Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 253936 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #180 : 27.04.13 - klo: 08.30 »
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa. 

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #181 : 29.04.13 - klo: 10.00 »
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa.

Kumpi diffi sulla siellä on kiinni ? Missä vaihessa / miten oire ilmaantui ? 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #182 : 29.04.13 - klo: 10.04 »
Onko se ihan normaalia että diffistä kuuluu ääntä kun pyörät pyörii samaan suuntaan (on ihan hiljainen kun pyörittää vain toista ja toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan)? Eli pyörät menee hiukan eteenpäin ja sen jälken tuntuu selvä vastus joka "kliksahtaa" ja taas sama uudestaan.

Ja seuraava kysymys olisi miten tuon diffin saa helpoiten irti purkamatta koko auton takapäätä? Tarkoitus olis kuitenkin se purkaa ja vaihtaa ne diffin tiivisteet + litkut sinne jossain vaiheessa.

Kumpi diffi sulla siellä on kiinni ? Missä vaihessa / miten oire ilmaantui ?

RTR paketti eli ratasdiffi. Olen nyt avannut tuon ratas laatikon (gearbox) ja siellä kyllä rattaat ovat päällisin puolin aivan kunnossa. Diffiä en ole vielä aukaissut kun ei ole vielä diffi-öljyä.

Miten/milloin tuo ilmaantui en osaa sanoa. Huomasin vain tuossa yksi päivä kun renkaita pyörittelin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #183 : 29.04.13 - klo: 10.49 »
Ethän nyt vaankaan sotke koko vaihteiatosta ja moottorista tulevaa ääntä diffiin?

jos pyörität renkaita eri suuntiin niin ainoastaan diffin sisärattaat pyörii ja kun pyörität samaan suuntaan niin pyörii silloin kaikki mahdollinen moottoria myöden.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #184 : 29.04.13 - klo: 10.56 »
Ethän nyt vaankaan sotke koko vaihteiatosta ja moottorista tulevaa ääntä diffiin?

jos pyörität renkaita eri suuntiin niin ainoastaan diffin sisärattaat pyörii ja kun pyörität samaan suuntaan niin pyörii silloin kaikki mahdollinen moottoria myöden.

Mahdollisesti, mutta ääntä (kuten myös se hienoinen vaiheitteainen vastus) tulee vain kun renkaat pyörii samaan suuntaan.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #185 : 29.04.13 - klo: 11.04 »
Kulostaa moottorin "nykimiseltä". Ota pinioni irti tai moottori irti ja kokeile loppuuko nykiminen. Moottorin magneetit aiheuttaa nykimistä tolla sun kuvailemalla testillä ja on ihan normaalia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #186 : 29.04.13 - klo: 11.33 »
Kulostaa moottorin "nykimiseltä". Ota pinioni irti tai moottori irti ja kokeile loppuuko nykiminen. Moottorin magneetit aiheuttaa nykimistä tolla sun kuvailemalla testillä ja on ihan normaalia.

Ok, kiitos. Täyttyy testailla tuo siinä samalla kun nuo osat keskimoottori versioksi tulevat.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #187 : 03.05.13 - klo: 08.07 »
Keskimoottori konversion osat tuli ja auto on nyt 4 rattainen ja keskimoottorinen. Siinä samalla avasin diffin ja ylläri pylläri diffi öljyä ei sisällä ollut lähes lainkaan (sen verran vain että rattaat olivat hieman öljyssä). UR20000 diffi öljyä sisään ja kummasti hiljeni noi rutinat.

Nyt kun kerkeis tänään vielä testailemaan kuinka auto käyttäytyy keskimoottorisena verrattuna takamoottoriin.

Poissa Hada

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #188 : 03.05.13 - klo: 20.56 »
ny tarvis saada autoon nopari/kone combo. millä kerkeis? hinta pitää olla harrastus luokkaa eli noin 100e.
ja suomesta tilattavissa. saapi laittaa linkkiä tai jos jollain käytettyä settiä niin tänne vaan.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #189 : 04.05.13 - klo: 09.26 »
Nyt kun kerkeis tänään vielä testailemaan kuinka auto käyttäytyy keskimoottorisena verrattuna takamoottoriin.


