Kirjoittaja Aihe: RB One Suomessa  (Luettu 45746 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
..RB:stä menny CVD poikki niin miten hyvin eri automerkkien vetarit
on keskenään käypäsiä lähinnä pyörän navan päästä?
RB:henkin jos käy kerran Durangon vetarit tilalle..

Tässä on tarkoitus vaihtaa vain katkennut akseli, ei koko vetaria. Koko vetari ei nimittäin laakereiden kokoerosta johtuen sovi, pelkkä akseli voi sen sijaan sopia ja sen sitten näkee kun se saapuu kotimaiselta Durango jälleenmyyjältä.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ruuvaan tällä hetkellä sitä Ofna GTP:tä missä on nyt DM-1 pivot peräripustukset, auton leveys on
säädetty renkaitten kanssa 308mm (154mm per. puoli) kyllä ne vetarit nyt on siellä kupissa sillein
että ajamaan pystyy mutta esim jos jousen ottaa pois että ripustukset tipahtaa ääriasentoon
niin sitten vetäri lähtee paikaltaan, mitä ei tossa LX1 esimerkiksi tapahdu, se ei sinäänsä haittaa
koska tossa katu-autossa on nuo ripustusten liikkeet sen verran vähäsiä ettei se sieltä ikinä ulos pääse.
Saishan sinne vajaat parimilliä puolelleen lisää jos kaventais auton pivoteista vaikka 304mm leveäksi,
se onnistuis kyllä helposti.
Testasin että tuo 85mm vetari jää aika naftiksi, 89mm ois just passeli ja 93mm jo pohjaa
Ofnan omat vetarit on kaikki 85 mitä olen löytäny ja kyosholta löytyy noita 89mm (777) ja 93mm (MP9)
ni tilasin sitten 777 vetarit siihen, jos ei käy niin myydään eteen päin.

GT Warrior:lle:
Kerkesit kirjottaa sopivasti yhtä aikaa kun minäkin.
Juu CVD:llä tosiaan onnistuu pelkkä akselin vaihtokin jos löytää sopivat.
Mulla on ihan nivel akselit niin pitää ostaa koko palikka, tosin ois mulla Ofnan CVD:tkin
hyllyssä mutta mistä taas sitten tietää mikä akseli niihin käy :smiley:
Ofnassa ja Kyoshossa on samat laakerit joten sen puoleen koko vetarin vaihto onnistuu.

Nyt pitää rauhottaa tää ketju takasi RB ONE buggy:lle mille oli alun perin tarkotettukkin.
Sori välistä huutelu, osu vaan aiheet niin hyvin yhteen.
« Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo: 11.46 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi

Ps: Tottahan toki joskus valtamerkkienkin osia joutuu odottelemaan mikäli kaupan hyllyltä sitä odottelee.
Olenkin jopa tässäkin topikissa sitä nimenomaan sanonutkin että valtamerkkien osia kun tuppaa olemaan usealla kymmenellä kuskilla omissa pakeissaan niin aina se osa jostain löytyy jos vaan osaa kysellä.
Ja erittäin suurella todennäköisyydellä osa löytyy radalla samaan aikaan ajelevalta tutulta.
Tästä se isoin ero siis tuleekin.
Jollain joudut turvautumaan ainoastaan maahantuojaan ja etenet sen toimitusaikojen mukaan.
Jollain muulla homma menee niin vaivattomasti että vaikka tavara olisi maahantuojalta loppu ja osaa joutuisi syystä tai toisesta odottamaan kuukauden tai pari niin pistää osan tilaukseen... Ottaa osan joltain "kaverilta/tutulta" ja kun se oma osa vihdoin tulee niin antaa sen uuden osan takaisin.
Näin on valtamerkkien kanssa menty jo vuosia ja kyllä todella harvassa on ollut tilanne että jonkun ajot stoppaa viikkoa pidemmäksi ajaksi kun ei kellään ole edes käytettyä osaa.

