Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)  (Luettu 8843 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #30 : 18.08.04 - klo: 17.32 »
Täytyy kyllä myöntää että Tumppin tulkinta on kuin Fia(t)n päätökset F1 puolella  :lol:
Ei viitsi edes rautalankaa vääntää mitä siellä radalla näissä tilanteissa tulkitaan ja jätetään tulkitsematta..

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #31 : 18.08.04 - klo: 17.36 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

3.6.6. KIERROSLASKENTA
........
Käytettäessä automaattista kierroslaskentaa on ajaja velvollinen huolehtimaan anturin hakemisesta, käytöstä, kiinnityksestä sekä luovutuksesta välittömästi erän jälkeen takaisin järjestäjän antamien ohjeiden mukaan. Auto ei saa aiheuttaa häiriöitä automaattiselle kierroslaskenta laitteelle.

Tämä sääntö on muuten pilkulleen kirjoitettuna siten, että: ajaja on velvollinen huolehtimaan anturin hakemisesta, käytöstä, kiinnityksestä sekä luovutuksesta välittömästi erän jälkeen takaisin järjestäjän antamien ohjeiden mukaan. Auto ei saa aiheuttaa häiriöitä automaattiselle kierroslaskenta laitteelle.
Etsimälläkään en löydä tuosta mainintaa, että autolla ei saisi ajaa, ellei siinä ole ponderia.

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Kysynpä : Jos kilpailija laiminlyö velvollisuutensa, niin millä perusteella hänen tulisi antaa jatkaa radalla ajoa ?

Kyseessä on kai lähinnä kilpailijan "velvollisuus" kilpailijaa itseään kohtaan. Jos sitä "velvollisuutta" tai pikemminkin mahdollisuutta ei käytä, ei sillä ole aiheuttanut kenellekään muulle mitään haittaa, vaan päinvastoin etua. Mikä on se asiaperuste, jolla ajon jatkaminen ei olisi sallittua?


Pilkkua kun nussitaan näemmä niin voihan sinne autoon kiinnittää vaikka parikappaletta käytöstä poistettuja tai henkilökohtaisia pondereita, jolloin ulosliputusta ei voida perustella vaikkei kierroksia ilmetyisikään.. pysäytetäänkö autot siis ensikisassa erän aikana tarkastukseen?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #32 : 18.08.04 - klo: 18.05 »
Njoo, ynnäilläämpäs;

Keskimäärin 65 kuskia per yksi fintrack osakilpailu.

65*25e=1625e/kilpailu!!! SAIRASTA!
1625e*8=13 000/kausi!!!! HULLUUTTA!!!
Ja sit valitetaan, että ei saa pystejä, eikä pystytä järjestämään kisoja, kun ei ole rahaa. MITÄ TÄMÄ ON???

Lainaus
a iso miinus sarjan järjestäjille. SM-sarjasta ei jaettu minkäänlaisia palkintoja. SM-sarjaahan tässä ollaan koko ajan ajettu. Tuntuu vähän kummalliselta, että näistä "välitavoitteista" (talvi- ja kesäsarja) jaetaan palkinnot, mutta SM-sarjasta palkitaan vain kolmen kärki AKK:n toimesta. Jatkossa voisi tämä olla toisin päin. Talvi- ja kesäsarjan kolmen kärjelle mitskut ja SM-sarjan kympin kärjelle pokaalit. Eihän tässä mistää pokaaleista kisaa ajeta, mutta tässä kohtaa on mielestäni vaan koko sarjan ja sen osien välisen arvostuksen suhde poskellaan.


Päätelkää ite. Ja ne ketkä lukevat tätä, KOMMENTOIKAA!

Edit 1.0 beta. :mrgreen:

Kulut per kisa.
TS luokkaan 3 pystiä, n. 30e/zipale = ~100e
TJ luokkaan kaikille pystit, n. 30kpl ~5e/zipale = 150e
kesäisin tp luokkaan pystit, niistä en tiiä, mutta noin 100e sinnekkin hurahtaa.
Kisajärjestäjät. n. 200e sisältäen vuokrat, yms.. Mitä muuten tarttee? kyl alle 200e pääsee...

Yhteensä; 100+150+100+200=550e
1625e-550e=1075e
Ja sit on jtn muita menoja... Pullacaffet kierroslaskennalle yms yms,
Ja siten tulee +-0 tulos, mutta sitä en sit tiiä... joo.
 
Voisiko joku kilpailujärjestäjä laittaa tänne esille kilpailubudjetin, jotta näkisimme todelliset kulut ja tulot.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

JUPEHU

  • Vieras
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #33 : 18.08.04 - klo: 18.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Minun mielestäni ponderitonta autoa ei tarvitse radalta pois liputtaa ellei kuski aja aivan miten sattuu. Pondrittomasta autosta ei ole kenellekään muulle haittaa mikäli kuski osaa ajoissa vetää sivuun kun omaa suoritustaa ajava kuski tulee taakse ja jättäytyä riittävän kauas ettei mitään riskiä peräänajoon ole. Eli täysin kuskista kiinni.



....sanotaan nyt vaikka että eräässä tämän kauden kisassa itselleni kävi niin että ajoin omiin taitoihin katsoen omasta mielestä hyvän alkueräsuorituksen kunnes viimeiselle kierrokselle osui ns. kuinka sattuu ajaja(jolla ponderia ei ollut), nostin hieman kaasua pois tietenkin, mutta kuitenkin tämä ohitettava ajoi kuin olisi pujottelukisoissa jonka seurauksena kolarointi oli väistämätön....

asian esittäminen jäi kohdaltani hieman vaillinaiseksi,  pyydän anteeksi jos olen ottanut härkää sarvista.....

-Jupe-

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #34 : 18.08.04 - klo: 18.16 »
Kuis paljon AKK rokottaa kilpailunjärjestäjää?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #35 : 18.08.04 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Kuis paljon AKK rokottaa kilpailunjärjestäjää?


Sääntökirjan sivu 463

SM 75,00
kansallinen 40,00
alueellinen 20,00
Cuo 55,00 (näitä meillä ei ole)

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #36 : 18.08.04 - klo: 21.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Täytyy kyllä myöntää että Tumppin tulkinta on kuin Fia(t)n päätökset F1 puolella  :lol:
Ei viitsi edes rautalankaa vääntää mitä siellä radalla näissä tilanteissa tulkitaan ja jätetään tulkitsematta..


Tiedän kyllä sen, että on tulkittu välillä niin ja näin kisapaikoilla... Itselleni sillä ei ole mitään väliä, niin kauan kuin ne pysyy siellä kisapaikoilla, eikä niistä lähde mitään eteenpäin. Koska silloin ei ikään kuin virallisesti ole mitään väärää tapahtunut.

Yritän vain tuoda esille sen seikan, kuinka sääntöjä pitää lukea ja tulkita. Sen asian ikään kuin oppii vasta monen vuoden kokemuksen kautta, kun niitä joutuu itse tekemään ja tulkintoja antamaan.

Viittasit Fia(t) F1 juttuun... kaikkien muistissa on esimerkkinä surullisen kuuluisat toleranssipykälät... moraalisesti ja sinivalkoisten lasien takaa katsottuna kaikki oli vääryttä.. Mutta ferkun tallin lakimiehet yhdessä insinöörien kanssa totesivat, että säännöissä on ns. porsaareikä, jota on mahdollista hyödyntää ja tämän he tekivätkin. Kaikki ainoastaan sen vuoksi että sännöistä puuttui yksi ainoa välimerkki " / " siis tuo kauttaviiva, se kun olisi antanut säännölle kokonaan toisen merkityksen..


Sen vuoksi yritän itse tuoda esille myös, niitä seikkoja, että säännöt tulisi luoda siten, että niihin ei jäisi kenenkään "mutu" -päätäntävaltaa, vaan olisivat yksiselitteisiä.. mm. sadekelisääntö, ajajat alkueriin... esimerkkejä varmaan löytyy. Jälkipuintien kannalta on aina helpompaa kun asiat ovat yksiselitteisiä..

Kuten tästäkin "ponderi" asiasta totesin jo jokin aikaa sitten, niin ko. pykälään pitänee ensi vuodelle lisätä tarkentava lause, liittyen tuohon ponderiin tai koko lause muotoilla uudestaan, siten ettei kentällä ole epäselvyyttä kuinka asia on.

Onko se sitten ok, että saa ajaa ilman ponderia vai ei ? Se on ehkä ihan hyvä että siitä järjestetään jonkinlainen galluppi, niin saadaan asialle kentän näkemys ja siten tuokin asia kuntoon.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #37 : 18.08.04 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Onko se sitten ok, että saa ajaa ilman ponderia vai ei ? Se on ehkä ihan hyvä että siitä järjestetään jonkinlainen galluppi, niin saadaan asialle kentän näkemys ja siten tuokin asia kuntoon.


Hyvä idea, modet varmaan tästä tekee gallupin toivoisin.

Itse useimmiten ajan erän loppuun tuli tulosta tai ei, VÄISTÄEN muita kuljettajia olivat he nopeampia tai hitaampia. Miksikö? No siksi että itse olen niin onneton kuljettaja että jokaikinen kierros radalla harjoitellen parantaa tulosta :)

edit: ei sillä että usein unohtaisin ponderia, mutta jos nyt näin käy tai personal ei jostain syystä toimi. tämäkin on nähty... :)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #38 : 18.08.04 - klo: 21.49 »
Matias: sillä rahalla jota kisoista jää maksaa kerho esim. kilpailupaikka vuokran, treenipaikkavuokran, uudet matot, kierroslaskentavälineet, uudet mollat , harjoitus autot aloittelijoille, akk maksut ym. ym

Pienoisautoilukerho ry. on pieni yritys minkä tuottaa ja kuluttaa !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

sk

  • Vieras
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #39 : 18.08.04 - klo: 22.16 »
Matias V ja muutkin asiasta kiinnostuneet.
Pieniä fakta tietoja kisan tekemisen ihanuudesta ja tuottoisuudesta.

Näinkin voi käydä

XIV KUPOLIKROSSI 12.4.2003      

Osanottomaksut   860   
Mainostulot   0    
  tulot yht: 860

Kilpailulupa   46   
Voimapaperi ja teippi   130,9   
Ajanotto   0   
Pokaalit   220   
Tuomarin km   30   
Tuomarin ja valvojan huone   113   
Kahviolasku   200,9   
Kenttävuokra   350      
  kulut yht: 1090,8

   kilpailun tulos   -230,8

eli vähän kilpailijoita eikä mainos tuloja

Sitten vuosi myöhemmin, kun on kilpailijoita ja myydään mainoksia.

XV KUPOLIKROSSI 17.4.2004         

tulot   Mainokset kisasivulla   413   
   Mainokset käsiohjelmassa   1841   
   Osallistumismaksut   1755   
   Pokaalitulot toisilta   249    
  tulot yht: 4258

MENOT   Kilpailulupa   75   
   Kenttävuokra   350   
   Kipparin lasku   134,55   
   L-K- lehden sivu   450   
   Laukaassa Tapahtuu mainos   70   
   palkinnot Kupolikrossi   220   
   palkinnot sarjasta   290   
   Suojapahvia   17,4      
  kulut yht: 1606,95




   KILPAILUN TULOS:   2651,05

No tätä kisaa ennen investoitiin uudet matot 5029€ jotta paljonkos lainattiin seuralta.
Mut kivaahan tää on eiks vaan.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #40 : 18.08.04 - klo: 22.35 »
Tämä topic alkaa jo menemään tilityksen ja kettuilun puolelle ja pahasti. Voisikin kysyä miten tämmöinen ns. tappelu lajiryhmän ja joidenkin kilpailijoiden kesken kehittää lajia? Ainakaan se ei lisää kilpailemisen halua uusissa harrastajissa eikä se myöskään lisää porukan yhteenkuuluvuuden tuntoa joka yleensä on yksi pienten lajien/luokkien elinehto. Näitä asioita joita tässäkin topicissa on käsitelty, pitäisi käsitellä isolla joukolla "oikeassa elämässä". Täten ehdotankin että jossain seuraavissa isoissa kilpailuissa varattaisiin vaikka tunti aikaa asioiden setvimiseen. Tällaisessa tilaisuudessa olisi helppo ehdottaa sääntömuutoksia ja saman tien myöskin äänestää ehdotuksista.

(Nyt voi nuolenpääkirjoitusta taitamattomatkin lukea viestin T: Jukka)
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #41 : 19.08.04 - klo: 12.51 »
Sen mitä tuosta ƒÂƒƒÂtykƒeƒtä ƒain ƒelvää ( :wink: ), niin ei siinä ole mitään pahaa, että keskustellaan asioista, joista on olemassa erilaisia mielipiteitä. Sehän keskustelufoorumin yksi tarkoituksista onkin.

Muistan Tumpin näihin piireihin astuessaan ehdottaneen jotakin sen tapaista, että kisojen yhteydessä todella järjestettäisiin keskustelutilaisuuksia. En kuitenkaan tiedä sellaista kertaakaan järjestetyn, enkä ihan usko, että se toimisikaan: kisat kestävät aamuvarhaisesta iltamyöhään.

Keväällä A8:n eli Etelä-Suomen kerhojen työryhmä järjesti "lajiparlamentin", jossa kokoonnuttiin jutustelemaan lajin ajankohtaisista asioista. Sen tulokset koottiin muistioon, joka lähetettiin lajiryhmälle käsitellyistä asioista tehtyinä aloitteina. Tämä on hyvä käytäntö, varsinkin, jos jälkeenpäin todetaan, että vaivannäöstä on ollut jotakin hyötyä.
AKK tai lajiryhmä ei tietääkseni ole ollut halukas vastaavaa järjestämään.

Takaisin alkuun: mielipiteiden vaihtoa on syytä olla myös täällä "julkisuudessa", sillä tavoin ajankohtaiset aiheet tavoittavat kaikki harrastajat, ja jokaisella on tilaisuus osallistua. Ajatuksia vaihtamalla myös syntyy uusia ideoita, ja esitetyt ideat pääsevät "testiin".
Joskus toki keskustelut ohjautuvat väärille urille, tai asiat henkilöidään. Se on valitettavaa, mutta melko tavallista missä tahansa keskustelussa.
Toivottavasti emme koskaan joudu toteamaan, että tämän lajin harrastajat tai valtaa käyttävät eivät ole kykeneviä keskustelemaan keskenään lajin asioista  :wink:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour 2004 jälkipelit (päivitetty)
« Vastaus #42 : 19.08.04 - klo: 16.47 »
Kiitos Seppo. Tuo oli varsin valaisevaa.

edit, niin ja kiitokset myös Tumpille hinnoista.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."