoa pysty myöskään säätämään), jotka siis pitäisi olla kisalailliset. Punainen valo vilkkuu noparissa silloin, kun sammutan radiosta virrat pois - mutta kuuluuko se olla niin? Jos radiossa on virrat päällä, niin neutraaliasennossa ei pala eikä vilku punainen valo. Noparit ovat SP GT 2.0 Pro versiot. Nyt oon hieman ihmeissäni :huh:

Jatketaan vielä sen verran, että jos autoon kytkee virrat ilman, että radiossa on virtoja päällä, niin punainen valo ei vilku. Sen sijaan, jos laittaa radioon virrat ja autoon virrat ja sen jälkeen sammuttaa radiosta virrat, niin sitten tuo punainen valo alkaa vilkkumaan. Pitäisikö se olla niin? :huh:
« Viimeksi muokattu: 13.01.11 - klo: 20.13 kirjoittanut Pepess »

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #56 : 13.01.11 - klo: 20.39 »
Semmonen pikku nippelitieto 1S:ää koskien:
LPF/PRO/EX säätimillä lipo katkaisuasetuksen olevan jossain muussa asennossa kuin OFF 1S-akulla virtojen kytkemisen jälkeen säädin piippaa (ja vihreä ledi vilkkuu) eikä anna kaasua.
Piippaus tarkoittaa liian alhaista jännitettä.
Ongelmasta päästään eroon kun 2S-akulla käydään säätämässä cut-off jännite OFF-asentoon.

(Tämä sama homma taitaa olla HW:n tuotteissakin.)
« Viimeksi muokattu: 13.01.11 - klo: 20.52 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #57 : 13.01.11 - klo: 20.47 »
Mulla itsellä ei vilku SP-noparissa valo, vaikka 0-ennakkosofta on asenettuna. Eli säätimestä löytyy nuo 10 säädettävää parametriä ja numeroa 9 eli ennakkoja ei pysty säätämään, on asenossa nro 1 . Ihmetyttää vaan kun tuota ledin vilkkumista ei ole
Sama juttu (tarkistin just, ettei ainakaan Hoken kirjoituksen mukaan toimi) ja Hoke on  päivittänyt kahteen autoon syksyllä 0-ennakkosoftat (eikä ennakkoa pysty myöskään säätämään), jotka siis pitäisi olla kisalailliset. Punainen valo vilkkuu noparissa silloin, kun sammutan radiosta virrat pois - mutta kuuluuko se olla niin? Jos radiossa on virrat päällä, niin neutraaliasennossa ei pala eikä vilku punainen valo. Noparit ovat SP GT 2.0 Pro versiot. Nyt oon hieman ihmeissäni :huh:

Jatketaan vielä sen verran, että jos autoon kytkee virrat ilman, että radiossa on virtoja päällä, niin punainen valo ei vilku. Sen sijaan, jos laittaa radioon virrat ja autoon virrat ja sen jälkeen sammuttaa radiosta virrat, niin sitten tuo punainen valo alkaa vilkkumaan. Pitäisikö se olla niin? :huh:

Voisin mutuna heittää semmosta että onkohan tuo säädin sen verran "tyhmä", että jos on säätimestä ns. automaattijarrua päällä niin valo ei vilku, koska kaasutikun ollessa neutraalilla ei säädin kuitenkaan ole puhtaasti neutraalilla vaan jarrua on vähän päällä. Ja että sen jälkeen kun radion sammuttaa niin säädin ei enää löydä signaalia ja menee jonkinlaiseen horrostilaan tms.
Kokeilepa varsin säätää automaattijarru nollaan? Jos ei automaattijarrua teillä ole käytössä niin en tiedä sitten... Ainakin itsellä LRP:n säätimissä jos oli automaattijarrua päällä niin kaasutikku neutraalilla ledi paloi saman värisenä kuin silloin, jos painoi jarrua hieman, mutta ei täysiä (jolloin ledit taas muuttuvat erivärisiksi).

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #58 : 13.01.11 - klo: 20.55 »
Semmonen pikku nippelitieto 1S:ää koskien:
LPF/PRO/EX säätimillä lipo katkaisuasetuksen olevan jossain muussa asennossa kuin OFF 1S-akulla virtojen kytkemisen jälkeen säädin piippaa eikä anna kaasua.
Piippaus tarkoittaa liian alhaista jännitettä.
Ongelmasta päästään eroon kun 2S-akulla käydään säätämässä cut-off jännite OFF-asentoon.

(Tämä sama homma taitaa olla HW:n tuotteissakin.)

Hobbywing 120A 1S säädin alkuperäisellä softalla (muistaakseni 528) toimii cut-offinkin kanssa. Mutta nollaennakko-softalla 508 (V1) täytyy 1S akkua käytettäessä laittaa cut-off pois päältä.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #59 : 13.01.11 - klo: 21.40 »
Voisin mutuna heittää semmosta että onkohan tuo säädin sen verran "tyhmä", että jos on säätimestä ns. automaattijarrua päällä niin valo ei vilku, koska kaasutikun ollessa neutraalilla ei säädin kuitenkaan ole puhtaasti neutraalilla vaan jarrua on vähän päällä. Ja että sen jälkeen kun radion sammuttaa niin säädin ei enää löydä signaalia ja menee jonkinlaiseen horrostilaan tms.
Kokeilepa varsin säätää automaattijarru nollaan? Jos ei automaattijarrua teillä ole käytössä niin en tiedä sitten... Ainakin itsellä LRP:n säätimissä jos oli automaattijarrua päällä niin kaasutikku neutraalilla ledi paloi saman värisenä kuin silloin, jos painoi jarrua hieman, mutta ei täysiä (jolloin ledit taas muuttuvat erivärisiksi).
Kiitos vinkistä. Kokeilin sitä (noparista automaattijarrut 0:lle), mutta ei sillä näyttänyt olevan suuntaan eikä toiseen mitään eroa. Kaasutikkua sai liikuttaa jonkin verran eteen tai taakse ennen kuin punainen valo alkoi palamaan kaasutuksen tai jarrutuksen merkiksi eli kyllä se vaikutti olevan neutraalialueella. Ja radiosta kun sammutti virrat, niin johan alkoi punainen ledi vilkkumaan.