Tolla menetelmällä arvioiden jokaikinen sarjatuotantoauto 1/1 luokassa kusee myös, kun häviävät ralliautoille, stunttiautoille ja F1 autoille, tai jokainen koululainen, syynä ainstain. Eli kysymys on vaatimustasosta.
Jos hintatasosta tingitään, myös suorituskyvyn ja kestävyyden voi odottaa olevan suhteessa.
Jos HBX:n auto painaa saman verran kuin aito tamiya, mutta mukana toimitettu nopari pystyy enää 1/3 tehon läpäsyyn, merkkituotteeseen verrattuna, saa siltä odottaakkin pienempää vauhtia, ja elinkaarta.
Heti välittämällä kevyemmäksi saa tehontarpeen kiihdytyksissä laskemaan, huippunopeuden myötä tosin.
Halpuudella on saatu "heitetttyä asiakas sisään", totutettua harrastukseen.
Kate tulee jatkuvasta osien hakemisesta. Omatoimisuudella saa tätä rauhoitettua. Mm monet muoviosat sitkistyvät, kun pikäjäähdytyksen kustannussyistä saaneet osat sovituksen ja jämien poiston jälkeen pistää tunniksi kiehumaan veteen. Jotkin muovit tarttee talvikauden jälkeen tota myös.