Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #240 : 25.05.04 - klo: 20.43 »
Whou että ku oli siistii tänää ku käytii sellasella tulevalla leikkikentällä ajelee tos ihan meiän lähellä
Ei ollu tällä kertaa muita liikenteessä ku mun savage, mut silti oli tajuttoman siistii! Tosi korkeita ja pitkiä hyppyjä! Kauheeta suditusta ja revittelyä.
Digikameralla saatiin jotain talteen, tosin ei tietenkään niitä kaikkein suurimpia ja mahtavimpia hyppyjä, mutta jotain.
Mulla ei vaan oo kotisivuja jonne laittaisin kuvaa ja videoo, eikä se digikameralla otettu äänetön video ookkaa kauheen mahtavaa, mut kyl se on silti jotain.
Kelpaako jollekki jos sähköpostilla lähetän pari pätkää sieltä? Aika lyhyitäki on. Ja sellanen kaveri kuvas, joka piti kameraa ensimmäistä kertaa kädessä, mut kyl se ihan hyvin osas.
Mukana näkyy vähä naapurustoa, kaikki mua vähä nuorempii, osa paljonki..

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #241 : 26.05.04 - klo: 14.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Ajelin tossa pihalla ja sit aloin revittelee sillee et oikeen puolen renkaat oli ihan pizzana sit kuulu påks ja se sisällä oleva vaahtomuovi tuli ulos..


oliko oikein liimattu CA liimalla vanteille? ja jos kromivanteet, niin kromimaalaus ensin hiottu pois viilalla liimapinnalta.. ei ne muuten pysykään..koskaan (maali lähtee vanteilta ja rengas mukana)

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #242 : 26.05.04 - klo: 20.03 »
Laitahan linkki tänne, kun saat ne viideot kaapattua koneelle... Kiva nähä millaista rallia oot ajellut... :)

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #243 : 28.05.04 - klo: 09.45 »
Tässä olis mukavaa mallia suomen oloihinkin jossain vaiheessa

http://www.hpiracing.com/challenge/2004/us-main.htm#2k4savslam

Toivottavasti saamme Hobbylinnan avustuksella vastaavan tänne kotisuomeenkin. Jossain vaiheessa voitas skannata Savage omistajat ja potentiaaliset kisaajat, jotta saadaan hahmoteltua päälukua... ja Yes I'm IN jos tää tapahtuu!

Oma pohjoismainen erikoisuutemme voisi olla Savage WINTER slam!

-Mika

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #244 : 28.05.04 - klo: 12.24 »
Katoin tuon videon. Musta se oli aika hyvä  :P
Siisti Savage... Enemmän sit ens kerralla vauhtia  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #245 : 28.05.04 - klo: 20.23 »
arvaus: sähköt vähissä, voimaservot tarvii aikalailla täyden vastarin akun / patterit, muuten rupee tulee tollasia efektejä.. vastarin kide voi myös olla löysällä

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #246 : 28.05.04 - klo: 20.26 »
Mutta antenni on aika pätkä :wink:  ja se on muutenki katki parista kohtaa.
-EhtoollisWeli

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #247 : 28.05.04 - klo: 20.27 »
0kei, no sitten lienee jokin teknisempi syy..

Onko Graupnerin kiteettömät? Tuli just samat Mikolta tänään postissa, nam! Mitä pidät? (paitsi et on toi vika just nyt...)

EDIT: toi antennihomma kuulostaa pahalta, siis ei lyhyys vaan et on rikki...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #248 : 28.05.04 - klo: 21.12 »
Mul on savagessa metallinen kori :twisted:
Oon "vähä" täs rällänny, ku ei tarvi koria säästää :mrgreen:  Hauska kolina aina kuuluu, ku lentää katolleen ja raahautuu katollaan hiekalla. Kiva kilinä ja kolina :D
Viel puuttuu maali ulkopuolelta ja teen viel sivuikkunat leikkaamalla aukot sivuille, tuulilasin ja takalasin oon jo leikannu. Jäähyttää hyvin ku on avoneinen tuulilasi ja takalasi! 8)
Taittelin sen koulussa ja hitsasin, mut kotona leikkelin renkaille aukot ja porasin koritolppien reiät ja muuta.
Se on paljon isompi ku norm. kori 8)  Sillee, et molemmille puolille jää joku 2-3cm väliä renkaisiin.
Ei ees kauheesti huomaa ajossa, vaikka painoa on rutkasti enemmän, jouset vaa on alempana...

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #249 : 28.05.04 - klo: 21.13 »
Mika,

OK! :-D

Samat on täällä, opettelen itse ekaks, mut katotaan sit... Jakkella on samat, se varmaan neuvoo sivuillaan...



-Mika

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #250 : 28.05.04 - klo: 21.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Nyt löyty vika..


Otin servon pois. Aukasin sen, Laitoin virrat päälle --> moottori revittää kokoajan samaan suuntaan vaikka ratista kääntelee..


Uutta servoa ostamaan..

No,ei paljoa haittaa, HPI:n vakio voimaservo...

Mulla on pari kertaa käyny niin, mut ei siinä mitää oo hajalle menny, ainakaa mulla :?  Siitä pitää vaan se hammasratas, mihin servon moottorilta tulee voima säätää niin, ettei se pyöri neutraaliasennossa.
Ymmärsitkö?
Voi olla, että on jotain vakavampaakin, mutta mulla on toi auttanu..

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #251 : 29.05.04 - klo: 14.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Joo, mut jos saan rahaa ostan kunnolisen voimaservon, ei jaksa toi 5.5kg  oikeen paikallaa liikkua...


Joo ja pieni hammasratas oli rikki..
mulla jaksaa madissa 5.5kg servo paikallaa kääntää pyörät linkkuu :) ihme ettei savages
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #252 : 29.05.04 - klo: 16.38 »
Riippuu alusta onko se miten liukas...
Taas kehissä.. ;)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 2.0
« Vastaus #253 : 29.05.04 - klo: 16.54 »
Mulla vääntää ihan hyvin toi 9.6 kg:n servo puulattialla renkaita, mutta hiekalla ottaa servosaveri sen verran vastaan, ettei käänny kunnolla paikaltee. Tarkotus ois vaihtaa servosaveri parempaan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #254 : 29.05.04 - klo: 17.04 »
Mul on sellanen ku hpi SF-2 ohjauksessa. Paljonkohan se vääntää 4.8voltilla :?:
Ja mulla on kaasulla/jarrulla MS-X7 --BB-- (kait hitecin..)
Kumpikohan vääntää enemmän?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 2.0
« Vastaus #255 : 29.05.04 - klo: 17.20 »
Kummastakaan servosta ei ole mitään hajua, mutta sen voin sanoa, että Hitecillä ei ole mallistossaan ollut semmosta mallia ku MS-X7 --BB--.

Voip olla että toi SF-2...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #256 : 29.05.04 - klo: 17.25 »
Vääntö on n.6.5kg-cm 6.0 voltilla ja n.5kg-cm 4.8 voltilla
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/tekniikka.htm
Kenen paikoillaan tarvitsee kääntää.  :mrgreen: Ei se ole mikään servon / auton hyvyyden mittari. Voihan sitä laittaa 20kg-cm vinssiservon ohjaukseen ja hyvin kääntyy paikoillaan, mutta ajaessa :?:
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 2.0
« Vastaus #257 : 29.05.04 - klo: 17.32 »
Nopeus servossa ratkasee aika paljon auton käyttäytymisessä. Vaikka olis kuinka vahva servo ni ei se paljoo hyödytä jos  kääntyy mielettömän hitaasti...

Tosin ei se saa olla ihan lerppu se servosaverikaan. Mulla just ja just jaksaa pitää pyörät suoraan mentäessä paikallaan. Ne heiluu aika pahasti soralla ajettaessa. Liian löysä muoviholkki jousena...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #258 : 29.05.04 - klo: 18.31 »
mutta eikös ne renkaat käänny vauhdissa paremmin kuin paikoillaan?  :oops:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 2.0
« Vastaus #259 : 29.05.04 - klo: 20.15 »
Juu, kyllä kai. Ainakin mulla kääntyy ihan kohtalaiseen.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #260 : 29.05.04 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Kummastakaan servosta ei ole mitään hajua, mutta sen voin sanoa, että Hitecillä ei ole mallistossaan ollut semmosta mallia ku MS-X7 --BB--.

Voip olla että toi SF-2...

Aijaa, mut se servo on kumminki tullut kaverin hitec agressor paketin mukana. Ei oo vakiona siinä mukana, mut kaveri halus ostaa myös voimaservon, ja sit myyjä anto tollasen sille siihen mukaan.
Ja siinä servossa lukee: MS-X7 ja sen tekstin alla:--BB--

Hain tolla sitä, että kannattaisiko vaihtaa noi servot päikseen? Laittais sen hpi:n servon kaasulle/jarrulle ja sen toisen ohjaukseen jos se vääntää enemmän ja on nopeempi.
Kun siinä hpi:n servossa on aika paljon väljää :oops:  Kun kääntelee renkaita, niin servon moottori ei liiku, mut silti sen rattaat liikkuu ja sen takia on ohjauksessa jonkin verran klapia.

Kuinka kireä sen servosaverin pitää olla? :oops:  Jos laittaa sähköt päälle ja kääntää renkaista, ni mulla menee ihan helposti renkaat kumpaakin suuntaan linkkuu, koska servosaver antaa niin helposti periksi. Ja luulisi, että kun se antaa niin helposti periksi, ettei se suojaa kovin hyvin servoa jos kolarin sattuessa servosaver pamahtaa salaman nopeasti ääriasentoon ja servon rattaat saa melkoisen pamauksen.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #261 : 30.05.04 - klo: 00.46 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Aijaa, mut se servo on kumminki tullut kaverin hitec agressor paketin mukana. Ei oo vakiona siinä mukana, mut kaveri halus ostaa myös voimaservon, ja sit myyjä anto tollasen sille siihen mukaan.
Ja siinä servossa lukee: MS-X7 ja sen tekstin alla:--BB--

Hain tolla sitä, että kannattaisiko vaihtaa noi servot päikseen? Laittais sen hpi:n servon kaasulle/jarrulle ja sen toisen ohjaukseen jos se vääntää enemmän ja on nopeempi.
Kun siinä hpi:n servossa on aika paljon väljää :oops:  Kun kääntelee renkaita, niin servon moottori ei liiku, mut silti sen rattaat liikkuu ja sen takia on ohjauksessa jonkin verran klapia.

Kuinka kireä sen servosaverin pitää olla? :oops:  Jos laittaa sähköt päälle ja kääntää renkaista, ni mulla menee ihan helposti renkaat kumpaakin suuntaan linkkuu, koska servosaver antaa niin helposti periksi. Ja luulisi, että kun se antaa niin helposti periksi, ettei se suojaa kovin hyvin servoa jos kolarin sattuessa servosaver pamahtaa salaman nopeasti ääriasentoon ja servon rattaat saa melkoisen pamauksen.

Se servo on Multiplex:n valmistama ja näiden tietojen mukaan se on ehdottomasti parempi kuin Hpi:n SF-2. BB tarkoittaa ball bearing eli kuulalaakeroitu: http://www.gmmodels.co.uk/acatalog/Multiplex_Servos.html
Tarkista, että servosaver on kunnolla pohjassa. Minulla tuli sellainen ongelma kun laitoin Hitec HS-645MG servon ohjaukseen, niin saver meni liian syvälle ja saver pohjasi servon runkoon ja löystyi siitä helposti aiheuttaen klappia. Vuolin saverin otsapinnasta pois siten, että siihen jäi hieman rakoa.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #262 : 30.05.04 - klo: 08.51 »
Muistaakseni mun servosaverini ei oo pohjassa asti.. Ei se mee.
Kuinka löysä sulla on se?

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #263 : 30.05.04 - klo: 11.36 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Muistaakseni mun servosaverini ei oo pohjassa asti.. Ei se mee.
Kuinka löysä sulla on se?

Eli jos katsot servoa sivusta, niin onko saverin ja servon välissä rako. Hitec servossa oli akseli lyhyempi ja se ei ylettynyt saverin pohjaan saakka ja saver otti servon tasoon kiinni. Kun poistin ainetta saverin pinnasta servon akseli pääsi pohjaan asti ja siitä tuli tukevampi. Ei se nyt mitenkään häiritsevän löysältä tunnu.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #264 : 30.05.04 - klo: 16.07 »
Elikkä vaihdoin ne servot päikseen ja kyllä muuttui ohjauksen tehot :mrgreen:  Kääntyy ihan leikiten pöydällä ja betonilla ja hiekalla paikallaan renkaat ja melkosen nopeasti! 8)
En vaan oo päässy ajaa ku on roton akku tyhjä ja laturia ei oo :cry:  Yritän ladata autolaturilla. Säädin sen 6 voltille ja pistin siihen, että 14-24 Ah ja laitoin rautalankojen kanssa ne navat kiinni toisiinsa.. Ei oikee tunnu lataavan kunnolla ainakaan :(  En tiiä onko mitään järkeä.
Ja yksitielaakeri taas kerran vetää yli :x
Mulla on siis menny kaks roton yksitielaakeria kahen gallonan aikana :evil:  Mikähän noissa mättää? Pitääkö niitä jotenkin säännöllisesti voidella WD-40 tai jollain? Ensimmäinen halkesi kokonaan ja myöhemmin neulatkin lenteli laakerin sisältä, mutta toi toinen vaa jotenki vetää aina välillä yli. Starttaaminen on tälläistä: PRRRR-zziiiiuu-prrrr-iuu-prrrr-zziiuuu.... Eli koko ajan vetää vähä yli, eikä pyöritä konetta nopeesti vaan pätkittäin.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #265 : 30.05.04 - klo: 16.11 »
Käytä hyvä mies akkuporakonetta. Ite käytän ultimaan poraa.
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #266 : 30.05.04 - klo: 16.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Käytä hyvä mies akkuporakonetta. Ite käytän ultimaan poraa.

No sitte se yksitielaakeri vasta meniski :o  Varsinkin jos saa nestelukon! Sitä ei välttämättä sillä oikee huomaa. Ja jos se ei pyöritäkkää tarpeeks nopeesti, ni sinne tulee väkisin niin paljon polttoainetta, että pamahtaa nestelukkoon ja yksitielaakeri halkee.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #267 : 30.05.04 - klo: 16.14 »
Niin, ja minkähän aikaa tota pitäs suunnilleen tolla auton akun laturilla ladata :?:  Itellä ei MITÄÄN hajuu! Se on siis 1500 mah se mun akku ja 7.2 volttinen, mutta lataan sitä 6.0 voltilla.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #268 : 30.05.04 - klo: 16.37 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Niin, ja minkähän aikaa tota pitäs suunnilleen tolla auton akun laturilla ladata :?:  Itellä ei MITÄÄN hajuu! Se on siis 1500 mah se mun akku ja 7.2 volttinen, mutta lataan sitä 6.0 voltilla.


Paljos sun laturi antaa latausvirtaa ? Ni sit voisi laskea..
Taas kehissä.. ;)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #269 : 30.05.04 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Niin, ja minkähän aikaa tota pitäs suunnilleen tolla auton akun laturilla ladata :?:  Itellä ei MITÄÄN hajuu! Se on siis 1500 mah se mun akku ja 7.2 volttinen, mutta lataan sitä 6.0 voltilla.


Paljos sun laturi antaa latausvirtaa ? Ni sit voisi laskea..

Näkyykö se siinä mittarissa latauksen aikana? Siinä on n. 1/2 - 1/4 amppeerii :oops: Eli iihan melkein nollassa.