Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #570 : 30.08.04 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Miten voi tulla radiohäiriöitä vaikkei oo radiot edes päällä?  :wink: .


Kaksitahti koneet....  :D

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #571 : 31.08.04 - klo: 00.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Mistähän voisi johtua satunnaiset 'pyrähdykset'? Eli aivan kun joku olisi painanut hieman kaasua ja päästänyt. Kierrokset ei mitenkään dramaattisesti nouse, sen verran kuitenkin että selvästi hoksaa.
Vaikuttais siltä, kuin lämmöt nousis hieman. Paljonko nitrossa on prosentteja? Säädä alaneulaa hiukan rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä pienemmälle.
Siitä hammaspyörän välyksestä. Sanomalehdellä saat parhaan välyksen. Jos välystä on liikaa, se syö hampaita, koska hampaat pääsevät hakkaamaan toisiaan vastaan. Lisäksi voima siirtyy kehällä lähemmäs hampaan päätä jossa ei ole riittävästi tukea.
Jos taas välystä on liian vähän, lisääntyy kitka joka kuluttaa myös hampaita.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #572 : 31.08.04 - klo: 05.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Mistähän voisi johtua satunnaiset 'pyrähdykset'? Eli aivan kun joku olisi painanut hieman kaasua ja päästänyt. Kierrokset ei mitenkään dramaattisesti nouse, sen verran kuitenkin että selvästi hoksaa.
Vaikuttais siltä, kuin lämmöt nousis hieman. Paljonko nitrossa on prosentteja? Säädä alaneulaa hiukan rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä pienemmälle.


Prosentteja on 15. Kone on siis sisäänajosäädöissä. (Ellette muista jutuista sitä huomanneet  :wink: ). Tyhjäkäyntisäätö ei tuohon vaikuta, koska kone ei käynyt tyhjäkäyntiä em. tapauksessa vaan kaasua oli väännetty hieman. En sitten tiedä kannattaako noihin neuloihin mennä sisäänajon aikana koskemaan? Tarkoitin siis sitä, kun pukin päällä 'ajetaan'. Toki myöhemmin aletaan neuloja sotkemaan.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #573 : 31.08.04 - klo: 07.18 »
Onko ne neulat manuaalin antamissa sisäänajoasetuksissa? Kyllä sisäänajossakin aina voi rikkaammalle laittaa. Se ei ole koskaan pahitteeks jos saa vain pysymään käynnissä.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #574 : 31.08.04 - klo: 07.36 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Onko ne neulat manuaalin antamissa sisäänajoasetuksissa? Kyllä sisäänajossakin aina voi rikkaammalle laittaa. Se ei ole koskaan pahitteeks jos saa vain pysymään käynnissä.

Kyllä ne pitäs olla. Täytyy tarkistaa vielä.  Eilen tuli jo aika 'lammikko' pakoputken alle kun tankillisen käytin eli aika rikkaalla käy.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #575 : 31.08.04 - klo: 09.07 »
Ajetaanko Hot Bodiesin motti sisään kaasun kanssa? Yleensä sisäänajon ekat tankit ajetaan pukin päällä tyhjäkäynnillä!
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #576 : 31.08.04 - klo: 09.21 »
Ainakin mukana tullut ohje sanoi, että kurkkua auki 1/3 ja sitten kun kone on käynnissä niin säädetään kaasua niin, että renkaat pyörii. Mielestäni juuri näin tein. Täytyy käyttää toinen tankki sitten tyhjäkäynnillä.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #577 : 31.08.04 - klo: 16.02 »
Nyt lens p*ska tuulettimeen silleen niinku rankemmalla kädellä.

Eilen siis 'ajot' meni ihan ok. Kone kävi ilman ongelmia. Tänään sitten aloin käyttämään toista tankkia. Kaikki meni niin kauan ihan ok kunnes lähdin nykimään konetta käyntiin.

Nykäsin muutaman kerran pakoputki tukittuna, että polttoaineputki täyttyisi, kun se näkyi olevan tyhjä. Tämän jälkeen hehku paikalleen ja nyviskelyä. Ei lähde käyntiin sitten millään. Sitten kävi se mitä olin pelännytkin. Naru katkesi! Ilmeisesti en osannut varoa tarpeeksi nestelukkoa enkä muistanut raottaa tulppaa.  :cry:  Tulppajutun muistin vasta moottoria irrottaessa.  Meni siis rotostarti tilaukseen. Toivottavasti tulee pian.

