Justiin punnittiin kaverini vakio Revo, painoi noin
4800g, oma pienin kevennyksin noin 3800g tällä hetkellä...
AI PIENIN KEVENNYKSIN??? :shock:
Nojoo pikkulohko tietty hiukan pudottaa painoo ja olihan isolohkolla minimi 4300g.
Joo, Revohan on vakiona vähän pienemmällä koneella (TRX 2.5R) mitä minulla ny on kiinni (OS 18TM).
Tuo noin kilon kevennys tuli seuraavin toimenpitein.
Alumiiniset pushrodit.
Titaaniset raidetangot.
Titaaniset nivelten pallo ja pivotin pallot.
Titaani pinnit tukivarsissa.
Forward only kitti, samalla lähti myös elektroniikka yksikkö ja pakkiservo.
EZ Start korvattu Tiger Drivellä.
Auton johtosarja poistettu.
Yksi ohjaus servo ja "toisenpuolen" ohjaus vivustot poistettu.
RPM:män kevyemmät tukivarret.
Kevyemmät renkaat, SportTraxx racing.
Hiilikuitiunen jarrulevy. ;)
Noilla muutoksilla lähtee tosiaan kilon verran nälköjään painoa pois, niinkuin sanotaan, pienistä puroista syntyy nopeasti iso virta. :mrgreen:
Huvittavaa on että oikeastaan autosta ei edes näy että on kevennetty, muuta kuin starttisydeemien poisto pistää silmään.
Vielä on pikkuisen tarkoitus jatkaa laihdutuskuuria, titaanisella ruuvisetillä ja starttiboxin saatuani myös Tiger Drive saa lähteä.
Revosta menee myös isolohkolla reilusti alipainoiseksi samoilla muutoksilla, tosin pikkulohkoa saa keventää reilusti jotta pärjää esim Revolle joka on isolohkon minimpainoinen ja varutettu kunnollisella .28 myllyllä.