Kirjoittaja Aihe: HPI Savage XL Octane  (Luettu 75501 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #150 : 03.01.15 - klo: 23.27 »
Asiallisia päivityksiä!  :cool: Minulta löytyy myös laakerit tuohon ohjaukseen, pitää joskus vaihtaa. Samoin kuin nuo servot, mutta vasta sitten kun lakkaavat toimimasta. Ei kovin nopeasti käänny varsinkaan noilla Trenchereillä (yllätys). Pakki myöskin kätevä, jonkun kerran on saanut autoa käydä nykimässä. Jotenkin jäänyt kaipaamaan, kun on tottunut sähkövehkeisiin.

Itse olen odotellut tuota VRC:n putkea nyt reilut kolme viikkoa. Maksoin sen ja jälkeen sieltä ei ole kuulunut mitään muutakuin 9.12 sanoi seuraavan erän olevan valmis 10.12 ja lähettävänsä sen sillä viikolla.  :angry: Kolmesti olen tässä kysellyt perään ja vielä en ole saanut mitään vastausta, olis nyt edes seurantatunnuksen laittanut jos nyt edes on sitä lähettänyt.

Viimeviikonloppuna kävin testaamassa tankillisen tuota yhden akun viritelmää ja näytti toimivan ihan ongelmitta. Auto oli kyllä ihan lumen peitossa ajon jälkeen, mutta ei tuntunut haittaavan. Ainoana suojana tuo Outerwears putsarissa. Servoja taidettiinkin mainostaa vedenpitäviksi, tuntuivat ainakin toimivan koko ajon ajan. En tosin ajanut kuin max. 50 metrin päähän ja ainut mitä huomasin, niin alkoi tulla jo vähän viivettä. Eihän tuo vakio radio kummoinen ole, onneksi EuroRc:ltä tulossa Sanwa MT-4S 40th anniversary edition, niin pääsee todennäköisesti tuosta viiveestä ainakin osittain eroon.

Lupailin jo tuossa taannoin laittaa tuosta hexi modista kuvaa ja infoa, mutten laiskuuttani ole vielä laittanut.

Eli mitä tarvitset:
1X http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMAC0
1X http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDFRE
2X http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCJJE
ja kolmen millin terän (tai useamman, on suhteellisen kovaa materiaalia tavalliselle terälle)

Osat yhteensä toimituskuluineen 20.50$ eli ei paha. Nuo pinnit ja M5 mutterit riittää vielä kahteen autoon, kuten minulla. Tein siis tähän ja fluxiin saman modauksen. Noita hexin ja hubin välisiä holkkeja piti hieman hioa, että sai hexin linjaan akselin reiän kanssa. Olisi muuten tullut liian tiukka ja pyörät ei olisi päässeet pyörimään kunnolla ja tuskin laakeritkaan tykkäisivät. Huomaa myös Integyn takahubit.  :wink:

« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo: 23.39 kirjoittanut ÄmTee »
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #151 : 04.01.15 - klo: 13.52 »
Tuo hex-päivitys on asiallinen...Savageen on saatavilla omakin hex-conversio, mutta se edellyttää käytännössä vetoakseleiden vaihdon. CVD-vetarit olisivat kyllä hyvät, olen käyttänyt niitä muutamissa autoissa, mutta toisaalta Octanessa on valmiiksi ne vahvimmat 8mm Super HD-vetarit.

http://www.hpiracing.com/fi/part/87229 tai

http://www.hpiracing.com/fi/part/87230 tai

http://www.hpiracing.com/fi/part/86387

Hex-tapin reiän poraaminen isommaksi voi tosiaan viedä muutaman terän...kobolttiterä pylväskoneessa luulisi tepsivän, porailin sillä laakerikoolinkeihin joskus reikiä. Sellainen terä ei vain kestä yhtään taivutusta tai napsahtaa heti poikki.

Kääntyvyyteen vaikuttanee Trencherien tuoma raideleveyden muutos...omaani saatan vaihtaa Flux:n kapeammat akselit, rasittavat vähemmän laakereitakin.

http://www.hpiracing.com/fi/part/86928

Prolinen 23mm hex, näitä olen käyttänyt Savage XL ja HB Truczillassa juuri Flux:n akseleiden kanssa...näitä voi käyttää samojen Trenchereiden kanssa kunhan vaihtaa Prolinen vanteen.



Taka-hubeiksi tilasin myös jokin aika sitten Integyn HD-mallit, saa takapäästä turhat romppeet pois, vaikka täytyy myöntää että pikkusen skeptinen olenkin Integyn osien suhteen juuri tällä kohtaa...no toivotaan että kestää  :huh:


MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #152 : 04.01.15 - klo: 14.41 »
Niin nuo XL:n pidemmät akselit ei sinällään ole niin tarpeelliset, varsinkin kun on vielä nuo vanteet 1/2" offsetilla. Tahtoo vaan siitähuolimatta olla herkkä kaatumaan pitävällä alustalla. Tietysti nyt kyn on nuo FLM tornit ja LST2 pumput, niin on nyt enemmän säätövaraa.

Nuo Prolinen hexit varmasti hyvät, pitäisi vaan vaihtaa 23mm hexille olevat vanteet, nykyiset Desperadot tehty 17 milliselle. Voisi ehkä kokeilla noita Fluxin akseleita noilla HPI:n omilla 17mm hexeillä ja jos saisi alustaa säädettyä niin, ettei auto kippaisi kyljelleen niin helposti.

