Menenkö ihan hakoteille, jos uskallan yleistäen väittää että lukkoperä korostaa auton painopisteen vaikutusta ali/yliohjautuvuuteen? Ts. jos auton painopiste on takana, se aliohjaa lukkoperän kanssa vieläkin rajummin, kun taas painopisteen ollessa selvästi edessä, auto yliohjautuu aina spinnaamiseen saakka. Perustan väitteeni sille huomiolle, että painopisteen ollessa takana lukkoperä takaa kovan pidon molemmille vetäville pyörille ja auto sen myötä puskee. Painopisteen ollessa edessä lukkoperäinen auto vastaavasti menettää samanaikaisesti molempien takapyörien pidon ja auto muuttuu vahvasti yliohjaavaksi. Tämä ilmiö on varmastikin tuttu 1:1-skaalan ajokkeja lumella ohjanneille. Jälkimmäisessä tapauksessa tasauspyörästöllä varustettu auto menettää pidon ensin vain toisesta renkaasta, toisen pitäessä vielä autoa jonkin verran linjassa.