Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

One Way ja asiaa krossista

Aloittaja Midder, 06.02.04 - klo: 11.39

Midder

Kuinkas paljon muuten tollaset solukumi renkaat crossariin maksaa noin arvio? Mistä päin niitä mahtaisi saada?

AssoPoika

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Kuinkas paljon muuten tollaset solukumi renkaat crossariin maksaa noin arvio? Mistä päin niitä mahtaisi saada?

10-20euroa....... varmaan ja Rc-pisteestä kannattaa kysellä :!:  :!:
www.rcpiste.pp.fi

PS: Rc-piste on sitte Hyvinkäällä

Midder

Mistäköhän mahtais saada Losin crossariin varaosia?

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Mistäköhän mahtais saada Losin crossariin varaosia?
JR-Hobby vois olla yks.

Midder

Elikkähän olis tämmönen ko sain nyt sitten crossarin mut pian ilmeni sellanen et pystyin ajamaan autolla vain johonkin kolmen metrin päähän niin auto lopetti toimintansa eli missähän vika?

l150040

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Elikkähän olis tämmönen ko sain nyt sitten crossarin mut pian ilmeni sellanen et pystyin ajamaan autolla vain johonkin kolmen metrin päähän niin auto lopetti toimintansa eli missähän vika?

Tähänkin kysymykseen on erittäin runsaasti mahdollisia vastauksia, mutta alla on lueteltu muutamia yleisiä vikoja radio-ongelmille.

- Antenni poikki lähettimestä tai vastaanottimesta (katkos ei välttämättä näy)
- Antenni korjattu väärin
- Vastaanotin rikki
- Kide rikki
- Väärän merkkiset kiteet (kaikki merkit eivät täysin sovi keskenään)
- Vastaanottimen antennijohtoa on lyhennetty
- Vastaanottimen antennijohto ei ole tarpeeksi esillä (esim rullalla vastarin vieressä)
- Metalliosat hankaa toisiaan -> radiohäiriötä
- Joku johto tms. on paljaana (kuluma eristeessä, paljas liitos, akun napa ottaa kiinni hiilikuituosaan tms.)
- Lähettimen tai vastaanottimen patterit/akut tai ajoakku heikossa virrassa (kokeile vaihtaa tai ladata)
- Esim. servo on virtasyöppö
- Joku este lähettimen ja auton välissä
- Lähetintä käytetään antenni vaaka-asennossa tai lyhyenä (pitäisi olla mahd. pystyssä ja pitkänä)
- Moottorissa ei ole häiriönpoistokondensaattoreita
- Lähellä on kuitenkin joku radiohäiriötä aiheuttava laite (kokeile muualla)

Midder

Kiitos muuten tosta vastauksesta ainakin on sitten tietänyt mistä etsiä vikaa, mutta ei kyllä vieläkään toimi niin kuin pitäisi tosin en tiedä vielä onko antenni poikki tai vastari rikki. Nyt kysyn tälläistä, kun minulla on kaksi lähetintä tikku Futaba ja Ratti Hitec vastari Futaba ja nopari on Novakin mega fet explorer 2 ni mistähän siis johtuu et ko oon kokeillut tota tikkua ni auto liikkuu koko ajan eli vähän kaasua on päällä, mutta ratissa se toimii kunnolla ja useasti tikulla ajaessa nopariin syttyy punainen valo, mutta ratilla ajaessa vihreä? Kerrottakoon vielä se, että olen koittanut säätää sitä tikkua, mutta ei vaikutusta  :cry:

l150040

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Kiitos muuten tosta vastauksesta ainakin on sitten tietänyt mistä etsiä vikaa, mutta ei kyllä vieläkään toimi niin kuin pitäisi tosin en tiedä vielä onko antenni poikki tai vastari rikki. Nyt kysyn tälläistä, kun minulla on kaksi lähetintä tikku Futaba ja Ratti Hitec vastari Futaba ja nopari on Novakin mega fet explorer 2 ni mistähän siis johtuu et ko oon kokeillut tota tikkua ni auto liikkuu koko ajan eli vähän kaasua on päällä, mutta ratissa se toimii kunnolla ja useasti tikulla ajaessa nopariin syttyy punainen valo, mutta ratilla ajaessa vihreä? Kerrottakoon vielä se, että olen koittanut säätää sitä tikkua, mutta ei vaikutusta  :cry:

Nopari pitäisi säätää jokaiselle ohjaimelle erikseen. Tietenkin voi yrittää saada molemmat ohjaimet samoihin arvoihin trimmejä säätämällä. Eli noparissa pitäisi palaa punainen valo, kun lähetin on neutraalikohdassa. Täysjarrulla ja -kaasulla palaa vihreä valo.  Eli noparin säätäminen meni suurinpiirtein seuraavasti.