Itse suhtaudun myös tosi epäilevästi noihin Integyn tuotteisiin. En ole kovin paljon positiivista lukenut maailmalta näistä. Nämä hubit ainoat mitä olen kyseiseltä merkiltä ostanut. Jos Fluxissa kestää, niin kestää missä vaan. Odottaa siis vielä Fluxiin asennusta samaiset mitä Octanessa on. En ainakaan vielä löytänyt muulta valmistajalta samanmallisia takahubeja mistään?

Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #153 : 04.01.15 - klo: 21.49 »
Eipä noita takahubeja oikein muilla ole...HPI:lla on omat, mutta niitä ei saa erikseen kuin ainoastaan tuon sikahintaisen HPI 87245 alustasarjan kanssa. Aikanaan hommasin tuon kitin yhteen "Race" X Savageen madaltavan rungon kera Hobbylinnan alennusmyynnistä kaikilla extra alennuksilla...kallis se oli vielä sittenkin. Ei kannata haaskata rahaa tuohon, ei varsinaista hyötyä...loppupelissä vain hirveästi pikkuosia ja paljon enemmän klappia verrattuna orkkikseen  :undecided:



http://www.hpiracing.com/fi/part/87245

http://www.hobbylinna.fi/tuote/savage-low-cg-racing-chassis-set/87245/

Prolinen "Weld Racing" 40-series vanteet ovat tuolla 23mm hexilla ja alumiinisilla bead lock kehillä, tosi laadukkaat. Muutama vuosi sitten niitä sai eBay:sta pilkkahintaan. Jotakin sieltä löytyy kun laittaa hakuun Proline Cheyenne 23mm

Nuo on hyvät, Proline Cheyenne, laadukkaat alumiiniset kehät ja 23mm hex, kopio oikeasta Weld Racing:n vanteesta -> http://www.ebay.com/itm/Weld-Cheyenne-Beadlock-40-Series-Wheel-23mm-Gold-/191470723845?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2c948b6305

Toinen saman tapainen on Proline Commando.

http://www.ebay.com/itm/Pro-Line-Weld-Commando-40-Series-Chrome-Bronze-Pair-PL2680-01-/360904466931?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item54079521f3

Liimattavia keltaisia ja valkoisia "racing vanteita"23mm hexilla saa pilkkahintaan...mutta en tykkää yhtään liimattavista renkaista, pitää olla Bead Lock  :wink:.

Octanekin taas pyörillään...aikasemmin topiccissa mainittu alumiinin värinen versio putkesta putkahti jostain...no oikeasti piti laittaa kun orkkis putkea irrottaessa korkkasi hex siitä sen kiinnitysruuvista ja tuossa oli ehjä. Orkkisputki ehkä katkaistaan ja käännetäään 180 ast. ja lisätään vaimennin jatkoksi. Erikoista että näissä putkissä on sisäpuoleinen kierre aivan kuin se olisi äänenvaimenninta varten...putkenpää vain osoittaa kohti maata eli mitäköhän ovat HPI:lla puuhailleet ja oliko tuohon olemassa jopa vaimennin, mutta se jätettiin pois ?



Projekti jatkuu taas joskus kun loput osat tulevat ja on aikaa...huomenna alkaa taas työt ja ankea arki  :undecided:

« Viimeksi muokattu: 04.01.15 - klo: 22.02 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #154 : 10.01.15 - klo: 18.19 »
Jotain pientä kerkisin taas vähän tekemään...

Trailtech TTO Temperature gauge eli digitaalinen lämpömittari 10mm tulpankierteelle.



Jouduin jyrsimään hieman tavaraa pois tuosta tulpan ympäriltä, että sain lämpöanturille enempi tilaa. Anturi on kuparinen rengas, joka puristuu kannen ja tulpan väliin kun tulppa kiristetään paikalleen.


Itse lämpömittarin sijoitin turvakaareen ja kiinnitin parilla kuusiokoloruuvilla alumiinilevyn palaseen. Mittari pääsee hieman liikkumaan jos jokin osuu siihen ja toivon mukaan säilyy siten paremmin ehjänä. Käytännössä turvakaari on juuri tältä kohtaa sopivasti hieman syvemmällä.


Savagen yksi parhaimpia ominaisuuksia on aina ollut tuplat iskarit. Ne jakavat paremmin rasituksen tukivarsille ja iskaritolppaan kuin yhdet. Muutenkin vakio jousitus/vaimennus tuntui auton painoon nähden riittämättömältä etenkin takana. Tästä syystä päivitin tämänkin jousitusta vaihtamalla alkuperäisten Big Bore iskareiden tilalle 8kpl HPI A720 Big Bore iskareita, periaatteessa ne ovat samanlaiset kun vakiot, mutta vähän tukevammat ja alumiinirungolla, sekä nyt tuplana. Suojasukat on myös tilattu, mutta ei ole vielä näkynyt.



Eteen laitoin siniset jouset tuplana ja 25wt öljyt, taakse tuli siniset/pinkit jouset ja 30wt öljyt...jousitus on näillä jousilla n. 5% jäykempi kuin vakio.



Lähellä käy joustot pohjassa ja pyörät linkussa, mutta ei osu...en tiedä onko tuota linkin päätä muutettu jotenkin, koska aikaisemmin Big Boret ottivat minusta aika rajusti kiinni ja vaativat takimmaisen iskarin jousilautasen nostamista aavistuksen ylemmäs edessä.





