Kirjoittaja Aihe: tekninen keskustelu 1/5 autoista  (Luettu 17003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
tekninen keskustelu 1/5 autoista
« : 08.02.11 - klo: 15.49 »
moi ajattelin perustaa keskustelun tälläisestä aiheesta. bensa autojen korjaus nurkka/säätö

onko kellään kokemusta fg alu-diffin laakereiden irroituksesta millä helpoiten lähtee irti.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #1 : 09.02.11 - klo: 14.03 »
Moottorin valinta askarruttaa tulevaan bensaturistiin, vaihtoehtoina on Zenoahin 230 ja 240 koneet.

Mitkä on ratkaisevimmat erot näissä moottoreissa, ja jos eroja on niin miksi toinen on parempi?
Kylätason RC-kuski.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #2 : 09.02.11 - klo: 14.17 »
240 koneet on uudempia ja nelipulttisella kannella olevia.
ja tehoo taitaa olla enemmän.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #3 : 09.02.11 - klo: 14.55 »
Kuulin että 230 koneessa kaasutin olisi parempi kuin 240 koneessa?

Zenoahin mukaan noi on saman tehoisia, liekö käytännössä eroa ajettavuudessa?

Kylätason RC-kuski.

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #4 : 09.02.11 - klo: 15.19 »
Laita Veho ruuvari diffin ja lakrun väliin ja eiku nitkuttelemaan. Lähtee yllättävän helposti.

240 koneessa on ehkä hieman parempi laakerointi/stefat. Myös huuhtelukanavat on on huomattavasti virtaavammat eli tehoa 230:ä enemmän. Nykyään 240 tulee muutamalla kaasarivaihtoehdolla eikä ne ole ollenkaan huonoja jos tietää mitä tekee. Kaikki virikoneet ovat tänä päivänä 240 pohjalle tehtyjä.

Edit: en enää laittele kännyllä viestiä, tulee pikkasen erheitä  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 09.02.11 - klo: 15.58 kirjoittanut Stonde »
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #5 : 09.02.11 - klo: 15.49 »
Tänks mään, olemma nykyaikaisia laitamma auton tilaukseen 240 koneella :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #6 : 10.02.11 - klo: 09.28 »
Kysymys noihin kaasari vaihtoehtoihin, liittyen LS-5 autoiluun. Onko wt813 huonompi vaihtoehto kuin g230:sen vakio kaasari?


Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #7 : 10.02.11 - klo: 11.42 »
Femmaguru Ian Oddieta lainatakseni : " tuo enemmän ongelmia kuin ratkaisee"

Jos kiihdytyspumpullista kaasaria haluaa käyttää niin 990 parempi vaihtoehto. Itse en kyllä näe mitään hyötyä ainakaan ratapuolella. Esim. Modellsport laittaa tiimikoneisiinsa vanhan kunnon 603b:n, aina toimii eikä säädöille niin herkkä.
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #8 : 10.02.11 - klo: 18.54 »
Mitä öljyä ja millä seoksella olette ajaneet?

2% seos laadukkailla öljyillä on arkipäivää mutta Amsoililta löytyy 1% öljyä, aika hurjan tuntuista noinkin vähäinen öljymäärä.

http://www.amsoil.com/storefront/atp.aspx

http://www.normax.net/saber.pdf



« Viimeksi muokattu: 10.02.11 - klo: 18.58 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #9 : 10.02.11 - klo: 19.32 »
3,5% vakiolla ja 4% virikoneella. Motulin karting öljy on paras öljy ja myös modellsportin kehoitus  :grin:
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #10 : 10.02.11 - klo: 20.45 »
Ookkei, millä öljyillä Modelsport suosittelee noita seoksia? Kuulostaa hurjalta että laadukkailla synteettisillä 2T öljyillä joutuisi käyttämään suurempia öljymääriä mitä öljynvalmistaja suosittelee.

En halua kyseenalaistaa heidän tieto/taitoa mutta onko mahdollista että nyo seokset on ilmoitettu mineraali öljyille?



Kylätason RC-kuski.