Minä olen nähnyt parhaimmaksi aina auton oston yhteydessä ja jälkeen, ostaa varalle kaikenlaisia osia. Hajonneen tilalle saa heti uuden eikä tarvitse odotella. Tämä osaltaan sen takia että lähettyvillä ei ole (ei ainakaan minun tiedossa) oikein harrastajia saatika rataa (lähimmille radoille ehkä noin 80-100km) jossa voisi muilta osia pyytää. Isoilla paikkakunnilla ja pienemmilläkin joissa on ratoja, tuo toimii mutta varmaankin suurin osa harrastajista on aika hajallaan ympäri suomen maata eikä näin ollen ehkä ole tietoa mitä automerkkejä muilla lähettyvillä saattaisi olla ym. niin silloin ehkä paras ratkaisu on hamstrata osia varalle jos mahdollista. Tietysti jos omistaa valtamerkin auton, osien saanti on (pitäisi olla) helpompaa kauppiailta, radoilta ja foorumiltakin.
« Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo: 12.39 kirjoittanut jucca »

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Ottamatta kantaa hypetykseen tmv. on kuitenkin hyvä että autosta, oli kyseessä mikä merkki tahansa, harrastajat viitsivät päivittää/kirjoittaa hajonneista osista, kokemuksista, parannuksista ym. ym. mistä ehkä on hyötyä muille joilla on sama merkki, aikeissa ostaa kyseisen auton, muuten vain kiinnostuneita ym.
« Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo: 12.36 kirjoittanut jucca »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Taas on nostettu kärpäsestä härkää mun mielestä. Hienoa että mika tekee näitä tarkkoja selostuksia mitä autoilleen puuhailee ja miten ne kestää. Toisten mielestä ehkä hypetystä, no saattaa sitä osittain innostuneena kirjoittaakin silleen, mutta ennen kaikkea hyvää tietoa laitteesta ja sen toimivuudesta. Jengillä unohtuu vaan välillä että ei kannata ottaa kommentteja ja toisten kirjoituksia niin vakavasti ja henkilökohtaisesti. Jos joku piikittelee niin siitä vaan, ei niihin provoihin kannata lähteä mukaan...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Tapit alkaa olemaan nykyään aika pitkälti saman kokosia.
Eli 3 millisiä.
Mutta se tapin reikä heittää hieman merkkikohtaisesti.

Missä autossa on 3millisiä Cenin ja HPI:n lisäksi? Reiskassako?

Mulla on jäänyt sellanen käsitys että Hobao&HongNor 2,5mm tapit. Kyosho 2,6mm tapit ja että noi 2,5mm tapit olis yleisimmät. Nythän puhuttiin heksien kiinnitystapeista eikä koiraluu poikkitapista jos oikein ymmärsin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Jep GT Warrior (Mika) jatka vaa samaan malliin. Juuri näitä harvinaisempia (herkkuja) pitääkin olla käytössä ja kertoa niistä ettei kaikki mee vaib "merkkiluokaksi"...

Itte ajoin ennen pelkästään Losin autoilla mm ennen 2wd sähkökrossia XXX-BK2 autolla, kun melki kaikilla muilla oli Asso ja 4wd sähköä: X-Factory X-5 autolla (perustuu Losin XX-4 autoon), jolla ajelen edelleen ja siihen vasta hankalaa on varaosat hankkia, taitaa olla ainoa kilpakäytössä oleva suomessa! mutta kun tiedän heikot paikat ja mistä osia saan niin ei oo minkäänlaista ongelmaa, kun pakissa on oikeet osat varalla :wink:

Toista se voi olla esim jollain "valtamerkin" kuskilla kun joku yleisesti kulutusosa hajoaa ja kipitetään esim kisoissa varaosamyyjän luo, joka onkin myyny jo kaikki ne mitä juuri sä olisit tarvinnut heti :tongue:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
OK.

RB:ltä tuli viesti:

"May you contact your LHS where you bought the car as they will replace FOC the broken parts"

Katsotaan saanko tuolta RMV:ltä mitään tähän viitaten.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Htae-HvML78[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j8L3yGPxXQc[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vielä AVS video converterillä yhdistetty videopätkä (rekisteröimätön josta teksti ruudulla)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HMPIVs2Sw8c[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa finski

  • Jäsen
    • Profiili
 :tongue: vidu mitä loikkia, onko muuta kossahtanu ku toi vetari?
laita sinne rb:le toi clippi niin saat laatikon vetareita. =)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ei oo muuta kossahtanu  ku se vetari  :laugh:

Tarkennan sen verran että itse asiassa se vetari meni tolla toisella hyppyrillä joka heittää vähän eri tavalla ja on isompi. Tulin sillä vähän nokalleen ja siinä napsahti. Sitä ei hyppyriä ei oloe näillä videoilla koska tää heittää vähän nätimmin, siinä toisessa on irtonainen levy ja se fleksaa joka ei ehkä ole niin hyvä juttu. Tää on parempi.
« Viimeksi muokattu: 23.04.11 - klo: 20.16 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
:tongue: vidu mitä loikkia, onko muuta kossahtanu ku toi vetari?
laita sinne rb:le toi clippi niin saat laatikon vetareita. =)

Eli ei käsitystäkään minkälaisia hyppyreitä autot joutuvat selvittämään kilparadoilla.
Tuo kun ei ole perus hyppyä kummoisempi.

http://www.youtube.com/watch?v=IAmAqheKg9g&feature=related
Tosta 3.30 paikkeilta katsomaan.