Kallistuksenvakaajat ja säädettävät ylätukivarret on vielä tulossa, sen jälkeen alkaisi alusta olemaan kondiksessa...
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #155 : 13.01.15 - klo: 18.29 »
Hyvältä näyttää!  :roll:

Itse tuota VRC:n putkea odotellut jo yli kuukauden. Kolmesti kysyin tilannetta ja seurantanumeroa eli noin kerran viikkoon ja ei kuulunut mitään, mutta kuudenella viikolla laitoin kovat piippuun ja uhkailin jo tehdä disputen tuosta tilauksesta. Meinasi aikaraja jo mennä umpeen, niin pakko oli reagoida.

Valistin myös asiakaspalvelun tärkeydestä ja vetosin myös siihen miltä hänestä itsestään mahtaisi tuntua jos netistä jotain tilaa ja aivan tietämättömänä odottelee jopa kuukausi kaupalla tuotetta, jota ei ole koskaan lähetettykään.

Tämän jälkeen onneksi vastasi takaisin ja kovasti pahoitteli, että oli unohtanut ja lupasi laittaa laittaa seurantanumeron samana päivänä. Ei kuitenkaan laittanut, vaan kysyin tänään uudelleen, jolloin viimein sain sen oikein kuvan kanssa. Vastaili vielä nopeasti, kun kysyin mitä kuljetusfirmaa käyttää.

Ymmärrettäväähän se tietysti on, että varmasti on kiire ja on useampia tilauksia, jotka on vielä huomattavasti suurempia, kuin tuollainen yksi ainut putki. Taitaa vielä itsekseen valmistaa nuo putket ja näyttää olevan paljon suuria jälleenmyyjiä kyseisen merkin putkilla.

Kuljetusfirmana toimii GLS, josta hyviä kokemuksia. Tullut pari kertaa Hobbykingin Euroopan varastolta paketteja tuon firman kuljettamana ja muutamassa arkipäivässä ollut perillä. Varmaan pääsee jo ensiviikon alussa putkea sovittamaan paikoilleen (hyvällä tuurilla).
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #156 : 14.01.15 - klo: 14.34 »
Kiitti  :smiley:

Omituista toimintaa VictoryRC:lta vaikka on olevinaan niin tunnettu valmistaja. Kyselin myös tuota putkea ja vastaili kyllä ihan asiallisesti, mutta monta päivää tuntuu välillä kestävän että yleensä vastaa. Toivotaan että saat pian putken ja pääset jopa testailemaan.

Hex-muutos kitti tuli tänään, sisältää hexit, mutterit ja tapit samassa pussissa...täytyy laitella kun saan loputkin alustan osat.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #157 : 19.01.15 - klo: 22.04 »
Octanen Big Bore iskareiden suojatkin tuli...kokeilin niitä vakio BB iskareihin. Hyvinpä nuo Losin sukat näyttävät noihin sopivan, vaikka arvelin niiden olevan liian lyhyet  :cool:

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #158 : 21.01.15 - klo: 18.56 »
Laitetaas kanssa vähän päivitystä missä mennään.

VRC:n kanssa on kyllä ollut melkoista vääntöä tuon putken lähettämisen kanssa. Tein jo disputen ja kerkesin jo tänään muuttamaan sen claimiksi, kuukauden loppuun vielä aikaa miettiä mitä siitä eteenpäin, mutta jos tulee niinkuin seurannassa on ilmoitettu, niin pitänee perua tuo valitus sitten.

Sen jälkeen tulee Davidilta viestiä kuvan kanssa jossa kuitti lähetetystä paketista. Laittanut nyt sen näköjään PostNL:n kautta tulemaa ainakin seurannassa lukee nyt, että kuljetuksessa. Seurannan mukaan pitäisi olla perilllä ensiviikon maanataina tai tiistaina. Sanoi, ettei GLS (käsittääkseni) tullut noutamaan lähetystä ja sen takia ei päivittynyt seurantaan, joten lähetti sitten PostNL:n kautta.

Kyselin myös samalla huvikseen Losiin putkea ja lupasi lähettää yhden 120 eurolla ilman toimituskuluja. Normaalihinta 170e + toimituskulut. Yritin tuossa myös saada vähän tarkennusta  mistä mallista on kyse, kun noita malleja taitaa olla useampaa vaimennettuna/vaimentamattomana. Pitää kyllä nyt ensin odottaa, että saan edes tuon yhden sieltä tulemaan perille asti, ennenkuin alan uutta soppaa synnyttämään. Onhan tuota jo kuitenkin kohta seitsemän viikkoa odoteltu.

Sitten tulossa myös tälläiset:

http://www.ebay.com/itm/Rcexl-Opto-Gas-Engine-Kill-Flameout-Switch-Shut-Down-e-/281524970148?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item418c3222a4 Ei taida olla ihan samanlainen, kuin SavageRS:llä? Mutta ainakin sama toimintaperiaate.

http://www.ebay.com/itm/RC-Plane-Aircraft-Sky-RC-MCU-controlled-Power-Switch-/151503520019?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item2346504113 Piti kopioida, oli niin hyvä idea sinulla.  :angel:

http://www.ebay.com/itm/RC-Aeroplano-Aircraft-Elicottero-Di-Bordo-LED-Display-Voltaggio-RX-/151560826053?pt=Modellismo_Dinamico&hash=item2349baacc5 Jännitenäyttö, pitää katsoa millainen on, jos tuon laittaisin vielä noiden lisäksi. Tuli ihan kokeeksi otettua.

