Kirjoittaja Aihe: Kyosho Scorpion XXL VE  (Luettu 223722 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #690 : 03.03.14 - klo: 20.54 »
 :smiley:

Hmm.. En ole ihan varman meneekö kolvaamatta mutta tarvittavat liittimet mukana ainakin on.

Tarkistan asian  :wink:

Edit: Kaikki johdot ovat siis mukana, ja käsittääkseni kiinni säätimessä. Mutta 100% varma en ole..Joka tapauksessa jos kotoa kolvi löytyy niin etä tarvitse mitään muuta!
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo: 20.57 kirjoittanut emppu99 »
EXC125

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #691 : 03.03.14 - klo: 20.57 »
No jos kolvaaminen riittää niin ei tuota ongelmia! :azn:

Edit: kestääkös toi säädin vettä vai pitääkö se suojata jollain?
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo: 21.32 kirjoittanut Juha75 »

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #692 : 08.03.14 - klo: 14.08 »
Kuinkas muuten jos vaihdan nyt tämän säätimen http://fi.eurorc.com/product/492/hobbywing-xerun-150a-18th-scale-competition-esc
ja laitan tämän akun http://fi.eurorc.com/product/2671/gens-ace-5000mah-148v-40c-4s1p-hard-case-lipo-battery-pack niin onko sillä hidastavia vaikutuksia tähän autoon?

Ajattelin vaan jos olis vaihtanu jo valmiiksi ton säätimen kun ei oo vielä muita akkuja kun tollasia!

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #693 : 08.03.14 - klo: 14.57 »
No jos kolvaaminen riittää niin ei tuota ongelmia! :azn:

Edit: kestääkös toi säädin vettä vai pitääkö se suojata jollain?
Säädin kestää muutaman tipan roiskevettä. Hyvä konsti on esimerkiksi laittaa säädin pieneen pussiin ja johtojen läpivienteihin vaikka sinitarraa ja nippuside. :wink:
Joka ajokerran jälkeen pussi pitää tietysti avata että kosteus poistuu.
4S akulla auto luonnollisesti kulkee hitaammin kuin esimerkiksi 6S:llä koska jännitettä on vähemmän.

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #694 : 09.03.14 - klo: 16.47 »
Mites tähän saa yhen akun kiinni??

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #695 : 09.03.14 - klo: 17.28 »
Mikäli siis aiot käyttää sekä kahta että yhtä akkua tilanteen mukaan niin teet yhdestä deans liittimestä (naaras) sellaisen jossa navat on yhdistetty. Sitten yhdellä akullla ajaessa käytät sitä toisessa liittimessä.

Mikäli ajat ainoastaan yhdellä akulla niin sitten suosittelen poistamaan tuon toisen liittimen eli kolvi käteen.



Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #696 : 09.03.14 - klo: 20.13 »
Eli tollanen vasemman puoleinen ja sit siitä yhdistää noi navat?

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #697 : 09.03.14 - klo: 20.16 »
Jep, juuri tuo ja navat yhteen esim pätkällä riittävän paksua johtoa.

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #698 : 09.03.14 - klo: 20.45 »
Onkos sillä väliä, että kumpaan johtoon ton liittimen laittaa, eli tohon punaseen mikä lähtee tosta säätimestä vai mustaan?

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #699 : 09.03.14 - klo: 20.56 »
Onkos sillä väliä, että kumpaan johtoon ton liittimen laittaa, eli tohon punaseen mikä lähtee tosta säätimestä vai mustaan?

Ei ole väliä. Toki kuten aiemmin kirjoitin optimi ratkaisu olisi poistaa kokonaan tuo toinen liitin, mutta mikäli tarvitset myös kahden akun vaitoehdon niin tämä toimii. Toki toinen vaihtoehto on muuttaa säädin yhdelle liittimelle ja käyttää sopivaa haaroituskaapelia (sarjaankytkentä) silloin kun käytät kahta akkua.

Tämä siis oletuksella että on esim 2 kpl 2s tai 3s akkuja ja tarkoitus on kytkeä sarjaan eli jännite tuplaantuu. Mikäli aoit käyttää kahta esim 4s akkua rinnan kytkettynä (kapasiteetti tuplaantuu) niin koko kytkentä on silloin väärä.
« Viimeksi muokattu: 09.03.14 - klo: 21.02 kirjoittanut unkka »

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #700 : 09.03.14 - klo: 21.12 »
Ajattelin sen takia ton tehä, jos loppuu noista kahesta 3s akusta virta ja haluaa vielä ajella niin laitan sit ton yhen 4s akun kiinni.

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #701 : 31.03.14 - klo: 19.08 »
Dodiin, mistähän johtuu kun laitin säätimen ja akut kiinni ja säätimeen virrat niin ohjaus meni ääri asentoon ja jäi hakkaamaan siihen. Mitään ei voinu tehä muuta kun sammuttaa sääädin...? Yritin "aktivoida" ton säätimen että nappi pohjaan, virrat päälle ja heti kun punanen välähtää niin nappi pois, no silloin palas punanen mutta kun pitäs painaa sitä nappia niin ei vaan välähdäkkään se vihree valo niin kun pitäs... Mistäs moinen vois johtua?

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #702 : 31.03.14 - klo: 19.17 »
Onks sulla ollut toi servo aikasemmin kiinni autossa?? Vai ootko vaihtanut sen??
Jos on uus niin ota servovarsi irti ja virta päälle. Sen jälkeen servo pitäis mennä keskikohta ja sen jälkeen asennat servovarren niin että renkaat olisi suht suorassa asennossa. Avautuko??
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #703 : 31.03.14 - klo: 19.40 »
Onks sulla ollut toi servo aikasemmin kiinni autossa?? Vai ootko vaihtanut sen??
Jos on uus niin ota servovarsi irti ja virta päälle. Sen jälkeen servo pitäis mennä keskikohta ja sen jälkeen asennat servovarren niin että renkaat olisi suht suorassa asennossa. Avautuko??

Servo on vakio mikä tossa on ollu kiinni, joten se on alkuperänen.

EDIT: Ööööö, tota... en tiedä pitäskö itkee vai nauraa mut löysin vian... olin vahingossa laittanu tosta säätimestä lähtevän piuhan tonne vastaanottimelle väärin päin...  :shocked: no, nyt toimii!  :grin:
« Viimeksi muokattu: 01.04.14 - klo: 18.29 kirjoittanut Juha75 »

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #704 : 02.04.14 - klo: 20.17 »
Saakos tästä autos tehtyä nelivedon? Jos saa niin onko kova homma? On muuteen järkyttävästi tehoa takavetoseksi!! 😄

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #705 : 02.04.14 - klo: 20.22 »
Ei saa jollet mikään pelle peloton ole:D
EXC125

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #706 : 03.04.14 - klo: 10.23 »
Saakos tästä autos tehtyä nelivedon? Jos saa niin onko kova homma? On muuteen järkyttävästi tehoa takavetoseksi!!

Jos montulla käyt ajelee, niin laita laparenkaat! Et nelivetoa sen jälkeen enää kaipaile  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #707 : 03.04.14 - klo: 21.23 »
Juu, laparenkaita löytyy kaks paria, mut ei meinaa kääntyä millään toi auto vaikka ajais hitaastikkin!  :shocked:

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #708 : 03.04.14 - klo: 21.25 »
Juu, laparenkaita löytyy kaks paria, mut ei meinaa kääntyä millään toi auto vaikka ajais hitaastikkin!  :shocked:

Ai laparenkailla ei käänny? Se on totta, mutta vakio nakeilla vain kaasu pohjaan ja renkaat linkkuun niin kyllä se kääntyy  :wink:
EXC125

Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #709 : 06.04.14 - klo: 16.48 »
Dodiin, eipä tartte nelivetoa... Leikkas moottori sit kiinni PRKL!!! Kestihän se kolme vetoa ennen kun hajos...  :embarrassed:

Olisko ideoita mikä seuraavaksi moottoriksi?

