Kirjoittaja Aihe: Millä 1:1 autolla ajelette ?  (Luettu 695806 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1740 : 16.01.10 - klo: 18.37 »
Käyttöautona tällä hetkellä MB 200e -91.Ruma,mutta toimiva.

Harrastusautot:

MB E320 -93 Kesäkäyttöauto
Ford Sierra Cosworth 2wd -90 Rakentelun alla,projektina

-sami-
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1741 : 16.01.10 - klo: 20.35 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.
Se on työkalu jota pitää osata tulkita.

Puhumattakaan tosiasiasta että maksimi virtauksella ei tehdä mitään jos keskiarvo on hanurista.Kun puhutaan katukoneesta.

Venttiili käy vain kääntymässä "piikkinostossa".

Tästä vois oikeasti puhua monta tuntia mutta ne jota tämä rupes kiinnostamaan niin kokeilkaa lukea semmoisen alan kirjallisuutta.

http://www.popularhotrodding.com/tech/0610phr_cylinder_head_porting/index.html

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/hardcore/0412em_porting_cylinder_heads/index.html

tuossa vähän alkuun :wink:
« Viimeksi muokattu: 18.01.10 - klo: 22.36 kirjoittanut vato »
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1742 : 18.01.10 - klo: 21.12 »
Lambolla mennää  :mrgreen:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1743 : 18.01.10 - klo: 21.52 »
Kyllähän tuo Vato pääosin ihan asiaa kirjoitti paitsi ne mitä liittyi vauhtipyörään, siinä oli asia aika hakusessa. Nyt en jaksa kännykän kanssa alkaa tarinoimaan syvällisemmin, mutta palataan asiaan jahka olen Suomessa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1744 : 18.01.10 - klo: 22.09 »
Lusikka soppaan,

Alkuperäiset ksenonvalot ovat ymmärtääkseni aina  projektoriumpioita, eivätkä häikäise

Tässä olen eri mieltä, projektoriumpioita kyllä mutta tietyissä merkeissä(esim: skoda) valot häisäisevät aivan samalla tavalla kuin jälkiasennussarjoissa suuntauksesta riippumatta.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1745 : 18.01.10 - klo: 22.11 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.

Saapas nähdä, menin mutu pohjalla muokkaamaan kantta aika rajusti.virtauspenkki näytti että kun koneessa on n8500rpm ja 2.5bar ahtoja, pitäs 1200hv irrota, kohta löytyy faktaa :wink:
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1746 : 18.01.10 - klo: 22.32 »
Kyllähän tuo Vato pääosin ihan asiaa kirjoitti paitsi ne mitä liittyi vauhtipyörään, siinä oli asia aika hakusessa. Nyt en jaksa kännykän kanssa alkaa tarinoimaan syvällisemmin, mutta palataan asiaan jahka olen Suomessa...

Niin varmaan olinkin.Kun oon automaatti hemmoja niin tuommoiset vauhtipyörä-kummajaiset ei ole mulle mitenkään tuttuja.
Noi oli vaan arvailuja mutta haluan kyllä mielenkiinnosta kuulla enemmän tästä aiheesta.Kun kerta näyttää jollakin olevan siitä tietoa.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1747 : 18.01.10 - klo: 22.34 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.

Saapas nähdä, menin mutu pohjalla muokkaamaan kantta aika rajusti.virtauspenkki näytti että kun koneessa on n8500rpm ja 2.5bar ahtoja, pitäs 1200hv irrota, kohta löytyy faktaa :wink:

Riippu ihan kombinaatiosta mitä sieltä irtoaa.
Vai luuletko että jos kansi virtaa 1200hp niin vaikka sen laittaisi mihinkä vaan niin siitä irtoaa 2.5bar ahdoilla 1200hp?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1748 : 19.01.10 - klo: 15.31 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.

