Kirjoittaja Aihe: FTT-stanukoneiden laatu  (Luettu 32090 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
FTT-stanukoneiden laatu
« : 18.11.12 - klo: 22.47 »
Samaa p****a edelleen:

Mä oon käräyttänyt tässä nyt syksyn aikana neljä LRP:n stanukonetta ja kaikissa välitykset olleet 4-4.1 luokkaa, joten niistäkään voi johtua.

On ollut sepä LRP:tä että Nosramia - Nosramissa jopa jouduttiin vaihtaa roottori (tulee uutena kahdella roottorilla. mitenköhän tämä auttaa aloittelevaa harrastajaa jos joutuu heti alkaa purkamaan konetta uutena?).

Noista koneista katoo magneetti kokonaan ja osassa huomaa kun vauhti hidastuu joku 1/3 koneen takia.....

Sinänsä minua ei harmita ostaa uutta stanukonetta joka viikko, mutta mietin tässä että kuinka moni junnu hirveästi digggaa.

Parin vuoden takaiset koneet olivat hyviä, mutta nämä uudet ihan susia. Väitän, että moni ei edes huomaa ajavansa tälläkin hetkellä palaneella koneella.

Juttelin Mörtin kanssa ja niissä ekoissa koneissa oli täysin eri värinen roottori - eli täysin eri kun näissä uudemmissa ongelmia aiheuttaneissa ollut.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #1 : 18.11.12 - klo: 23.05 »
Valitettavasti itsellänikin samanlaisia kokemuksia, VTR-autossa kiinni uusi Nosram - johon roottori vaihdettu ohjeen mukaisesti - ja parkaisee melkoisesti parinkymmenen akullisen jälkeen liikkeellelähdössä.. Ja VTR-luokassa käytetään maksimivälitystä 5 joten luulis kestävän...

Stanussa edelleenkin 2009 (tai 2010) peräisin oleva kone, joka palvelkoon kolmannenkin kauden kun kerran uudet ei kestä mitään...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #2 : 19.11.12 - klo: 16.20 »
Oon myynyt 20 konetta kesän jälkeen, eikä yhtään ole tullut takaisin. Uusinta LRP erää.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #3 : 19.11.12 - klo: 18.34 »
Oon myynyt 20 konetta kesän jälkeen, eikä yhtään ole tullut takaisin. Uusinta LRP erää.

Mulla on tossa pöydällä 3 kertaa ajettu p*skana.... Ankkurista magnetisointi hävinnyt tai jotain..Tämä kone on viime vuonna rikki mennyt...
« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo: 12.18 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #4 : 19.11.12 - klo: 18.55 »
LRP kone joka minulla meni rikki oli paljon käytetty.
Ostin sen Jaakko Louhelta käytettynä ja täytyy sanoa että oli rahansa arvoinen kone.
Nyt on uusi ankkuri sisällä ja taas toimii hienosti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #5 : 19.11.12 - klo: 19.44 »
Oon myynyt 20 konetta kesän jälkeen, eikä yhtään ole tullut takaisin. Uusinta LRP erää.

Mulla on tossa pöydällä 3 kertaa ajettu Nosram p*skana.... Ankkurista magnetisointi hävinnyt..

Mulla on kans useita koneita p*skana. Muistaakseni Malisellakin on.

Ei tässä mun mielestä voi sanoa, ettei koneiden laadussa ole mitään vikaa enää.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #6 : 19.11.12 - klo: 20.27 »
LRP kone joka minulla meni rikki oli paljon käytetty.
Ostin sen Jaakko Louhelta käytettynä ja täytyy sanoa että oli rahansa arvoinen kone.
Nyt on uusi ankkuri sisällä ja taas toimii hienosti.
Jerzi

Se Louhen kone oli vielä niitä hyviä koneita. Ongelma on tän ja viime kauden koneissa.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #7 : 19.11.12 - klo: 20.31 »
Onko noissa tullut vastaan magneetin totaalista hajoamista, kajahtaa kappaleiksi?
Kylätason RC-kuski.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #8 : 19.11.12 - klo: 20.41 »
Onko noissa tullut vastaan magneetin totaalista hajoamista, kajahtaa kappaleiksi?

