Kirjoittaja Aihe: 4WD Little Monster projekti  (Luettu 1744 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
4WD Little Monster projekti
« : 14.05.04 - klo: 23.26 »
Elikkäs laitetaans tästäkin projektista oma "topiikki"..

Tavoitteena on rakentaa pieni, noin 1/24 kokoinen, neliveto sähkömonsteri.

Auto tulee olemaan akselivetoinen, moottori keskellä, diffit edessä ja takana, 4 kpl öljyiskareita...

Erilaisia osia minulla on kasassa aika kivasti.. isompia osia oikeastaan ei puutu kuin keski-chassis, renkaat/vanteet, shock towerit.

Nyt on hakusessa 30mm pitkä 4mm alumiini putki sekä 40mm pitkä 3mm hiilikuitu tanko.. Jos joltakulta löytyy ko. tavaraa jouten, niin saa ottaa yhteyttä. (Saishan noita molempia kaupasta 1/2 metrin pätkissä, mutta ei raaskisi ostaa 1/2 metrin tankoa ja putkea muutaman sentin pätkiä varten.)

Joku aika tässä tulee vierähtämään ennenkuin auto on ajokunnossa, mutta ei mulla kai ole kiire minnekään.. :D

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #1 : 14.05.04 - klo: 23.28 »
Tässäpä kuva noparista, vastarista ja servosta...


Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #2 : 15.05.04 - klo: 09.58 »
Odotan innolla loppu tulosta koska kyseessähän on turtle:n projektikin se sun b-maxx:kin oli jo niin hieno.  :wink:

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #3 : 15.05.04 - klo: 13.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Odotan innolla loppu tulosta koska kyseessähän on turtle:n projektikin se sun b-maxx:kin oli jo niin hieno.  :wink:


Eikös se ollut E-Maxx?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #4 : 15.05.04 - klo: 17.24 »
Kilppari, aiotko käyttää mini-x:än omaa "diffi-asetelmaa" vai aiotko tehdä laakeripesät ja muut tukirakenteet itse? On kyllä suunnaton sääli että X:n hieno lähtöajatus on onnistuttu pilaamaan sillä että toteutus on kovin kankea.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #5 : 15.05.04 - klo: 19.09 »
Joo, tulen käyttämään 2 kpl X:n etupäitä(leikkaan irti).. X:n kuulalaakerisetti löytyy, joten autosta tulee suuremmilta osin kuulalaakeroitu. Takadiffin ajattelin lukita... tai oikeastaan, kun mulla kerran on 4 diffiä (2kpl X:iä), niin lukitsen yhden noista jollain keinolla.

X:n etupäihin pitää lisätä "shock towerit" ja miettiä iskareille paikat.. Tietty noita X:n etupäitä pitää myös leikellä hieman jotta renkaat pääsevät liikkumaan vapaasti myös alaspäin. Niin ja ohjausservolle pitää tietty löytää joku paikka...

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #6 : 15.05.04 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Joo, tulen käyttämään 2 kpl X:n etupäitä(leikkaan irti).. X:n kuulalaakerisetti löytyy, joten autosta tulee suuremmilta osin kuulalaakeroitu. Takadiffin ajattelin lukita... tai oikeastaan, kun mulla kerran on 4 diffiä (2kpl X:iä), niin lukitsen yhden noista jollain keinolla.

X:n etupäihin pitää lisätä "shock towerit" ja miettiä iskareille paikat.. Tietty noita X:n etupäitä pitää myös leikellä hieman jotta renkaat pääsevät liikkumaan vapaasti myös alaspäin. Niin ja ohjausservolle pitää tietty löytää joku paikka...


Diffin lukittaminen onnistunee helpoimmin kiristämällä se mahdollisimman tiukalle? Itse tein muuten sen virheen että leikkasin niitä x:n tukivarsien alastoppareita, seuraus on se että hubi ottaa alatukivarteen kiinni, kuinka aiot tämän estää?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #7 : 15.05.04 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Diffin lukittaminen onnistunee helpoimmin kiristämällä se mahdollisimman tiukalle? Itse tein muuten sen virheen että leikkasin niitä x:n tukivarsien alastoppareita, seuraus on se että hubi ottaa alatukivarteen kiinni, kuinka aiot tämän estää?


Joo toi on/oli pikkuinen ongelma.. oot ilmeisesti jonkin verran sitä sinun X:ää räplännyt? :D

Tein tälläisen ratkaisun, joka ei poista tuota mainitsemaasi ongelmaa, mutta antaa riittävän määrän "artikulaatiota" renkaalle:

Lisäsin sinne diffin ja dogbonen väliin pienen laakerin, joka siirtää dogbonea 2,5mm renkaan suuntaan, joka taas mahdollistaa sen että pystyn ruuvaaman tukivarsien ruuveja 2,5mm pidemmiksi, jolloin hubi ei enää osu tukivarren muoviin ja näin "artikulaatiota" tulee kivasti lisää... onhan siinä tietenkin edelleen tiellä tuo tukivarren ruuvi, mutta tämän pidemmälle en tuota asiaa ole vielä miettinyt/testannut..

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
4WD Little Monster projekti
« Vastaus #8 : 16.05.04 - klo: 19.21 »
Jep, ongelmahan ratkeaisi muuten tukivartta muokkaamalla, mutta pahuksen kiinnikeruuvi osuu juurikin sille kohdalle josta muovia pitäisi poistaa?

Olen pyöritellyt päässäni myös ajatusta sellaisesta maasturista, jossa käytettäisiin kahta Overlandin takapäätä, eli autossa olisi kaksi erillistä moottoria. Ainoa ratkaistava pulma olisi silloin vedon siirtäminen kääntyville pyörille, ja artikulaatio olisi rajaton. Tämä olisi muuten sellainen konstruktio, minkä toteuttamiseen Kyoshokin oliis varmasti pystynyt niin halutessaan.
XC - Poor boys Bruiser