Saapas nähdä, menin mutu pohjalla muokkaamaan kantta aika rajusti.virtauspenkki näytti että kun koneessa on n8500rpm ja 2.5bar ahtoja, pitäs 1200hv irrota, kohta löytyy faktaa :wink:

Riippu ihan kombinaatiosta mitä sieltä irtoaa.
Vai luuletko että jos kansi virtaa 1200hp niin vaikka sen laittaisi mihinkä vaan niin siitä irtoaa 2.5bar ahdoilla 1200hp?

Nii nää on niitä kysymyksiä jos ei tiedä miten tuloksia tulkitaan. :wink:
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1749 : 19.01.10 - klo: 21.24 »

Se että pyöriviä massoja voimansiirrosta kevennetään tarkoittaa sitä että vähemmän voimaa menee niiden pyörittämiseen.
Ja koska se voima ei enää hukkaannu v-siirtoon niiin silloinhan se menee??????Aivan,,renkaille.

Ja se että keveämpi vauhtipyörä kestää kierroksia paremmin koska sisäiset voimat eivät käy esim pulttien päälle.Niinkuin hyrrävoima juu sii.

Se että liiallinen sorvaaminen kostautuu voi olla myös siitä kiinni että sen tasapainotus katoaa.Vapiseva alakerta ei kierrä,se hajoaa.

No niin, ollaan taas kotona...

Pikku kommentteja kuten uhkasinkin. Pyörivä massoja vähennettäessä voimansiirrosta tai moottorista saadaan kyllä positiivistä vaikutusta aikaiseksi, mm. kiihtyvyyttä lisää (tosin se energia mikä varastoituu pyörimisenergiaksi voidaan vapauttaa vaihteen vaihtamisen yhteydessä liike-energiaksi jos muu voimansiirto sen sallii ja pyörien pito riittää). Se ei vain ollut oikein ilmaistu, eli ei moottorin voimaa mene tuon "ylimääräisen massan" pyörittämiseen vaan kulmanopeuden kasvattamiseen -> kiihdyttämiseen suurempaan nopeuteen. Jos vain pyöritetään, niin massalla ei väliä, vain kitkalla... Eli, oikea ajatus, vain vähän väärin ilmaistu...

Vauhtipyörän kevennys itsessään ei vaikuta pulttien kestoon mitenkään (vauhtipyörän kiinnityspulttien tai jonkin muun), vain jos se on väärin tehty, mutta se on toinen asia tykkänään. Vauhtipyörien pultit on niin paksuja, ettei moottoria saada kiihtytettyä niin kovasti että se leikkaisi pultit poikki, etenkin kun vielä painava vauhtipyörä hidastaa pyörimisnopeusvaihteluita vaihtohetkellä.

Jos  vauhtipyörää tai muuta pyörivää moottorin/voimansiirron komponenttia koneistetaan tai muutetaan, tulisi tasapainotus suorittaa aina uudestaan oli sitä vauhtipyörää kevennetty vähän tai paljon. Vaikkei alakerta hajoaisi, menee energiaa/tehoa hukkaan tärinään.

Tämä on tietenkin sitä pilkun pökkimistä, mutta täältä palstalta nuoret jannut lukee näitä tekstejä kuin Raamattua, hokevat samaa sitten seuraavalle sukupolvelle jne...

Mutta, kuten mainitsinkin, tekstisi oli pääosin ihan asiaa, nuo omaa työtä lähellä olevat asiat vain hyppäsi silmille kun lipotin ohrapirtelöä Istanbulissa...
« Viimeksi muokattu: 20.01.10 - klo: 08.03 kirjoittanut Catiska »
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1750 : 20.01.10 - klo: 08.14 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.

Saapas nähdä, menin mutu pohjalla muokkaamaan kantta aika rajusti.virtauspenkki näytti että kun koneessa on n8500rpm ja 2.5bar ahtoja, pitäs 1200hv irrota, kohta löytyy faktaa :wink:

Riippu ihan kombinaatiosta mitä sieltä irtoaa.
Vai luuletko että jos kansi virtaa 1200hp niin vaikka sen laittaisi mihinkä vaan niin siitä irtoaa 2.5bar ahdoilla 1200hp?

