Kirjoittaja Aihe: Ansmann X8e / Team C T8E...  (Luettu 105316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #120 : 18.08.13 - klo: 21.44 »
Kokeile lisätä taka-aurausta. Itse ajelin suurimmalla mahdollisella aurauksella. Maavaran säätö auttaa kanssa, joku 28 mm on aika sopiva. Takaata voi koittaa laittaa iskarit alhaalta ulommaiseen reikään.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #121 : 18.08.13 - klo: 21.58 »
Olisi tarkoitus ostaa tämä Ansmannin versio autosta,mutta ensin muutama kysymys.
Team C ja ansmann ovat aikalailla samanlaisia, vai ovatko identtisiä? Saanko ansmannin versioon Suomesta osia?
Sitten vielä se että mistä saisin halvimmalla x8e auton tilattua?

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #122 : 18.08.13 - klo: 22.03 »
Sitten vielä se että mistä saisin halvimmalla x8e auton tilattua?

Minulta, jos tämä tässä ketjussa keskusteltu (sivulta 1 alkaen) yksilö kelpaa  :grin: Laita YV, jos kiinnostaa
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #123 : 18.08.13 - klo: 23.44 »
Kokeile lisätä taka-aurausta. Itse ajelin suurimmalla mahdollisella aurauksella. Maavaran säätö auttaa kanssa, joku 28 mm on aika sopiva. Takaata voi koittaa laittaa iskarit alhaalta ulommaiseen reikään.
Takaiskarit ovat jo uloimmassa alhaalla, siirsin nyt illalla ylhäältä sisimmäksi, saas nähdä huomenna miten käyttäytyy, tarkistan samalla ajokorkeuden akkujen kanssa.

Mistä taka-aurausta voi säätää? Ei taida näillä rtr-vakkareilla palikoilla olla paljoa säätömahdollisuuksia juuri taka-auraukselle vaikka muita rajallisia säätöjä löytyykin.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #124 : 19.08.13 - klo: 09.20 »
Olisi tarkoitus ostaa tämä Ansmannin versio autosta,mutta ensin muutama kysymys.
Team C ja ansmann ovat aikalailla samanlaisia, vai ovatko identtisiä? Saanko ansmannin versioon Suomesta osia?
Sitten vielä se että mistä saisin halvimmalla x8e auton tilattua?
Ansmannin valmistus on lopetettu vuosia sitten. Jos niitä on vielä myynnissä ovat vanhentuneita versioita. Autot olivat melkeen identtisiä silloin, mutta tehdas on tietysti jatkanut auton kehitystä.

Kaikki TeamC osat tosin kyllä sopivat vanhoihin ansmanneihin(jotka tulivat TeamC tehtaalta, kaikki ansmann autot eivät sieltä tulleet)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #125 : 30.08.13 - klo: 20.06 »
Oisko jollain heittää jousi/öljy setuppia tähän autoon?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #126 : 30.08.13 - klo: 20.47 »
Tuolta löytyy ainakin jotain, vaatii tosin rekisteröitymisen:
http://forum.teamcracing.net/forum.php?mod=viewthread&tid=86

Meillä käytössä vakiojouset & ur40 öljyt edessä ja takana.
Diffeissä ur7-5-3k.
N.130M pitkällä radalla pintana seulottu moreeni raekoko max.3mm, johon ajon aikana tulee jonkin verran irtotavaraa.
Tällä hetkellä radalla ei ole hyppyreitä.
Käytös on omasta mielestä aika hyvä, tosin hitaissa mutkissa yliohjaa turhan paljon. Mikähän tuohon auttaisi?

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #127 : 30.08.13 - klo: 21.15 »
Tuolta löytyy ainakin jotain, vaatii tosin rekisteröitymisen:
http://forum.teamcracing.net/forum.php?mod=viewthread&tid=86

Meillä käytössä vakiojouset & ur40 öljyt edessä ja takana.
Diffeissä ur7-5-3k.
N.130M pitkällä radalla pintana seulottu moreeni raekoko max.3mm, johon ajon aikana tulee jonkin verran irtotavaraa.
Tällä hetkellä radalla ei ole hyppyreitä.
Käytös on omasta mielestä aika hyvä, tosin hitaissa mutkissa yliohjaa turhan paljon. Mikähän tuohon auttaisi?
Joo jotain arvelinkin että öljyjä tuonne päin. Minulla oli taka 45wt ölyt ja ne toimi minusta aika hyvin, mutta täytyy kokeilla tuota 40wt setuppiakin!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #128 : 31.08.13 - klo: 13.01 »
Meillä käytössä vakiojouset & ur40 öljyt edessä ja takana. Diffeissä ur7-5-3k.