Lisäksi sitten ne latauspistokkeet noiden vakio virtakytkimien tilalle (kopioitu tämäkin, tiedän)  :police:

Ja tulossa myös se reverse moduuli. Katsoin tuosta arvosteluita/keskusteluita ulkomaan foorumeilta ja ei se kovin positiivista ollut, mutta onko sitten käyttäjän osaamattomuutta asentaa/käyttää kyseistä lisävarustetta. Tästä haluan rehellisesti sanoa, että katsoin jo kuukausia sitten tuosta viritelmästä videon, jossa joku oli sen Octaneen asentanut ja oli jo silloin mielessä ostaa kyseinen systeemi, mutta ei sitten tullut vielä hankittua. Nyt kun on noin hyvät ohjeet sivustolle laitettua, niin miksipä ei?  :wink:

Outerwearsin suojat oli kanssa harkinassa, mutta hautasin tuon ajatuksen ainakin toistaiseksi sen takia, koska noista oli sellaiset arviot annettu, etteivät kestä kuin muutaman ajokerran ja ovat sen jälkeen hajalla. Kerrothan sitten kokemuksia jossain vaiheessa, kun ajoon otat auton, että miten kestää.

Pitää tuo TTO lämpömittari vielä hommata molempiin bensa-autoihin ja sitten päivitellä nuo servot parempiin jossain vaiheessa (ehkä Sävöxin vesitiiviit, onko kokemuksia?). Ainakin tuon pakin käyttöön tarvitsee jonkunlainen hommata.

Esim nämä:

Ohjaus:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SW-1210SG-Digital-Waterproof-Servo-110248

Pakki ja kaasu/jarru:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SW-0231MG-15kg017-Digital-Waterproof-Servo-110354

Sanwa MT-4S tulossa radioksi. Ja varmaan tulee tuon radion mukana tullut RX-472 vastari laitettua Fluxiin ja hommata tähän RX-462 ja sitten 9Turbon telemetria piuhat (kierros/lämpötila). Miten mahtaa tuo kierrosluku sensori pelittää tässä? Ainakin ilmeisesti pelittää CY/Zenoah yms. isomissa bensakoneissa. Isketäänkö ihan sytkäboksin kylkeen kiinni?
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #159 : 23.01.15 - klo: 20.42 »
Kuulostaa kyllä kaikkea muuta kun luotettavalta puljulta tuo VictoryRC  :shocked:

Tuossa sun "killerissä" näyttäs olevan jopa ledi toiminnalle...tuossa mikä mulle tuli oli sellanen kuvassa, mutta ei käytännössä. En tiedä muutenkaan varmuudella vielä toimiiko se edes.

Hyvä jos ideat kelpaa, saapahan noita lainailla ihan vapaasti  :smiley:

Sen näyttää aika miten nuo ShockWearsit kestää, eipä nuo paljon maksaneet TGN:lla. Laittelin myös HD takahubit paikalleen...noi tapit pitäs vaihtaa vielä pultteihin, mutta ei ollut sopivia molemmille puolin. Hex muutos on myös vielä tehtävä.







Toiset vähän erilaiset ostin Savage Schock Covers:lta, teki mittatilauksena just sellaset kun halusin, 9 kpl / 9 USD...malli kuva ebay sivulta.


Minulla on myös yksi tollanen 20kg water proof Savöx, jonka hommasin joko MCD X4:n tai ehkä Bajaan...mallailin sitä myös aluksi Octaneen ohjausservoksi...laitoin kuitenkin normi 20kg Savöx:n.

Pakkimoduli ei tarvitse tehokasta servoa, mieluummin ihan mopo...se Octanen vakio jarru/kaasu servo riittää sen puoleen ihan hyvin ja onhan se kai olevinaan vesitiiviskin. Tuo 7.2 kg Savöx 0254 on oikeastaan ylitehokas...

Niin tuo Savagen Reverse moduli on kyllä hieman huonossa maineessa. Modulin sisäiset rattaat ovat melko pienet. Nitro vehkeissä minulla on ollut ja on noita useampia käytössä ja ainoastaan kerran olen onnistunut rikkomaan yhden siirtohaarukan, pelkästään hyviä kokemuksia. Pakkimoduliin saa onneksi kaikki osat erillisenä ja ne ovat muutaman euron kappale. Vain kokeilemalla selviää miten se kestää isomman bensakoneen väännön. Voihan se olla että HPI on jättänyt sen pois juuri kestävyyden takia Option-osa listalta...kenties sieltä tulee vahvistettu HD-versio jossakin vaiheessa, kun kerran laatikossa on paikka modulille.

