Kirjoittaja Aihe: FTT-stanukoneiden laatu  (Luettu 32081 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #60 : 21.11.12 - klo: 14.31 »
Joo kyllä mä nyt näkisin et viime kauden kaikki stanu tulokset pitää mitätöidä...

Buhahaa vitsi vitsi  :grin:
-Henry Mort

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #61 : 21.11.12 - klo: 14.58 »
FTT I / 2013  ajetaan 2,5 viikon päästä.

Katsastukselle tarvitaan lajiryhmältä/lajiyhteyshenkilöltä ohje siihen kuinka valvotaan sääntöjen kohtaa
"Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen."

Myös kilpailijoiden on syytä olla tietoisia siitä kuinka alkuperäisen kaltainen" sääntökohtaa tulkitaan, koska jokainen kuitenkin haluaa ajaa sääntöjen mukaisella kalustolla.

Kilpailun järjestäjä puolestaan haluaa ennakkoon minimoida tulkintaerimielisyyksistä, protesteista tmv. poikkeustilanteista koituvat yllärit.

OTE FTT 2013 SÄÄNNÖISTÄ
TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851
Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #62 : 21.11.12 - klo: 15.22 »
FTT I / 2013  ajetaan 2,5 viikon päästä.

Katsastukselle tarvitaan lajiryhmältä/lajiyhteyshenkilöltä ohje siihen kuinka valvotaan sääntöjen kohtaa
"Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen."

Myös kilpailijoiden on syytä olla tietoisia siitä kuinka alkuperäisen kaltainen" sääntökohtaa tulkitaan, koska jokainen kuitenkin haluaa ajaa sääntöjen mukaisella kalustolla.

Kilpailun järjestäjä puolestaan haluaa ennakkoon minimoida tulkintaerimielisyyksistä, protesteista tmv. poikkeustilanteista koituvat yllärit.

OTE FTT 2013 SÄÄNNÖISTÄ
TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851
Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.
Roottorin varaosanro on 50635/LRP.

Ja Power Racingiltä ostetulla moottorilla on puolen vuoden takuu, oikein käytettynä. Eli jos moottori on mennyt rikki niin uuden saa tilalle. Voi tulla käymään kaupassa tai esim vaihtaa koneen Tikkurilan radalla.

FTT 1. kisassa on koneita mukana "riitävästi". Jos ongelmia on niin maksimivälitys määrätään esim 4.5 talveksi ja 4.0 kesäksi.

Edelleen kannattaa mitata lämpötiloja ajon jälkeen. Puhaltimella saa lämpötilaa alemmaksi n 20 astetta. Ohjelmoitavissa nopareissa kannattaa tarkistaa onko maksimivirrat säädetty kohdalleen.

Syksyn kisoissa Lohjalla ja Vantaalla: yhden moottorissa/kaikissa moottoreissa on ollut ongelmia. En ole nähnyt ko konetta tai koneita.
« Viimeksi muokattu: 21.11.12 - klo: 15.26 kirjoittanut AAKE K. »
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #63 : 21.11.12 - klo: 16.40 »
Kuinka moni muu kuin Juha on polttanut tämänvuoden koneita :wink:
Onko kaikilla nyt selvä se tosiasia että tää juttu mistä nyt puhutaan on viimekauden koneista.

Jerzi

Luehan Jerzi ajatuksella esimerkiksi mun viestit.... VTR:ssä parkuva kone on nimenomaan näitä uusia koneita - tosin Nosse eikä Lurppi mutta roottori on vaihdettu ohjeen mukaisesti....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #64 : 21.11.12 - klo: 16.55 »
Joo en nyt tiedä mikä on parkuva kone. Onko lämmin vai mikä on ongelma.
Minun kone pitää yhkäävää ääntä. Onko se myös p*skana silloin :undecided:
Itse veikkaan että koneongelmia ei ole kuin mitä nyt normaalisti niitä menee.
Kuinkahan paljon meni hiiliaikaan noita koneita :grin:
Silloin ei todellakaan puhuttu mistään ongelmista.
Jollain ei nyt vaan kulje tarperksi kovaa niin laitetaan se nyt vaikka koneen syyksi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #65 : 21.11.12 - klo: 17.27 »
Kuinka moni muu kuin Juha on polttanut tämänvuoden koneita :wink:
Onko kaikilla nyt selvä se tosiasia että tää juttu mistä nyt puhutaan on viimekauden koneista.