No magneetteja mennyt, kone vaan muuten kärähtänyt ja sit nyt uusimpana ilmiönä sieltä sisältä löytyy tinanpalasia kun juotokset lähtee irti yms.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #9 : 19.11.12 - klo: 21.06 »
Pesosella meni 6 konetta viime vuonna, Laipio tulee kohta kertoo oman stoorinsa. Ollaanko oikeasti sitä mieltä, että koneessa ei ole mitään ongelmaa tai niiden laadussa?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #10 : 19.11.12 - klo: 21.14 »
Ei kai siitä mitään epäselvää ole että ongelmia on ollut, mutta nehän piti olla korjattu..

Itsellä tosiaan Nosramissa se merkattu roottori - joka tulee mukana ja on "pomminvarma" - antautunut jo muutaman VTR-akullisen jälkeen....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #11 : 19.11.12 - klo: 21.27 »
Itselläni meni 6kpl LRP/nosram koneita viimekautena ja näistä kahteen vaihdettiin vielä lisäksi roottori takuuseen jotka antautui myös, eli yhteensä 8kpl risoja stanumoottoreita kaudessa. 3 ensimmäistä kestivät max 3 akkua ja sitten alkoi mahdoton pärina liikkeelle lähtiessä ja moottori kuumeni kohtuuttomasti.
Tämän jälkeen sain näitä uusia moottoreita/roottoreita takuuseen. Toimivat uutena ok, mutta kolme neljä treenikertaa myöhemmin koneet tuntuivat "väsyneiltä" ja akselista pyörittäessä tuntui vain heikot pykälät, jotka kertovat magneettisuuden heikkenemisestä. Tämän huomasi myös pienenä pärähdyksenä paikaltaan liikkelle lähtiessä. EDIT: suoranopeudessa ei juurikaan merkittävää eroa, mutta moottorin vääntö ja "terävyys" laski selvästi mitä enemmän näillä koneilla ajettiin. Ja sitä ajoa ei tarvinut tehdä tosiaan, kuin n.30-40 akullista, niin ero oli selkeä.

Johtopäätöksenä: moottoreihin on tullut parannusta kesken viime kauden, mutta silti niissä on vikaa ja väsymistä havaittavissa. Edellisen kauden moottoreista kului laakerit ennen loppuun, kuin roottori.
Itsehän en tätä luokkaa enään aja, niin eipä ole moottoriongelmaakaan.
Ei varmasti helpota uusia nuoria kuskeja kilpailutoiminnan aloittamisessa, jos kaudessa saa kolvata joka kilpailuun uuden moottorin.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että moottorimerkin/mallin vaihto on ajankohtainen VIIMEISTÄÄN seuraavalla kaudella.

ROHKAISEN KAIKKIA VIIME KAUTENA STANULUOKKAA AJANEITA KERTOMAAN, ETTÄ MONTA MOOTTORIA VAIHDOITTE VIIMEKAUDELLA!?! Jos pystytte erotella, niin vielä, että monta moottoria meni noin kauden puolivälin jälkeen, jolloin tehtaalta tuli uudet "korjatut" moottorit.
Ehkä tällä tavoin saamme lajiryhmää harkitsemaan tarkemmin eri stanumoottorivaihtoehtoja.

MIELESTÄNI TÄMÄ TSS-10, JOS JOKU ON SE LUOKKA JOSSA PITÄISI PYSTYÄ AJAMAAN YHDELLÄ MOOTTORILLA KOKO KAUSI JA OLLA SILTI KILPAILUKYKYINEN TOP3 SIJOITUKSISTA!!
« Viimeksi muokattu: 19.11.12 - klo: 21.31 kirjoittanut CallidaC »
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #12 : 19.11.12 - klo: 21.43 »
Minkähän ihmeen takia näitä asioita ei ole yhtään ennemmin ollut pöydällä. Nyt on pikkuisen myöhäistä enää tehdä mitään kun kauden alkuun on muutama viikko.

Tai onhan tästä ongelmasta puhuttu jo viime kaudella, mutta miksi ihmeessä sitä on painettu villaisella?