Ja tästä tällähetkellä briteissä käynnissä olevasta Neo11 kisasta treenikierroksen videota.
http://vimeo.com/22740293
« Viimeksi muokattu: 23.04.11 - klo: 23.59 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa finski

  • Jäsen
    • Profiili
onko hokella joku pätemisen tarve?
tää oli kuitenkin öö luokan auto RTR johon ei saa varaosia suomesta, eikä oo edes edustusta  :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=vYqFfoGdDq4

tossa videossa ne hyppää talon yli woow =)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ei todellakaan pätemisen tarve.

Kunhan ilmoitin että ei noi hypyt mitään kummallisia ole, mistä mitään isoja kiksejä tarttee ottaa...
Tuohan kun on ihan normaalia.

Eli eipäs aleta ottamaan mitään lämpöä.

Poissa finski

  • Jäsen
    • Profiili
No hätä  :azn:
odotellaan lisää raportteja RB-koeajoista  :wink:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
pari kuvaakin vielä...





Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tänään otettua kuvaa (paitsi loppu)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L2KIF3lJI4s[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Menee DNX:n vetoakselien testaaminen hieman eteenpäin kun piti tilatakin jenkeistä.. no tulee halvemmaksikin, mutta siis muutaman päivän saa odottaa vielä

katotaan myös mitä RMV vastaa nyt kun palailevat NEO:n kisasta (D.Reckward), jos vastaa.. toimitus on ollut kyllä sähäkkää, edellinen auto tuli neljässä päivässä vkonloppu välissä..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nisu

  • Tulokas
    • Profiili
Kellään tästä autosta minkäänlaista kokemusta. Ei tietääkseni tätä suomessa myynnissä missään, jos on niin korjatkaa ihmeessä.

http://www3.ansmann.de/cms/en/rc-cars/nitro-cars/virus-20-big-block.html

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tilannepäivitystä RB:n osalta:

Lainaus
Dear Mika,

Thanks. I am testing the new ones and yes, you will have 2 driveshafts FOC. RMV is very serious and will contact you as soon as they will have the parts (should be end of next week something like that)

Eric

Kyseinen ukko on siis R&D and technical director, RB Products

Ihan hyvä.

Jahka noi Durangon akselit kotiutuu Valloista niin tyyppään ne kans. Onpahan sitten taas valikoimaa.
« Viimeksi muokattu: 29.04.11 - klo: 15.21 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kellään tästä autosta minkäänlaista kokemusta. Ei tietääkseni tätä suomessa myynnissä missään, jos on niin korjatkaa ihmeessä.

http://www3.ansmann.de/cms/en/rc-cars/nitro-cars/virus-20-big-block.html
Ansmannin autoja tuo maahan http://www.rceet.net/.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #172 : 03.05.11 - klo: 23.15 »
Tiimiydytään täällä Espoon suunnalla JJ:n kanssa, hän ottaa ton mun toisen RB Onen käyttöön ja sitä kautta yritetään saada siirrettyä toimintaa pihamaalta radalle kesän mittaan. Omalla junnulla kun tuntuu olevan vielä niin paljon kaikkea muuta tekemistä. Ihan mainiota, katotaan millaisilla kokemuksilla saadaan kartutettua krossipuolta näillä RTR vehkeillä yhdessä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa disu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #173 : 05.05.11 - klo: 12.26 »
Pahalta kuulostaa tuo ensimmäisen videon viimeisessä hypyssä kuuluva *släp* Toisaalta, eipä taida tuota alustaa niin jäykäksi saada pilaamatta ajo-ominaisuuksia, ettei pohjaa tuollaista hyppyä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #174 : 05.05.11 - klo: 12.31 »
Joo se on juuri näin, tasamalle kun tullaan niin tulos on tämä jäykälläkin jousituksella ja iskareiden "packillä" eli kuinka nopeasti mäntä pohjaa.

Lisäksi krossarit on suunniteltu niin että pohjalevy ottaa iskuun vastaan yhdessä iskareiden kanssa jos oikein pohjaa vaikka tosiaan radalla harvemmin nyt ihan tasamaalle tullaa, yleensä on joku kuitenkin alastulokohta hypyn yhteydessä.  No eipä tuo ollut moksiskaan noista "*släpeistä*"  :wink:

Kiitos kommenteista!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #175 : 10.05.11 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä:
today we got the new shafts.

So is it right I shipp you now 2pc shaft for RBOne and 1pc rear ball bearing the inide bigger one 230119 ?


Eli ei paskempaa palvelua RMV:ltä
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #176 : 13.05.11 - klo: 13.11 »
lähetystä saksasta vielä odotellaan, on kuulemma lähtenyt.

Durangon akseli on muuten mitoiltaan täysin sama mutta nivelen rumpu on 5mm ja RB:ssä 6mm.
otan vielä parin kokonaisia akseleita EA Importilta, jossa 5mm halk. rumpu mukana, pitäs kai löytyä hyllystä, niin sitten menee vetokuppi paikoilleen uuden akselin päähän.

onpahan sitten muutama akseli varallakin vaikka ei niitä joka päivä hajoakaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #177 : 22.05.11 - klo: 17.17 »
Tuli korkattua auto Lavangon radalla tänään. Moottori oli sopivan tehokas tuolle radalle. Ihan 110% luotettavuutta en siihen vielä kuitenkaan saanut vaikka ei se ajamista haitannutkaan sinänsä. Saattaa olla että testaan tuon toisen vähemmän ajetun ja katsotaan sitten onko eroja sen suhteen.

Auto itsessään oli hyvä, jopa yllättävänkin hyvä olosuhteet huomioon ottaen. Voisiko sanoa että ajaminen oli helpohkoa ja virheitä tuli aika vähän. Tämä tietysti suhteessa nopeuteen, koska en ollut radan nopeimipia millään muotoa. Tässä mielessä kuitenkin toimiva paketti eli krossaamisen makuun pääsee ja siitä jäi hyvä mieli - mikä tärkeintä. Renkaina olivat AKAt, muuten auto oli vakio ohjauslaitetta lukuunottamatta; siis myös servor olivat alkuperäiset Savoxit, vain vastaaontin oli vaihdetu Spektrumiin.

Myös uusi etukardaani kesti vaikka edelleen ensin poikkasin yhden vanhemman alkuperäisen. En tiedä menevätkö nekin poikki ajan myötä vai onko niissä jotain muutettu materiaalin tai karkaisun suhteen, se jää nähtäväksi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #178 : 06.06.11 - klo: 15.33 »
Pääsin vihdoin kokeilemaan Durangon etuvetareita - ne sopivat täydellisesti kun vaihtaa Durangon oman rummun CVD:n sisään ja laittaa RB:n omat tapit. RB:n rumpu on millin isompi ja tapit pikkasen pidemmät. Lopputulos on täsmälleen samanlainen kuin RB:n oma CVD ja sopii luonnollisesti paikalleen heittämällä.
Johtuen millin pienemmästä rummusta Durangon vetarin kaulassa on enemmän materiaalia joka tehnee siitä vahvemman tuosta kohtaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RB One Suomessa
« Vastaus #179 : 10.06.11 - klo: 13.04 »
RB:stä taittui ralliauto, kori tosin GT auton, mutta ei haittane. Se on treeni koriksi juniorille, hienompikin oranssi-valkoinen F430 menee päälle mutta sitä pitää vähän säästellä

Keskidiffillä all-around käyttöön, parkkikselle ja asfaltti-sora alustalle kuten Nummelan lentokentän ex-rallirata

Öljyt diffeissä 30-60-10 edestä tääkse, tuntui olevan nopealla testillä ihan ok. Kulkee riittävästikin.
Iskareissa 1K öljyt ja 3 reiän männät. Jouset MP9 mallia jäykät. Ulosjoustoa rajoitettu lähes nollaan.

Puskuri ja koritolpat Kyoshon.







Sen mitä tos testailin niin alusta toimii kyl hienosti tollasessa pihasuttauksessa. Todella hienon näköinen menijä. Ilmeisesti kohtuullisen edessä oleva painopiste tekee tästä todella mukavan Rallyn.
« Viimeksi muokattu: 10.06.11 - klo: 16.27 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!