Kirjoittaja Aihe: LRP Touring Car Masters 2004  (Luettu 4545 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« : 03.04.04 - klo: 17.26 »
LRP Touring Car Masters 2004
Rhein-Neckar-Halle, Eppelheim, Germany, April 2th - 4th 2004

http://www.lrp-hpi-challenge.com/eppelheim04/index.html


tilanne 1 alkuerän jälkeen:

1 239 2028 Rheinard, Marc MAC Andernach e.V. 2600 -
2 237 Hara, Atsushi Japan 2580 -
3 251 Leino, Teemu Finnland 2570 -
4 246 Surikarn, C. Thailand 2560 -
5 254 Kaerup, Jonas Dänemark 2550 -
6 253 Gröschel, Benni Hbc Bamberg e.V. 2540 -
7 215 Ahoniemi, Simo Finland 2530 -
8 223 Moore, Andy England 2520 -
9 230 Völker, Ronald MBC Goldstein e.V. 2510 -
10 238 Groskamp, Jilles Holland 2500 -

11 236 Spashett, David England 2490 -
12 247 Pinisch, Peter Österreich 2480 -
13 216 Graversen, Steen Dänemark 2470 -
14 226 Baker, Barry USA 2460 -
15 227 Hönigl, Hupo Österreich 2450 -
16 210 3458 Leinburger, Steffen MBC Goldstein e.V. 2440 -
17 232 Grainger, Chris England 2430 -
18 228 Fischer, Marc Team Racers Paradise 2420 -
19 219 Cosgrove, Ben England 2410 -
20 202 Wilck, Victor Schweden 2400 -

21 201 Koivula, Pekka Finland 2390 -
22 218 Myrberg, Joel Schweden 2380 -
23 252 Ahoniemi, Sakke Finland 2370 -
24 224 Dresher, Craig England 2360 -

31 240 Rinne, Timo Finnland 2290 -

41 193 Yli, Vesa Finland 2190 -

72 143 Luopajärvi, Jussi Finland 1880 -

88 245 Levänen, Juho Finland 1720 -

140 229 Andersson, Christer Finland 1200 -


http://www.rcweb.de/board/viewtopic.php?t=17822

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #2 : 03.04.04 - klo: 20.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Toinen ae. ajettu, Levänen nousi 4. sijalle!

http://www.lrp-hpi-challenge.de/eppelheim04/Neue_Dateien/Results_2-Qualifying.pdf


MSC Eppelheim e.V. 05.04.2003 / 18:39:03

tuloslista on viime vuodelta

Eli top3 kahden erän jälkeen (vuonna 2004)  :wink:

1. Marc Rheinard, Tamiya/Orion
2. Athsushi Hara, HPI/Orion
3. David Spashett, Losi/Peak

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #3 : 03.04.04 - klo: 21.08 »
Kyllä siinä vaan nyt näkyy 03.04.2004 päiväys, ja nimetkin vaihtu  :lol:

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #4 : 03.04.04 - klo: 21.45 »
Rangliste nach Vorlauf Nr. 2

1 239 2028 Rheinard, Marc MAC Andernach e.V. 23 5.07,81 1 23 5.07,39 1 260
2 251 Leino, Teemu Finnland 23 5.09,97 3 23 5.08,41 2 265
3 237 Hara, Atsushi Japan 23 5.08,30 2 23 5.10,39 6 268
4 246 Surikarn, C. Thailand 23 5.12,39 4 23 5.09,92 5 269
5 236 Spashett, David England 22 5.00,30 11 23 5.08,82 3 274
6 253 Gröschel, Benni Hbc Bamberg e.V. 23 5.12,79 6 23 5.10,79 8 274
7 223 Moore, Andy England 23 5.12,94 8 23 5.10,49 7 275
8 215 Ahoniemi, Simo Finland 23 5.12,81 7 23 5.11,39 9 276
9 254 Kaerup, Jonas Dänemark 23 5.12,44 5 23 5.12,92 14 279
10 230 Völker, Ronald MBC Goldstein e.V. 23 5.13,75 9 23 5.12,87 12 281

11 216 Graversen, Steen Dänemark 22 5.01,34 13 23 5.11,98 10 283
12 247 Pinisch, Peter Österreich 22 5.00,90 12 23 5.13,36 17 289
13 210 3458 Leinburger, Steffen MBC Goldstein e.V. 22 5.01,65 16 23 5.12,91 13 289
14 227 Hönigl, Hupo Österreich 22 5.01,52 15 23 5.13,11 15 290
15 234 3870 Stocker, Alexander Fast Boys Munich 22 5.04,51 25 23 5.12,05 11 296
16 226 Baker, Barry USA 22 5.01,38 14 22 5.00,99 25 299
17 202 Wilck, Victor Schweden 22 5.02,89 20 23 5.13,48 19 299
18 224 Dresher, Craig England 22 5.03,73 24 23 5.13,29 16 300
19 249 Hudy, Martin Slovakia 22 5.05,00 26 22 5.00,08 20 306
20 217 1643 Krämer, Andy AMC Nauheim 22 5.05,00 26 22 5.00,28 21 307

21 219 Cosgrove, Ben England 22 5.02,66 19 22 5.02,73 29 308
22 252 Ahoniemi, Sakke Finland 22 5.03,54 23 22 5.02,57 27 310
23 218 Myrberg, Joel Schweden 22 5.03,44 22 22 5.02,77 30 312
24 240 Rinne, Timo Finnland 22 5.05,37 31 22 5.00,93 23 314
25 225 Maezumi, Satoshi Japan 22 5.05,26 30 22 5.00,96 24 314
26 201 Koivula, Pekka Finland 22 5.02,91 21 22 5.06,88 34 315

48 193 Yli, Vesa Finland 22 5.13,23 41 21 5.05,29 69 370

58 245 Levänen, Juho Finland 20 5.03,69 88 22 5.11,13 47 395

64 143 Luopajärvi, Jussi Finland 21 5.12,24 72 21 5.05,66 70 402

95 229 Andersson, Christer Finland 11 2.46,31 140 22 5.12,18 50 450

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #5 : 04.04.04 - klo: 02.13 »
Yllä jo tulokset.
Radassa todella kova pito! liiankin
Hieno meininki

Meidän osalta peli jo pelattu 2 keskeytystä kolmessa alkuerässä. alkueristä kaksi lasketaan pistein.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #6 : 04.04.04 - klo: 09.05 »
http://www.lrp-hpi-challenge.com/eppelheim04/Neue_Dateien/DRUCKER3v.pdf

Rangliste nach Vorlauf Nr. 3

1 239 2028 Rheinard, Marc MAC Andernach e.V. 23 5.07,8 1 23 5.07,4 1 23 5.03,2 1 520
2 251 Leino, Teemu Finnland 23 5.10,0 3 23 5.08,4 2 23 5.08,5 3 525
3 236 Spashett, David England 22 5.00,3 10 23 5.08,8 3 23 5.09,1 4 527
4 237 Hara, Atsushi Japan 23 5.08,3 2 23 5.10,4 6 23 5.11,9 12 528
5 246 Surikarn, C. Thailand 23 5.12,4 4 23 5.09,9 5 15 3.28,1 128 529
6 216 Graversen, Steen Dänemark 22 5.01,3 12 23 5.12,0 9 23 5.08,4 2 531
7 253 Gröschel, Benni Hbc Bamberg e.V. 23 5.12,8 6 23 5.10,8 8 23 5.10,0 7 533
8 223 Moore, Andy England 23 5.12,9 7 23 5.10,5 7 23 5.12,6 13 534
9 238 Groskamp, Jilles Holland 22 5.00,1 9 15 3.22,3 140 23 5.10,1 8 537
10 254 Kaerup, Jonas Dänemark 23 5.12,4 5 23 5.12,9 13 22 5.00,9 20 538

11 230 Völker, Ronald MBC Goldstein e.V. 23 5.13,8 8 23 5.12,9 11 22 5.09,0 36 539
12 224 Dresher, Craig England 22 5.03,7 23 23 5.13,3 15 23 5.09,6 6 541
13 228 Fischer, Marc Team Racers Paradise 22 5.01,8 17 19 4.19,6 115 23 5.10,4 9 546
14 247 Pinisch, Peter Österreich 22 5.00,9 11 23 5.13,4 16 23 5.13,1 16 547
15 210 3458 Leinburger, Steffen MBC Goldstein e.V. 22 5.01,7 15 23 5.12,9 12 23 5.12,8 15 547
16 202 Wilck, Victor Schweden 22 5.02,9 19 23 5.13,5 18 23 5.10,9 10 548
17 227 Hönigl, Hupo Österreich 22 5.01,5 14 23 5.13,1 14 22 5.08,5 35 548
18 217 1643 Krämer, Andy AMC Nauheim 22 5.05,0 25 22 5.00,3 20 23 5.11,3 11 551
19 234 3870 Stocker, Alexander Fast Boys Munich 22 5.04,5 24 23 5.12,1 10 22 5.06,3 28 554
20 218 Myrberg, Joel Schweden 22 5.03,4 21 22 5.02,8 29 23 5.12,7 14 555