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #13 : 19.11.12 - klo: 21.53 »
Juuri kuten Joonas kuvasi tämä "väsyminen", eli aloitteleva kuski tuskin huomaa eroa, mutta semmonen joka on ajanut pari vuotta ja auto pysyy ladulla kyllä huomaa. Väitän, että tälläkin hetkellä osa ajaa edelleen viallisella koneella, eli läheskään kaikki ongelmat eivät ole tulleet esille.

Koneongelmia on ollut ainakin: Pesosella, Malisella, Laipiolla, Öhmanilla, Söderholmilla. Erikssonista ja Maikolasta en tiedä.

1.  (1. )  Eetu Pesonen          LahUA      197,0
2.  (2. )  Lauri Malinen         LahUA      166,6
3.  (3. )  Tino Eriksson         MäntsMK    164,4
4.  (4. )  Joonas Laipio         LahUA      161,4
5.  (34.)  Rami Maikola          ATAK/UA    144,6
6.  (7. )  Juha Söderholm        UAU        138,9
7.  (5. )  Jan Öhman             KyPak      137,5

Tässä on viime kauden kärki FTT-rankingin mukaan, mä olen siis erittäin varma että myös muilla kuskeilla näitä on ollut....

Myös Ilvessalo ja Toivonen poltti koneet jo DHI-cupissa.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #14 : 19.11.12 - klo: 21.59 »


Tai onhan tästä ongelmasta puhuttu jo viime kaudella, mutta miksi ihmeessä sitä on painettu villaisella?

Juttelin äsken Ylin kanssa ja hänen mielestään kyse oli "Marginaaliongelmasta", haluaisinkin nyt tuoda esille, että mielestäni tässä ei voida puhua "marginaaliongelmista" rikottujen koneiden määrän ja kuskien tason puolesta.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #15 : 19.11.12 - klo: 22.05 »
Myös Eriksson kommentoi, että hänellä meni 2 konetta..

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #16 : 19.11.12 - klo: 22.11 »
Myös Ilvessalo ja Toivonen poltti koneet jo DHI-cupissa.

Mulla meni kans, enkä saanu edes uutta roottoria takuuseen :cry:
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #17 : 19.11.12 - klo: 22.12 »
Myös Ilvessalo ja Toivonen poltti koneet jo DHI-cupissa.
DHI cupissa meni kaikilta Suomalaisilta kone rikki. LRP tosin korvas ne paikan päällä uudella roottorilla ilman kysymyksiä. En tiedä kestikö se, moottori päätyi Juhalle ajoon viime keväänä.

Minkähän ihmeen takia näitä asioita ei ole yhtään ennemmin ollut pöydällä. Nyt on pikkuisen myöhäistä enää tehdä mitään kun kauden alkuun on muutama viikko.

Tai onhan tästä ongelmasta puhuttu jo viime kaudella, mutta miksi ihmeessä sitä on painettu villaisella?
Kyllähän asiasta keskusteltiin, lajiryhmältä tuli virallinen vastaus asiaan missä perusteltiin moottorivalintaa. Se on tietysti ikävää jos samat ongelmat jatkuvat tällä kaudella eikä tehdas ole ongelmaa saanut korjattua niinkuin luvattiin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #18 : 19.11.12 - klo: 22.18 »
Myös Ilvessalo ja Toivonen poltti koneet jo DHI-cupissa.
DHI cupissa meni kaikilta Suomalaisilta kone rikki. LRP tosin korvas ne paikan päällä uudella roottorilla ilman kysymyksiä. En tiedä kestikö se, moottori päätyi Juhalle ajoon viime keväänä.

Minkähän ihmeen takia näitä asioita ei ole yhtään ennemmin ollut pöydällä. Nyt on pikkuisen myöhäistä enää tehdä mitään kun kauden alkuun on muutama viikko.

Tai onhan tästä ongelmasta puhuttu jo viime kaudella, mutta miksi ihmeessä sitä on painettu villaisella?
Kyllähän asiasta keskusteltiin, lajiryhmältä tuli virallinen vastaus asiaan missä perusteltiin moottorivalintaa. Se on tietysti ikävää jos samat ongelmat jatkuvat tällä kaudella eikä tehdas ole ongelmaa saanut korjattua niinkuin luvattiin.

