Meillä käytetään metallia olevaa alumiiniteippiä sulkemaan ei toivotut tiet lian tunkea moottoriin.
Jäähtyminen on parempaa kuin kangasrunkoisella jesarilla.
Samaa laitan takalaakerinkin päälle, koska näissä CRT,5 ja SC autoissa kannun perä on takarenkaan hiekkapuhalluksessa. Öljytyn laakerin päälle pieni silmä vaseliiniä, ja teippi ilmatiiviinä kertoo imulla milloin lämönvaihtelut on ko rasvan imassu laakerille. systeemi hiekkakuoppaleikeissä tuplaa laakerin elinkaaren, mikä näissä prässätyissä koneissa onkin sitten muun koneen koko ikä sopivasti. Ainakin mun käytössä.
Kun se alkaa näyttää olevan puhkeamaisillaan, on aika pesasta laakerit ja laittaa alle uudet öljyt ja vaseliinisilmä.
Ihan viimeaikoina olen laittanut pinionin ja etulaakerin väliin myös hiekkaa blokkaavan aluteipin 5mm reijällä.
Sulkee mahdolliset ylimääräset ruuvinreijätkin, mutta jäähtymiskondensaatio saattaa sitten haihtua huonosti.
Sen tilannetta seuraan enne väittämiä suuntaan tai toiseen. Tähän mennessä varmaa, että pinionsäädöt pysyy teipistä huolimatta, aluteippi kantaa riittävästi.