Kirjoittaja Aihe: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti  (Luettu 72072 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #90 : 19.09.12 - klo: 21.21 »
tänään oli olo kuin jouluna kun tuli tarvikkeita autoon,renkaat,vanteet,pakoputki,ilmanputsari,kytkin ym.
miten tuo metalli pintainen kytkin pelaa? kannattaako se laittaa pyörimään nurinpäin kuten jossain bensa auto ketjussa oli tehokkailla pannuilla tehty??
vielä kun kinuskeilta tulisi varaosa paketti että saisi auton ajoon,tosin ei ole paljon aikaa tuon kanssa pelata kun pitäisi sunnuntaiksi olla jätkien 1:1 ralli auto ajossa ja 29.9 on f-cupin toinen "kesä kisa"

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #91 : 20.09.12 - klo: 21.26 »
tyhmä kysymys kytkimistä.
tilasin tuon 8K kytkin paketin ja tilaus vaiheessa en ajatellut asiaa enempää,mutta uudet kytkin palat on teräs palikat ilman varsinaista kitkapintaa? onko tuo ihan ok? ja kannattaako kytkin koota nurinpäin? tuolla muussa osiossa oli tehokkailla moottoreilla tehty näin. :shocked:

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #92 : 05.10.12 - klo: 22.49 »
mitä öljyä ilman suodattimissa on käytetty?
tuli outo vaiva autoon kun laitoin venehuollosta hommatun pakoputken ja kunnon suodattimen autoon,moottori menee tosi laihalle ja vaikka kiertää käytännössä ruuvit ihan auki meinaa öykkiä kaasua avattaessa?? ja yläpäästä ei saa rikkaalle ollenkaan?? mikähän kaasuttimeen tuli?? ihan kuin sieltä ei tulisi bensaa läpi kunnolla??
tuo auton alkuperäinen suodatin on ihan terveestä,siitä oli tullut hiekka läpi vaikka ei edes ollut kunnolla likainen.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #93 : 05.10.12 - klo: 23.05 »
Ilmansuodatin tulee aina öljytä muuten siitä ei periaatteessa ole sanottavaa hyötyä.

Itse olen käyttänyt valvolinen öljyä joka on suunnattu crossipyörien suodattimille. Sen kun kastaa, puristaa kuivaksi ja amtaa "tekeytyä" 10 minuuttia niin siitä tulee hieman tahmeaa. Erittäin hyvää öljyä myös bensa norsujen suodattimiin.

Motulilta saa myös hyvää öljyä joka on spay pullossa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #94 : 28.11.12 - klo: 21.04 »
No, koko kesä on mennyt kertaakaan ajamatta. Taas kun alkaa loskakelit niin kirotaan kun auto on täynnä lunta. Viimeisestä keväisestä ajoreissusta auto vielä purettuna. Luulin että jotain sillon hajos keskidiffistä, mutta ison rattaan ruuvit oli vaan löystyneet ja yksi pudonnut kokonaan pois. Nyt kun sais vaan takas nippuun ja baanalle.

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #95 : 28.11.12 - klo: 21.08 »
Moi !

Kuinkas näissä muissa  moottoreissa (Zenoah/ CY) sopii kiinnitys tähän Smartechiin. Meneekö nakkaamalla, vai pitääkö olla jotakin sovitepalaa kiinnityksissä. Mäntä ja rengas alkaa olla nyt 15 litran jälkeen olla siinä kunnossa, että ei tahdo käyntiin lähteä. Sinänsä vaan kun vertaa varaosahintana mäntä/rengas N.50€, ja  koko moottoriin saa 99€, tai Cy 139€, niin ei paha....

On muuten ollut ihan positiivinen auto, ei oo hajalle saatu.

Tommi

Kyllä nuo koneet sopii paikalleen ihan heittämällä ilman sovittelua. Itsellä ainakin o'neal zenoah ja kaverin Rovan sport on menneet komeasti. Eikä Kiinan 35cc koneessakaan mitään ylivoimaista ollut.

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #96 : 28.11.12 - klo: 21.14 »
kurvissa kun kaasuttaa sutii pelkästään sisäkurvin puoleinen eturengas,keskitasauspyörästöön pitäisi saada lukko tai joku systeemi että jakaisi voimaa myös taakse? tuo venekaupan jätkien kempattu tasauspyörästö on aika karu kun autosta tulee 50/50 vetosuhteinen ja oikea auto on silloin aika pökkelö viedä.