Ei kaikilla, mulla se kesti kyl DHI Cupin mut laukes sit FInTrackissa. Mä ajoin viime kauden lopun 2-vuotta vanhalla koneella, jossa ei ongelmia ollut. Tällä kaudella päätin vaihtaa uuden koneen jo ajetun tilalle ja sitten ongelmat alkoivat..... En mä ollut ees tietoinen että asiaa ei ole korjattu vieläkään.

Joo ja se Axelin pannu laukesi myös parin kerran jälkeen.

Mä en tästä silleen muuten paasais, mutta alkaa olee pinna kireellä kun viimeiset pari viikkoa vaihdellut 3 eri säädintä ja sitten paljastunut taas koneongelmat sähköongelmien syyllisiksi vaikka kone oli ihan uusi, joten oletin ettei vika ole taas siinä....
« Viimeksi muokattu: 19.11.12 - klo: 22.26 kirjoittanut JuhaS14 »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #19 : 19.11.12 - klo: 22.21 »
Jos koneita on mennyt enemmänkin, niin onhan siinä selkeästi ongelma, sitä ei ole kieltäminen.

Asia on kuitenkin lähes mahdoton tässä vaiheessa kautta ruveta muuttamaan kun ekaan kisaan on pari kolme viikkoa. Miksi tätä asiaa ei nostettu esille aiemmin luokkayhteyshenkilölle ja sitä kautta lajiryhmän tietoon? On ihan luonnollista ettei konetta ruveta tässä vaiheessa kautta vaihtamaan kuin todella ääritilanteessa.

Lähinnä ihmettelen, miksi tässä vaiheessa asia otetaan paniikinomaisesti esille, jos ongelma oli niin iso viimekaudella, että siitä ei edes lajiryhmän tarvinu kriisipalaveria pitää.

Mun mieleipide on, että maahantuoja selvittää ensitilassa ongelman tehtaalta ja jos/kun vika on, niin korvaavat toimenpiteet käyntiin. Jotainhan asialle tarvii tehdä ehdottomasti.

Itse en ole maahantuoja ko. tuotteelle, joten odotan että ne jotka mahdollisesti viallisia tuotteita myyvät, selvittävät faktat ja tiedottavat niistä. Ei ole mahdoton ajatus että on viallinen erä roottoreita tai koneita. Sama ongelma oli muutama vuosi sitten Novakin TSP-moottorissa, tai samansuuntainen.

Ne ketkä tuovat LRP:tä ja Nosramia maahan, sopivat keskenään miten asia selvitetään tehtaalta. Voin myös itse sitä kysyä ja saan kyllä vastauksen sieltä nopeastikkin.

Ainakin itse olin siinä käsityksessä että koneiden laatu korjaantu viime kevään aikana koska syksyn jälkeen ei mulle asti tullut valituksia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #20 : 19.11.12 - klo: 22.22 »
Jos koneita on mennyt enemmänkin, niin onhan siinä selkeästi ongelma, sitä ei ole kieltäminen.

Asia on kuitenkin lähes mahdoton tässä vaiheessa kautta ruveta muuttamaan kun ekaan kisaan on pari kolme viikkoa. Miksi tätä asiaa ei nostettu esille aiemmin luokkayhteyshenkilölle ja sitä kautta lajiryhmän tietoon? On ihan luonnollista ettei konetta ruveta tässä vaiheessa kautta vaihtamaan kuin todella ääritilanteessa.

Lähinnä ihmettelen, miksi tässä vaiheessa asia otetaan paniikinomaisesti esille, jos ongelma oli niin iso viimekaudella, että siitä ei edes lajiryhmän tarvinu kriisipalaveria pitää.

Mun mieleipide on, että maahantuoja selvittää ensitilassa ongelman tehtaalta ja jos/kun vika on, niin korvaavat toimenpiteet käyntiin. Jotainhan asialle tarvii tehdä ehdottomasti.

Itse en ole maahantuoja ko. tuotteelle, joten odotan että ne jotka mahdollisesti viallisia tuotteita myyvät, selvittävät faktat ja tiedottavat niistä. Ei ole mahdoton ajatus että on viallinen erä roottoreita tai koneita. Sama ongelma oli muutama vuosi sitten Novakin TSP-moottorissa, tai samansuuntainen.