Käytös on omasta mielestä aika hyvä, tosin hitaissa mutkissa yliohjaa turhan paljon. Mikähän tuohon auttaisi?
Itsellä losin 45WT öljyt, edessä vakiojouset ja takana hieman jäykemmät, diffit 7k/5k/3k kuten sinulla. Oma romu puskee vieläkin todella paljon kaasulla, ilman kaasua taas tykkää pyörähtää ympäri aika helpolla sekä tuntuu takapotkuiselta aika useasti kaasulla käännettäessä.

Itse tiputin steering dr:ää ohjaimesta jonkin verran ettei auto pyörähtäisi hitaissa mutkissa, veto päällä kääntäessä tuo ei ihan hirveästi tuntunut vaikuttavan.

Auto kääntyy soralla kaasulla paljon paremmin kuin kovalla alustalla (ei asfaltti) jopa kovasta vauhdista, tiedä nyt sitten miten näitä oikein vielä säädettäisiin lisää :D
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #129 : 31.08.13 - klo: 13.51 »
Taka-aurauksen lisääminen auttaa siihen takapitoon. Mulla on myös takana löysempi öljy diffissä, UR2000 wt.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #130 : 31.08.13 - klo: 14.37 »
Joo täytyy kokeilla eri öljyjä. Eikös sulla TeroP ole se hobbywingin combo jossa 150a säädin ja 2200kv moottori?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #131 : 31.08.13 - klo: 19.25 »
Taka-aurauksen lisääminen auttaa siihen takapitoon. Mulla on myös takana löysempi öljy diffissä, UR2000 wt.

Meillä on rtr-versiot joten taka-aurauksen muuttaminen ei taida onnistua ihan helpolla. Pitää vielä kokeilla tuota löysempää öljyä takadiffiin. Käytös on kyllä hyvin lähellä, aavistuksen kun saisi takaa -> eteen niin se olisi siinä.
Kuten kerroin, radalla ei ole juurikaan hyppyjä, tuskin iskariöljyt vaikuttaa kovinkaan paljoa?


Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #132 : 31.08.13 - klo: 19.54 »
Joo täytyy kokeilla eri öljyjä. Eikös sulla TeroP ole se hobbywingin combo jossa 150a säädin ja 2200kv moottori?
Onhan se tuossa kiinni juu, kesän aikana ostelin. Mitäs combosta?

Meillä on rtr-versiot joten taka-aurauksen muuttaminen ei taida onnistua ihan helpolla. Pitää vielä kokeilla tuota löysempää öljyä takadiffiin. Käytös on kyllä hyvin lähellä, aavistuksen kun saisi takaa -> eteen niin se olisi siinä.
Joo, ei onnistu, aurausta on kuitenkin aika paljon vakiona jo takana. Vetoja takaa -> eteen saanee pistämällä löysemmät diffiöljyt keskelle, kiihdytyksessä kuitenkin eniten kuormaa tulee taakse joten löysemmällä oljyllä keskelle vedon luulisi menevät eturenkaille tällöin(?)
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #133 : 31.08.13 - klo: 20.45 »
Joo täytyy kokeilla eri öljyjä. Eikös sulla TeroP ole se hobbywingin combo jossa 150a säädin ja 2200kv moottori?
Onhan se tuossa kiinni juu, kesän aikana ostelin. Mitäs combosta?

