Kirjoittaja Aihe: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista  (Luettu 2430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« : 23.04.11 - klo: 07.06 »
Huomenia yritin sekalaisella menestyksellä hakea vähän tietoa näistä kahdesta autosta
koska ovat periaatteessa samanlaisia mutta eri valmistajan.
Pitäis kaverin muksulle ostaa tommonen 1/10 Rally car RTR pakettina ja jäin miettimään
että kumpi noista kannattaisi hankkia teknisestä näkökulmasta eli kestävyydeltään ja ajettavuudeltaan
ja tehoiltaa, ei ole yhtään kokemusta näistä vehkeistä kun vasta 1/2 vuotta puuhastellu itekkin 1/8 sähkö autojen kanssa.
Tossa on tuo Tamiyan setti:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57786-XB-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-TT-01E-108091
ja tossa Kyoshon vastaava (kait):
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2337&nav=3002003&q=y
Tohon kun ostaa akun ja laturin niin mollemmat pyörii siellä 300,- nurkilla hinnassa.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #1 : 23.04.11 - klo: 08.41 »
Kumpaakaan en ole omistannut mutta silti olen täällä huutelemassa.
Kummankin merkkisiä autoja on/ollut.
Oma mielipide että....

.... Tamiya.
-osien halvemmat hinnat.
-vahvempi ja laadukkampi.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #2 : 23.04.11 - klo: 10.22 »
Tossa on tuo Tamiyan setti:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57786-XB-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-TT-01E-108091
ja tossa Kyoshon vastaava (kait):
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2337&nav=3002003&q=y
Tohon kun ostaa akun ja laturin niin mollemmat pyörii siellä 300,- nurkilla hinnassa.

Noita ralliautoja myydään kilpaa tuolla RC10 myyntipalstalla. Minun käsittääkseni syy myyntiin on järkevien ajopaikkojen puute. Joka tapauksessa sieltä kannattaa katsoa ennen kuin uuden ostaa. Minulla on ollut Tamiyan DF-03Ra pohjainen ralliauto ja siihen ainakin piti heti ostaa CVD vetarit (30€) mutta sen jälkeen se on ollut kiva ajella. Ongelmana tosiaan ajopaikkojen puute.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #3 : 23.04.11 - klo: 12.27 »
tamiyat parempia. kyoshojen varaosien saanti huonoa ja ovat kalliita.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #4 : 23.04.11 - klo: 13.46 »
Osta neliveto SC auto ja siihen Pro-Linen RS14 koppa jos ei "avolavat" oo sun juttu ja ajele rallia sillä.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #5 : 24.04.11 - klo: 17.59 »
Mites tuli semmonen kyssäri mieleen että kun tuo Kyoshon auton noppari tukee
suoraan lipo akkuja eli siinä on lipo cutoff niin pystyykö sen vakio harjallisen koneen
korvaamaan harjattomalla mikä ois abaut saman tehonen kun harjallinen eli
ettei tarviis vaihtaa koko nopparia vaan sais paremman hyötysuhteen
autosta irti vakio nopparia hyödyntäen.
Eikös noissa harjallisissa koneissa ole vaan 2 johtoa ja harjattomissa 3 vai muistanko väärin,
jos näin on niin miten se harjaton kytketään siihen?

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #6 : 25.04.11 - klo: 08.27 »
Harjatonta mottia ei voi pistää harjalliseen nopariin.
Harjallinen nopari, kun syöttää tasaista virtaa kahdella johdolla ja harjaton jakaa sitä kolmen johdon kanssa.

Lipo cutoff on ominaisuus noparissa joka huomaa lipon jännitteen laskun ja osaa katkaista syötön asetettuun raja-arvoon, eikä näin tuhoa lipo akkua. Vastaavia saa myös erillisinä summereina yms. Harjattomissa nopareissa taitaa kyllä olla jo kaikissa vakiona.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #7 : 25.04.11 - klo: 08.45 »
Näin ajattelinkin asian olevan kuhan varmistin.
Olin vähän tökerösti kirjottanu sen lipo cutoff:n :grin:
Tarkotin että kun siinä on lipo cutoff että voi ajaa lipo akuilla suoraan niin ois samalla ollu mukava
päivittää mosakin nopparia vaihtamatta mutta se ei sitten onnistu. No katotaan minkalainen
kulku kyseisessä autossa on vakiona 2S 5.2Ah 30C lipolla ja jos ei riitä niin pitää vaihtaa toinen
harjallinen kone siihen sitten aluksi.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya ja Kyosho 1/10 ralli autoista
« Vastaus #8 : 25.04.11 - klo: 09.28 »
Kössin sivuilla oli, että harjattomaan vaihtaessa ainakin kardaani pitää vaihtaa??? ja noparista ei löytynyt tietoja (joku perfex). Eli ei välttämättä kestä tiukempaa konetta. Kyoshogurut osaa vastata tähän. Pystyykö välityksiä muuttamaan (esim. harjattomille sopivaksi) ilman dremeliä.

27 lankainen on vanha harjallinen vakiokone. Ihan kivasti vauhtia aloittelijalle.

Tällaisen RTR-paketin ostaessa on huomioitava, että jos haluaa lisää vauhtia ja nälän kasvaessa niin kaikki sähköt menee uusiksi. Nopari ja moottori vaihtuu siirryttäessä harjattomiin. Pari kertaa, kun olet ostanut uudet servorattaat niin uusi (voimakkaampi, nopeampi ja kestävämpi) servo. Mukana tulevasta radiosta en tiedä, mutta aika varmasti sekin vaihtuu 2.4Ghz malliin. Tulevaisuudessa sähköt voi vaihtaa uuteen autoon jos vaikka alkaa krossi tai touring kiinnostamaan

Vanhat palikat käy verkon painoksi ja uusiin on kulunut rahaa kiitettävästi.