Kirjoittaja Aihe: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti  (Luettu 89384 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #60 : 18.04.12 - klo: 23.54 »
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/full-mod-zenoah-4-bolt-30-5cc-engine-long-rod.html

Tolla olis kiva päästä testaan smartechin voimansiirtoa. Tosin onhan mulla takadiffi jo aluversio. Mutta edessä on vielä muovinen.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #61 : 27.04.12 - klo: 16.16 »
DTM-offiversio...

Poissa BlownBB

  • Tulokas
    • Profiili
    • Taipuu Racing TEAM
Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #62 : 27.04.12 - klo: 16.26 »
Mielestäni aika härski... :)
Smartech Thunderbolt HT Edition "30.5cc rovan sport""JetPro FrontMount" "Beetle body"
Carson C5  "G260RC1 Zenoah"  "Mustang body"

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #63 : 29.04.12 - klo: 19.03 »


Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #65 : 29.07.12 - klo: 19.39 »
Ostin tuollaisen Thunderboltin ja ajattelin hankkia autoon jotain hieman kulkua parantavia osia.

Autossa on tuo 28cc moottori ja putkisto olisi tuohon hakusessa. Mitä suosittelette kohtuu hintaan?

Myös nuo kytkimet kiinnostavat, saako tuollaisella esim. 8000rpm-jousella varustetulla kytkimellä lisää kulkua?

Myös muut auton paranteluun ja etenkin kestävyyden parantamiseen kiinnostaa.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #66 : 05.08.12 - klo: 10.16 »
Eilen kävin ajamassa autolla ensimmäisen tankillisen ja muuten tuntui auto pelaavan hyvin, mutta tuonne vetokäynnistimen koppaan tai johonkin muualle taisi mennä likaa (kiviä tai hiekkaa) kun narusta vetää, niin välillä ei ota kunnolla kiinni ja kuuluu vähän rahinaa.

Näihin taisi saada jotain pölysuojia? Mistä sellaisen saisi?

Muuten auto tuntuu ihan hyvältä. Kiihtyy hyvin, mutta huippunopeutta ei kerää kovin paljoa. Riittää tosin tuollaiseen normaaliin ajeluun ihan hyvin.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #67 : 12.08.12 - klo: 23.45 »
Ensi viikolla on pölysuojia hyllyssä.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #68 : 13.08.12 - klo: 12.55 »
Ensi viikolla on pölysuojia hyllyssä.

Varaa mulle vaikka 1-2 kappaletta ja ilmoita yv:llä kun saa hakea pois. Taidan ottaa samalla vähän muutakin osaa kuten kytkimen ja vetostartin osia ainakin.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #69 : 13.08.12 - klo: 22.50 »
Ok

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #70 : 12.09.12 - klo: 22.49 »
ostin tuollaisen harraste runkulta sakujen varastosta ja nyt päässyt muutaman tankin ajamaan sillä,mistä tullut hieman kysyttävää. (ruuveja tuntuu löystyvän siihen malliin että ehkä kannattaisi purkaa koko auto??)
-moottorina on 28cc 4pulttinen mikä vaikuttaa todella hengettömältä?? (kyllä olen säätänyt neuloja)
-autossa on bluebirdin 1/5 autoon tarkoitetut möhköservot ja silti jarrut tuntuvat hengettömiltä?? ihan kuin ei jaksaisi kääntää
-mistä autoon kannattaa hommata renkaita ja vanteita? ajoin jo yhden vanteen halki.

radion ostin kiinasta harraste runkulta http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12177__HK_300_3_Channel_2_4ghz_FHSS_Ground_Radio.html
siitä tuli savut pihalle kun laitoin akun kiinni ensimmäisen kerran,latauspistoke oli oikosulussa ja piirikortista paloi virtajohdolta katkaisijalle kannas ja akulle menevä johto,mistä laitoin sähköpostia kiinaan ja sain vastaukseksi ettei takuu korvaa palaneita ja kuljetuksessa vaurioituneita tuotteita. :shocked:
eihän tuo kallis ollut,mutta otin siihen vielä vara vastarin +rahti+alv niin alkoihan se vituttamaan.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #71 : 13.09.12 - klo: 13.20 »
Itse en ainakaan suostuisi sekoilemaan radioiden osalta minkään kiinan halpismallin kanssa. Tai ainakin varmistukseksi laittaisin failsafen.

Yleensä kannattaa uusi auto AINA purkaa muttereiksi ja sen jälkeen kasata kunnon ruuvilukitteen kanssa. Tietääkseni millään tehtaalla ei ole käytössä kunnon lukitteita ja auto muuttuu helistimeksi ja osat putoilee kyydistä ilman uudelleen kasausta.

Jarrujen kanssa en osaa auttaa kun ei ole kokemusta kyseisestä automallista/merkistä. Viisaammat jatkakoon...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #72 : 13.09.12 - klo: 13.31 »
Tarkoitatko ettei millään "bensa-autojen tehtaalla" .. ?? Onhan noissa monessakin RTR:ssä lukitteet, bensoista en tiedä..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #73 : 13.09.12 - klo: 14.27 »
On varmaan RTR:ssä käytetty lukitetta. Omakohtaiset kokemukset on vaan jotta tehtaan lukite on aivan kuraa. Lisäksi tuota lukitetta ei välttämättä eksy jokaiseen kierteeseen??

Täytyy aina muistaa tuo Kiinan kuuluisa? laadunvalvonta.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #74 : 13.09.12 - klo: 18.34 »
Itselläni on nyt kesön ollut tälläinen otsikon auto ja olen sillä ehkä sellaisen 10 tankkia ajanut.

Yhden pultin olen saanut siitä löystymään, mutta muuten olen selvinnyt aika vähällä. Lukitetta ei kyllä ole juuri käytetty sen mukaan mitä autoa olen vähän tutkinut.

Autossa on vakiona failsafe.

Oman autoni moottori tuntuu mielestäni ihan ruudikkaalta kunhan sen saa säätöihin. eli suosittelen tarkistamaan vielä neulojen säädöt ja katsomaan, että läppä varmasti aukeaa kunnolla kaasusta.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #75 : 13.09.12 - klo: 21.31 »
 :undecided: kyllä tuo on hengetön metukka vehkeisiin verrattuna,ei lähde paikaltaan edes ruopimaan :cry:
muutama kysymys lisää.
kun ei ole  bensa autoista mitään kokemusta eikä tiedä mistä osia kannattaa hankkia?

-mistä tietää mitä öljyä iskareissa on?? onko tuohon saatavilla erilaisia mäntiä iskareihin??
-mikä tuo 28cc moottori on tyypiltään?
-mistä ja minkälainen pakoputki kannattaa hankkia?? sellainen mikä sopii autoon kivutta?
-kytkin myös menee vaihtoon,kun herää todella huonosti kulkemaan.
-kannattaako suosiolla ostaa putki ja kytkin tuolta vene kaupasta vai jostain maailmalta??
kokemuksia jakoon nyt.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #76 : 13.09.12 - klo: 21.34 »
Moottorista voin sen sanoa ettei ole cy eikä zenoah, vaan joku kopio noiden välistä.
Osia saa ainakin Saksasta siihen koneeseen.
Kytkin jouseksi suosittelen joko tätä.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2425/.f
tai vielä kireämpää jota ite käytän.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8013/.f
Toki nuokaan mitään auta jos kone on tehoton jo valmiiksi..
Zenoahin tai cy:n koneen vaihto voisi tuoda potkua lisää..

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #77 : 14.09.12 - klo: 09.29 »
Ei liene kovin järkevää verrata halvan kiinalaisen 1/5-auton kulkua johonkin 1/8 tai 1/10-nitroautojen kulkuun. Jo pelkkä teho/paino-suhteen tarkastelu kertoo aika paljon. Tämä tuskin tuli sinulle yllätyksenä?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #78 : 14.09.12 - klo: 23.03 »
joo tiedossa oli ettei tuohon hintaan voi ihan mahdottomia vaatia,tilasin pakoputken ja kytkimen,katsotaan jos niillä saisi henkeä lisää ja paremman ilmanputsarin tarvitsee myös,venehuollon kaveri lupasi naputella sivuille lisää tavaraa.
tänään pääsin rälläämään kunnolla autolla kun kaikki ruuvit pysyivät matkassa mukana ja tulihan se rikottuakin,vetäisin oikein kunnolla karille koko vehkeen,urheilukentän toisesta päästä vauhtia ja kaarteessa olevaan maahan puoliksi upotettuun lautaan kahva edellä ,mutta onneksi ei hajonnut muuta kuin "takahubi" vai mikä se nyt onkaan missä on laakerit ja pyöräkiinni,onneksi vetari löytyi.
muovikäikäleestä tuli teräsmollukka ulos mihin ylätukivarsi kiinnittyy.

älkää ostako näitä servoja autoon,yllättävän hengettömiä isoja mötiköitä,siistin näköisiä ja tulee hienossa paketissa,mutta ei vaan jjaakkssaa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8740__BMS_L530MG_1_5_Scale_Servo_19_8kg_15sec_140_5g.html

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #79 : 15.09.12 - klo: 21.04 »
Tänään ajoin pitkästä aikaa pari tankkia omalla autolla ja omia tuntemuksia:

- Auton vakio failsafe alkoi sekoilemaan
- Ohjausservo on aivan naurettava teholtaan
- Ohjauksessa reilusti välystä. Täytyy tarkistaa pultit, että onko päässyt löystymään
- Auto puskee erittäin voimakkaasti kun soralla vedättää ja kääntää. Tähän olisi mukava saada parannusta, että auto kääntyisi!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #80 : 16.09.12 - klo: 18.03 »
kurvissa kun kaasuttaa sutii pelkästään sisäkurvin puoleinen eturengas,keskitasauspyörästöön pitäisi saada lukko tai joku systeemi että jakaisi voimaa myös taakse? tuo venekaupan jätkien kempattu tasauspyörästö on aika karu kun autosta tulee 50/50 vetosuhteinen ja oikea auto on silloin aika pökkelö viedä.

mitä servoja opalla on autossa?
mulla on tuo kiinan radio pelannut hyvin alku sekoilun jälkeen,ei ole ikinä mennyt fail safeen.
eikö kenelläkään ollut tietoa mitä öljyä kinkit on iskareihin laittaneet?
« Viimeksi muokattu: 16.09.12 - klo: 18.55 kirjoittanut mexico »

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #81 : 16.09.12 - klo: 19.50 »
Esimerkiksi MCD on vakiona ilman keskidiffiä eli 50/50 vedolla , mutta ei missään nimessä mikään PÖKKELÖ
ajella
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #82 : 16.09.12 - klo: 21.01 »
kurvissa kun kaasuttaa sutii pelkästään sisäkurvin puoleinen eturengas,keskitasauspyörästöön pitäisi saada lukko tai joku systeemi että jakaisi voimaa myös taakse?

Oletko kokeillut mitään silikoni öljyjä noissa diffeissä?
HPI Baja 5b Flux

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #83 : 16.09.12 - klo: 21.11 »
Omassa nutekissa, joka on hyvin samanlainen kuin smartech, on nyt lukko keskellä. Etenee paljon paremmin. Kääntyvyys on kyllä nihkeä mutta uskon että johtuu enemmän painojakaumasta joka on 55 taka ja 45 etu. Sivuputki on ja vastariakku on aivan edessä. Ei taida helppoa konstia olla siirtää painoa lisää eteen?

Millainen on MCD:n painojakauma?

Iskareissa on todennäköisesti n.70-80 öljyt. Nutech topiikin tietoja voi soveltaa aika hyvin myös tähän.
« Viimeksi muokattu: 16.09.12 - klo: 21.34 kirjoittanut alaa »

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #84 : 16.09.12 - klo: 21.49 »
diffeissä on vaseliinia rasvana ja karkeat kiinalaiset teräsrattaat :roll: ei niissä mikään diffiöljy kestä.
mitä tuo 70-80 tarkoittaa? vaihteisto öljyäkö 75W90?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=621
on vain jotain cST öljyjä?
itse ajattelin että jos saisi taakse hieman vaimennus napakammaksi voisi perää jäykistää hieman milloin se ei niiaisi niin paljon ja etupyörille jäisi painoa enemmän,tai jos olisi vakaaja estämässä kallistelua silloin ei keventäisi etupyörää niin paljon.
mutta ehkä helpoin on kempata keski diffi :embarrassed:

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #85 : 16.09.12 - klo: 22.43 »
..
« Viimeksi muokattu: 16.09.12 - klo: 22.52 kirjoittanut moggi-samuli »
HPI Baja 5b Flux

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #86 : 16.09.12 - klo: 22.49 »
Noita diffi öljyjä on melko jäykkiäkin. Itselläni ollut joskus purkki 500.000 silikoni öljyä ja uskaltaisin väittää että on melkoisen paljon jäykempää kuin tavis vaseliin jos se siellä kerta pysyy.  Joku 50.000 keskidiffissä niin huomaat luultavasti eron ja eteen kenties 30.000. Mikäli nyt sisällä pysyvät??


Diffiin    http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1652_1653/products_id/6935/n/Kyosho-Silicone-Differential-Oil-500000wt-40cc


« Viimeksi muokattu: 16.09.12 - klo: 23.02 kirjoittanut moggi-samuli »
HPI Baja 5b Flux

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #87 : 16.09.12 - klo: 23.07 »
En tiedä millainen painojakauma tässä omassa thunderboltissa on, mutta hyppyreissä bmx-radalla tuntui aina tulevan nokka edellä maahan, vaikka kuinka yritti ajaa.

Taakse olen kuitenkin tehnyt painavan putken ja muuten auto on painon puolesta vakio.

Taidan hitsata kiinni tuon keskidiffin, koska oma auto tuntuu myös jotenkin typerältä ajaa ja luulen sen ainakin suureksi osaksi johtuvan tuosta.

Tänään tappelin auton käynnistimen kanssa taas kerran ja startterin rojujen kiinnitysruuvi päätti irrota max. kierroksilla vieden samalla mukanaan paloja vauhtipyörästä. Onneksi suuremmilta vahingoilta vältyttiin.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #88 : 17.09.12 - klo: 09.22 »
Tuo 70-80wt on noin 1000cst.

Poissa mulli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #89 : 19.09.12 - klo: 11.51 »
Moi !

Kuinkas näissä muissa  moottoreissa (Zenoah/ CY) sopii kiinnitys tähän Smartechiin. Meneekö nakkaamalla, vai pitääkö olla jotakin sovitepalaa kiinnityksissä. Mäntä ja rengas alkaa olla nyt 15 litran jälkeen olla siinä kunnossa, että ei tahdo käyntiin lähteä. Sinänsä vaan kun vertaa varaosahintana mäntä/rengas N.50€, ja  koko moottoriin saa 99€, tai Cy 139€, niin ei paha....

On muuten ollut ihan positiivinen auto, ei oo hajalle saatu.

Tommi