Paha sanoa tuosta kierrosluku jutusta mitään...normaali isoissa bensakoneissa riittää että teippaa 9TURBO:n sähkömoottoreille tarkoitetun magneetti anturin puhallinkoppaan ulkopuollelle. Olen laittanut myös niissä erillistä magneettianturia suoraan magneetolle kopan sisään, katkaissut sen Sanwan oman kierroslukuanturin piuhan ja liittänyt sen vain siihen tilalle...toimii.
Pari visiota minulla on myös kuinka voisi koittaa saada kierroslukutiedon ulos myös Octanen koneesta, mutta en viitsi laittaa tänne ainakaan vielä, sillä siinä voi pahimmassa tapauksessa palaa vastari...  :roll:
« Viimeksi muokattu: 23.01.15 - klo: 21.28 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #160 : 23.01.15 - klo: 21.22 »
Victory RC:n putken saan seurannan mukaan ensiviikon alussa, luultavasti keskiviikkona tai viimeistään torstaina. On matkalla jossain Hollannin ja Suomen välillä, mutta ei Postin seurannan mukaan vielä Suomessa. Kysyin ihan uteliaisuuttani miksi noin pitkä toimitusaika niin vastaili, että on vaan niin kiire. Tekevät normaalisti n.70 putkea viikossa ja kun julkaisevat uuden mallin niin tulee n.50 putkea viikossa. Ihan hyvin varmasti nettoaa putken teolla. Jälleenmyyjille tietysti ensisijaisesti tekee noita, niin varmaan sitten joutuu jättämään yksityishenkilöt vähemälle huomiolle.

Sanoisin, että ihan luotettava, mutta välinpitämätön. Tosin luottamusta söi se, että sanoi jo joulukuussa lähettävänsä sen, mutta tietysti meni jollekkin isomalle toimijalle. Pääasia, että saan sen mistä olen maksanut. Pahimassa tapauksessa sitä saattaa jäädä ilman, joka kyllä kävi monta kertaa mielessä.

Sitten kyselin myös putkea Losiin, niin sanoi hänellä olevan oma putki myös tuolle G320 koneelle ja lupasi jättää yhden minulle. Sanoin, että palaan vielä asiaan ensiviikolla. Ajattelin ottaa sen vaimennettuna ja jos saan sen tuohon 120e hintaan toimituskuluineen, niin se on jo ihan kohtuullista. Toivottavasti ei sitten tarvitse viikkokausia odotella. Normaalisti nuo putken hinnat siellä 180-190e. Tuota G320RC putkea en ole missään nähnyt myynissä, ainoat mitkä tiedän on Pro ja Big Bore. Ei tuota Octaneen tehtyä putkeakaan ole ollut muualla, kuin siellä Hollantilaisella RC-liikkeellä.

Meneekö nuo Prolinen hexit ihan heittämällä paikoilleen? On varmaan tuolle 2,5mm pinnille tehty. Sinulla varmaan löytyy jo noille sopivat vanteetkin?

Tuo pakkimoduuli ei onneksi ole edes kovin kallis, jotain 30e taisi tulla hintaa. Joten ei niin kova paukku ole ja saa sen sitten tarvittaessa korjattuakin.

Pitääpä huvikseen kokeilla miten Losi 5ive Outerwearsit toimii noissa LST2 iskareissa, varmaan vähän turhan isot.  :grin:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #161 : 24.01.15 - klo: 14.42 »
Menee suoraan sillä vakio pinnillä, 23mm Hex adabteri numero PRO 6033-00 on tarkoitettu juuri Savageen.
En tiedä onko ProLine lopettanut noiden valmistamisen vai mitä, mutta aika vähän noita on näkyy enää markkinoilla ja jossakin joku kyseli samaa asiaa kun tuossa selailin ???  :shocked:

Savage Central:ssa ainakin näyttäisi vielä olevan...korin ja jotain olen joskus tilannut tuolta ja tuli nopeasti.

http://www.hobbyfever.com/scstore/product_info.php?cPath=&products_id=621&osCsid=c0fbce

Myös Amazon:lla näkyy olevan myynnissä http://www.amazon.com/Pro-Line-Hex-Adapter-23mm-PRO6033-00/dp/B000BONY4E

On noita ollut muillakin valmistajilla, mutta en tiedä laadusta...Integy hmm ? :undecided:

http://www.ebay.com/itm/New-Integy-C22389-Silver-Aluminum-Replacement-23mm-Hex-Hub-Adapter-for-Savage-/301207381230?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item46215be4ee

Mikä lie tuo merkkiään ?

http://www.ebay.com/itm/HPI-Savage-Flux-XL-X-4-6-Hex-Upgrade-Blue-Aluminum-Wheel-Adaptors-23mm-Hex-2pc-/321629733893?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item4ae2a04405

Laitoin myös tilaukseen tuon Victory:n putken, josko ennen kesää tulisi ?

Nitroautoissa en ole koskaan käyttänyt suojasukkia:a, niiden iskarit ovat halvempiakin, mutta bensa-autoissa olen ruvennut noita nyt laittelemaan. Ei mikään mukava laittaa paikalleen tollanen putkimalli että tulisi sopivan tiukkaan, muttei jäisi löysälle...mitenköhän ne saa aina noissa mallikuvissa niin hyvin...no käytäntö näyttää sitten miten nuo kyseiset pysyy paikallaan ja kestää käytössä ???

Eiköhän noihin sinun Losi XXL-2:n Big Bore iskareihin saa ihan sopivat ja siihen tarkoitetut, eikä ole tollasta näpräämistäkään kuin HPI Big Bore :ssa  :azn:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #162 : 24.01.15 - klo: 17.39 »
Jos tuo VRC lähettää tuon putken yhtä hitaasti sinulle kuin minulle, niin varmaan on pääsiäiseen mennessä perillä.  :cool:

Tässä LST2 iskareille sopivat suojat: http://www.ebay.com/itm/1-8-Scale-Shockwear-By-Outerwear-44-2317-05-Losi-Aftershock-Muggy-Orange-/321438560730?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4ad73b31da Noitakin useampaa väriä, pitänee ottaa kierros testiin. Eihän nuo tosiaan paljoa maksa.