Toinen vakava(?) juttu minkä huomasin oli kytkin. Mielestäni eilen, kun asentelin kytkimen niin se pyöri ihan kevyesti. Tänään sitten huomasin, että jossain vaiheessa renkaat alkoivat pyörimään aina, kun nykäsin narusta. Syykin tähän löytyi, kun irrotin motin. Kytkin oli tosi jäykkä. Se kyllä pyörii, mutta paljon huonommin kuin eilen.  

Ja tämän kaiken lisäksi vauhtipyörä luistaa kampiakselilla.  :shock: Ilmeisesti kämmäsin siinä(kin), vaikka koetin noudattaa ohjeita. Nyt sitten en saa kytkintä auki, koska en saa akselin päässä olevaa ruuvia auki, koska vauhtipyörä luistaa.

Alkaa aloittelijalta loppumaan keinot kesken. Löytyisikö Lempäälä-Tampere akselilta joku kiva harrastelija joka voisi jelpata? Voin tuoda auton paikalle niin ei tartte itse edes matkustaa.  :wink:  Alkaa nimittäin mennä aika epätoivoseksi tämä homma ja pelkään, että teen itse vain lisää vahinkoa.  :cry:

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #578 : 31.08.04 - klo: 21.20 »
Ajelin tossa matilaisen kanssa muturallia savagella sellasella hiekka savi asfaltti kentällä. Eka tankki meny hyvin mutta tokalla innostuin driftaamaan ja pääratas hajos. Ja auto ihan p*skanen. Pitää huomenna putsata crc-paineilma-rasvanpoistoaine-paineilma.

Kalliiksi tuli :mrgreen:   Mutta hauskuudesta tinkimättä
-EhtoollisWeli

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #579 : 31.08.04 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Vielä kalliimaks tulee se kun joudun ostamaan uuden neekerilaakerin*.

hmm, ei hyvä idea porakoneen 18V akulla pyörittää rotoa  :mrgreen:


(* Mika ja antti sanastoa, tarkoittaa neulalaakeria)


Mite vitt.... taavettia se on 1 suunta laakeri eikä neulalaakeri :twisted:
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #580 : 01.09.04 - klo: 07.43 »
Oletteko te laittanut myös lautasrattaalle ja pinion gearille öljyt? Vai kuuluuko niille laittaa rasvat? Tietysti täytyy tiivistemassaa käyttää, mutta onko kokemusta?
Ostin 7000 öljyä taakke; eteen en ole vielä jaksanut ruveta laittamaan, ku on toiminu täysin.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #581 : 01.09.04 - klo: 09.01 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Oletteko te laittanut myös lautasrattaalle ja pinion gearille öljyt? Vai kuuluuko niille laittaa rasvat? Tietysti täytyy tiivistemassaa käyttää, mutta onko kokemusta?
Ostin 7000 öljyä taakke; eteen en ole vielä jaksanut ruveta laittamaan, ku on toiminu täysin.

Rasva riittää. Eipä sinne paljon öljyjä kannata lutrata.
Tyhjä

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #582 : 01.09.04 - klo: 15.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Oletteko te laittanut myös lautasrattaalle ja pinion gearille öljyt? Vai kuuluuko niille laittaa rasvat? Tietysti täytyy tiivistemassaa käyttää, mutta onko kokemusta?
Ostin 7000 öljyä taakke; eteen en ole vielä jaksanut ruveta laittamaan, ku on toiminu täysin.

Rasva riittää. Eipä sinne paljon öljyjä kannata lutrata.
Nii, voihan ne olla aika vaikee saada pysymään sisällä..
Varokaa muuten laittamasta ylipitkää ruuvia servoon! Tein sen virheen. Asensin ofnan servosaveria liian löysän hpi:n saverin tilalle, ni laitoin liian pitkän ruuvin servoon, jolloin se työnsi vissiin sitä kosketuslevyä vähän alaspäin. Avasin ja katoin onko siinä kaikki kohdallaan, ni siinä levyssähän oli semmonen kohta, joka oli mennyt huonoksi, eli ei varmasti saa siitä kohdalta kosketusta, ni seurauksena oli, että servo ei käännä toiseen suuntaan yhtä paljon kuin toiseen. Servona on HS-645mg.
Tää oli siis vain mun järkeily, joka ei välttämättä pidä paikkaansa!

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #583 : 01.09.04 - klo: 17.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Dodih, melkein valmis 1tielaakeri jonka tein itse :mrgreen:

Pikkusen enää dremelillä, mutta kun loppui akku, pitää ootella tuntinen ja pikkusen viel hioa..


Tästä tuli mieleen, että onko kukaan koettanut ottaa vetokäynnistimen 1-tielaakeria rotostarttiin? Jos rotostartista on se laakeri siis hajonnut? Käykö se sinnepäinkään vai onko se täysin erilainen rotostartin laakeri? Itsellänihän nimittäin on lähes käyttämätön laakeri.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #584 : 01.09.04 - klo: 18.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Dodih, melkein valmis 1tielaakeri jonka tein itse :mrgreen:

Pikkusen enää dremelillä, mutta kun loppui akku, pitää ootella tuntinen ja pikkusen viel hioa..


Tästä tuli mieleen, että onko kukaan koettanut ottaa vetokäynnistimen 1-tielaakeria rotostarttiin? Jos rotostartista on se laakeri siis hajonnut? Käykö se sinnepäinkään vai onko se täysin erilainen rotostartin laakeri? Itsellänihän nimittäin on lähes käyttämätön laakeri.
Samaa laakeria käytetään kummassakin systeemissä. Laakeri ei sisälly erikseen ostettuhin roto tai vetostartti paketteihin.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #585 : 01.09.04 - klo: 21.30 »
Tietääkö muuten kukaan, että miten se yksitiehomma toimii? Jotain jousia ja neuloja sielä ainakin on. Se tuntuu vähän käsittämättömälle, että voi neulat pitää toiseen suuntaan ja toiseen eivät. Kaiken lisäksi niillä neuloilla pitää olla aikamoinen paine takana, että puree kiinni pyöreeseen ja liukkaaseen akseliin.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #586 : 02.09.04 - klo: 14.33 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Tietääkö muuten kukaan, että miten se yksitiehomma toimii? Jotain jousia ja neuloja sielä ainakin on. Se tuntuu vähän käsittämättömälle, että voi neulat pitää toiseen suuntaan ja toiseen eivät. Kaiken lisäksi niillä neuloilla pitää olla aikamoinen paine takana, että puree kiinni pyöreeseen ja liukkaaseen akseliin.


Eikö se oo vähän niinkö räikkä mutta hieman erillaisella toteutuksella..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Aksu

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #587 : 02.09.04 - klo: 15.35 »
Ookko ollu Madis tyytyväinen Hot Bodies koneeseen?? Mulla hajos kans viikko sitte vetokäynnistin!  :cry:  noh nyt on roto!  :)
HPI SAVAGE RuLeZ

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #588 : 02.09.04 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Aksu"
Ookko ollu Madis tyytyväinen Hot Bodies koneeseen?? Mulla hajos kans viikko sitte vetokäynnistin!  :cry:  noh nyt on roto!  :)


Noh, olen vasta yhden tankin onnistunut käyttämään koneella ja siihen nähden olen ollut ihan tyytyväinen.  :lol:  Mutta kiitos Suomen Postin, minulla ei ole vielä(kään) rotostarttia, vaikka se on lähetetty jo tiistaina ja on postin seurannan mukaan ollut jo eilen noin 30km päässä päätepisteestä. :shock:  Toivottavasti tulee viimeistään huomiseksi tai pääsee huuto! :evil:

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #589 : 03.09.04 - klo: 11.47 »
Aika näppärä traileri rakennettu Savageen :)
Kuva HPI Challenge, New York
Tyhjä

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #590 : 03.09.04 - klo: 15.12 »
Noniin! Kiitos Suomen postin viivästelyn, tiistaina lähetetty rotostartti tuli vasta tänään.  :evil:

Nyt on auto taas kasassa ja ratasvälys säädetty oikein(ensimmäisellä kerralla en huomannut kuinka vinossa akselit itseasiassa ovat toisiinsa nähden ja katsoin välystä väärästä paikkaa). Käytin kahta kopiopaperia päälekkäin ja välyksestä tuntui tulevan sopiva. Rattaat pyörivät huomattavasti paremmin kuin eka kerralla.   :)  

Nuukailin hieman ja ostin hidaslaturin ja nyt sitten kärvistelen tässä ja odotan, että rotostartin akku latautuisi, että pääsisi testailemaan.  :mrgreen:

Ainoa(?) ongelma on ilmanputsari. Ostin tuommoisen megasuuren off-road tyyppisen suodattimen ja eihän se mahdu enää sinne korin alle. :shock:  Putkikin on sen verran lyhyt, että sitä ei voi kääntää 'turvakaaren' alle vaan se ottaa kiinni hammasrattaaseen. No, täytyy  modifioida koria sen verran, että putsari mahtuu tulemaan ulkopuolelle. Se jää kuitenkin 'matkustamon' varjoon joten se on hieman suojassa.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
HPI Savage 2.0
« Vastaus #591 : 03.09.04 - klo: 16.50 »
Hehheh.. Aikas hieno traileri tehty...

Mikäs auto se siinä trailerissa on näyttäs Skylineltä aika vahvasti. :P
Ja kummassakin on samanlainen väritys tarkoitan autoja...

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #592 : 04.09.04 - klo: 13.54 »
Noniin! Tänään oli rotostartti latautunut ja sain sisäänajot ajettua.

Säätelin konetta ja vaihteistoa, mutta aivan täysin homma ei mennyt putkeen. Jostain syystä low-speed neulaa ei kestä liikuttaa juurikaan vakioasetuksesta tai kone alkaa joskus 'epäröimään', kun painaa kaasua. Kumpaankaan suuntaan siis. High-speed neula on minusta asetettu ihan oikein. Kone kiertää kivasti ja savua näkyy.

Jotain muutakin moottorissa/polttoaineen saannissa on hämminkiä, kun konetta sai pyörittää lämpimänäkin aika kauan käyntiin. Saattaa kyllä johtua polttoaineputkestakin joka tekee kaaren polttoainetankkia ja kaasutinta korkeammalle. Nyt vasta tuli tuo mieleen.

Moottoriin liittyen vielä. Nyt sitten oli kytkin muuten kunnossa, mutta jostain syystä kytkinkello pääsi liikkumaan noin millin ees/taas. Ilmeisesti vauhtipyörä on taaempana kuin aiemmin.  Huomasin tämän jo kelloa paikalleen laittaessa, mutta testasin laitaa aluslevyn kampiakselin päähän tulevan ruuvin alle ja silloin pakka kiristy liikaa.  Onko tuosta suurtakin haittaa jos tuo kytkinkello pääsee vähän ees/taas liikkumaan?

Toinen ongelma mikä tuli ilmi, on se että vaihteisto ei minusta vaihda kakkoselle ollenkaan. Säätelin vaihteistosta ALEMPAA ruuvia vastapäivään noin 270 astetta ilman vaikutusta. Kuinka paljon muut on joutuneet vaihteistoa säätään jos ollenkaan? Vaihteiston rattaat kyllä näyttivät varsin kuivilta joten täytynee lisätä vaihteistoöljyä sinne. Jospa se helpottaisi vaihtamista.  :wink:

Huomasin myös, että jarruja ei saanut tarpeeksi kireälle joten autoon tuli huomaamatta abs-jarrut.  :lol:  Renkaita ei nimittäin saanut lukkoon asti. Täytyy laittaa lisää kamaa säätönupin ja servon väliin.

Tämmöinen eka sessio. Aikaa meni yhteensä noin 4h ja sitä ennen oli siis vain yksi tankki käytetty sisäänajoa. Yhteensä noin 4 tankillista ajoin.

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
HPI Savage 2.0
« Vastaus #593 : 05.09.04 - klo: 01.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Jos nyt riittäs päärattaat  :mrgreen:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=37609


Joo, sä oot vähä panostanu tähän hommaan :wink:
Xray

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #594 : 05.09.04 - klo: 17.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Noniin! Tänään oli rotostartti latautunut ja sain sisäänajot ajettua.

Säätelin konetta ja vaihteistoa, mutta aivan täysin homma ei mennyt putkeen. Jostain syystä low-speed neulaa ei kestä liikuttaa juurikaan vakioasetuksesta tai kone alkaa joskus 'epäröimään', kun painaa kaasua. Kumpaankaan suuntaan siis. High-speed neula on minusta asetettu ihan oikein. Kone kiertää kivasti ja savua näkyy.

Jotain muutakin moottorissa/polttoaineen saannissa on hämminkiä, kun konetta sai pyörittää lämpimänäkin aika kauan käyntiin. Saattaa kyllä johtua polttoaineputkestakin joka tekee kaaren polttoainetankkia ja kaasutinta korkeammalle. Nyt vasta tuli tuo mieleen.

Moottoriin liittyen vielä. Nyt sitten oli kytkin muuten kunnossa, mutta jostain syystä kytkinkello pääsi liikkumaan noin millin ees/taas. Ilmeisesti vauhtipyörä on taaempana kuin aiemmin.  Huomasin tämän jo kelloa paikalleen laittaessa, mutta testasin laitaa aluslevyn kampiakselin päähän tulevan ruuvin alle ja silloin pakka kiristy liikaa.  Onko tuosta suurtakin haittaa jos tuo kytkinkello pääsee vähän ees/taas liikkumaan?

Toinen ongelma mikä tuli ilmi, on se että vaihteisto ei minusta vaihda kakkoselle ollenkaan. Säätelin vaihteistosta ALEMPAA ruuvia vastapäivään noin 270 astetta ilman vaikutusta. Kuinka paljon muut on joutuneet vaihteistoa säätään jos ollenkaan? Vaihteiston rattaat kyllä näyttivät varsin kuivilta joten täytynee lisätä vaihteistoöljyä sinne. Jospa se helpottaisi vaihtamista.  :wink:

Huomasin myös, että jarruja ei saanut tarpeeksi kireälle joten autoon tuli huomaamatta abs-jarrut.  :lol:  Renkaita ei nimittäin saanut lukkoon asti. Täytyy laittaa lisää kamaa säätönupin ja servon väliin.

Tämmöinen eka sessio. Aikaa meni yhteensä noin 4h ja sitä ennen oli siis vain yksi tankki käytetty sisäänajoa. Yhteensä noin 4 tankillista ajoin.

Ensiksi tosta low-speed neulan säädöistä: Pysyykö auto tyhjäkäynnillä? Jos annat auton seistä 10 sek ja lyöt kaasun pohjaan, ni sammuuko auto tai meinaako se tukehtua? Näin ei tarvitsisi käydä. Jos käy, niin säädä low-speed neulaa pikkusen laihemmalla. Sitten jos pidät autoa paikallaan esim. 30 sek, kaasu pohjaan, ni mupeltaako sitte? Silloin pitäisi röpöttää ihan kunnolla. Jos ei röpötä, ni äkkiä neulaa rikkaammalle. :wink:  Noin saat suht hyvin säädettyä alaneulan.

Sanoit, että sai kuumanakin pyörittää kauan käyntiin, ni jos auto kuumenee liikaa, ni se ei lähde kuumana kovin helposti käyntiin. Onko mahdollista, että kävi näin? Ja jos auto sammuu ajon aikana, aina ei koneeseen jää polttoainetta tarpeeksi käynnistystä varten, jolloin joutuu joko pyörittämään konetta vähän aikaa tai sitten ryypyttää. Mielestäni tuo polttoaineletkun tankkia ja moottoria korkeammalla käyminen ei pitäisi haitata, ainakaan mulla ei vaikuta.

Ei kai siitä kytkinkellon liikkumisesta välttämättä mitään haittaa koidu, jollei se nyt kovin paljoa liiku. Voi kokeilla laittaa siihen ruuvin ja kellon väliin jonkun iihan ohuen prikan tai jonku, ettei kello liikkuisi, mutta jumittaakkaan se ei saa!

En tiedä, että millaisissa säädöissä vaihteisto on tehtaalla laitettu, mutta oletko ensinnäkin varma, että se ylipäätänsäkkin oli koko ajan ykkösellä? Luultavasti se kumminkin oli, meinaa kyllä sen huomaa huonosta väännöstä jos on kakkosella. Kun varmistut siitä, että se on koko ajan ykkösellä, ni avaa ruuvia vaikka n. puoli kierrosta kerrallaan ja kokeile vaihtaako kakkoselle. Mutta ihan kauheasti sitä ei kannata avata, meinaa jos se ruuvi tulee sieltä ulos, ni sieltä tulee myös samalla semmonen jousi ja kuula. Voi olla ilkeä homma laittaa takas. :roll:

Jarrut joo kannattaa säätää mahd. teräviksi, mutta vakioservolla lukkoon meneminen tai esim. nurmikolla ympäri heittaminen voi olla mahdotonta. Ei riitä servossa voima. Jos lompakko kestää, niin olisi hyvä jos saisi jonkun voimakkaamman servon kaasulle/jarrulle. Toinen vaihtoehto on tuplalevyjarrut..

Aikaa ei juu ole koskaan liikaa rc-autoilla leikkiessä.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #595 : 05.09.04 - klo: 19.37 »
Mika, monta ratasta sulla on kun mulla ei toimi noi kuvat..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Aksu

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #596 : 06.09.04 - klo: 18.23 »
Kyl pitäs riittää  :lol:
HPI SAVAGE RuLeZ

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #597 : 07.09.04 - klo: 17.34 »
Mikä on vikana?

Minun savagen sisään ajossa on pieniä vaikeuksia. Kun käynnistän auton ja annan käydä n.30sek, niin auto lyö kaasun melkein pohjaan.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 2.0
« Vastaus #598 : 07.09.04 - klo: 17.36 »
Alapään seos liian laihalla? Kokeile laittaa alapäätä rikkaammalle niin vian pitäisi korjaantua.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #599 : 07.09.04 - klo: 17.36 »
Ei saa ainetta kunnolla niin nousee kierrokset. Laita nippusiteet kaikkiin letkujen päihin myös paineletkuun.
HPI Nitro MT2