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #11 : 10.02.11 - klo: 21.26 »
Modellsport suosittelee juuri omilleen tuota motulia. Ei 4% ome mikään hirvittävä määrä jos mietitään että kone kiertää yli 20 000 kier.min. Ja seos on sama riippumatta öljystä. Esim. Karting padoilla vedetään 8%:lla seoksella koneen kiertäessä 28 tuusaa minuutissa. 
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #12 : 10.02.11 - klo: 22.03 »
Juu, noi kierrokset pääsi unohtumaan ja niiden tuoma haste voitelun riittävyydelle. Tuppaa nämä koneet mitä nykyään tulee käytettyä kiertää vähän vähemmän :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #13 : 10.02.11 - klo: 22.55 »
Milläs välityssuhteella porukka ajaa esim tattarilla?
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #14 : 16.02.11 - klo: 07.39 »
5.12-5.43 joka tietysti riippuu koneesta  :wink:
Vakio koneelle 5.33 on ehkä sopivin jokaiselle Suomen radalle.
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #15 : 02.04.11 - klo: 17.27 »
Moro!
Tuli tuossa hankittua Harm rata auto ja siinä on Solon 23cc moottori.
ja nyt mietin tuossa että onko männänrengas sama mitä zenoahissa? ja onko muut osat yhteensopivia?

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #16 : 03.04.11 - klo: 12.05 »
Solon ja Zenoah moottoreissa on 0 % yhteisiä osia. Osia Solo moottoriin löytyy saksalaisesta 1/5 autoihin keskittyvästä nettikaupasta Hobbythek. Solo moottorin räjäytyskuva varaosanumeroineen löytyy heidän sivuiltaan osoitteesta: http://www.rc-car-online.de/en-teile,explosionszeichnungen.htm&id=2

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #17 : 03.04.11 - klo: 14.34 »
kiitos vastauksesta.
Onko toi solo moottorina millainen? ainakin kalliit osat  :shocked:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #18 : 03.04.11 - klo: 14.41 »
Aikoinaan kahdesta Solosta kokemuksia ja ne eivät ole kovin hyviä, molemmat koneet kului todella nopeasti vaihtokuntoon. Ainakin siihen aikaan ne oli kierroskoneita ja aika hengettömiä alakierroksilla, koneet vaihtui aika nopeasti Zenoahiin ja ongelmat loppui siihen.

Mulla on pari purettua Solon raatoa tallilla jos tarviit joskus varaosia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #19 : 03.04.11 - klo: 15.07 »
Millä tavalla kulu loppuun?
laakerit vai pytty meni väljäksi?
Luulis että saksalainen olisi tehnyt kestävän koneen  :grin:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #20 : 03.04.11 - klo: 15.19 »
Molemmat meni väljäksi hyvin pienillä käyttötunneilla niin sylinterin kuin laakereiden osalta. Ja kyllä, ilmansuodattimet oli kunnossa ja öljyseokset oikeat.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #21 : 03.04.11 - klo: 15.32 »
Ok Pitää varmaan käyttää auki toi moottori ja katsoa onko se väljä ennen kuin tilaa männänrengasta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #22 : 03.04.11 - klo: 15.43 »
Moottori sai aikoinaan lempinimen Sohlo, joka piti hyvin paikkansa. Voihan se olla että kehityksen ratas on pyörähtänyt eteenpäin ja nykyiset koneet on jo kelvollisia. Jos siinä on puristuksia niin voi olettaa että kone ei ole väljä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #23 : 03.04.11 - klo: 16.19 »
eipä siinä ihan hirveesti ole. ja kuumana lähtee huonosti käyntiin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #24 : 03.04.11 - klo: 16.47 »
Eiköhän se ole sitä vaille että tilaat siihen Zenoahin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #25 : 03.04.11 - klo: 17.36 »
sopiiko zenoah suoraan tuon tilalle?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #26 : 03.04.11 - klo: 17.39 »
Muistaakseni vetokäynnistimen pään puoleisen mottipukin joutui vaihtamaan, samoin kytkimen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #27 : 04.04.11 - klo: 23.22 »
Nyt on moottori purettu ja uusi männänrengas tilattu. moottori oli yllättävän hyvässä kunnossa. vaikka sitä on joku saksalainen virittäjä velho pidellyt. :grin: saa nähä kuin pöyhii kun saa sen taas kasaan

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #28 : 10.04.11 - klo: 16.27 »
Pitääkös konetta ajaa rikkaalla männänrenkaan vaihdon jälkeen ? jos pitää niin olisiko jollakin antaa vinkkiä kaasarin ruuvisäädöistä. Zenoah koneena ja Walbron kaasari.

Hirveesti ei oo tullu säädeltyä vielä bensakoneita niin kysästään :)
JQ

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« Vastaus #29 : 10.04.11 - klo: 20.16 »
En ole koskenut kaasarin säätöihin kun olen vaihtanut männänrenkaan eli kovaa ajoa vaan
Sponsored by own wallet