Edit: Tuli tilattua nyt sitten kierros noita Outerwearsin suojia. Kokeilin myös noita Losi 5ive suojia ja vähän
isothan  nuo oli.


« Viimeksi muokattu: 24.01.15 - klo: 19.26 kirjoittanut ÄmTee »
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #163 : 25.01.15 - klo: 14.14 »
Nuo 5IVE T:n sukat suojaavat hyvin iskarin ja helppo laittaa...pikkasen skeptinen olen näiden jousen päiden ja jousilautasten väliin tulevien suhteen, kuinka ne pysyy ajossa ? No ainakin koitan suojata kohtuu kalliit alumiini Big Boret...
Bajan sukat on halkaistavaa mallia ja kiinni tarranauhalla, mutta ei se näin pieniin sellainen onnistu.

Voisihan noita tehdä itsekin halvalla...stretch-kangasta tai muuta ohutta sifonkia kangaskaupasta tai vaikka jostakin vanhasta vaatteesta ja leikkaa suikaleiksi, sen jälkeen ompelee ne "putkiloiksi" (vaimo/tyttöystävä/mutsi)...ei maksa paljon mitään ja on sitten sen väriset kun ovat...päivänkakkaroita  :grin:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #164 : 28.01.15 - klo: 16.33 »
Näköjään tullut tollanenkin putki Octaneen LRP/Mielke:lta...kohtuu arvokas verrattuna VictoryRC putki.

http://www.rc-race-shop.com/lrp/36270-octane-pipe-set-mielke-p-61362.html


MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #165 : 28.01.15 - klo: 18.37 »
Niin on näköjään. Miksiköhän kukaan ei tee putkea alusta loppuun, vaan pelkästään tuosta alkukäyrästä eteenpäin?

Putkesta puheenollen, kävin hakemassa tuon oman VRC:n putken eilen postista ja sovittelin sitä eilen ja tänään paikalleen. Ei mennyt kyllä ihan niinkuin olisin toivonut. Vähän sopivuuden kanssa ongelmia. Putken alun kulma ei ollut yhtä jyrkästi taivuttettu, kuin vakiossa. Ei ollut lähelläkään, että olisi saanut takaosan jouseen kiinni ilman taivutusta.


Meni liian alas, joten jouduin ihan kylmästi taivuttamaan alkukäyrän loppupäätä alaspäin ja kun ei ole kunnon työvälineitä, niin lommoja tuli. Käytin hylsyavaimen jatkovartta taivuttamiseen. Taivutin alkykäyrän lähes vaakatasoon, toivottavasti ei vaikuttaisi auton suorituskykyyn negatiivisesti.



Tuo loppupään jousen kiinnityksen toteutus on kyllä jotenkin jäänyt puolitiehen. Pelkkä pultti hitsattu kannastaan kiinni ja kiristykseen lukkomutteri ja muutama prikka. On vaan ilmeisesti tarkoitettu laitettavaksi tuo jousi prikkojen alle ja kiristää sitten mutterilla tiukalle, kiinitys pinta-alaa ei paljoa ole.. Saa nyt nähdä miten kestää vai lähteekö samantien irti. Itse jos olisin tehnyt, niin olisin porannut pultin tyveen läpi reiän, työntänyt jousen kärjen läpi ja kiristänyt sen sitten mutterilla prikkojen alle. Samalla lailla kuin vakioputkessakin.

Tuossa vierekkäin vakioputken kanssa. On myös aika paljon painavampi alkuperäiseen verrattuna. Vakio:108g ja VRC: 290g.



Tukivarren ja putken loppuosaan ei jäänyt paljoa tilaa.



Tuli jo koekäytettyä ja mitään dramaattista eroa ei äänekkyyteen tullut. Vaimensi terävimmät kilinät pois ja muuttui vähän matalammaksi. Osittain varmasti vaikuttaa myös tuo liitoksen tiiveys, jäi vähän irvistämään liitoksen yläreunasta, koska tuo loppupään jousi veti putkeä vähän ylöspäin. Aika alas jäi kuitenkin lopulta ja varmaan tulee loppupilli saamaan helposti osumaa, mutta aika näyttää miten kestää ja toimii.

Viikonloppuna ilmeni myös sellainen ongelma, että jäi veto päälle kokonaan. Ilmeisesti suli palat kelloon kiinni tai sitten jouset hypänneet pois paikoiltaan. Vajaan tankillisen ehdin ajaa ja loistavasti toimi siihen saakka. Pitää ottaa viikonloppuna kone irti tutkittavaksi.

Tuli myös tuo reverse moduuli, virtakatkaisimet, jännitenäyttö ja nuo liitinrungot latausta varten. Killeriä vielä odottelen saapuvaksi.
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo: 18.44 kirjoittanut ÄmTee »
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #166 : 30.01.15 - klo: 15.28 »
No voihan...eihän tuo putki istu tuohon ollenkaan  :sad: 

Katsohan tuosta videolta putkea suunilleen 0.40s kohdilta...on ihan eri asennossa, ei noin alaviistossa kun sinulla ja pillin alkukäyrä on jotenkin pyöreämpi... https://www.youtube.com/watch?v=gr5UOTeCXe8

Tuota varten pitäisi melkeimpä tehdä kokonaan uusi "exhaust manifold", joka siirtäisi putkeä myös vähän edemmäs.