Nii nää on niitä kysymyksiä jos ei tiedä miten tuloksia tulkitaan. :wink:

No jopas oli viisaasti vastattu.....
Ei se mitään,odotellaan nyt sitten mielenkiinnolla ootko auto-,pulleri-vai lentokone-henkilö.

Ja mikä mielenkiintoinen värkki tallissasi luuraa josta saadaan penkitettyä 1200hp.

Vai onko sitä värkkiä....
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1751 : 20.01.10 - klo: 08.41 »

Se että pyöriviä massoja voimansiirrosta kevennetään tarkoittaa sitä että vähemmän voimaa menee niiden pyörittämiseen.
Ja koska se voima ei enää hukkaannu v-siirtoon niiin silloinhan se menee??????Aivan,,renkaille.

Ja se että keveämpi vauhtipyörä kestää kierroksia paremmin koska sisäiset voimat eivät käy esim pulttien päälle.Niinkuin hyrrävoima juu sii.

Se että liiallinen sorvaaminen kostautuu voi olla myös siitä kiinni että sen tasapainotus katoaa.Vapiseva alakerta ei kierrä,se hajoaa.

No niin, ollaan taas kotona...

Pikku kommentteja kuten uhkasinkin. Pyörivä massoja vähennettäessä voimansiirrosta tai moottorista saadaan kyllä positiivistä vaikutusta aikaiseksi, mm. kiihtyvyyttä lisää (tosin se energia mikä varastoituu pyörimisenergiaksi voidaan vapauttaa vaihteen vaihtamisen yhteydessä liike-energiaksi jos muu voimansiirto sen sallii ja pyörien pito riittää). Se ei vain ollut oikein ilmaistu, eli ei moottorin voimaa mene tuon "ylimääräisen massan" pyörittämiseen vaan kulmanopeuden kasvattamiseen -> kiihdyttämiseen suurempaan nopeuteen. Jos vain pyöritetään, niin massalla ei väliä, vain kitkalla... Eli, oikea ajatus, vain vähän väärin ilmaistu...

Vauhtipyörän kevennys itsessään ei vaikuta pulttien kestoon mitenkään (vauhtipyörän kiinnityspulttien tai jonkin muun), vain jos se on väärin tehty, mutta se on toinen asia tykkänään. Vauhtipyörien pultit on niin paksuja, ettei moottoria saada kiihtytettyä niin kovasti että se leikkaisi pultit poikki, etenkin kun vielä painava vauhtipyörä hidastaa pyörimisnopeusvaihteluita vaihtohetkellä.

Jos  vauhtipyörää tai muuta pyörivää moottorin/voimansiirron komponenttia koneistetaan tai muutetaan, tulisi tasapainotus suorittaa aina uudestaan oli sitä vauhtipyörää kevennetty vähän tai paljon. Vaikkei alakerta hajoaisi, menee energiaa/tehoa hukkaan tärinään.

Tämä on tietenkin sitä pilkun pökkimistä, mutta täältä palstalta nuoret jannut lukee näitä tekstejä kuin Raamattua, hokevat samaa sitten seuraavalle sukupolvelle jne...

Mutta, kuten mainitsinkin, tekstisi oli pääosin ihan asiaa, nuo omaa työtä lähellä olevat asiat vain hyppäsi silmille kun lipotin ohrapirtelöä Istanbulissa...

Tämä oli erittäin hyvin ilmaistu seikka!
On ilo lukea kun huomaa että takana on tieto eikä mutu-tieto.
Kuten kerroinkin,mulla ei tuosta aihepiiristä ole faktaa ja olin enemmänkin arvauslinjalla.
Asia on eri kun ruvetaan puhumaan moottoreista ja niiden "viilaamisesta".
Vaikka oonkn käyttänyt kevennettyjä kampiakseleita,tiedetty että kierrosherkkyys paranee.Mutta tuo vauhtipyörä asia oli semmoinen joka herätti mun mieleenkinnon ja siksi piti ehkä turhankin provosoden kirjoittaa oma kommentti.
Mutta herätti se keskustelua :grin:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1752 : 20.01.10 - klo: 15.33 »
Kiihdytysautoissahan ei ole vauhtipyörää lähes lainkaan ( top fuelit ym.)