Toi oli varmaan parasta mitä tehtiin kun hitsattiin ja liimattiin nuo keskidiffit. Auto etenee ihan erilailla ja vetopitoa riittää. Ei pökkelö. Tällaistahan ne oikeastikin maastoautot on. Mitä itsellä ollut lancruiseria, Dodge ramia, Proto sisua.... Kaikissa on jäykkä keskidiffi. City maasturit on erikseen joissa vetää vaan toinen eturengas vaikka väitetään nelivedoksi.....

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #97 : 25.12.12 - klo: 20.25 »
On kyllä loistavaa tarinaa tässä ketjussa ja uskaltauduinpa tilaamaan itsekkin Thunderboltin.  Olen lukenut forumeita ja muita keskusteluja kilometritolkulla ja toivottavasti olen varautunut edes kohtalaisesti ensimmäisen bensavehkeen saapumiseen, mutta semmoinen on jäänyt askarruttamaan, että mistä tuohon kannattaa tilata osia (vara ja päivitys) jos jotain ei siis löydy Nokianvenehuolto.com:sta?

Mikäli olen ymärtänyt oikein niin kohtalaisen hyvin nuo Nutechin osat sopivat ja myös jotkut FG:n. Mites muutoin, onko Eurooppalaisia nettikauppoja joista kannattaa etsiä? Tuommoisen jo löysin: http://rc-car-online.de/shop/en-startseite.html

 

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #98 : 26.12.12 - klo: 17.32 »
ilmanputsari,kytkimen jousi ja jonkinlainen pakoputki kannattaa hommata,aika hengetön peli on muuten.
osat olen ostanut tuolta nokianvenehuollosta ja http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__405__300__Cars_Bikes_Parts-Car_Spare_Parts.html lisäksi tuosta twisteristä käy jotkin osat thunderbolttiin.
mulla löystyi heti ensimmäisillä ajokerroilla kardaanin päistä ne palikat mitkä on tasauspyörästön akseleissa kiinni. lisäksi mulla on takaiskareissa jotain ongelmaa? joko öljyt on vääränlaiset tai männät,mutta kuitenkin vaimennus on ihan liian löysä takana.
syksyllä oli niin p*skat kelit ja joutui odottelemaan varaosia ettei tullut paljon ajettua ja nyt talvella en ole viitsinyt touhuta.

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #99 : 26.12.12 - klo: 20.52 »
Kiitos vinkeistä mexico.

Uskaltauduin tilamaan tuollaisen putken: http://rc-car-online.de/shop/en/products/cs_905046-905046-carson-tuned-pipe-for-carson-gas-devil-crt-4x4-conrad-hell-devil-smartech-titan-set.html

Ilmanputsarikin piti tilata samalla, mutta en ollut varma minkälainen pitäisi ottaa joten päätin jättää seuraavaan tilauskertaan. Millainen jousi kytkimeen kannattaa ostaa? Käykö esim. tuo: http://www.nokianvenehuolto.com/kytkinpaketti-8000rpm-jousella-p-905.html

Yllättävän hankala löytää tietoja siitä, onko jokin osa vain CY:lle tai Zenoahille, tai sitten hakutekniikkani on vain väärä.

Parin seuraavan arkipäivän sisällä pitäisi auton saapua mikäli jouluruuhkat eivät ole ihan täysin sotkeneet koko lähetystä. Tämä on kyllä mahtavaa kun aikuisenakin pääsee lapsuuden joulufiiliksiin :)

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #100 : 26.12.12 - klo: 21.43 »
tuo pakoputki näyttää istuvan aika hyvin autoon,mun putki on vähän huonosti istuva,mutta kyllä silläkin pöristelee,en vaan ole sillä päässyt kunnolla ajamaan,venehuollosta otin kanssa kytkimen.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #101 : 27.12.12 - klo: 20.27 »
mitä öljyä ilman suodattimissa on käytetty?
tuli outo vaiva autoon kun laitoin venehuollosta hommatun pakoputken ja kunnon suodattimen autoon,moottori menee tosi laihalle ja vaikka kiertää käytännössä ruuvit ihan auki meinaa öykkiä kaasua avattaessa?? ja yläpäästä ei saa rikkaalle ollenkaan?? mikähän kaasuttimeen tuli?? ihan kuin sieltä ei tulisi bensaa läpi kunnolla??
tuo auton alkuperäinen suodatin on ihan terveestä,siitä oli tullut hiekka läpi vaikka ei edes ollut kunnolla likainen.