Jotenkin menee usko näihin VRC:n putkiin...jo toinen kerta kun putki ei käy. Ei liity Octaneen, mutta sama juttu kävi Baja Twin engine putkien kanssakin, mutkat taivutettu niin ettei niitä saanut paikalleen. JetPro:t kävi melki heittämällä.

Tuossa LRP/Mielke:n putkessa tulee mukana kokonaan uusi "exhaust manifold", putki suuntautuu perinteisesti eteen päin kuten nitro-versioissakin. Putki muistuttaa hyvin paljon sitä HPI:n alkuperäistä umpimuovista näköisputkea, joka nähtiin ensimmäisissä Savage Octanen kuvissa aikana jolloin vielä pähkäilivät moottoria ja sen jäähdytystä.

Muovinen näköisputki, kuvassa näkyy myös tuuletin...


MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #167 : 30.01.15 - klo: 18.37 »
Niin on näköjään. Miksiköhän kukaan ei tee putkea alusta loppuun, vaan pelkästään tuosta alkukäyrästä eteenpäin?

Putkesta puheenollen, kävin hakemassa tuon oman VRC:n putken eilen postista ja sovittelin sitä eilen ja tänään paikalleen. Ei mennyt kyllä ihan niinkuin olisin toivonut. Vähän sopivuuden kanssa ongelmia. Putken alun kulma ei ollut yhtä jyrkästi taivuttettu, kuin vakiossa. Ei ollut lähelläkään, että olisi saanut takaosan jouseen kiinni ilman taivutusta.


Meni liian alas, joten jouduin ihan kylmästi taivuttamaan alkukäyrän loppupäätä alaspäin ja kun ei ole kunnon työvälineitä, niin lommoja tuli. Käytin hylsyavaimen jatkovartta taivuttamiseen. Taivutin alkykäyrän lähes vaakatasoon, toivottavasti ei vaikuttaisi auton suorituskykyyn negatiivisesti.



Tuo loppupään jousen kiinnityksen toteutus on kyllä jotenkin jäänyt puolitiehen. Pelkkä pultti hitsattu kannastaan kiinni ja kiristykseen lukkomutteri ja muutama prikka. On vaan ilmeisesti tarkoitettu laitettavaksi tuo jousi prikkojen alle ja kiristää sitten mutterilla tiukalle, kiinitys pinta-alaa ei paljoa ole.. Saa nyt nähdä miten kestää vai lähteekö samantien irti. Itse jos olisin tehnyt, niin olisin porannut pultin tyveen läpi reiän, työntänyt jousen kärjen läpi ja kiristänyt sen sitten mutterilla prikkojen alle. Samalla lailla kuin vakioputkessakin.

Tuossa vierekkäin vakioputken kanssa. On myös aika paljon painavampi alkuperäiseen verrattuna. Vakio:108g ja VRC: 290g.



Tukivarren ja putken loppuosaan ei jäänyt paljoa tilaa.



Tuli jo koekäytettyä ja mitään dramaattista eroa ei äänekkyyteen tullut. Vaimensi terävimmät kilinät pois ja muuttui vähän matalammaksi. Osittain varmasti vaikuttaa myös tuo liitoksen tiiveys, jäi vähän irvistämään liitoksen yläreunasta, koska tuo loppupään jousi veti putkeä vähän ylöspäin. Aika alas jäi kuitenkin lopulta ja varmaan tulee loppupilli saamaan helposti osumaa, mutta aika näyttää miten kestää ja toimii.

Viikonloppuna ilmeni myös sellainen ongelma, että jäi veto päälle kokonaan. Ilmeisesti suli palat kelloon kiinni tai sitten jouset hypänneet pois paikoiltaan. Vajaan tankillisen ehdin ajaa ja loistavasti toimi siihen saakka. Pitää ottaa viikonloppuna kone irti tutkittavaksi.

Tuli myös tuo reverse moduuli, virtakatkaisimet, jännitenäyttö ja nuo liitinrungot latausta varten. Killeriä vielä odottelen saapuvaksi.

Aika ilkkeesti jääpi tuo putki tuonne rungon alle, tuohon kun joku kolahtaa, niin voi jopa rikkoa sylinterin tuosta pakoaukon kohilta :shocked:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #168 : 01.02.15 - klo: 17.09 »
Ruuvailin Octaneen kallistuksenvakaajat eteen ja taakse. Valitsin jäykemmät 2.4mm vakaajat (kirkkaat) paketista, koska Octane on normaalia Savagea painavampi. Yleensä laitan eteen jäykän ja taakse miedomman tai jätän
takapään kokonaan ilman.




Laittelin samalla säädettävät ylätukivarret, vaikka hervemmin noita tulee säädeltyä...lisäksi takana on jo säädettävät hubit.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #169 : 01.02.15 - klo: 19.07 »
Saako noilla vakaimilla mitään käytännön hyötyä tälläisessä autossa? Onko miten paljon parempi ajettava?  :huh:

Otin kytkimen irti ja kello oli liian lähellä kytkinpaloja ja oli syönyt niitä aikalailla. Oli jäänyt alumiinihilpettä kellon ja palojen väliin sen verran, että jäi veto päälle. Laitoin ylimääräisen prikan väliin, niin korjaantui sillä.