Eli on siitä silloin jotain hyötyäkin jos kiihtyvyyttä haluaa parantaa... ??
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1753 : 20.01.10 - klo: 16.40 »
Ja mikä mielenkiintoinen värkki tallissasi luuraa josta saadaan penkitettyä 1200hp.

Vai onko sitä värkkiä....

[/quote]

Kai nyt on jos minä sen omilla pikku kätösillä oon väkertänyt, mutta se on eriasia toteutuuko tuo käytännössä ja miten kauan se lysti kestää, että 10 000e menee metallinkierrätykseen.
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1754 : 21.01.10 - klo: 07.53 »
Kiihdytysautoissahan ei ole vauhtipyörää lähes lainkaan ( top fuelit ym.)

Eli on siitä silloin jotain hyötyäkin jos kiihtyvyyttä haluaa parantaa... ??

No toki, niinhän kirjoitinkin ylempänä. Topeissa on muutenkin pyörien pito aika katkolla, joten jos sitten vielä repäistäisiin painavalla vauhtipyörällä vaihteenvaihdon yhteydessä loppukin pito irti, ei saataisi mitään hyötyä siihen vauhtipyörään jemmatusta energiasta. Lisäksi viimeisellä vaihteella kerätty energia menisi muutenkin hukkaan. Eli, jos pelkkää kiihtyvyyttä haetaan, niin kaikki turha massa pois, pyöri se massa tai oli auton korissa, ihan sama.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1755 : 21.01.10 - klo: 09.41 »
Niin teoriassa kyllä.
Top Fuelissa kun ei ole "vaihdelaatikkoa" ollenkaan.
Vain 1 vaihde ja suunnanvaihtaja peruutukseen.
Renkaanlämmityksessä kytkin ottaa täysillä kiinni,siksi se voi lämmittää renkaat pintakaasulla.
Sitten suunnanvaihtajalla pakki päälle ja peruutus viivalle.
Lähdössä pneumaattinen järjestelmä "hitaasti" antaa enemmän kytkintä pikkuhiljaa matkan edetessä,ja yleensä loppumatkasta kytkin on 100% päällä koska se on "hitsautunut" kiinni kuumuudesta.
Joka lähdön jälkeen se hiotaan tai laitetaan uusi tarpeen mukaan.

Mikään nykypäivän renkaista ei pysy pidolla jos Fueleri lähtee täydellä voimalla viivalta.

Ja jos katsoo ko.auton kytkinpakettia niin siinä on tavallaan kiinteä vauhtipyörä.

Eli aika huono esimerkki tähän keskusteluun :mrgreen:

« Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo: 10.11 kirjoittanut vato »
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1756 : 21.01.10 - klo: 09.42 »
Ja mikä mielenkiintoinen värkki tallissasi luuraa josta saadaan penkitettyä 1200hp.

Vai onko sitä värkkiä....


Kai nyt on jos minä sen omilla pikku kätösillä oon väkertänyt, mutta se on eriasia toteutuuko tuo käytännössä ja miten kauan se lysti kestää, että 10 000e menee metallinkierrätykseen.
[/quote]

Mielenkiinto heräsi,ilman mitään piruilua.Laita lisää tietoa joko tähän tai yv.
Ps:Jos 10 000e saat 1200hp niin se on jo pelkästään saavutus johon ei ole oikeasti moni maailmassa kyennyt.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1757 : 21.01.10 - klo: 12.30 »
Kymppitonnilla 1200 heppaa... :grin: Toki jos omaa reilusti tietotaitoa ja on koneistaja ja raaka-aineita melkein ilmaiseksi käytössä. Voikos kysyä että mikä moottori tässä keskustelussa on kyseessä?

