Kirjoittaja Aihe: 3,8" renkaat (ja vanteet)  (Luettu 1449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
3,8" renkaat (ja vanteet)
« : 27.02.12 - klo: 10.46 »
1/8 kokoiseen monsteriin / truggyyn tarvisi hommata uudet renkaat ja vanteet. TT:n MT4 G3 auton alkuperäisiä renkaita on kehuttu keveiksi ja muutenkin hyviksi mutta jotain pitävämpää ja karkeampi kuvioista rengasta siihen kaipaa. Pro-Linen Big Joe vaikuttaisi muuten hyvältä, vaan monessa paikkaa on kritisoitu niiden painoa. Toisena kiinnostavana on Pro-Linen Trencher, mutta niiden painosta ei ole oikein käsitystäkään. Trenchereistä näyttäisi vielä olevan kahta eri leveyttä ja se leveämpi malli on se mikä kiinnostaa. Laitoin Pro-Linelle kyselyä noista painoista, saa nähdä millon saa vastausta jos edes saa.

MT4 G3:n alkuperäiset renkaat:


Proline Trencher 3,8"


Proline Big Joe

Onko ehdotuksia muista saman tyyppisistä renkaista? Mielellään järeät kumit jotka ei sitten kuitenkaan painaisi ihan älyttömiä, kun se massa ei ole hyvä asia noissa liikkuvissa osissa.


Vanteiksi olen meinannut joko Prolinen desperadoja tai Axialin 8-Spokeja.

Desperadot


8-spoket


Noissa vanteissa huomio kiinnittyy siihen, että desperadoissa on renkaalle olake vain sisäpuolella mutta 8-spokeissa on olakkeet kumin kahtapuolen. Jos ja kun noista välillä liimauksetkin tahtoo irrota, niin fiilis on sellainen että noi axialit voisivat olla paremmat ja muutenkin tuo olake molemmilla puolilla tukee sitä rengasta paremmin ja rajoittaa liikkumista ja se taas luultavasti edesauttaa liimausten kestoa.

Pitääkö teoria käytännössä paikkansa noiden liimausten kestävyyden suhteen? Onko noita vanteita virallisesti kahta eri tyyppiä, eli pitääkö renkaatkin valkata sen mukaan onko vanteessa olake vain sisäpuolella vai kahtapuolta?
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 3,8" renkaat (ja vanteet)
« Vastaus #1 : 27.02.12 - klo: 13.31 »
On noi Big Joet noilla Tech 5:lla kyllä kevyemmät kuin T-Maxx, E-Maxx, E-Revo vanteet/renkaat. Ja luulen, että myös kevyemmät kuin MT4:ssa. Toki kysymällä selviää tai voin ite myös punnita kun kotia pääsen jos tarvetta. Ei ne musta kovin painavia ole suhteessa niiden kokoon. Isommat ja kevyemmät kuin alkuperäiset :azn: Ja onhan noi pajon leveemmät kuin noi trenchit tai muut tossa listassa. Servoako ajattelet niiden painon suhteen, kun eiks MT4:kin paina ihan kiitettävästi  :wink: ?
« Viimeksi muokattu: 27.02.12 - klo: 13.40 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 3,8" renkaat (ja vanteet)
« Vastaus #2 : 27.02.12 - klo: 15.24 »
Painaahan se mörkö sen 4,8kg 5Ah 4s akulla, mutta tosiaan pyörivien massojen kasvattaminen ei paranna kiihtyvyyttä eikä oikein muitakaan suoritusarvoja kun ei crawlingia harrasteta. Ihan nettikommentointien varassa olen, kun en ole päässyt käpistelemään noita muita renkaita, siksi helpottaisi kyllä isosti jos saisi tietää painot ihan yleisesti tunnustettuina grammoina  :grin: Voiskin vertailuksi tänään punnita tuon alkuperäisen renkaan+vanteen.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 3,8" renkaat (ja vanteet)
« Vastaus #3 : 27.02.12 - klo: 19.52 »
Painaahan se mörkö sen 4,8kg 5Ah 4s akulla, mutta tosiaan pyörivien massojen kasvattaminen ei paranna kiihtyvyyttä eikä oikein muitakaan suoritusarvoja kun ei crawlingia harrasteta. Ihan nettikommentointien varassa olen, kun en ole päässyt käpistelemään noita muita renkaita, siksi helpottaisi kyllä isosti jos saisi tietää painot ihan yleisesti tunnustettuina grammoina  :grin: Voiskin vertailuksi tänään punnita tuon alkuperäisen renkaan+vanteen.

Itellä on noi Big Joet ja kyllä on todella hyvä pito kun rataa ajelee. Eihän tietty voi verrata mihinkään SC vehkeeseen mutta kuka vertaa. Eikös aina verrata alkuperäseen. Ja noissa ProLinen kumeissa on se keltasella merkitty seos joka on oikeesti aika pehmee joten senkin puolesta pito on hyvä. Ja punnitse omas niin mä punnitsen nää Big Joet ja katotaan kumpi painaa enemmän. Toki on eri vanteet mutta näkee jotain suuntaa  :azn: Tosta kiihtyvyydestä niin ei paljoa paina tuossa massassa vaikka 4S akuilla onko 200g ylimäärästä vai ei.. Pystyks toi ESC 6S:ään ? Ite kun ajan kutosella niin toki eri asia kuin nelosilla..
« Viimeksi muokattu: 27.02.12 - klo: 20.03 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 3,8" renkaat (ja vanteet)
« Vastaus #4 : 27.02.12 - klo: 20.01 »
Proline Big Joe : 370g vanteena 5 Tech
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 3,8" renkaat (ja vanteet)
« Vastaus #5 : 27.02.12 - klo: 21.53 »
Tuommosella mekaanisella keittiövaa'alla (ei maailman tarkin siis) mitattuna vanne ja rengas on 330g. Eroa noin 10% joten eipä tarvi turhaan jännittää. Helpottaa kun pääsee vertailemaan lukuja, sensijaan että koittaisi jostain mielipiteistä tms kehittää vertailukelpoista tietoa. Täytyy kyllä sanoa että ei noikaan vanteet ihan vähästä hajoa. Penkan päältä pommitin oikealle etunurkalle jostain reilusta parista metristä. Akun 3 nippusidettä meni poikki ja akku irtosi, mutta siinäpä ne vahingot sitten olikin  :cool:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...