Ajoin eilen hetken omalla ja nyt kun tuon putken sai vähän paremmin kiinni, niin onhan auton melutasoon tullut ihan huomattava ero.

Auto toimi muuten hyvin. Kiihtyi normaalisti ja kävi tyhjäkäyntiä, mutta mihin viittaa sellainen, että kun ajaa kaasupohjassa ja laskee kaasun nollaan niin töksäyttää heti sammua. Vaatii näköjään eri säädöt kaasariin tuo uusi putki. Eli ylä- vai alaneulaa rikkaamalle/laihemmalle?  :roll:

Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #170 : 02.02.15 - klo: 08.57 »
Onko näihin jo viripyttyjä olemassa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #171 : 02.02.15 - klo: 10.30 »
Obr:ltä löytyy jo kiusoittelu kuvia portatusta pytystä. Yllätys...
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #172 : 02.02.15 - klo: 13.26 »
Et kehttoisi hessu laittaa linkki, yritin töissä kahella vuan en löytännä näillä puusilmilläni :roll:

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #173 : 02.02.15 - klo: 16.28 »
Tuossa taitaa työstää sylinteriputkea:



https://www.facebook.com/oneillbrothers/photos/pb.254536721258272.-2207520000.1422887124./854300927948512/?type=3&theater
Mutta ei tuosta ole tainnut tuon enempää olla juttua.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #174 : 02.02.15 - klo: 19.52 »
Kyllä nuo vakaajat ainakin nitro-Savagessa toimii...mikseipä siis tässäkin.

Varmasti joutuu hakemaan niitä säätöjä uudella putkella varsinkin kun tiedetään että tuo pahuksen kone on erityisen tarkka ruuvien pyörityksen suhteen, 1/24 osiahan nuo suosittelevat kerrallaan. Eihän tuota oikein kukaan aluksi saanut edes pysymään käynnissä. Kun katselee niitä Hemistorm:n videoita, niin silläkin saatto pysyä 20s käynnissä ja tumppas...välillä näytti siltä että heppu paiskaa koko vehkeen metsään... :grin:
Alaruuvia ei käsittääkseni pitäisi pyöritellä juuri mihinkään tehdasasetuksesta...kovasti siitä varottelevat ohjeissakin.
Kaipa tuo kokeilemalla täytyy hakea, koska tuskin tota putkea on vielä kovinkaan monella käytössä edes koko maailmassa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #175 : 02.02.15 - klo: 20.50 »
Joo, ensin ajoin 5-6 tankillista niin etten vaihtanut ykköstä suuremalle. Siitä sitten pikkuhiljaa parempaan suuntaan ja hakemaan parempia säätöjä. Pikkuhiljaa tuli myös tehoon lisäystä ja alkoi kiertämään paremmin. Tuliko sinulle erillinen lappu missä erilaiset säädöt kaasarille kuin ohjekirjassa. Vai ovatko jo korjanneet ohjekirjaan? Nuo erillisen lapun ohjeet aikalähellä oikeita säätöjä. Tosiaan pienikin liike ruuvissa vaikuttaa suorituskykyyn huomattavasti.  :smiley:

Sitten kun sain säädöt suurinpiirtein kohdilleen aloitin säätämään vaihteiston vaihtokohtia. Säädin molemmat vaihteet tappiin ja en sen enempää kerennyt tehdä ennenkuin kytkinkellon ruuvi katkesi. Nyt kun auto on taas ajossa, niin tällähetkellä kakkosvaihde kierroksen auki ja kolmonen edelleen kokonaan kiinni. Pitkään kesti silloin, ennekuin sain sen edes ekaa kertaa käyntiin, meni ihan rystynen verille nykiessä. Ainakin vetokäynnistin kesti!  :cool: Eipäs ole tuota putkea näkynyt kellään suuremalla jälleenmyyjällä vielä, joko sinulle on tuo Victoryn putki matkalla?
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #176 : 02.02.15 - klo: 21.02 »
Tuossa taitaa työstää sylinteriputkea:



https://www.facebook.com/oneillbrothers/photos/pb.254536721258272.-2207520000.1422887124./854300927948512/?type=3&theater
Mutta ei tuosta ole tainnut tuon enempää olla juttua.

Aikamoista väkertämistä :grin:
Eikös ne obr:n normi virikoneet ihan sorvissa pyöräytetä kun kanavia aukovat, ei ne niitä käsin porttaa ennää.
Toista on joillain pienillä pajoilla...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #177 : 14.02.15 - klo: 14.25 »
tuolta löytyy joku pätkä portatusta koneesta

https://www.facebook.com/oneillbrothers?fref=nf
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #178 : 14.02.15 - klo: 14.57 »
Ei kyllä vaikuttanu sen viissammalta vaikka viilattu oli, ihme tirinää pitää tuo kone kun urku auki ajaa, melkein enempi kuin vakio.
Eikö tuota saa sääjettyä tuolla kaasarilla vai mistä se johtuu?
Nitrolla toimiva kone kiertää ilosesti yläpäässäkin..

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage XL Octane
« Vastaus #179 : 14.02.15 - klo: 16.15 »
On niillä tekemistä tuossa vielä, jotenkin todella nuhaisen kuuloinen yläkierroksilla :huh:
Kunnolla säädetty nitro vie mennen tullen ja keula on pystyssä iloisesti.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava