Kirjoittaja Aihe: Kyosho dst ongelmaaaa  (Luettu 1703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho dst ongelmaaaa
« : 03.03.12 - klo: 20.50 »
Elikkäs tänää meinattii kaverien kans lähteä vähä ajelemaan. auto lähti hienosti aluksi käyntiin mut hetken ajon jälkeen sammui. Noo siinä sit starttailtii uudestaa ja huomasin et joka nyppäyksellä renkaat otti "vetoa", sit otettii kytkin auki ja sieltä oli se jousi pamahtanut. Saatii se siihen paikoillee ja kytkin tuntu toimivan MUTTA kone ei lähtenyt enää käyntiin? Ajateltiin et kone leikannut ja otettiin auki, mitään jälkiä ei männässä tai putkessa näkynyt ja puristuksiakin tuntu olevan. Osaasko joku auttaa? Että missähän vika. Ei tuu kyllä mieleen mitää. Eri säätöjä kokeiltii ynnä muuta. Ei vaan lähtenyt käyntiin. Ei edes luvannut. Tulpat, hehkut sun muut oli kunnossa....

Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho dst ongelmaaaa
« Vastaus #1 : 06.03.12 - klo: 09.51 »
Kuulostaa perinteiseltä ei saa bensaa ongelmalta. Jos saa bensaa niin vika täytyy olla kytkimessä.
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho dst ongelmaaaa
« Vastaus #2 : 06.03.12 - klo: 09.59 »
Kuulostaa perinteiseltä ei saa bensaa ongelmalta. Jos saa bensaa niin vika täytyy olla kytkimessä.

Hah! kyllä näissä moottoreissa nyt muitakin vikoja voi olla kuin polttoaine- tai kytkinongelmat. Kunhan kytkin irroittaa, niin se ei voi olla syynä käyntiongelmiin.

Vaikka yllä sanottiin että tulppa on kunnossa, niin koittaisin kuitenkin ihan ensimmäiseksi uutta tulppaa. Sen jälkeen voi suunnata polttismoottorin käyntiongelmat johonkin sille paremmin soveltuvaan viestiketjuun.

 - Hount

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho dst ongelmaaaa
« Vastaus #3 : 06.03.12 - klo: 13.54 »
Kytkinongelmaa voisit toki vielä koittaa kartoittaa pois sillä että kokeilet käykö kone pukin päällä. Jos käy mutta sammuu sillä hetkellä kun lasket auton maahan niin vika on kytkimessä.

Kuten Hount jo tuossa mainitsikin, niin toinen ketju voisi olla sopivampi paikka käyntiongelmille. Ylimpänä löytyy Aloittelijan polttiskysymykset ja sitten löytyy myös oma ketju kyseiselle autolle Kyosho DBX / DST

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho dst ongelmaaaa
« Vastaus #4 : 06.03.12 - klo: 14.16 »
Koneen avaaminen on se viimeisin mitä missäännimessä kannattaa tehdä.
Nämä koneet kun leikkaavat kiinni niin harvoin että yleensä jos jokin leikkaaminen on tapahtunut niin moottori on tuhannen päreinä.
Ja sen pystyy jo toteamaan hyvin helposti vauhtipyörästä pyörittämällä.

Monesti tehdään se moka että äsken ajettua moottoria ruvetaan käynnistäessä ryypyttämään.
Koneeseen menee liikaa soppaa ja käynnistyminen on tämän takia todella vaikeaa tai jopa mahdotonta.

Ryypytys tehdään vain silloin kun polttoaine on loppunut.
Tai jostain syystä polttoaine on mennyt letkusta takaisin tankkiin.
Tämän näkee ihan vain vilkaisemalla polttoaineletkua.

Jos kone on saanut liikaa polttoainetta niin annetaan hehkun olla paikoillaan muutama sekunti... ihan vaikka lasketaan kymmeneen... ja tämän jälkeen startataan ilman ryypytystä ja kaasun painamista.
Jos ei auta niin tulppa irti ja tyhjänä starttaus... ja edelleen ilman mitään ryypytyksiä.
Kannattaa laittaa rätti tai jotain koneen päälle ettei polttoainetta roiskahda silmille.

Jos ei auta niin tulppa vaihtoon.
Vaikka tulppa hehkuisikin kun sitä testaa hehkussa niin se voi silti olla viallinen.
Ei jaksa hehkua tarpeeksi, tai ei toimi kunnolla paineen alla.