Meillä on rtr-versiot joten taka-aurauksen muuttaminen ei taida onnistua ihan helpolla. Pitää vielä kokeilla tuota löysempää öljyä takadiffiin. Käytös on kyllä hyvin lähellä, aavistuksen kun saisi takaa -> eteen niin se olisi siinä.
Joo, ei onnistu, aurausta on kuitenkin aika paljon vakiona jo takana. Vetoja takaa -> eteen saanee pistämällä löysemmät diffiöljyt keskelle, kiihdytyksessä kuitenkin eniten kuormaa tulee taakse joten löysemmällä oljyllä keskelle vedon luulisi menevät eturenkaille tällöin(?)
Mikä pinjoni sulla käytössä? Minulla on myös hobbywing 150a säädin ja 2250kv moottori, 17t pinjoni tällä hetkellä käytössä mutta lämmöt nousee pidemmän ajosession jälkeen korkeaksi...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #134 : 31.08.13 - klo: 20.52 »
15-hampainen pinjoni tällä hetkellä, vaihtoehtona olisi ollu 13- ja 18-hampaiset. Jos lämmöt nousee niin kokeile tiputtaa ennakko 7,5° tai jopa nollille, ei ihan hirveesti vaikuta kulkuun mutta lämpöihin aika paljon.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #135 : 31.08.13 - klo: 20.53 »
15-hampainen pinjoni tällä hetkellä, vaihtoehtona olisi ollu 13- ja 18-hampaiset. Jos lämmöt nousee niin kokeile tiputtaa ennakko 7,5° tai jopa nollille, ei ihan hirveesti vaikuta kulkuun mutta lämpöihin aika paljon.
Joo täytyy huomenna kokeilla miten vaikuttaa noi ennakot lämpöihin.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #136 : 15.09.13 - klo: 21.05 »
Joo täytyy huomenna kokeilla miten vaikuttaa noi ennakot lämpöihin.
Itseltäni murtui 15-piikkisestä hammas irti, joten vaihdoin 13-piikkisen tilalle; tuntui että auto ei kulje mihinkään, joten pistin tänään 18-piikkisen kiinni. Ennakot nollille ja harjulle rälläämään. Näppituntumalta moottori kävi viileämpänä kuin 13T ja 15T pinjoineilla, mutta akut lämpesivät hieman enemmän.

Harjulla on verkko "kinttupolkuja" jotka ovat metrin tai pari leveitä sekä yhdyskohdissa sitten enemmän tilaa, maa on hienojakoista hiekkaa jossa on päällä neulasia, joten kaasua joutuu käyttämään välillä ihan reilustikin jotta auton saa liikahtamaan. Lisäksi tuolla on aika paljon korkeuseroja, joten (loiviin) ylämäkiinkin on kiva kaasutella lisää vauhtia. Lopuksi kovaksi tamppautuneella metsätiellä huippujen testausta, joten rääkkiä kyllä riitti.

Eli eiköhän tuolta ihan kivat kuormat saanut testiksi, tietenkään hana tiskissä en kokoajan aja, mutta lämmöt olivat kyllä tosihyvät kun niitä vertaa esim 13T pinjonilla ajon jälkeen, jolloin kaasua joutuu oikeasti käyttämään kun auto ei kulje mihinkään :)
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #137 : 16.09.13 - klo: 07.34 »
Tänään kokeilin kaverin truggyn renkailla ja 6s lipolla tätä autoa 13t pinjonilla. Huippuja vähintäänkin tarpeeksi, läjhtee keulimaan vielä melkein täydestä laukasta ja pystyy tekemään paikoiltaan backflipin.  :afro:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #138 : 16.09.13 - klo: 20.14 »
Saako tähän autoon pienempää spurria kun ei tuohon saa kun minimissään 13t pinjonin...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #139 : 16.09.13 - klo: 20.42 »
Pienempää? Eli lisää nopeutta? Eikö 6s kule vielä tarpeeksi? :grin: 45T spurrin ainakin saa teräksisenä valmistajan mukaan, muovisena näyttäisi olevan vähän isompiakin (kestänevätkö kuormaa?)
« Viimeksi muokattu: 16.09.13 - klo: 20.47 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #140 : 16.09.13 - klo: 21.26 »
Saako tähän autoon pienempää spurria kun ei tuohon saa kun minimissään 13t pinjonin...

Kaipaat varmaan isompaa spurria vai kuinka? Pinionia pienentämällä tai spurria isontamalla huiput tippuu (niinku polkupyörän ykkösvaihde) ja isommalla pinionilla/pienemmällä spurrilla (polkupyörän isoin vaihde) sitten huiput nousee (ainakin siihen saakka kun motti tai nopari hyytyy  :embarrassed:).