Eilen kävin nopesti kokeilemassa asfaltilla ja aivan eri tuntuma. Perä luista herkemmin, mutta auto on helpompi hallita luistoissa.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #190 : 04.05.13 - klo: 12.45 »
eilen tuli auto ja autotallis testailin niin alle 2min ja hyyty savujen kera.

tilasin sitten tuollaisen combon mutta en tuolta.

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/speed-passion-reventon-pro-esc-grey-v3-0-7-5r-combo.html

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #191 : 04.05.13 - klo: 14.34 »
Oliks sun auto RTR??
Pitäisihän takuu korvata jos ekalla ajolla tulee savut ihan ilman syytä.
Yhteys vaan myyjään.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #192 : 04.05.13 - klo: 14.56 »
juu rtr. lähetän ens viikol sen tuonne ea importtiin niin katotaan mitä tapahtuu.

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #193 : 04.05.13 - klo: 19.28 »
eilen tuli auto ja autotallis testailin niin alle 2min ja hyyty savujen kera.

Eilen paketti tuli ja tänään kuskin toimesta useampi tunti ajelutettu.

Ajopaikkana asfalttialue, johon muutama hyppyri tehtiin.

Alkuperäinen servosaveri antautui ruokatunnin kohdilla, joten syömisen jälkeen vaihtui servo Savox 1257:n ja servosaveri GM:ksi, joilla loppupäivä menikin kuten piti.

Joskus jonnekkin virallisemmalle radalle voinee lähteä, kunhan virallinen kuski saa hieman ajoa alle..

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #194 : 04.05.13 - klo: 21.32 »
Oliko tähän sisäkoria?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #195 : 04.05.13 - klo: 21.59 »
Eipä ole tullu vastaan vielä.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #196 : 07.05.13 - klo: 10.43 »
Tuli vaihdettua nyt sitten tuo RTR:n alkuperäinen servokin Alturnin 10kg servoon. Vikkelään kääntyy nyt pyörät eikä ohjaus pikkukiviä kavahda :)

Tällä viikolla pitäis tulla vielä myös Asson SC10 RTR:n vastarikotelo (oletan että durangon vastari menee myös sinne sisään), niin sitten onkin auto kokonaan myös epävirallisesti "roiskesuojattu".


« Viimeksi muokattu: 07.05.13 - klo: 10.50 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #197 : 09.05.13 - klo: 21.15 »
mitäs varaosia kannattaa heti alkuun ostaa pakinpohjalle? tai suoraan jotain cnc/alu osia?

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #198 : 09.05.13 - klo: 21.23 »
Mä vaihtaisin ne takatukivarsien "hingepin holderit" metallisiin... ehkä kuitenkin ensin testailis vakiolla muovisilla mikä anti squat kulma miellyttää eniten ettei tarvii kalliita metallisia ostaa kaikkia versioita. Sitte tukivarsia kierros pakkiin niin pitäis pärjätä aika pitkälti.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Hada

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #199 : 12.05.13 - klo: 22.08 »
milläs tähän saisi 17mm hexit?

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #200 : 12.05.13 - klo: 22.10 »
onko lavangoon hyvää setuppia kellään.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #201 : 13.05.13 - klo: 22.22 »
milläs tähän saisi 17mm hexit?

mä en ainakaan löytynyt mistään suoraan tähän sopivia. slässin yms vois sopia jotenkin

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #202 : 15.05.13 - klo: 21.32 »
tuo lontoon kieli pikkasen heikko niin mites helposti tuon vaihtaa keskimootoriseksi?
ja luki myös jostain 3 ja 4 gearista? :shocked:

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #203 : 15.05.13 - klo: 22.04 »
tuo lontoon kieli pikkasen heikko niin mites helposti tuon vaihtaa keskimootoriseksi?
ja luki myös jostain 3 ja 4 gearista? :shocked:

TUOTTEET ----------------------------

  KPL TUOTEKOODI / TUOTE                                             
    1 TD709033 / SHIM 5x8x0.5mm (10pcs)                                 
    1 TD601002 / BALL BEARING : 4PCS (5x10x4mm)                         
    1 TD310238 / IDLER GEAR SET                                         
    1 TD310247 / IDLER GEAR PIN (2pcs)                 

Tais olla noi millä sain oman auton keskimoottoriseksi. Muutama pieni haaste oli kokoamisessa (esim ylimääräisiä 20mm M3 ruuveja ei ollut RTR paketissa)
« Viimeksi muokattu: 15.05.13 - klo: 22.26 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #204 : 15.05.13 - klo: 22.36 »
onko tähän jossain ohjetta? mihis noita laakereita tarvitaan? eikä vissiin pakko oo noita rattaita vaihtaa jos
ajelee neljällä rattaalla?

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #205 : 16.05.13 - klo: 10.04 »
onko tähän jossain ohjetta? mihis noita laakereita tarvitaan? eikä vissiin pakko oo noita rattaita vaihtaa jos
ajelee neljällä rattaalla?

Tässä manuaali millä saa kokoon:
 http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102009/DESC210R%20Final.pdf

Laakereita (ja simmit kans) tarvitsee niihin idler rattaisiin (sivulla 26 MM4 tuolla manuaalissa). Niitä kun tulee 1 lisää jos 4 rattaisen tekee (minä tein). RTR paketin "rataslaatikko" (gearbox) on vakiona 3 rattainen eikä osia ole neljää ratasta varten. Nuo osat kun ostaa mitä mainitsin niin jää kyllä vielä ylimääräisiä vaikka varaosiksi.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #206 : 16.05.13 - klo: 10.33 »
Takamoottorinen kolmella rattaalla ja keskimoottori neljällä rattaalla on "normaaleja" kombinaatioita. Mä oon ajanu vain keskimoottorisena. Kolmirattainen keskimoottori ei tarjoa käsittääkseni mitään teoreettistakaan etua nelirattaiseen verrattuna, eli siksi se nelirattaine versio onkin tehty kun on parempi. Oon kyllä kokeillut kolmerattaisena kun oli vähän pakko. Kovin suuresta erosta ei ollut kyse mun käsillä tikkurilan radalla, mutta kyl se nelirattaisena oli helpompi ajaa.

Nelirattainen takamoottori kuulemma keulii helpommin?  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #207 : 16.05.13 - klo: 10.39 »
just aattelin kokeilla nelirattaista takamoottoria mutta keulii jo muutenkin :laugh:
nuo muut muovipalikat löytyykin tuosta pussukasta että saapi keskimoottorin.
tulipasilti tilattua nuo ratasvermeet.


Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #208 : 16.05.13 - klo: 10.56 »
Nuo eri kompinaatiot taitaa vaikuttaa siihen mihin suuntaan moottori pyörii suhteessa autoon + missä auton painopiste on.

Tuossa 3RM moottori pyörii samaan suuntaan auton kulkusuuntaan verrattuna jotten moottori gyroskooppivoimat painaa auton keulaa alaspain kiihdyttäessä, mutta painoa on vastaavasti enemmän takapyörillä.

4MM moottori pyörii vastakkaiseen suuntaan joten painoa siirtyy enemmän takapyörille kiihdyttäessä, mutta painopiste on enemmän keskellä ja pienemmällä aluella.

Tai jotenkin noin minä sen ymmärrän.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #209 : 16.05.13 - klo: 11.22 »
http://www.team-durango.com/blog/2011/12/06/dex210-motor-configurations/

Jos käyttää RM4 tai MM3 niin pitää muistaa että moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa. Jos haluaa ajaa sensorillisellä combolla pitää tarkistaa voiko noparista vaihtaa moottorin pyörimissuuntaa...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid