Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #540 : 13.08.04 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Mielenkiintoinen kone. Tohon varmaan saisi HPI:n rotostartinkin laitettua.. kierroksia näyttäisi olevan noin pyöreästi 8000 enemmän kuin savagen 25 koneessa.

liekö sitten, Slapmafron mukaan jossain videossa luki näin " (kämy suomennos) tässä näette kun hajoitamme surkean Force .25 koneen, kaasu täysille ja 30% nitrolitkua" Muistaaksein video oli joko cold tai jokin muu.
Videon nimi on scream.  :P
Olen kans ajatellut, että toi vois olla mun seuraava kone savitsiin.

Ei mee muuten mullakaa häävisti, koska ostin savagen takadiffiin uudet rattaat ja sain ne jostain ihmeen syystä melkein heti hajalle. Sitten ostin uuden diff casen ja uudet tuplarattaat, ni en montaa tankkia ajanu, ku sain neki jo hajalle. :o  Oli vissiin kaikki vaseliinit tullu jostain pihalle. Ilmeisesti olin unohtanut diffin ulostulon akselin ympäriltä sen o-renkaan, tai sit se oli jotenki silpoutunu sinne.. :oops:
Kauan ne savagen diffit toimi aivan moitteettomasti, kunnes kerran hajos, ni sit levii koko ajan. Etupäästä meni lautaspyörä ja taakke oon ostanu jo yhdet uudet rattaat ja niitten jälkeen vielä uudet tuplarattaat ja taas hajos, mutta korjasin sen laittamalla varastosta vain ne uudet seinämärattaat, vai mitkä nyt onkaan.
ps. Pääs muuten taas savage ominaisuuksiinsa, kun oltiin kaverin kanssa sellaisella älyttömän isolla sorakuopalla ajelemassa. Sielä on varsinaisesti endurorata, joten kiviä oli enemmän kuin vähän liikaa osittain, mutta oli niitä maailmanmahtavia höllyviä hiekkamäkiäkin, mitä kiipeilee ylös ja vyöryy alas valtavan pöllyn saattelemana. 8)  Sit oli myös yks todella hieno hyppypaikka, kun oli suuri suuri höllyvä hiekkamäki ja sieltä päältä "tiputtautu" rinteeseen, ni kyllä lensi ja tuli hyvin alas tosi jyrkkään hiekkamäkeen. Pari kertaa hypystä kaaduttua ei meinannu autoa pölyn seasta erottaa.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #541 : 13.08.04 - klo: 20.41 »
Ostin rattaat ja casen erikseen...

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #542 : 15.08.04 - klo: 20.11 »
Pistäkääpä kuvaa ja linkkiä millainen pakoputki savageen kantsis ostaa?
Kunhan tois lisää tehoa ja melutaso laskis.
Kun se komposiitti pilli on niin surkee.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #543 : 15.08.04 - klo: 20.51 »
no eiköhän se ole se HPIn ringed pipe nimenomaisesti Savageen tarkoitettu

Poissa jpe

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #544 : 16.08.04 - klo: 10.37 »
Mulla oli 1/8 crossarissa Forcen 3,5cc kone. Helppo käynnistymään ja ei ollut erityisen tarkka neulasäädöistä, MUTTA...

Todella tehoton, ei kierrä mihinkään. Ja kaiken lisäksi jo noin gallonan ajon jälkeen takimmainen kiertokangen laakeri hajosi. Eikä tuollaista mistään laakerikaupasta tarvi yrittää etsiä.

Eli halpa on, mutta ei kannata odottaa liikoja. Voihan tietysti tuo isompi olla eri maata.

Edit:
Jos jotakuta kiinnostaa laakeriremppa, niin myyn tuon edullisesti. Kone on purettuna ja laakeri irroitettuna.

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #545 : 16.08.04 - klo: 19.12 »
Lainaus

Jos jotakuta kiinnostaa laakeriremppa, niin myyn tuon edullisesti. Kone on purettuna ja laakeri irroitettuna.

Pystykkö pistään mitat siitä laakerista? Eli sisä ja ulko halkaisijat ja paksuus.

Poissa jpe

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #546 : 17.08.04 - klo: 08.13 »
Menee "hieman" ohi aiheen, mutta...

Yritän muistaa katsoa illalla, tosin laakerikehä meni aika palasiksi kun irrotimme sen. Oli hieman piukassa.
Jos en väärin muista niin ulkohalkaisija oli 24mm ja akseli on samaa halkaisijaa kuin Hyper 8 porttisessa.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #547 : 24.08.04 - klo: 17.14 »
Kuinka monella meistä mahtaa olla savegen omistaja?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #548 : 24.08.04 - klo: 17.29 »
Taitaa olla myös 3 Turussa jollei Mikkoa lasketa.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #549 : 24.08.04 - klo: 21.05 »
Minä ja mun kaveri Lahessa.
Ai että ku ketuttaa! Oon käyttäny vissiin liian jäykkiä öljyjä savagen iskareissa, ni se on hajottanu ne iskari pahaset.  :o
Kun kaveri osti tänää savagen, ni siinä oli paaaljon löysemmät öljyt ja iskarit toimi seittemän kertaa paremmin. Oon vaan orjallisesti käyttäny sitä öljyä, mitä tuli silloin ostaessani sen auton mukana. :evil:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #550 : 24.08.04 - klo: 22.09 »
Niin ja mun kaverilla on kanssa eli yhteensä 9.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #551 : 24.08.04 - klo: 22.33 »
tehkää uus savage topicci ku tää on taas venyny
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #552 : 25.08.04 - klo: 13.36 »
Mitä se muuten haittaa jos topici venyy? Mulle siitä ei ainakaan oo mitään haittaa! Muuten, mitä öljyjä teillä on ollu savagen iskareissa? Kolmekymppisiä? Nelikymppisiä?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #553 : 25.08.04 - klo: 21.00 »
Vakio jouset on liian löysät.

Toi on sanotto jo monta monta kertaa. Tiedetään ja uskotaan.

On se ainakin vaikea etsiä täältä jotain tiettyä viestiä. Vaikka haku onkin

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #554 : 26.08.04 - klo: 07.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Vakiot ja jouset on liian löysät  :x
Mutta tuskinpa savage 25RTR ja SS-malleissa on liian löysät vakiojouset. Vain 21-mallissa, luulisin.
Ostin tänään siltä kaverilta, joka osti savagensa eilen 40-sarjaiset renkaat ja vanteet. 8)  En oo vaa saanu viel kiinni, ku pitäis ensin saada diffiin 10*16*5 laakeri. Oli meinaa levinny iihan täysin. Niissä vanteissa on vaa ne hexien kolot melkosen kuluneet. Täytyy kattoo jos ne sais vaikka kuumentamalla painettua tiiviimmiks hexiä vasten.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #555 : 26.08.04 - klo: 13.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Minkä ostit siltä kaverilta? Jäi epäselväks  :)
 :mrgreen:  Outo teksti joo. Ostin siis 40-sarjaiset renkaat ja vanteet.

Poissa Aksu

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #556 : 28.08.04 - klo: 22.34 »
Mulla on omassa savage ss:sä Hot Bodies .26 kone.
Ja kaikkee muita virityksiä!  8)

EDIT:Tuolla on kuvia autosta http://fi.msnusers.com/rc-racing/shoebox.msnw
HPI SAVAGE RuLeZ

Poissa Dampax

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #557 : 29.08.04 - klo: 08.48 »
Kun ihmisellä on valittavana joko normaali säästäminen tai kaiken rahan ( omien ja lähes varastettujen ) työntäminen tähän kohtuuttoman kalliiseen harrastukseen, edessä on kenties kevääksi auton hankinta.

Olen nähnyt Savagen pari kertaa "luonnossa" ja ihastunut kuin teinipoika luokan kauneimpaan tyttöön...uni ei tule kunnolla eikä ruokakaan tahdo maistua.

Toinen vaihtoehto olisi tuo Kyoshon Gigan, kaksimoottorisuus viehättää siinä paljon.

Mutta varaosat? Kyoshoon on kohtuuhintaiset hankintapaikat tiedossa mutta entäs Savage? Onko niin, että Suomessa ainoastaan Hobbylinnan kautta saa osia? Olen ymmärtänyt, että toimitusajat ovat venähtäneet uuden HPI:n säännöksen mukaan. Ja monopoliasemasta nauttivana he voivat pitää hinnatkin heille mieleisinään. Tietenkin TowerHobbieksesta voisi tilata suoraan. Sielläkin toimitusajat venyvät ymmärtääkseni useisiin viikkoihin?

Eli, onko Hobbylinna ainoa?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #558 : 29.08.04 - klo: 20.02 »
No kyllä mä ainakin oon ihan hobbylinnasta osat savitsiin ostanu. Ei mitään ongelmia. Melkein kaikki osat löytyy varastosta, jolloin toimitusaika on yksi päivä. Ja missään nimessä ei hpi:n varaosat ole niin kalliita kuin kyoshon. Siitä ei ole pelkoa. Päinvastoin, halvempia. Ja towerista voi jotain isompia osia (mitä ei hobbylinnalta löydy varastosta) tilata suoraan jos vain löytyy aito visa- kortti tai joku muu mikä sinne käy. Mutta myös hobbylinnan kautta voi tilata towerista, mutta tilaus tehdään vain aina kuun lopussa ja osat tulevat tilaajille suunnilleen seuraavan kuun puolivälissä.
Suosittelen lämpimästi. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #559 : 29.08.04 - klo: 20.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Aksu"
Mulla on omassa savage ss:sä Hot Bodies .26 kone.
Ja kaikkee muita virityksiä!  8)

EDIT:Tuolla on kuvia autosta http://fi.msnusers.com/rc-racing/shoebox.msnw
Onko sulla toiminu toi hot bodiesin .26 mylly hyvin? Oon vähä miettiny, että pitäiskö ostaa ton .21 motin loputtua. Montako litraa se on sua palvellut ja kuinka hyvin?

Poissa Aksu

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #560 : 29.08.04 - klo: 21.28 »
Se on palvellu mua vasta neljä tankillista! :) Todella tehokas! :wink:
HPI SAVAGE RuLeZ

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #561 : 30.08.04 - klo: 14.16 »
Dodi. Tänään tuli _vihdoin_ ja viimein se moottori. Elikkästä  Hot Bodies Powerhouse .26. Mutta voi *rumasana* *rumasana*! Eihän se sovi paikalleen!

Aloin siis ruuvaamaan paikalleen moottoripukkiin. Kun olin saanut toisen puolen ruuvit paikalleen ja aloin laittaan toistapuolta, huomasin, että reiät on noin 2mm sivussa. Pikainen tarkastus towerhobbien sivuilta ja näin todellakin on! Alkup. Savagen moottorin reikien väli on 1.42" ja HB:n 1.5". Kuitenkin HB:tä mainostetaan sopivaksi Savageenkin.

Jollakin muulla oli tuo sama moottori savagessa. Kuinkas sait sen sinne mahtumaan? Ilmeisesti reikiä joutu viilaileen/poraileen isommaksi? Minä en ainakaan muuta keksi.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #562 : 30.08.04 - klo: 16.37 »
Dodi. 'Sorvasin moottorin reikiä hieman ja nyt on kone paikallaan. Moottoripukkia ei kannattanut alkaa hommaamaan, kun olisi joutunut poraan reiät 'pieleen' ja tekeen kierteet uusiksi. Moottoria sorvaamalla pääsi helpommalla.