Edit: mites muuten takuu hoituu kun oon ostanu tän kärkkäisiltä? Täytyykö ottaa sinne yhteyttä vai suoraan kyosholle?
« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo: 21.35 kirjoittanut Juha75 »

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #710 : 06.04.14 - klo: 21.39 »
Mulla meni takuuseen kun vain soitin Kyosholle. Ei vaikuta asiaan vaikka oot Kärkkäiseltä ostanut koska Kyoshon valtuutettu jälleenmyyjä sekin. Eli pirauta vain kööstilään niin eiköhän se homma siitä hoidu:)

Ota vain samanlainen tilalle, et parempaa löydä :wink:

Tai no, Tekinin 2250KV Truggy moottorista voisi hieman enemmän hönkää löytyä mutta se ei ole vesitiivis.
EXC125

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #711 : 06.04.14 - klo: 21.47 »
Ota vain samanlainen tilalle, et parempaa löydä :wink:
No jaa. Tätä topiccia kun on lueskellut niin on tuntunut melkein kaikilla scorpparin omistajilla paukahtaneen vähintään kerran tuo kyseinen kone. Ei se teho ja vääntö siitä hyvää tee jos ei vain kestä ja mulla on ainakin lukeman perusteella aika huono kuva tosta Vortex 7 mosasta.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #712 : 06.04.14 - klo: 21.49 »
Olin juuri lisäämässä että tämä on muuten todella hyvä moottori mutta kestävyys nolla. Se on totta, kaikilla meillä se on paukahtanut:D Ja mulla kahdesti.
EXC125

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #713 : 07.04.14 - klo: 19.29 »
Olin juuri lisäämässä että tämä on muuten todella hyvä moottori mutta kestävyys nolla. Se on totta, kaikilla meillä se on paukahtanut:D Ja mulla kahdesti.

Mulla on kolme kappaletta Vortex7 moottoreita ja yhtään ei ole hajonnut. Yksi moottori on ollut ihan aktiivisessa rata-ajossa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #714 : 07.04.14 - klo: 21.24 »
Olin juuri lisäämässä että tämä on muuten todella hyvä moottori mutta kestävyys nolla. Se on totta, kaikilla meillä se on paukahtanut:D Ja mulla kahdesti.

Mulla on kolme kappaletta Vortex7 moottoreita ja yhtään ei ole hajonnut. Yksi moottori on ollut ihan aktiivisessa rata-ajossa.

Olet poikkeustapaus :grin: Se on varmaan tuurista tai ajotyylistä sitten kiinni :police:
EXC125

Poissa Villisika

  • Tulokas
    • Profiili
Scorpion XXL

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #716 : 19.04.14 - klo: 21.43 »
Hyvin keulii  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #717 : 29.04.14 - klo: 21.09 »
Pitkästä aikaa jotain edistystä omassa scorpparissanikin. Enää sopivia ruuveja odottelen ja ensi viikon prätkäreissun jälkeen luulisin saavani tämän läjään ja koeajoille.

Tässä kuva nyt 2x2s "sadlepack" layoutista. Ja jos ihan hulluksi rupeaa niin menee tohon 3 shortyäkin poikittain...


akkujen päälle on tehty hiilaripanta sekä pohjasta on tukittu ylimääräiset reiät, jotta kivet yms eivät töki akkuja.

Poissa kt9180

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #718 : 15.05.14 - klo: 13.06 »
Moi,

Olen muuttamassa Scorpion 6S sähköille.

Kumpi olisi parempi säädin?

Hobbywing Xerun 150A
vai
EZRUN-150A-PRO


Poissa Juha75

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« Vastaus #719 : 30.05.14 - klo: 12.36 »
On vähä jääny tää takuu asia, mutta hoittaako RCJKL näitten autojen takuu korjaukset vaikka laite on ostettu kärkkäiseltä? Ja pitääkö sinne lähettää koko auto vai riittääkö kun vaan lähettää moottorin? Ei vaan jaksais vaihtaa noita vanhoja sähköjä takas.