Jos vapaastihengittävä niin en usko alkuunkaan tohon summaan. Jos iso turbodiesel niin sittenkin ollaan todella rajoilla. Tiedän kun olen itse myös näitä virikiukaita rakentanut kymmeniä, osan itselle ja loput muille. Ja mulla on itselläni 1050-heppainen täysalumiini vapari sekä iso viridieseli tuplaturboilla. Viimeisin vapari mitä kaverille rakensin antoi vapaastihengittävänä Santalan dynossa 660 heppaa ja yli 800Nm vääntöä. Ihan ookoo katukäyttöön.
Just joo.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1758 : 21.01.10 - klo: 13.08 »
en muista onko ollut jo täällä mutta tällä mennään. 331hp/515nm

-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1759 : 21.01.10 - klo: 13.39 »
Kymppitonnilla 1200 heppaa... :grin: Toki jos omaa reilusti tietotaitoa ja on koneistaja ja raaka-aineita melkein ilmaiseksi käytössä. Voikos kysyä että mikä moottori tässä keskustelussa on kyseessä?

Jos vapaastihengittävä niin en usko alkuunkaan tohon summaan. Jos iso turbodiesel niin sittenkin ollaan todella rajoilla. Tiedän kun olen itse myös näitä virikiukaita rakentanut kymmeniä, osan itselle ja loput muille. Ja mulla on itselläni 1050-heppainen täysalumiini vapari sekä iso viridieseli tuplaturboilla. Viimeisin vapari mitä kaverille rakensin antoi vapaastihengittävänä Santalan dynossa 660 heppaa ja yli 800Nm vääntöä. Ihan ookoo katukäyttöön.

Aamen...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1760 : 21.01.10 - klo: 13.40 »
Tyylikäs RS.Eikä ole huonot arvotkaan.5-litraalen vai vaihdettu 5.7?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1761 : 21.01.10 - klo: 14.59 »
Tyylikäs RS.Eikä ole huonot arvotkaan.5-litraalen vai vaihdettu 5.7?

5.7, Vortec kannet, mieto nokka + perussälät, pakosarjat jne. teho=koneteho :-(
« Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo: 15.02 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1762 : 21.01.10 - klo: 16.08 »
TBI vai TPI?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1763 : 21.01.10 - klo: 17.21 »
Kymppitonnilla 1200 heppaa... :grin: Toki jos omaa reilusti tietotaitoa ja on koneistaja ja raaka-aineita melkein ilmaiseksi käytössä. Voikos kysyä että mikä moottori tässä keskustelussa on kyseessä?

Ihan jtn muuta kuin työntötankimoottori :wink:  venttiilit/race 750e(itse koneistus),Jouset 250e jos huonot sis ret. nokat/race 300e/pari(koneistus paikassa x), kansi 350e(kanavat itse), tiivisteet 450e, jakopää 400n, kampura 250e(cr-mo)(koneistukset 100e maks tai roskiin) Männät sis tapit 1200e, kanget 1700e. Lohko koneistuksineen 600e. Laakerit ja alakerran tiivisteet pultit jne jne 500e yht. Ei nyt jaksa ressata ja laskee ihan kaikkia pientarviketta, mutta tuossa nuo pääasialliset liikkuvat osat, poislukien voitelu. Mutta kaikki nuo saa kymppitonnilla ja iskutilavuutta n.4 litraa ja litrateho 300hv ei esim street b-autoissa mitn avaruustekniikkaa. :wink:
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1764 : 21.01.10 - klo: 19.48 »
No kyllä niissä joissa sitä voimaa on tuollainen 900-1100hp niin alkaa olemaan pakostakin hitekkiä.
Esim Erhomäen ascona jossa on tuota teholuokkaa niin sillä taitaa olla billetti möhkäleestä koneistettu lohko "made in Finland".

Mutta onnea projektillesi.
Jos 1200hp tulee niin että se vielä pysyy kasassa niin ilmoittele.
Oluet tarjoan!
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa taukki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1765 : 21.01.10 - klo: 19.57 »
Ajelen Peugeot 205
Traxxas Slash

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1766 : 21.01.10 - klo: 20.39 »
No kyllä niissä joissa sitä voimaa on tuollainen 900-1100hp niin alkaa olemaan pakostakin hitekkiä.
Esim Erhomäen ascona jossa on tuota teholuokkaa niin sillä taitaa olla billetti möhkäleestä koneistettu lohko "made in Finland".