Jerzi
Olen saanut rikki(en siis polttanut!) näitä "korjattuja"/uusia koneita useamman viime kesän aikana. Nämä tehtaan mukaan kunnossa olevat koneethan vaihtui kesken kauden näiden ihan susien tilalle? Silti näissä on ollut vikaa.
En usko, että minun käytössä näistä koneista yksikään on hajonnut "user errorin" takia vai mitä olette mieltä?

Itsekkin ajoin loppukauden luottaen kauppiaan sanaan, että ongelma on korjattu, mutta näin jälkeenpäin ajatellen ei ne nyt ihan priimoja ollutkaan. Näin taisi toimia myös lajiryhmä? Ongelmien jälkeen lajiryhmä luotti kauppiaan/tehtaan ilmoitukseen, että asia on kunnossa/korjattu.
Kyllähän näille koneille jotain parannusta tapahtui kesken kauden, mutta ei niitä hyviksi voi vieläkään sanoa!

Kauppias tottakai luottaa tehtaan ilmoitukseen parannuksesta koneen laadussa ja asiakas tietysti kauppiaan sanaan.
Mihinkäs muuhun tässä tavallinen kuluttaja luottaa, kuin kauppiaan/maahantuojan sanaan? Vastaus on tyly: Käytännön testiin pystyy luottamaan 100%.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #66 : 21.11.12 - klo: 17.35 »
Joo en nyt tiedä mikä on parkuva kone. Onko lämmin vai mikä on ongelma.
Minun kone pitää yhkäävää ääntä. Onko se myös p*skana silloin :undecided:
Itse veikkaan että koneongelmia ei ole kuin mitä nyt normaalisti niitä menee.
Kuinkahan paljon meni hiiliaikaan noita koneita :grin:
Silloin ei todellakaan puhuttu mistään ongelmista.
Jollain ei nyt vaan kulje tarperksi kovaa niin laitetaan se nyt vaikka koneen syyksi.
Jerzi

Ehkä nyt kannattaa kuitenkin ottaa ihan tosissaan kokeneiden kaverien kokemukset.
Kun tehdas kerran on aikanaan myöntänyt ongelman olemassaolon, niin ei kannata ruveta selittelemään sitä henkilökohtaisilla uskomuksilla ja veikkauksilla pois.

Vähemmän aktiivisilla kuskeilla voi olla vaikka minkä ikäisiä moottoreita autoissaan kiinni.

Vaikeuksiin törmänneiden TSS-10 kuskien joukossa on myös hiilikoneaikana aktiivisesti ajaneita eli suhteuttaminenkin onnistuu varmaan hyvin.

Itse olen tarjonnut maahantuojalle moottoreita viallisina takuuvaihtoon suunnilleen sillä periaatteella, että normaalivälityksellä normaalisti muutenkin käytetyn moottorin tulisi kestää suunnilleen sama määrä 5min eriä kuin hinnassa on euroja. Jos moottori 50 egen moottori menettää selvästi ominaisuutensa tai laukeaa alle 50 erän ajossa, niin minusta se on alle sen mitä kohtuudella voi odottaa (tämä on vain henkilökohtainen mielipide).
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #67 : 21.11.12 - klo: 18.40 »
Lajiryhmän päätös perustuu niihin tosiasioihin, jotka olivat sääntöjä päätettäessä eli:

-ei korviin kantautuneita valituksia kentältä tuon ongelmaerän jälkeen
-maahantuojan välittämä ilmoitus (tehtaan kanta)

Jos nyt viikon aikana on mennyt satapäin koneita rikki, niin sitten on todella ongelma. Jos jotain hälyyttävää ois ollut koko kevään, niin oisin siitä ihan varmasti kuullut muiltakin, kuin toisilta kauppiailta. Intressejä kun on monenlaisia.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #68 : 21.11.12 - klo: 19.17 »
Joo en nyt tiedä mikä on parkuva kone. Onko lämmin vai mikä on ongelma.
Minun kone pitää yhkäävää ääntä. Onko se myös p*skana silloin :undecided:
Itse veikkaan että koneongelmia ei ole kuin mitä nyt normaalisti niitä menee.
Kuinkahan paljon meni hiiliaikaan noita koneita :grin:
Silloin ei todellakaan puhuttu mistään ongelmista.
Jollain ei nyt vaan kulje tarperksi kovaa niin laitetaan se nyt vaikka koneen syyksi.
Jerzi


Se roottori on menettänyt melkoisesti magneettisuudestaan silloin, kun paikaltaan lähtiessä parkaisee SELKEÄSTI, ja tämä tuorein kone meni VTR:ssä muutamassa akullisessa... Ostin vaan kaverilta - joka oli juuri saanut kolme takuuvaihdettua konetta Hobbyfactory:sta odotettuaan puoli vuotta - enkä tiedä miten factory suhtautuu mun takuuvaihtoon..

Luulis sun tuntevan minut jo edes sen verran ettet heitä tuommoisia edes leikilläsi, luulin väärin.

Ja kyllä, stanussa oleva AINAKIN kaksi (2) kautta (!) kisaa ajettu LRP-moottori pelaa edelleenkin moitteettomasti.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #69 : 21.11.12 - klo: 19.19 »
Jos nyt viikon aikana on mennyt satapäin koneita rikki, niin sitten on todella ongelma. Jos jotain hälyyttävää ois ollut koko kevään, niin oisin siitä ihan varmasti kuullut muiltakin, kuin toisilta kauppiailta. Intressejä kun on monenlaisia.
Ja ettei jää epäselväksi, niin Juha Söderholm puhuu täysin yksityishenkilönä koska hänellä ei ole tekemistä yrityksen päivittäisissä asioissa. Eikä Juhan kommenteja missään yhteydessä tulisi liittää että ne olisi EuroRC:n virallista kantaa Juha on aikasemmin ollut toiminassa mukana mutta ei ole sitä tällä hetkellä. Threadiin on kommentoinut 3 henkilöä jotka ovat yritysten palkkalistoilla. Hoke, Aake sekä Goos(eli minä).

EuroRC on yrityksenä esittänyt vajaa vuosi sitten moottorisääntöjen selkeyttämistä hyväksyntöjen osalta. Siten että kerrottaisiin aina hyväksyntöjen yhteydessä kuinka pitkään hyväksyntä on voimassa, onko siihen optiona lisäaikaa ja koska seuraavaksi tehdään uusi valinta. Tämä pyyntö on lähetetty lajiryhmälle. Olen myös asiasta puhunut Vesan kanssa moneen otteeseen. Vieläkin ollaan tilanteessa missä hyväksyntöjä tehdään ja on epämääräistä kuinka pitkään ovat voimassa.

Esim TSP luokassa on ainakin 4 erilaista konetta hyväksyttynä, alustavat testit osoittavat yllättävän isojakin eroja koneissa...

Se että hyväksyntä olisi selkeä ja merkattu kuinka pitkään on voimassa on kuluttajan etu, silloin kuluttaja tietää kuinka pitkään kyseisellä tuotteella saa ajaa ja koska muutos mahdollisesti tulee. Se myös mahdollista kaikkien yritysten valmistuautumisen seuraavaa valintaa varten. Jos mahdollisimman moni maahantuoja pystyy toimittamaan hyvää kamaa arvioitavaksi, lopputulos on aina parempi kuluttajan näkökulmasta. Parempi laatu sekä hinta.