- Lähettimestä kaasutrimmi keskelle ja jos on EPA, niin se täysille.
- Lähetin ja nopari päälle
- Paina noparin nappia kunnes punainen valo syttyy ja päästä nappi irti(älä koske lähettimeen)
- Paina ja pidä lähettimestä täysi kaasu ja paina noparin painiketta kunnes vihreä valo syttyy
- Paina ja pidä lähettimestä täysi jarru ja paina noparin painiketta kunnes vihreä valo vilkkuu
- Valmis

Midder

Mut ko en nää siinä noparissa mitään nappia paitsi sen virtakatkaisimen mistä nopari menee päälle  :shock:

Jukka

Kokeile onko tästä apua http://www.teamnovak.com/Download/acrobat/explorer_II.pdf

Ainakin tossa kuvassa näkyy selvästä SET-painike oikean puoleisen siilen alapuolella.
Tiim Lahti | S-grafix

Midder

Ois nyt sitten sellanen juttu et tarttis saada toho Losin crossariin varaosia, mut aika vaikee saada ko ei oo manuaalia enkä tie et kuinka vanha auto on paitsi sen et varmaan ainakin 2 vuotta vanha et onkohan netissä Losiin manuaaleja ja missä auto on takatuuppari.

jarkkom

Itse lähtisin etsimään ohjekirjoja valmistajan sivuilta. Olisiko tästä linkistä hyötyä:

http://www.teamlosi.com/exploded/index.htm
---

Midder

Nii juu ja sen verran et nyt taidan tietää et mikä toi mun Team Losi on eli Losi XX CR jos tällästä ees on olemassa ja jos on niin voiko tälläsellä pärjätä kisoissa?  :D

AssoPoika

Ainahan kisoissa pärjää! :D

Midder

Niin pärjää pärjää riippuu vaan kuskista mikä sitten on pärjäämistä  :)

AssoPoika

Lainaus käyttäjältä: "Midder"mikä sitten on pärjäämistä  :)
Se, että ajaa hyvän sijoituksen :mrgreen:

Midder

Niimpä mut mikä on hyvä sijotus  :lol:

AssoPoika

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Niimpä mut mikä on hyvä sijotus  :lol:
10-ylös päin :lol:

Midder

No se voipi olla ihan hyvä paitsi jos crossissa ois vaan kymmenen kuskia  :shock:

AssoPoika

Lainaus käyttäjältä: "Midder"jos crossissa ois vaan kymmenen kuskia  :shock:
Sitte 5-ylös päi! kai....

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Niimpä mut mikä on hyvä sijotus  :lol:
Aloittelijalle voisi maaliintulo olla hyvä sijoitus :)

Midder

No joo en kyllä sinänsä itseäni paljon tarkoittanutkaan itselläni ois pärjäämistä jo se, että ajaisin kisoissa  :)

Midder

Millais et mitä eroo oikeastaan on tolla Losilla ja Assolla meinaa crossipuolella vai onko mitään ko oon kattonut kuvia ja siinä on ollut Asso B3 ja uusin Losi ni nehän näyttää melkein täysin samalta ainakin aloittelijan silmissä, et missä se suurin ero sitten on vai onko sellasta edes  :shock:

Jukka

Niiden hinnassa. Losi on huomattavasti kalliimpi ja B3 ei ole Asson uusin vaan B4.
Tiim Lahti | S-grafix

l150040

Lainaus käyttäjältä: "Jukka"Niiden hinnassa. Losi on huomattavasti kalliimpi ja B3 ei ole Asson uusin vaan B4.

Toisaalta tuossa Losissa on käytetty hieman toisen luokan materiaaleja, joten hintaeron voinee ymmärtää. Aivan toinen asia on sitten se, että onko näistä materiaali eroista mitään todellista hyötyä.

Midder

Tokihan mä sen tiedän, että Asso B4 on uudempi, mut olen silti kattellut Asso B3 ja uutta Losia.

Midder

Mut mut haluaisin edelleen tietää et mitä mieltä te olette tuosta mun Losi XX CR ja onko kokemuksia ja jos on niin millaisia?

l150040

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Mut mut haluaisin edelleen tietää et mitä mieltä te olette tuosta mun Losi XX CR ja onko kokemuksia ja jos on niin millaisia?

Vaikka tuo auto ei olekkaan Losin uusinta mallia, niin ei se todellakaan mikään huono tai ihan antiikkinenkaan ole. Onhan tuo mallikin suunniteltu ihan kilpa käyttöön, eli edusti 90-luvun lopulla sitä parasta päätä takkatuuppareissa Asson B3:sen kanssa. Eli jos B3:sta pidetään edelleen ihan kelpo vekottimena, niin miksei tuo XX CR:kin olisi sitä.

Midder

Ajattelimpa nyt tällästä kysellä ihan kiinnostuksesta et paljonko tollanen kisa crossari kulkee jollain 12 käämisellä koneella ja hyvillä akuilla ja välityksillä et joku noin arvio jos viitsisitte kertoa?