21 249 Hudy, Martin Slovakia 22 5.05,0 25 22 5.00,1 19 23 5.13,2 17 556
22 219 Cosgrove, Ben England 22 5.02,7 18 22 5.02,7 28 23 5.14,6 18 556
23 226 Baker, Barry USA 22 5.01,4 13 22 5.01,0 24 14 3.10,3 130 557
24 225 Maezumi, Satoshi Japan 22 5.05,3 29 22 5.01,0 23 22 5.00,7 19 562
25 252 Ahoniemi, Sakke Finland 22 5.03,5 22 22 5.02,6 26 22 5.02,0 22 564
26 232 Grainger, Chris England 22 5.01,7 16 9 2.04,5 143 22 5.06,4 29 565
27 201 Koivula, Pekka Finland 22 5.02,9 20 22 5.06,9 33 22 5.05,6 26 566
28 235 Andersson, Jonas Schweden 22 5.05,2 28 4 54,8 149 22 5.01,8 21 569
29 240 Rinne, Timo Finnland 22 5.05,4 30 22 5.00,9 22 22 5.06,0 27 569
30 245 Levänen, Juho Finland 20 5.03,7 87 22 5.11,1 46 23 5.09,5 5 571

53 193 Yli, Vesa Finland 22 5.13,2 40 21 5.05,3 68 21 5.01,1 56 616

83 143 Luopajärvi, Jussi Finland 21 5.12,2 71 21 5.05,7 69 21 5.08,5 76 660

101 229 Andersson, Christer Finland 11 2.46,3 139 22 5.12,2 49 16 3.44,3 124 693

156 215 Ahoniemi, Simo Finland - - 11 2.29,8 138 918

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #7 : 04.04.04 - klo: 13.13 »
Ahoniemen Simolla on ollut pöydällä muuta pitoainetta kuin sallittua LRP:tä ja häneltä on siksi hylätty 2 ensimmäistä elkuerää ja kolmas on jäänyt kesken, joten peli on myös Simon osalta pelattu.

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #8 : 04.04.04 - klo: 15.27 »
Rangliste nach Vorlauf Nr. 4 (alle Läufe)

1 239 2028 Rheinard, Marc MAC Andernach 23 5.07,8 1 23 5.07,4 1 23 5.03,2 1 23 5.06,0 1 780
2 251 Leino, Teemu Finnland 23 5.10,0 3 23 5.08,4 2 23 5.08,5 3 23 5.06,9 2 784
3 216 Graversen, Steen Dänemark 22 5.01,3 12 23 5.12,0 9 23 5.08,4 2 23 5.08,6 4 786
4 236 Spashett, David England 22 5.00,3 10 23 5.08,8 3 23 5.09,1 4 23 5.09,4 7 787
5 237 Hara, Atsushi Japan 23 5.08,3 2 23 5.10,4 6 23 5.11,9 12 23 5.28,4 17 788
6 253 Gröschel, Benni Hbc Bamberg e. 23 5.12,8 6 23 5.10,8 8 23 5.10,0 7 23 5.07,0 3 789
7 246 Surikarn, C. Thailand 23 5.12,4 4 23 5.09,9 5 15 3.28,1 128 21 5.00,1 53 789
8 224 Dresher, Craig England 22 5.03,7 23 23 5.13,3 15 23 5.09,6 6 23 5.08,8 5 791
9 244 Myrberg, Andreas Schweden 8 1.58,7 142 23 5.09,6 4 14 5.02,8 132 23 5.10,3 9 793
10 245 Levänen, Juho Finland 20 5.03,7 87 22 5.11,1 46 23 5.09,5 5 23 5.09,9 8 793

11 223 Moore, Andy England 23 5.12,9 7 23 5.10,5 7 23 5.12,6 13 13 3.23,4 142 794
12 238 Groskamp, Jilles Holland 22 5.00,1 9 15 3.22,3 140 23 5.10,1 8 6 1.22,9 152 797
13 254 Kaerup, Jonas Dänemark 23 5.12,4 5 23 5.12,9 13 22 5.00,9 20 22 4.55,8 18 798
14 230 Völker, Ronald MBC Goldstein 23 5.13,8 8 23 5.12,9 11 22 5.09,0 36 23 5.10,9 10 798
15 227 Hönigl, Hupo Österreich 22 5.01,5 14 23 5.13,1 14 22 5.08,5 35 23 5.09,2 6 800
16 202 Wilck, Victor Schweden 22 5.02,9 19 23 5.13,5 18 23 5.10,9 10 23 5.12,0 11 801
17 226 Baker, Barry USA 22 5.01,4 13 22 5.01,0 24 14 3.10,3 130 23 5.12,5 12 805
18 228 Fischer, Marc Team Racers Pa 22 5.01,8 17 19 4.19,6 115 23 5.10,4 9 22 5.01,8 24 806
19 247 Pinisch, Peter Österreich 22 5.00,9 11 23 5.13,4 16 23 5.13,1 16 23 5.13,7 15 806
20 210 3458 Leinburger, Steffen MBC Goldstein 22 5.01,7 15 23 5.12,9 12 23 5.12,8 15 15 3.26,8 140 807

21 217 1643 Krämer, Andy AMC Nauheim 22 5.05,0 25 22 5.00,3 20 23 5.11,3 11 18 4.04,4 130 811
22 234 3870 Stocker, Alexander Fast Boys Muni 22 5.04,5 24 23 5.12,1 10 22 5.06,3 28 22 5.03,3 27 814
23 218 Myrberg, Joel Schweden 22 5.03,4 21 22 5.02,8 29 23 5.12,7 14 21 5.09,6 79 815
24 249 Hudy, Martin Slovakia 22 5.05,0 25 22 5.00,1 19 23 5.13,2 17 22 5.00,6 19 816
25 219 Cosgrove, Ben England 22 5.02,7 18 22 5.02,7 28 23 5.14,6 18 22 5.03,0 26 816
26 200 Koenekoop, Niels Holland 22 5.08,5 37 22 5.09,9 37 22 5.02,9 24 23 5.13,0 14 818
27 201 Koivula, Pekka Finland 22 5.02,9 20 22 5.06,9 33 22 5.05,6 26 22 5.01,1 21 821
28 225 Maezumi, Satoshi Japan 22 5.05,3 29 22 5.01,0 23 22 5.00,7 19 22 5.02,1 25 822
29 240 Rinne, Timo Finnland 22 5.05,4 30 22 5.00,9 22 22 5.06,0 27 22 5.01,1 20 822
30 252 Ahoniemi, Sakke Finland 22 5.03,5 22 22 5.02,6 26 22 5.02,0 22 12 2.44,1 144 824

41 229 Andersson, Christer Finland 11 2.46,3 139 22 5.12,2 49 16 3.44,3 124 23 5.13,9 16 845

60 193 Yli, Vesa Finland 22 5.13,2 40 21 5.05,3 68 21 5.01,1 56 5 2.13,7 154 876

71 143 Luopajärvi, Jussi Finland 21 5.12,2 71 21 5.05,7 69 21 5.08,5 76 22 5.12,1 42 891

96 215 Ahoniemi, Simo Finland - - 11 2.29,8 138 23 5.12,8 13 931

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #9 : 04.04.04 - klo: 15.32 »
1 Rheinard, Marc,  Tamiya TRF415/Orion
2 Leino, Teemu,  Schumacher Mi2/Orion
3 Graversen,  Steen, Tamiya TRF415/Corally
4 Spashett, David,  Losi XXXS/Peak
5 Hara, Atsushi,  HPI Pro4/Orion
6 Gröschel, Benni,  HPI Pro4/LRP
7 Surikarn, C.,  Tamiya TRF415/Peak
8 Dresher, Craig,  Associated TC3/Reedy
9 Myrberg, Andreas,  Xray T1FK/LRP
10 Levänen, Juho,  Associated TC3/Reedy

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #10 : 04.04.04 - klo: 16.13 »
1. finaalin tulokset:

1. Marc Reinhard
2. Teemu Leino
3. Atsushi Hara
4. Surikarn Chaidejsuria
5. David Spashett
6. Craig Drescher
7. Juho Levänen
8. Benni Gröschel
9. Andreas Myrberg
10. Steen Graversen

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #11 : 04.04.04 - klo: 18.55 »
2. finaalin tulokset:

1. Marc Reinhard
2. Teemu Leino
3. Atsushi Hara
4. Steen Graversen
5. Juho Levanen
6. Benni Gröschel
7. David Spashett
8. Andreas Myrberg
9. Surikarn Chaidejsuria
10. Craig Drescher

eli Reinhard varmisti voittonsa ja Leinonkin kakkossija näyttää erittäin todennäköiseltä.

Poissa kentech

  • EPUArc
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #12 : 04.04.04 - klo: 20.54 »
-------- A - Finale --------
1 2028 Rheinard, Marc MAC Andernach e.V. 1 (1) (1) (1) 2 Punkte
2 Leino, Teemu Finnland 2 (2) (2) (2) 4 Punkte
3 Hara, Atsushi Japan 5 (3) (3) (4) 6 Punkte
4 Spashett, David England 4 (5) (7) (3) 8 Punkte
5 Graversen, Steen Dänemark 3 (10) (4) (5) 9 Punkte
6 Surikarn, C. Thailand 7 (4) (9) (7) 11 Punkte
7 Levänen, Juho Finland 10 (7) (5) (6) 11 Punkte
8 Gröschel, Benni Hbc Bamberg e.V. 6 (8  ) (6) (8 ) 14 Punkte
9 Dresher, Craig England 8 (6) (10) (9) 15 Punkte
10 Myrberg, Andreas Schweden 9 (9) (8 ) (10) 17 Punkte

-------- B - Finale --------
11 Völker, Ronald MBC Goldstein e.V. 14 23 5.07,42
12 Groskamp, Jilles Holland 12 23 5.07,89
13 Fischer, Marc Team Racers Paradise 18 23 5.10,89
14 Kaerup, Jonas Dänemark 13 23 5.12,83
15 Moore, Andy England 11 23 5.14,06
16 Wilck, Victor Schweden 16 22 5.00,59
17 Hönigl, Hupo Österreich 15 22 5.02,86
18 Pinisch, Peter Österreich 19 22 5.12,30
19 Baker, Barry USA 17 11 2.26,69
20 3458 Leinburger, Steffen MBC Goldstein e.V. 20 8 1.45,49

-------- C - Finale --------
21 Myrberg, Joel Schweden 23 23 5.10,13
22 Cosgrove, Ben England 25 23 5.11,53
23 Ahoniemi, Sakke Finland 30 23 5.11,56
24 Hudy, Martin Slovakia 24 23 5.12,03
25 3870 Stocker, Alexander Fast Boys Munich 22 23 5.13,59
26 Koivula, Pekka Finland 27 22 5.04,10
27 Rinne, Timo Finnland 29 22 5.12,80
28 1643 Krämer, Andy AMC Nauheim 21 21 5.00,31
29 Koenekoop, Niels Holland 26 21 5.09,38
30 Maezumi, Satoshi Japan 28 18 4.04,18

41 Andersson, Christer Finland 41 23 5.08,22

58 Yli, Vesa Finland 60 21 5.03,64

77 Luopajärvi, Jussi Finland 71 21 5.06,59

100 Ahoniemi, Simo Finland 96 -

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #13 : 09.04.04 - klo: 11.24 »
Muutamia huomioita kisasta, jota pääsin paikan päällä seuraamaan.

- Masters-luokan voittaja Marc "Housu" Rheinard on uskomaton kyky. En ole milloinkaan nähnyt niin varmaa, nopeaa ja ylivoimaista ajoa. Marc voitti kaikki neljä aika-ajokierrosta ja kolme finaalia!
Vielä vuosi sitten hänestä ei Saksan ulkopuolella tiedetty oikeastaan mitään.

- Masters luokan lisäksi kilpailussa oli 4 paikallista merkki- ja vakioluokkaa (LRP-HPI), joista eräs ajettiin varsin vikkelillä "ralliautoilla". Yksi luokista oli jonkinlainen 1:8-kummajainen. Kaikkien luokkien rajatut osanottajamäärät olivat täyttyneet hetkessä ilmoittautumisajan alussa.
Vakioluokkien osanottajien ikähaitari oli n. 10-60v ja keski-ikä jossakin 30-40v vaiheilla. Tästä me olemme vielä kaukana, ja Touring Junior -luokallamme myös pysymme. Kiitos lajiryhmä!

- Aikataulu piti lähes minuutilleen, vaikka koko lauantai ajettiin klo 8:00-23:15, lyhyttä taukoa lukuunottamatta. Kisaajia oli 250 ja eriä 26 kpl. Hetkelliset viivytykset informoitiin heti, ja ne otettiin nopeasti kiinni. Yksi erä keskeytettiin maton repeytymisen vuoksi, erään auton pohjassa törröttäneen 10mm ruuvin repiessä sen. Ei kulunut viittäkään minuuttia, kun uusintaerälle oli selkeästi ilmoitettu uusi minuutintarkka aika.
Tässä ero meikäläiseen toimintaan oli kuin yöllä ja päivällä. Meillähän on häiriön sattuessa tapana seisottaa lähtöä odottelevia kisaajia lähtövalmiudessa 10-30min, ilman minkäänlaista infoa siitä, missä mennään, vai mennäänkö enää missään. Ja jos uusintoja sattuu, niistä meillä kerrotaan ainoastaan puskaradion kautta, ja silloinkin erilaisina versioina, jokaiselle kysyjälle eri tavalla  :wink:

- Käytössä oli henkilökohtaiset ponderit ja tietenkin perinteiset lainaponderit. Minkäänlaista takkuamista ajanotossa ei tapahtunut.
Tulosmonitoreja oli ripoteltu muutamia nähtäviksi. Käytössä ollut ohjelma oli niin selkeä, että tilanteesta pääsi heti perille, ja tilannekuulutusten teko oli helppoa. Kuulutuksia myös tehtiin jatkuvasti.

- Kuuluttaja seurasi jatkuvasti kärkiauton menoa ja varoitti perä edellä vastaantulevia lähestyvästä kärkiautosta. Loistavaa toimintaa.

- Muuta tuomarointia ei juuri ollut. Ajotapa oli melkoisen itsekästä. Törkeilyjä ei ollut paljoa, mutta tien antaminen aika-ajoissa nopeammille tuntuu olevan ongelma tuollakin.

- Oikaisu-käsitteellä tuntui olevan erilainen sisältö kuin meillä. Auton heitellessä kuperkeikat oikaisuesteen yli, tapana oli jäädä pieneksi hetkeksi paikalleen, ikään kuin odottamaan se aika, mitä oikaistun mutkan kiertäminen olisi kestänyt, ja jatkaa sitten matkaa siitä, mihin kuperkeikat olivat vieneet.
Itse asiassa melko hyvä systeemi, sillä paniikinomaisesti radan poikki ryntäävät autot aiheuttavat suuremman vaaran kilpakumppaneille, kuin paikalleen jähmettyvä, ja siitä normaaliin ajosuuntaan lähtevä.

- Kaikki lajin Nimet olivat paikalla. Oli hienoa nähdä Haran,  Surikarnin, Rheinardin, Bakerin, Spashettin, Dresherin, Myrbergin, Leinon, Leväsen, Ahoniemen ja monien muiden kisaavan keskenään. "Harakatin" ja "marakatin" yhteistyötä oli hauska seurata.

- Paikalla oli myös jokin uusi autoviritelmä, joka tuotiin lakanan sisällä radalle ja poimittiin sieltä erän jälkeen suoraan lakanaan, katseilta piiloon. Ehkä vain tarkoituksellista teatraalisuutta, sillä ko. autolla päästiin kahteen viimeiseen finaalierään, O ja P.

- Suomi-poikien suoritus oli kohtalainen, vaikka parempaankin oli mahdollisuuksia.
* Teemun 2. sija oli loistava! Hänellä oli todella maukasta kilvanajoa Haran kanssa. Haran auto kulki lujaa, ajoittain, mutta teki myös kohtalokkaita virheitä.
* Juhon ajo parani erä erältä. Tullessaan suoraan armeijan kasarmeilta, täysin treenaamattomana ja sellaisella autolla, miksi se syksyn ajon ja PM-kisan jälkeen oli jäänyt, Juhon suoritus oli hämmästyttävä.
Aloitettuaan aivan hänniltä hän nousi jyrkästi erä erältä ja ajoi itsensä viimeisellä aika-ajolla A-finaalin viimeiselle lähtöpaikalle. (Käytössä oli sijoituspistesysteemi, eikä aikatulossysteemi, mikä oli monelle suomalaiselle tällä kertaa huono.) Finaaleissa hän sai sijat 7-5-6, mikä kertoo, että Juho olisi ehkä ainoana koko porukasta kyennyt haastamaan Rheinardin, jos olisi saanut paremman lähtöpaikan.
* Yleisö odotti Christeriltä paljon, koska hänen saavutuksiaan seurataan kaikkialla. Aika-ajo-pistesysteemi vei Krisulta mahdollisuudet: kaksi keskeytystä, yksi keskinkertainen tulos, yksi hyvä tulos. Sillä pääsi E-finaaliin, jonka Krisu voitti suvereenisti, ensimmäisellä "omalla ajollaan" ja tuloksella, jolla olisi ollut B-finaalissa kolmas.
RC-väki on ottanut Christerin lemmikikseen, mistä kertoivat hänen saamansa pitkät ablodit palkintojenjaossa.
* Kisan ekakertalainen Jussi teki hienon ajon. Varmat suoritukset veivät hänet H-finaalin paalulle, mikä oli kilpailun tason ja osanottajamäärän huomioiden hyvä saavutus.
Finaalit olivat yksinkertaiset (paitsi A-erät), ja Jussin kohtaloksi siinä koituivat takapään koheltajat. Hän sai paalulta hyvän lähdön, mutta oikaisuesteiden yli parin mutkan jälkeen vyörynyt lähtökolariautojen suma pudottí hänet porukan hännille.

- Harmillisin tapahtuma oli väärän pitoaineen käytöstä kiinnijäänyt Suomi-poika. Ennakkoinfossa ja ajajakokouksessa kerrottiin selvästi säännöt: muita kuin sallittua pitoainetta ei saa olla käytössä, eikä edes näkyvillä. Suomi-pojan pöydältä löytyi pistokokeessa pullo kiellettyä ainetta, ja teon tarkoituksellisuuden todisti se, että hänen sallittuun pitoainepurkkiinsa oli vaihdettu eri ainetta. Näin luin saksalaisesta foorumista pistokokeet tehneen henkilön itse kirjoittamana.
Erittäin valitettavaa. Hemohes-juttuja emme totisesti tarvitsisi tähän lajiin lainkaan.

http://www.lrp-hpi-challenge.com/eppelheim04/index.html
Muutamia loistavia kuvia myös:
http://www.rcweb.de/board/viewtopic.php?t=18000

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #14 : 09.04.04 - klo: 11.46 »
Vielä eräs henkilökohtainen havainto.
Omissa kisoissa oman juniorin ajoa jännityksellä seuratessa tuntuu enemmän kuin usein siltä, että miksi huonon tuurin, päälleajojen ja kaiken harmin pitää aina sattua juuri omalle kohdalle. Onko tuttu tunne?

LRP Masterseissa jännäsin ja kannustin kaikkien yhdeksän Suomi-pojan ajoja kuin omaa junioria. Ja tunne oli täsmälleen sama: kaikki epäonnet tuntuivat sattuvan aina oman suosikin kohdalle!

Opetus: kaikille sattuu epäonnea ja kohellusta aina. Omaa suosikkia seuratessa ei vain näe muiden tapahtumia, ja vaikka näkisikin, niihin on erilainen katselukulma.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #15 : 09.04.04 - klo: 18.49 »
Havainto-listasta unohtui:

- osallistumismaksu Masters-luokkaan oli 20€ ja muihin luokkiin 15€.
Maailman yhdessä suurimmissa sisäratakisoissa pääsee siis kisaamaan maailman parhaiden ajajien kanssa kolme päivää (pe: harjoitukset, la+su aika-ajot, su finaalit) halvemmalla kuin yhden päivän kisoissa omissa kisoissamme. Että silleen.

- minkäänlaista lisenssiä ei tarvittu. Maailman yhdessä suurimmissa sisäratakisoissa pääsee siis kisaamaan ilman lisenssiä, ja omissa pikku kisoissamme eivät edes aloittelijat saa sitä tehdä. Mutta meillähän onkin niin vaaralliset olosuhteet, että vakuutus on ehdottomasti oltava...  :lol:
AKK:n oma rahastuskeksintö "huoltajalisenssi" on ainoastaan surkea vitsi.

Suomessa rc-autoilijaa rahastetaan joka suunnasta, oikein olan takaa. Mutta kukaan ei valita.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #16 : 09.04.04 - klo: 19.49 »
Erissä ihan on vaikea ajaa puhdasta ajaa kun kuskien tasoerot ovat ERITTÄIN suuret. Omassa erässä mun ja erän hitaimman kuskin parhaiden läppien ero oli 3,5s!!!!

Omalta kohdaltani kisat menivät penkin alle. PErjantain treenissä kamat kulki ja vauhti oli suhteessa tosi hyvää( HAra ja muut kärkikuskit 13,8-13,9s, mulla parhaat 14,0s).

Itse kisassa erä toisensa jälkeen auto muuttui vaikeammaksi ajaa pidon kasvaessa. Parhaaksi tulokseksi jäi ekan erän tulos, jossa oli kolari suoralla makaavaan autoon, 2 kaatoa ja pari muuta kolaria. Sillä oltiin eräkierroksen 41, jopa. Viimeisessä erässä oli tulossa kova tulos, jolla oltaisiin oltu ainakin 2 finaalia korkeammalla, mutta 2 yht 12s kaatoa ei auttanut tuloksen parannuksessa.

Mitä kisan järjestelyistä voi todeta.....

Jos rataa voi joku hyvällä tahdollaankaan sanoahyvin rakennetuksi, ihmettelen. Rikkinäiset matot, käsittämättömän isot poimut matoissa ja pienellä teipin pätkällä kiinnitetyt mollat ovat mielestäni lähinnä kerhotasoa. Todettakoon vielä ettei mikään edellä mainituista vaikuttanut omaan tulokseeni.

Kisan matot ovat muuten sieltä halvimmasta päästä. Samaa mattolaatua kun tuli meillekin harkittua. Pito oli kuitenkin hyvä, monille liian kova.
 :(
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #17 : 10.04.04 - klo: 11.11 »
Vesa kirjoitti tärkeistä pointeista.

Alkerissä oli todella valtavia tasoeroja, joista kärsivät sekä paremmat kuskit, joutuessaan jatkuvasti riskiohituksiin, ja hitaammat joutuessaan alinomaan väistelemään nopeampia. Tämä taitaa olla näin isojen kisojen ongelma, ainakin ekakertalaisten kohdalla.
Kun viime syksynä ilmoitin juniorin Jens Minne/ProCar Open-kisaan, jossa emme olleet ennen olleet, kuvasin muutamalla sanalla hänen tasoaan, muistaakseni jotenkin siten, että hänellä on tapana jättäytyä parhaasta kärjestä 1-2 kierrosta/5min tai 0,6-0,8 sek/kierros. Liekö se auttanut, sillä hän sai kisoissa itselleen täsmälleen sopivan alkuerän.

Kisamatot olivat tosiaan poimuisia. Perjantai-iltana ne näyttivät vielä skandaalimaisen hirvittäviltä, mutta oikenivat kohtalaisen hyvin jo sen illan ja ensimmäisen yön aikana.

Mollien kiinnitystä ihmettelin itsekin pitkään. Mutta selvisi, että ne eivät olleet teipinpalasella kiinni, vaan itse asiassa hyvin fiksusti: koska teipit ympäri mollan olisivat ulottuneet ajolinjalle, ne olikin kiinnitettu pohjastaan. Ja vain varmistettu teipinpalasella reunastaan, ei-ajoradan puolelta. Se oli paras milloinkaan näkemäni kiinnitystapa. En muista nähneeni yhdenkään mollan osoittaneen irtoamisen merkkejä, vaikka ajo-(harjoittelu)eriä ajettiin lähemmäs 300 kpl x 10(15) autoa.
Mattojen saumaamista vain yläpuolisesti ilmastointiteipillä sen sijaan vähän ihmettelin.

Pito radalle muodostui nopeasti jo perjantai-iltana, ja se tietenkin parani kaiken aikaa. Kaatuminen pidosta näkyikin olevan yleinen ongelma.
Taisi Krisun yhtenä ongelmana olla juuri nopeasti muuttuneiden olosuhteiden hanskaaminen, sillä autonsa alkoi olla iskussa vasta viimeisessä aika-ajossa ja finaalissa.
Vai mitä sanoo tallipäällikkönsä tähän? CAi, kommertit!

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Touring Car Masters 2004
« Vastaus #18 : 10.04.04 - klo: 15.02 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Pito radalle muodostui nopeasti jo perjantai-iltana, ja se tietenkin parani kaiken aikaa. Kaatuminen pidosta näkyikin olevan yleinen ongelma.
Taisi Krisun yhtenä ongelmana olla juuri nopeasti muuttuneiden olosuhteiden hanskaaminen, sillä autonsa alkoi olla iskussa vasta viimeisessä aika-ajossa ja finaalissa.
Vai mitä sanoo tallipäällikkönsä tähän? CAi, kommertit!


MAtto ja lay-out olivat tasan samat kuin viime vuonna.
Joten kisaan lähdettiin viime vuoden säädöt kiinni autossa.
Perjantaina treeneissä pito oli normaalia LRP tasoa ja auto toimi hyvin.
Lauantaina mentiin suoraan alkueriin, mutta ennen niitä ajettiin kansallisten luokkien treenit n. 5 tuntia. Pito muuttui täysin kaatopidoksi tällä välin. Ekassa alkuerässä auto petti alkukierroksilla ja pidon kavaluus jäi huomaamatta. toisessa erässä sen vasta huomasin kongreettisesti ja tein kolmanteen erään tarvittavat säätö muutokset. Kuitenkin kolmannessa erässä Chrisu teki pienen molla kosketuksen, josta epäonnekkasti auto lensi sivuseinää ja pallokuppi irtosi.
Viimeiseen alkuerään ajoimme sitten tuloksen B-fin 6. ja päädyime lopuksi sijalle 41 eli e-fin paalu.. Siinä ei auttanut mikään koska kaksi parasta laskettiin eli meillä 104 ja 16 sija. tuloksena siis e-fin paalu, sen erän sitten voitimme suht. helposti.

Eli epäonnea ja kokemattomuutta yhdessä. Pääasia oli, että vauhti riitti täysin esim. Barry Bakerille
Lisää treeniä ja antaa ajan kulua, niin katsotaan uudestaan.

Hieno kisa !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)