Ne ketkä tuovat LRP:tä ja Nosramia maahan, sopivat keskenään miten asia selvitetään tehtaalta. Voin myös itse sitä kysyä ja saan kyllä vastauksen sieltä nopeastikkin.

Ainakin itse olin siinä käsityksessä että koneiden laatu korjaantu viime kevään aikana koska syksyn jälkeen ei mulle asti tullut valituksia.

SIksi koska ilmeisesti osa ajoi vanhoilla koneilla kun uusissa oli ongelmia ja ongelmat ei oo "kisakuskeille" selvinneet, mä luulin että asia on jo kunnossa, mutta ei. Osa taas ei myöskään tiedosta ajavansa "Puutuneella" koneella, koska kyse on stanuluokasta.

« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo: 03.46 kirjoittanut JuhaS14 »

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #21 : 19.11.12 - klo: 22.27 »
Minut voi lisätä listaan viimekaudella 2 konetta vtr:ssä ja nyt takuu moottorin laitoin stanuun tänään kiinni jolla ajettu 1vtr kisa aikasemmin, niin erän(5min) jälkeen haisee ihan kiukaalle ja on noin 86-90#%astetta kun mun  ikivanha lrp(niitä ekoja X12 17.5) yhtä nopea ja vain 60-65 astetta.

Takuu hommat hoitunu hienosti Aaken kanssa kyllä mutta harmittaa se silti.

-Hilpi
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #22 : 19.11.12 - klo: 22.31 »
Minut voi lisätä listaan viimekaudella 2 konetta vtr:ssä ja nyt takuu moottorin laitoin stanuun tänään kiinni jolla ajettu 1vtr kisa aikasemmin, niin erän(5min) jälkeen haisee ihan kiukaalle ja on noin 86-90#%astetta kun mun  ikivanha lrp(niitä ekoja X12 17.5) yhtä nopea ja vain 60-65 astetta.

Takuu hommat hoitunu hienosti Aaken kanssa kyllä mutta harmittaa se silti.

-Hilpi

Joo siis mä epäilen että ajan nyttenkin hitaammalla konella, eli en oo ees varma toimiiko se kone oikeasti vai ei........

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #23 : 20.11.12 - klo: 03.46 »
Mä kyllä uskon, ettei kenellekään stanuluokkaa viime vuonna ajaneelle nämä koneongelmat ole "uusi tieto". Mielestäni niissä mainittiin myös FTT-kehitysehdotuksia topicissa ja uskoisin, koska lajiyhteyshenkilö sattuu olemaan kyseisen merkin maahantuoja tietävän montako konetta on mennyt, joten siitä ei liene erikseen tarvita mainita.

Mulla on lohjan A8-kisasta Power Racingilta ostettu kone, joka kesti tasan  sen vajaan kisan verran (6 akkua) - itseasiassa auto ei suostu edes käynnistymään Hobbywingin kanssa ko. koneella. enää vaikka se kaikilla muilla moottoreilla hyvin käynnistyy, kokeilin myös 2 uudella eri Hobbywingilla ja sama efekti, toinen kone tilalle ja koneongelmat katos - Tällä yksilöllä ajettu siis 6 akkua. Mulla on myös noin 5 päivää sitä ennen ostettu Nosramin kone joka kesti ehkä 15 akkua ja hajosi Lohjalla (HF:n Artsi vaihtoi siihen omin kätösin ankkurin (kun paketissa tuli kaksi ankkuria mukana), mutta ei auttanut). Joko siis mulle myydyt koneet ovat "vanhoja" tai sitten ongelma ei ole edes ratkennut. Sitten toinen asia on se, että miksi myydään "vanhoja" koneita jos tiedostetaan että niissä ongelma on.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #24 : 20.11.12 - klo: 06.09 »
Mä kyllä uskon, ettei kenellekään stanuluokkaa viime vuonna ajaneelle nämä koneongelmat ole "uusi tieto". Mielestäni niissä mainittiin myös FTT-kehitysehdotuksia topicissa ja uskoisin, koska lajiyhteyshenkilö sattuu olemaan kyseisen merkin maahantuoja tietävän montako konetta on mennyt, joten siitä ei liene erikseen tarvita mainita.