Mutta onnea projektillesi.
Jos 1200hp tulee niin että se vielä pysyy kasassa niin ilmoittele.
Oluet tarjoan!

800hv teholuokassa on tuttu nuita penkittäny ihan vakio sisuskaluilla ainakin kolme autoa + e30 katuliikenteessä ollut muuan vuosi sitten, onhan bmw m-power jo tehtaalta joteesakki haitekkiä :wink:  http://www.youtube.com/watch?v=scNxIY3W674
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1767 : 21.01.10 - klo: 21.57 »
TBI vai TPI?

kaasari, 600cfm holley

vielä yks kuva -->



« Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo: 22.07 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1768 : 21.01.10 - klo: 22.00 »
No tohon kun lisätään aftermarket ruisku ja turboa tai muuta ahdinta ja ostellaan kaikenmaailman tilpehööriä ja anturia ja hilavitkutinta ja kytkimet, sytkät ja kaikki lisävehkeet kuten kaikki jäähdyttimet jne niin eipä taida budjetti oikeen riittää enää. Nimittäin 1200hp on kolmelitrasesta jo niin kova lukema että sitä ei millään Megasquirtilla tai FinRuikalla hoideta. Tosin tää on vaan mun mielipide.

Tollanen teholukema on jo ns. pro-tasoa ja mm. twinturbo Suprankin kone kiljuu jo aika paljon aikaisemmin kalliita materiaaleja sisuksiinsa että kestää, sama jutto BMW:n koneen kanssa. Tosin sä et oo sanonu onko kyseessä mikä polttoaine. Ja aika harvassa on heput jotka osaa tollasen konilauman sellasesta taikoa ja saada sen motin kestämään enemmänkin kuin 5 sekuntia. Uskosin että esim joku T. Lehtimäki tohon vois hyvin varmaan pystyäkin. Tai S. Ritola. Tai sit sä pystyt ihan ookoo tohon mutta toistaseks ei oikeen kuulosta uskottavalta vaan.

Just joo.

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« Vastaus #1769 : 21.01.10 - klo: 22.14 »
No tohon kun lisätään aftermarket ruisku ja turboa tai muuta ahdinta ja ostellaan kaikenmaailman tilpehööriä ja anturia ja hilavitkutinta ja kytkimet, sytkät ja kaikki lisävehkeet kuten kaikki jäähdyttimet jne niin eipä taida budjetti oikeen riittää enää. Nimittäin 1200hp on kolmelitrasesta jo niin kova lukema että sitä ei millään Megasquirtilla tai FinRuikalla hoideta. Tosin tää on vaan mun mielipide.

Tollanen teholukema on jo ns. pro-tasoa ja mm. twinturbo Suprankin kone kiljuu jo aika paljon aikaisemmin kalliita materiaaleja sisuksiinsa että kestää, sama jutto BMW:n koneen kanssa. Tosin sä et oo sanonu onko kyseessä mikä polttoaine. Ja aika harvassa on heput jotka osaa tollasen konilauman sellasesta taikoa ja saada sen motin kestämään enemmänkin kuin 5 sekuntia. Uskosin että esim joku T. Lehtimäki tohon vois hyvin varmaan pystyäkin. Tai S. Ritola. Tai sit sä pystyt ihan ookoo tohon mutta toistaseks ei oikeen kuulosta uskottavalta vaan.


No puhe oli riikkontuvien liikkuvien osian hinnasta ja ne on tasan nuo mitkä särkyy, eikä edes kaikki ja yhtään erikoisempaa osaa se ei sisäänsä huuda jos aikoo hetken hurmassa sen saada. Ei ole kolmenlitran myllyä minulla, vaan likemmäs neljä. Eihän sakullakaan ollut mitn erikoista autossa ja voimaa oli. Kadulle tää tulee ja tulevana kesänä tarkotus ajaakkin, tosin sen maks 900nm, minkä 765 sassi kestää. JOs vielä jotain nii laittakaa privaa, tää loppu tähän.
tlr 22 - db10rr - cr