Mutta voi argh... Kyllä oli viimeinen kerta, kun sorrun noihin 'tarvike' motteihin. Aloin kaasulinkkejä laittamaan niin huomain, että se kaasuttajan 'vipu' johon linkki tulee kiinni sojottaa näppärästi väärään suuntaan.  :shock:  Eli sitä pitäisi kääntää noin 45 astetta vastapäivään. Vaan eihän mulla ole niin pientä kuusiokoloavainta, että saisin löystytettyä vipua tarpeeksi.   :cry:  Täytyy keksiä jotain. Kyllä minä tuosta koneesta savut tänään vielä otan vaikka henki menisi!  :wink:

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #563 : 30.08.04 - klo: 17.08 »
Otetaans sen verran takaisin, että savagen mukana tulee kuin tuleekin tarpeeksi pieni avain jolla sain sen vipusen väännettyä oikeaan asentoon. Nyt näyttää jo huomattavasti paremmalta tilanne.  Meinaa käydä tunteikkaaksi tämä rakentelu.  :wink:

Muuten, mitä haittaa on siitä jos vetorattaat on hieman liian lähellä toisiaan? Yritin säätää niitä sillä sanomalehtipaperi rattaiden väliin taktiikalla, mutta hieman epäilyttää josko ne kuitenkin tulivat hieman liian liki. Toisaalta, mielummin liian liki kuin liian kaukana toisistaan. Sähkövärkeillä leikkiessä sain niitä muovisia vetorattaita menemään useamman. Milloin oli moottori liian kaukana ja milloin sitten irtosi pinioni akselilta(vaikka oli ruuvilukitetta!).

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #564 : 30.08.04 - klo: 17.11 »
Omaan savageeni laitoin paperinpalan kaksinkerroin, ja kyseessä oli normaali tulostusarkki. Sanomalehden palasella ei välys tule oikeaksi.
Tyhjä

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #565 : 30.08.04 - klo: 17.13 »
No auto ei rullaa kovin hyvin jos ne on liian lähekkäin. Ja kai se pitemmän päälle syö itseään ja kytkinkelloa. Mutta miksi et ottaisi pikkasen takaisin päin?  :o

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #566 : 30.08.04 - klo: 18.25 »
Jees. Hommahan alkoi toimia. Eka tankki on käytetty. Voi hempuli sentään sitä mökän määrää, kun rivarin takapihalla sen nykäsin käyntiin.  :D  

Lähti varsin hyvin käyntiin ja pysyi käynnissä loppuun asti. Näkyvää savua ei kauheasti tullut, mutta pakoputken alle tuli 'lätäkkö' joten arvelisin seoksen olevan kohtalaisen(tarpeeksi?) rikkaalla. Mistähän voisi johtua satunnaiset 'pyrähdykset'? Eli aivan kun joku olisi painanut hieman kaasua ja päästänyt. Kierrokset ei mitenkään dramaattisesti nouse, sen verran kuitenkin että selvästi hoksaa.

En taida viitsiä enää tänään käyttää toista tankkia vaikkei kukaan sanomaan tullutkaan. Jos huomenna sitten.   :mrgreen:

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #567 : 30.08.04 - klo: 18.31 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
No auto ei rullaa kovin hyvin jos ne on liian lähekkäin. Ja kai se pitemmän päälle syö itseään ja kytkinkelloa. Mutta miksi et ottaisi pikkasen takaisin päin?  :o

Eikös rattaat 'siirry' kauemmas kun hampaat 'syöpyvät' hieman? ;) Nojoo. Täytyy ottaa ja siirtää konetta hieman jossain vaiheessa.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #568 : 30.08.04 - klo: 20.27 »
Ne pyrähdykset voivat olla jotain pieniä radiohäiriöitä. Tätä voi tulla esim. jos on tyhjät/tyhjähköt patterit autossa tai ohjaimessa. Jollet ole vielä hankkinut, ni kannattaa ehdottomasti hankkia akkupatterit ohjaimeen sekä autoon. Tai sitten autoon 6 volttinen vastariakku ja pelkkään ohjaimeen akkupatterit.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #569 : 30.08.04 - klo: 20.57 »
Miten voi tulla radiohäiriöitä vaikkei oo radiot edes päällä?  :wink:  Eli käytin autoa ohjeiden mukaan pukkien päällä ekan(ja tokan) tankillisen ilman, että vastari oli päällä. Manuaalisesti säädin kaasun sopivaksi.


Akut toki hommasin ennen kuin auton.