Mulla on lohjan A8-kisasta Power Racingilta ostettu kone, joka kesti tasan  sen vajaan kisan verran (6 akkua) - itseasiassa auto ei suostu edes käynnistymään Hobbywingin kanssa ko. koneella. enää vaikka se kaikilla muilla moottoreilla hyvin käynnistyy, kokeilin myös 2 uudella eri Hobbywingilla ja sama efekti, toinen kone tilalle ja koneongelmat katos - Tällä yksilöllä ajettu siis 6 akkua. Mulla on myös noin 5 päivää sitä ennen ostettu Nosramin kone joka kesti ehkä 15 akkua ja hajosi Lohjalla (HF:n Artsi vaihtoi siihen omin kätösin ankkurin (kun paketissa tuli kaksi ankkuria mukana), mutta ei auttanut). Joko siis mulle myydyt koneet ovat "vanhoja" tai sitten ongelma ei ole edes ratkennut. Sitten toinen asia on se, että miksi myydään "vanhoja" koneita jos tiedostetaan että niissä ongelma on.

Itse ajan prostockia ja kun vauhtia tulee lisää, tiedossa on lämpöongelmia, niin lisään moottorin jäähdytystä. Tai kevennän välitystä. Suosittelen samaa myös ko stanu-koneelle.
Kun ajoin stanua aikaisemmin eri koneella, niin siinäkin oli sama homma, kun pelit kuumenee, niin lisää jäähdytystä.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #25 : 20.11.12 - klo: 06.44 »
Mä kyllä uskon, ettei kenellekään stanuluokkaa viime vuonna ajaneelle nämä koneongelmat ole "uusi tieto". Mielestäni niissä mainittiin myös FTT-kehitysehdotuksia topicissa ja uskoisin, koska lajiyhteyshenkilö sattuu olemaan kyseisen merkin maahantuoja tietävän montako konetta on mennyt, joten siitä ei liene erikseen tarvita mainita.

Mulla on lohjan A8-kisasta Power Racingilta ostettu kone, joka kesti tasan  sen vajaan kisan verran (6 akkua) - itseasiassa auto ei suostu edes käynnistymään Hobbywingin kanssa ko. koneella. enää vaikka se kaikilla muilla moottoreilla hyvin käynnistyy, kokeilin myös 2 uudella eri Hobbywingilla ja sama efekti, toinen kone tilalle ja koneongelmat katos - Tällä yksilöllä ajettu siis 6 akkua. Mulla on myös noin 5 päivää sitä ennen ostettu Nosramin kone joka kesti ehkä 15 akkua ja hajosi Lohjalla (HF:n Artsi vaihtoi siihen omin kätösin ankkurin (kun paketissa tuli kaksi ankkuria mukana), mutta ei auttanut). Joko siis mulle myydyt koneet ovat "vanhoja" tai sitten ongelma ei ole edes ratkennut. Sitten toinen asia on se, että miksi myydään "vanhoja" koneita jos tiedostetaan että niissä ongelma on.

Itse ajan prostockia ja kun vauhtia tulee lisää, tiedossa on lämpöongelmia, niin lisään moottorin jäähdytystä. Tai kevennän välitystä. Suosittelen samaa myös ko stanu-koneelle.
Kun ajoin stanua aikaisemmin eri koneella, niin siinäkin oli sama homma, kun pelit kuumenee, niin lisää jäähdytystä.

Vanhoilla koneilla mä oon ajanut ulkona 30-asteen helteessä 3.5 välityksellä, muistaakseni Louhi taisi testata jossain 3 välitystä ja ei ne niilläkään palaneet. Kuten kerroin niin nyt on käytössä 4-4.1 välitys. Kyse ei ole varmastikaan ylivälittämisestä koska tämä on se välitys millä lähes kaikki stanukuskit ajaa. Mä ehdotan oikeasti että aletaan käyttämään sitä FTT-vakiomaksimivälitystä (minkä muuten ehdotuksistani torppasit), jos kerran kaikki kärkipään stanukuskit ei osaa välittää moottoreitaan oikein.