E: Muistelisin, että 14-piikkisellä pinionilla ja 44T spurrilla välys on minimissään just riittävä ja jos 13-piikkisen laitat ja pienemmän spurrin, niin voi olla, että välys on niin suuri, ettei pelaa. Spekulaatiota tosin tää on...
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #141 : 17.09.13 - klo: 07.15 »
Saako tähän autoon pienempää spurria kun ei tuohon saa kun minimissään 13t pinjonin...

Kaipaat varmaan isompaa spurria vai kuinka? Pinionia pienentämällä tai spurria isontamalla huiput tippuu (niinku polkupyörän ykkösvaihde) ja isommalla pinionilla/pienemmällä spurrilla (polkupyörän isoin vaihde) sitten huiput nousee (ainakin siihen saakka kun motti tai nopari hyytyy  :embarrassed:).

E: Muistelisin, että 14-piikkisellä pinionilla ja 44T spurrilla välys on minimissään just riittävä ja jos 13-piikkisen laitat ja pienemmän spurrin, niin voi olla, että välys on niin suuri, ettei pelaa. Spekulaatiota tosin tää on...
Eikin niin juu suurempaa... Tuossa 6S lipossa on niin paljon potkua että keula koko ajan taivaissa. :roll:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #142 : 17.09.13 - klo: 10.30 »
Eikin niin juu suurempaa... Tuossa 6S lipossa on niin paljon potkua että keula koko ajan taivaissa. :roll:

Joo. Tosin, jos sä laitat pienempää pinionia ja isompaa spurria, niin kiihtyvyys (vääntömomentti) kasvaa ja se keulii yhä helpommin. Ihan niinku sillä polkupyörän ykkösvaihteella  :wink:

Rajoita noparin antamaa virtaa, eli punch settingia, kunnes se ei keuli liian helposti. Huippuihin sen ei pitäis vaikuttaa mitenkään. Sama maksimivirta menee läpi, mut se pehmentää liian nopeaa kaasusormea ja tekee autosta ajettavan...Sikäli kun 2250kv + 6s LiPO on ajettava, truggyrenkailla  :cool:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #143 : 17.09.13 - klo: 15.43 »
Eikin niin juu suurempaa... Tuossa 6S lipossa on niin paljon potkua että keula koko ajan taivaissa. :roll:

Joo. Tosin, jos sä laitat pienempää pinionia ja isompaa spurria, niin kiihtyvyys (vääntömomentti) kasvaa ja se keulii yhä helpommin. Ihan niinku sillä polkupyörän ykkösvaihteella  :wink:

Rajoita noparin antamaa virtaa, eli punch settingia, kunnes se ei keuli liian helposti. Huippuihin sen ei pitäis vaikuttaa mitenkään. Sama maksimivirta menee läpi, mut se pehmentää liian nopeaa kaasusormea ja tekee autosta ajettavan...Sikäli kun 2250kv + 6s LiPO on ajettava, truggyrenkailla  :cool:
Tuolla isommalla spurrilla pitäisi saada hieman lämpöjä alas päin. Nopari tosin lämpiää vain ~35 asteiseksi mutta moottori lämpiää ~60-70 asteiseksi ilman mitään jäähdytyssiiltä. Varmaan asia kyllä korjaantuisi jäähdytyssiilellä... Mihin kannattasi tiputtaa tuota punchia?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #144 : 17.09.13 - klo: 17.19 »
Tuolla isommalla spurrilla pitäisi saada hieman lämpöjä alas päin. Nopari tosin lämpiää vain ~35 asteiseksi mutta moottori lämpiää ~60-70 asteiseksi ilman mitään jäähdytyssiiltä. Varmaan asia kyllä korjaantuisi jäähdytyssiilellä... Mihin kannattasi tiputtaa tuota punchia?

En ole mikään HW asiantuntija, mutta jos se noissa lukemissa pysyy, niin se on ok. Jos se käy kuumempana ja laitat jäähyn, niin riskinä on jäähyn hajotessa se, että moottori keittää. Itse en ole motissa koskaan pitänyt jäähyä.

Punchia kannattaa aloittaa kokella ykkösestä ja nostaa aina siihen saakka, kun tuntuu hyvältä/auto vielä pysyy hanskassa. Ite ajoin kisaa muistaakseni korkeintaan kolmosella.
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #145 : 17.09.13 - klo: 18.57 »
Tuossa nyt on hieman se ongelma kanssa, eli tiputettaessa välityssuhdetta saattaa käydäkin niin, että sitä kaasuttelee enemmän, jotta saa vauhdin pysymään haluamallansa tasolla, jolloin moottori rupeaa taas kuumenemaan kierrosluvun takia, ei niinkään vastuksen ja/tai kuorman.

6s todennäköisesti haluaisi ehkä (passiivista) jäähdytyselementtiä moottorille pidempiaikaisessa käytössä, varsinkin jos vehjettä tykkää "rääkätä" (onhan se varmasti hauskaa :D)

Punch arvoilla 1-2 käyttäytyy kuminauhamaisesti, arvolla 3 se alkaa vaikuttaa vähän samalta kuin vakioarvo 5. Edelleenkin suosittelisin sen ennakon tiputtamista nollille, jos et ole vielä niin tehnyt (AMTS timing arvo 1 = 0°).

EDIT: Miten pitkään pystyt pitämään sormia ajon jälkeen moottorin keskiosassa, kun otat ihan kunnolla sormilla kiinni siitä?
« Viimeksi muokattu: 17.09.13 - klo: 19.07 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #146 : 17.09.13 - klo: 19.36 »
Tuossa nyt on hieman se ongelma kanssa, eli tiputettaessa välityssuhdetta saattaa käydäkin niin, että sitä kaasuttelee enemmän, jotta saa vauhdin pysymään haluamallansa tasolla, jolloin moottori rupeaa taas kuumenemaan kierrosluvun takia, ei niinkään vastuksen ja/tai kuorman.

6s todennäköisesti haluaisi ehkä (passiivista) jäähdytyselementtiä moottorille pidempiaikaisessa käytössä, varsinkin jos vehjettä tykkää "rääkätä" (onhan se varmasti hauskaa :D)

Punch arvoilla 1-2 käyttäytyy kuminauhamaisesti, arvolla 3 se alkaa vaikuttaa vähän samalta kuin vakioarvo 5. Edelleenkin suosittelisin sen ennakon tiputtamista nollille, jos et ole vielä niin tehnyt (AMTS timing arvo 1 = 0°).

EDIT: Miten pitkään pystyt pitämään sormia ajon jälkeen moottorin keskiosassa, kun otat ihan kunnolla sormilla kiinni siitä?
Täytyy kokeilla myös 14 piikkisellä pinjonilla. Olen kyllä tiputtanut ennakon nollille ja se kyllä hieman tiputti lämpöjä ja täytyy myös tiputtaa punchin kolmoseen.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #147 : 05.01.14 - klo: 19.01 »
Löytyykö tähän mistään noita koiranluun tappeja, ettei tarvitsisi ostaa kokonaan uusia keskikardaaneita?
Jossain oli juttua moisesta, mutta en löytänyt sitä enään.

E: Olihan keskidiffin kuori samanlainen kuin edessä ja takana? Saako mistään pelkkiä diffin tiivisteitä?

-J
« Viimeksi muokattu: 05.01.14 - klo: 19.06 kirjoittanut hpi-cen »

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« Vastaus #148 : 05.01.14 - klo: 20.03 »
Löytyykö tähän mistään noita koiranluun tappeja, ettei tarvitsisi ostaa kokonaan uusia keskikardaaneita?
Kannattaa kysäistä EuroRC:ltä ja RCeet:ltä noista. Itselläni olisi ylimääräisiä käytettyjä koiranluita T8E:lle ja T8TE:lle, joista noita periaatteessa voisi repiä irti, jos jaksaisi.

Lainaus
Olihan keskidiffin kuori samanlainen kuin edessä ja takana? Saako mistään pelkkiä diffin tiivisteitä?
Ovat identtisiä, myös sisältä, ainostaan se pääratas vaihtuu siinä diffin perässä. Pelkkiä tiivisteitä kannattaa kysäistä noista jo mainituista liikkeistä, mutta ainakin diff housing (juurikin se muovikuori) mukana tulee tiiviste jos ei irtotavarana saa.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s