Sain innostuksen aloittaa entisöimään 1988 luvun sähkökrossia ja laitetaanpa tänne kuvia ja juttua eri vaiheista.
Eli lähtökohtana oli hieman kovia kokenut 1/10 4WD sähkökrossi Yokomo 870C vm1988.
Ensimmäinen vaihe oli tietysti purkaa kyseinen auto täysin osiiin ja tutkia mitä osia tarvitsee etsiä ja tilailla.
Ja tältä se alkuun näytti osissa ja likaisena:
Tässä alusta:
Diffien purku ja uudelleen kasaus:
Diffit tämän vm1988 autossa näyttää sisältä tällaisenta. Eli ns. kuuladiffit.
Sitten "keskidiffin" puhdistus ja uudelleen koonta.
Asetukseksi laitoin manuaalin mukaan Part-time automatic 4WD. Tämän tosiaan saa myös koottua Full-time 4WD asetuksella. Gear on 81T eli sama kuin vakio kokoonpanossa.
Seuraavaksi sitten aloitin auton kasauksen, kun kaikki diffit on uudelleen kasattu.
Bulkheadit puhdistettuna ja paikolleen asennettuna. Bulkhead materiaali on magnessium, eikä muovi niinkuin nykyään lähes kaikissa autoissa.
Tässä kuva rojektin työpisteestä ja kuvasta voi tarkka silmäisimmät havaita että osia riittää lähes kahteen samanlaiseen autoon:
Diffit löysivät oikeat paikkansa ja odottelee vetohihnojen asennusta. Ennen hihnojen asennusta piti kuitenkin katsoa niiden kunto tarkkaan läpi. Jonkun verraan kulumaa näytti olevan, mutta onneksi on muutama setti uusia pussissa.
Vinkkejä otetaan vastaan millä saan alustasta nuo liiman jäljet pois? Tässähän ei ole servolle kiinnitys tolppia vaan servo on tarkoitus kiinnittää servoteipillä.