LIsäksi kun "peli" ei kuumene, vaan kiehahtaa yhtäkkiä.
« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo: 07.00 kirjoittanut JuhaS14 »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #26 : 20.11.12 - klo: 07.06 »


Itse ajan prostockia ja kun vauhtia tulee lisää, tiedossa on lämpöongelmia, niin lisään moottorin jäähdytystä. Tai kevennän välitystä. Suosittelen samaa myös ko stanu-koneelle.
Kun ajoin stanua aikaisemmin eri koneella, niin siinäkin oli sama homma, kun pelit kuumenee, niin lisää jäähdytystä.

Siinä missä vanhemman CS-moottorin lämmöt kahdeksan minuutin ajon jälkeen ovat n. 38 astetta meni nykyinen Nosse yli kahdeksankympin, ja nytkyttely liikkeellelähtiessä alkoi.. Ja tämä nimenomaan sillä 14.25-merkityllä "bombproof"-roottorilla joka toimitettiin pakkauksessa mukana ja piti vaihtaa paikalleen ennenkuin koneella uskalsi ajaa ollenkaan.

Millaistakohan välitystä nämä nykykoneet sitten kestäisivät, kun VTR-luokan 5 on jo liikaa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #27 : 20.11.12 - klo: 07.17 »


Itse ajan prostockia ja kun vauhtia tulee lisää, tiedossa on lämpöongelmia, niin lisään moottorin jäähdytystä. Tai kevennän välitystä. Suosittelen samaa myös ko stanu-koneelle.
Kun ajoin stanua aikaisemmin eri koneella, niin siinäkin oli sama homma, kun pelit kuumenee, niin lisää jäähdytystä.

Siinä missä vanhemman CS-moottorin lämmöt kahdeksan minuutin ajon jälkeen ovat n. 38 astetta meni nykyinen Nosse yli kahdeksankympin, ja nytkyttely liikkeellelähtiessä alkoi.. Ja tämä nimenomaan sillä 14.25-merkityllä "bombproof"-roottorilla joka toimitettiin pakkauksessa mukana ja piti vaihtaa paikalleen ennenkuin koneella uskalsi ajaa ollenkaan.

Millaistakohan välitystä nämä nykykoneet sitten kestäisivät, kun VTR-luokan 5 on jo liikaa..

Joo oli mukava tietää millä välityksellä nyt pitäisi ajaa, sinällähään luokka nyt ei ole kovin tasainen kun on ainakin kolmea eri moottoria - ainakin käytökseltään ja vuosiluvultaan.

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #28 : 20.11.12 - klo: 07.35 »
Vertailuksi voin sanoa että ajelin viikko sitten uudella T4:llä tiksissä pitkiä, noin 70-80 kierrosta/akku, harjoitteluvetoja yhteensä 674 kierrosta jos oikein laskin.
Tahti oli se että pidotukset renkaisiin ja max 15 min odotusta ja uudestaan radalle. No nopeus ei ollut lähelläkään kärkikuskeja mutta vetojen kierrosten keskiajat oli lopussa siellä 14 ja 15 sekunnin kantturoissa.

Mutta pointti tässä oli se, että moottori oli koko ajan sillai lämmin että pystyi sormilla lämmön koittamaan, sanoisin että max. 50°C.

Kone oli uusi mutta vanhaa CS:n 17.5 supersport. Ja auton välitykset tasan 4.

Oikeasti ajattelin että pitäisikö vaihtaa moottori nosramiin tai lrphen mutta taidan vielä hetken odotella.

t.Seppo

Poissa rMa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #29 : 20.11.12 - klo: 07.54 »
Koneongelmia on ollut ainakin: Pesosella, Malisella, Laipiolla, Öhmanilla, Söderholmilla. Erikssonista ja Maikolasta en tiedä.
Kaksi kisaa, Laukaalla sisällä mentiin sillä ainoalla moottorilla mikä oli kun ei ollut paremmastakaan tietoa. Ugissa kokeilin kolmea eri moottoria kun tuntui että joko sisälenkillä tai ulkolenkillä tuli vauhdeissa suorilla turpiin vaikka teki mitä välitysten suhteen. Kolmas moottori oli selvästi muita pirteämpi, silläkin alkoi jo viimeisissä lähdössä olla starteissa rykimistä. Kaksi muuta oli tasaisen vaisuja, ilmeisesti edellisen talven aikana jo väsytettyjä.

t. Rami Maikola