Kuulostaa ihan kuin koneessa olisi ilmavuoto.
Ota kaasari irti ja kato onko imusarja tiukasti kiinni, jos se on vähänkin löysällä niin kone ei toimi kunnolla.
Laita vaikka ruuvilukitetta ruuveihin, mutta vain sinistä että saat pulti joskus aukikkin.
Ja tarkasta samalla imusarjan ja kaasarin tiivisteet.

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #102 : 29.12.12 - klo: 00.16 »
Tänään saapui auto ja siinä ei sinällään ole (vielä ainakaan) mitään vikaa, mutta menin hölmöyksissäni tilaamaan siihen Savöx SV-0235MG servot jotka on juuri sen verran liian isot etteivät mahdu kunnolla. Ei kenelläkään mitään hyviä patenttiratkaisuja olisi liian isojen servojen kiinnityksille? Tilaamaani versio ei sisältänyt servoja eikä radiota joten nyt taivuttelin pellistä väliaikaiseksi ratkaisuksi servotuet mutta silmät vuotaa verta kun ne on niin kamalat.

Toinen takaisku liittyy radioon, tai oikeastaan vastariin. Ostin halvimman mahdollisen HobbyKingin markan radion ja ei tainnut vastari kestää 7,4 voltin jännitettä, meni ykköskanava pimeäksi juuri kun ilahduin radion toimivuudesta.

Sellaista vielä utelisin josko tuon kaasarin säädöistä olisi jotain nyrkkisääntöä? Laitoin nyt H-neulan 1,25 ja L-neulan 1,50 asentoihin eikä mitään tietoa ovatko sinne päinkään mutta tuollaisiin arvoihin jossain törmäsin.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #103 : 29.12.12 - klo: 09.21 »
ei harraste runkun vastarit kestä kuin 5kennosen nimhin 6v. 2slipo on liikaa.
itse täräytin pelin käyntiin ja sitten ruuvailin neuloja,mulla ainakin on tuolla tehoputkella pääneula niin auki kuin saa ja silti vaikutti laihalta,mutta en päässyt syksyllä enää kunnolla ajamaan.

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #104 : 29.12.12 - klo: 12.51 »
Oli kyllä tiedossa ettei todennäköisesti kestä vastari 2s lipoa, mutta kokeilin silti ihan piruuttani.

Mikäli oikein olen tulkinnut niin pitänee ostaa joku bec tai regulaattori jotta vastarin saa pysymään hengissä tuolla lipolla tai tietty suuremmat voltit kestävä vastari.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #105 : 29.12.12 - klo: 15.24 »
joku bec se taitaa olla, kannattaa myös selvittää kestääkö servot 2s lipoja..

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #106 : 03.01.13 - klo: 22.34 »
mistä takaiskareiden päälle saisi helpoiten "kortsut"?? menee varret ihan ruvelle eturenkailta tulevasta hiekkasuihkusta.

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #107 : 05.01.13 - klo: 00.46 »
Mites olisi ilmapallo materiaalina?
Vähän "rankempi" ratkaisu pyörän sisäkumista http://youtu.be/hAKkJ2vyMow

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #108 : 05.01.13 - klo: 11.35 »
Bajaan hommasin ebayn kautta semmoista kumitettua kangaspötköä. Tulikohan sitä joku liki metrin pätkä josta sai saksia sopivat palat. Tuo on huomattavasti ohuempaa kuin sisuskumi, mutta hyvin kestänyt, ainakin mun ajot.
http://www.ebay.com/itm/HPI-BAJA-5T-Shock-Cover-Rubber-Coated-40-Black-Checker-/160464866280?pt=US_Character_Radio_Control_Toys&hash=item255c738be8 Vastaavaa kuin tuossa linkissä. Tuossa on sitten sauma yhdellä sivulla, eli se on ommeltu kasaan eikä kudottu putkeksi, mutta tuosta voi taittaa päät jousen sisälle ja pysyy tosihyvin paikoillaan ilman mitään kiinnikkeitä.
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #109 : 21.01.13 - klo: 00.46 »
Oletteko suojanneet kaasaria mitenkään erityisesti pakkasilla? Nyt kun olen ajellut pakkaskeleillä niin jonkin aikaa auto toimii hyvin, mutta ennen kuin tankki on tyhjä niin kone hyytyy ja sen jälkeen ei lähde millään käyntiin. Pienen sulattelun jälkeen lähtee käyntiin mutta ei kestä yhtään kaasua ja kokonaan tilanne normalisoituu vasta kun on yön yli ollut lämpimässä.

Olen vaihtanut ilmanputsarin kokonaan uuteen, kokeillut laadukkaampaa tulppaa, tehnyt kevyen suojan kaasarin eteen ja ilmaohjurin vauhtipyörältä kaasarin kurkulle. Tosin en ole varma toimiko se ohjuri parhaalla mahdollisella tavalla mutta joka tapauksessa mikään noista ei tunnu vaikuttavan mitenkään vaivaan. Lisäksi on kummallista, että hyytymistä tapahtuu myös todella kovilla pakkasilla vaikka ilmankosteus olisi suhteellisen pientä. Sellaisen kyllä huomasin, että nyt käytössä oleva HPI Bajan ilmanputsarin ulompi vaahtomuovi on aika huurteessa joten voisiko se kuitenkin kerätä liian paljon kosteutta ilmasta?

Alkaa ideat loppumaan kesken.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #110 : 21.01.13 - klo: 10.50 »
Kuinka kovilla pakkasilla sitten olet ajellut? Itse en ole tohtinut enää -14 jälkeen ajaa lainkaan. Mieluiten jos alta kymmenen olisi pakkasta.

Itse en ole suojannut kaasaria mitenkään. Killerinkin ymmärsin asentaa viimein paikalleen vasta kun kaasu hirtti kiinni kun linkki jäätyi jarrutuksen yhteydessä.  :embarrassed: Laiskuuttani oli jäänyt asentamatta vaikka olin ehtinyt sen hankkia ajat sitten.

Tosin omat ajot on tällä talvella ollut lähinnä tuollaisia 30min pyrähdyksiä eikä ongelmia noina aikoina ole vielä tullut.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #111 : 21.01.13 - klo: 21.36 »
kaasutin jäätyy pakkasilla ja kun sulaa sisällä alkaa pelaamaan,hurjassa nuoruudessa oli tupla weberit autossa sopivalla kelillä aina paksussa huurteessa ja pitempiä matkoja kun ajoi oli niin jäässä ettei mennyt enää luukut kiinni ja rötäs vaan,huoltsikalla huili tauko ja jäät oli sulanut pois ja taas mentiin.
50cc lennokin moottoria kun ajanut penkissä sisään talvella jäätyy kaasutin niin sisältä kuin päältäkin aika nopeasti.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #112 : 21.01.13 - klo: 22.33 »
Joku scooppi vauhtipyörän lämmintä ilmaa sinne kaasarille ohjaamaan, niin mää olen tehnyt.
Tosin tänävuonna jääny vähemmälle kun auto on koko ajan telakalla :laugh:

Poissa joseki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #113 : 22.01.13 - klo: 00.13 »
Kiitos vinkeistä.

@Lerppu86: En ole kuin nyt kerran tohtinut ajaa kovemmalla pakkasella (-20 astetta) mutta eipä siinä kelissä sormet kovin kauaa taivu.

Samaa ongelmaa tuntuu kuitenkin ilmenevän oli pakkasta kuinka paljon tahansa ja olen kuvitellut, että kaasari jäätyy lähinnä nollan ja miinus kymmenen asteen välillä. Siksi siis kyselinkin vinkkejä kun kävi mielessä josko hyytyminen olisikin ollut jostain ihan muusta kuin kaasarin jäätymisestä kiinni.

No, pitää kehitellä sitä ilmaohjuria vähän lisää josko se auttaisi ongelmaan.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #114 : 22.01.13 - klo: 10.22 »
Kyllähän tuollainen parin kympin pakkanen on jo sen verran sissi touhua että vaikka auto toimisikin niin ei ulkona pitkään kehtaisi itseään kylmettää.  :smiley:

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #115 : 31.12.13 - klo: 18.07 »
Kesällä tuli pöristeltyä jonkun kerran, lennätyskentällä ajoin työpöydän jalan poikki ym. Aika vahva auto on.
Eilen ajelin jonkin verran ja päivällä kävin ruovittelemassa paikallisella kentällä kaikki pelasi hyvin kunnes iski tekninen vika ja kumi lähti vanteelta.
Vaihdoin kesällä takaiskareihin jäykemmät öljyt ja hieman kiristin jousiakin, selvästi paremmaksi muuttui ajoltaan, mutta edelleen aliohjaa ja antaa voimaa liikaa eteen, en millään viitsisi kempata keskitasauspyörästöä.
Kotona putsasin auton kunnolla ja rasvasin vetorattaat ja murrokset, onko mitään hyötyä kun ovat suojaamattomia?
Vaihdoin ralliauton renkaat alle, nyt ruopii kunnolla, orkkis renkaissa ihan liikaa pitoa kun ei jaksa ruopia kunnolla, MUTTA NYT ISKI JOKU ONGELMA?? Auto alkoi öykkimään ja sammui, luulin että tankki tyhjä jossa ei ollut kuin helmi pohjalla, tankkauksen jälkeen ei millään käyntiin?? Kokeilin uutta tulppaa, ryypytin, kipinä tuli, vetelin ilman tulppaa, tulpan kanssa, tulpan reijästä huikkaa, pumppasin primeria, kuivasin tulppaa ym. Vitutuksen hiki nousi niskaan, käsi jumissa, ryypytin ym.ym. sitten alkoi vähän yrittämään, tyhjäkäynnillä, täydellä kaasulla pörr pörr pörr ja yhtäkkiä alkoi käymään normaalisti?? Vaihdoin vanhan tulpan takaisin, kävi normaalisti, pistin kopat kiinni, normaalisti käymään.
Ajoin jonkin aikaa ja annoin kunnolla sikaa kun jaksoi uusilla renkailla paremmin ruopia, taas alkoi kaasua antaessa keräämään huonosti kierroksia ja vähän mööaamaan (ihan kuin alkaisi menemään laihalle?)sitten sammui aika reiluilta kierroksilta kun veti liipaisimen pohjaan.
Mikä oikein vaivaa? Ihan kuin keitto loppuisi? Primeri pumppu kuitenkin täysi.
En enää edes yrittänyt käyntiin, pistin vehkeet laturiin.
Moottorissa on kuitenkin puristuksia, joskus aikaisemmin ei kuumana oikein meinannut lähteä tulille.
Kaasutin on huono, alaruuvista on kärki poikki ja yläruuvi on suurinpiirtein niin auki kuin saa, mutta on toiminut ihan hyvin aikaisemmin
Miten pitkä ikäisiä noi moottorit on? 4pulttinen 29cc kinkki? Alkaakohan kuumana jostain stefasta vuotamaan vai eikö vaan saa keittoa? Aikaisemmin on voinut laulattaa tankinkin suoraa huutoa ilman onkelmia.

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #116 : 31.12.13 - klo: 19.27 »
Kesällä tuli pöristeltyä jonkun kerran, lennätyskentällä ajoin työpöydän jalan poikki ym. Aika vahva auto on.
Eilen ajelin jonkin verran ja päivällä kävin ruovittelemassa paikallisella kentällä kaikki pelasi hyvin kunnes iski tekninen vika ja kumi lähti vanteelta.
Vaihdoin kesällä takaiskareihin jäykemmät öljyt ja hieman kiristin jousiakin, selvästi paremmaksi muuttui ajoltaan, mutta edelleen aliohjaa ja antaa voimaa liikaa eteen, en millään viitsisi kempata keskitasauspyörästöä.
Kotona putsasin auton kunnolla ja rasvasin vetorattaat ja murrokset, onko mitään hyötyä kun ovat suojaamattomia?
Vaihdoin ralliauton renkaat alle, nyt ruopii kunnolla, orkkis renkaissa ihan liikaa pitoa kun ei jaksa ruopia kunnolla, MUTTA NYT ISKI JOKU ONGELMA?? Auto alkoi öykkimään ja sammui, luulin että tankki tyhjä jossa ei ollut kuin helmi pohjalla, tankkauksen jälkeen ei millään käyntiin?? Kokeilin uutta tulppaa, ryypytin, kipinä tuli, vetelin ilman tulppaa, tulpan kanssa, tulpan reijästä huikkaa, pumppasin primeria, kuivasin tulppaa ym. Vitutuksen hiki nousi niskaan, käsi jumissa, ryypytin ym.ym. sitten alkoi vähän yrittämään, tyhjäkäynnillä, täydellä kaasulla pörr pörr pörr ja yhtäkkiä alkoi käymään normaalisti?? Vaihdoin vanhan tulpan takaisin, kävi normaalisti, pistin kopat kiinni, normaalisti käymään.
Ajoin jonkin aikaa ja annoin kunnolla sikaa kun jaksoi uusilla renkailla paremmin ruopia, taas alkoi kaasua antaessa keräämään huonosti kierroksia ja vähän mööaamaan (ihan kuin alkaisi menemään laihalle?)sitten sammui aika reiluilta kierroksilta kun veti liipaisimen pohjaan.
Mikä oikein vaivaa? Ihan kuin keitto loppuisi? Primeri pumppu kuitenkin täysi.
En enää edes yrittänyt käyntiin, pistin vehkeet laturiin.
Moottorissa on kuitenkin puristuksia, joskus aikaisemmin ei kuumana oikein meinannut lähteä tulille.
Kaasutin on huono, alaruuvista on kärki poikki ja yläruuvi on suurinpiirtein niin auki kuin saa, mutta on toiminut ihan hyvin aikaisemmin
Miten pitkä ikäisiä noi moottorit on? 4pulttinen 29cc kinkki? Alkaakohan kuumana jostain stefasta vuotamaan vai eikö vaan saa keittoa? Aikaisemmin on voinut laulattaa tankinkin suoraa huutoa ilman onkelmia.

Kokeile kunnon wallbro kaasuttimella jos ei toimi niin jossain ilmavuoto, stefat, pytyn alapinnan tiiviste tai kaasarin ja koneen välistä valskaa.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #117 : 31.12.13 - klo: 20.19 »
Kävin pojalle ampumassa raketteja ja kokeilin lähteekö auto käyntiin ja lähtihän se normaalisti, muutaman minuutin ajon jälkeen alkoi mennä taas laihalle, avasin neuloja, ei vaikutusta, vähän aikaa kun kävi tyhjiä pystyi vähän kepittämään sitten sammui taas.
Mistä tuohon saisi kunnollisen kaasuttimen, mikä käy suoraan paikalleen jasiinä olisi ryyppy?
Ihmetyttää vaan että vaiva tuli kun putsasin auton?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #118 : 31.12.13 - klo: 20.30 »
Mites tuo kaasutin kun sanoit että on jo aika huono? Olisko se reikä primeri pumpun alla tukossa, tai mahdollisesti mennyt jo hiekkaa sen verran sisuksiin että täytyis se kalvo puhdistaa? Eli se pieni neliskanttinen huohotus aukko siinä kaasarin päällä, kaasuttimen ja koneen välissä.

Itsellä ei tule muuta mieleen kuin että joko koneessa on ilmavuoto (kone käy epätasaisesti, jos ollenkaan) tai jos olet kaasaria rassaillut tai irroittanut niin ettei olisi mennyt se pulssi reikä tukkoon? Tiiviste huonosti paikallaan ja reikä puoliksi tukittuna tms?

Jos ilmavuoto niin itse varmaan kävisin pikaisesti imukaulan, kaasarin ja sylinterin pultit läpi ensimmäisenä.

Helpposäätöisin ja varmin ryypyllinen kaasari lienee walbro WT668
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=78_81&product_id=271

(Ulkomailta saa melkein kaksi suomen hinnoilla.)
« Viimeksi muokattu: 31.12.13 - klo: 20.36 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #119 : 31.12.13 - klo: 21.05 »
Jos ilmalla töhötin jonkin p*skan sinne kaasariin? Ei ole pultit löysällä eikä kaasari ole ollut irti.