Tän kauden valinassa on myös ollut mukana henkilö joka on maahantuovassa yrityksessä omistajana. Voiko henkilö olla mukana päätösprosessissa jonka pitäisi olla jäävi?

EuroRC:n virallinen kanta asiaan on se että, mitä parempi kone valitaan sen enempi harrastajia saadaan josta EuroRC hyötyy eniten kaupallisesti. Ei meitä haittaa vaikka jonkun muun maahantuoma moottori valitaan, myymme sitä mielellämme kaupassamme ja saamme siitä oman osuutemme myynnistä.

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #70 : 21.11.12 - klo: 20.22 »
Jos nyt viikon aikana on mennyt satapäin koneita rikki, niin sitten on todella ongelma. Jos jotain hälyyttävää ois ollut koko kevään, niin oisin siitä ihan varmasti kuullut muiltakin, kuin toisilta kauppiailta. Intressejä kun on monenlaisia.
Ja ettei jää epäselväksi, niin Juha Söderholm puhuu täysin yksityishenkilönä koska hänellä ei ole tekemistä yrityksen päivittäisissä asioissa. Eikä Juhan kommenteja missään yhteydessä tulisi liittää että ne olisi EuroRC:n virallista kantaa Juha on aikasemmin ollut toiminassa mukana mutta ei ole sitä tällä hetkellä. Threadiin on kommentoinut 3 henkilöä jotka ovat yritysten palkkalistoilla. Hoke, Aake sekä Goos(eli minä).



Voin sanoa, että mun intressi on ainoastaan saada toimiva kone, jota ei joudu joka akun jälkeen vaihtamaan. En tiedä mitkä lajiryhmän intressit ovat, jos kerran roottoreita vaihdettiin kymmennittäin viime kaudella ja samassa koneessa pysytään edelleen.

Mä hyväksyn sen, että mun ajomäärillä (jotka on tänä syksynä olleet varsin isoja) koneita pamahtaa 2-3, mutta sen että niitä kajahtaa 5-10 akun välein alkaa olemaan liikaa varsinkaan kun en ylivälitä konetta. Mä siis olen polttanut tähän astisen 4-stanukauden aikana ennen tätä ja viime kevättä yhteensä 1 koneen (ja se oli jumalattomilla ennakkoilla/Kerseillä paljon ajettu kone 3.1 välityksellä).

Väitän, että kukaan stanun a-finalisteista ei aja 4.5 välityksellä, vaan kaikki ajavat 3.8-4.2 välillä olevilla välityksillä.

Ja mä tosiaan ymmärrän maanantai-kappaleet enkä nyt valita varmaan ihan turhasta, jos näitä on paukkunut muillakin tätä määriä. Mun mielestä kyse on laatuongelmasta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #71 : 21.11.12 - klo: 20.57 »
Kuten sanoin Bb niin en tiedä mitä parkuva kone tekee/aiheuttaa koska tuo sana on minulle täysin vieras.
Minunkin kone pitää ääntä kuin painan kaasua :grin:
En sitten tiedä onko se kunnossa vai rikki.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #72 : 22.11.12 - klo: 12.26 »
Painotan nyt edelleen aiemmin tänne kirjoittamaani tekstiä, eli jos ongelma todella olisi ollut koko viime kevään, niin siitä olisi edellisenkin luokkayhteyshenkilön tiedossa ollut selkä suuri ongelma. Ongelma ei poistu sillä että siitä ei puhuta, mutta jos asiasta ei ole ollut keskustelua edellisten 10kk aikana ja kisoihin on reilu 2 viikkoa, on hieman erikoista sekin.
Olen kyllä tuonut asian monestikkin esille viime keväänä, kesällä ja viimeisenä kun valinta tehtiin ilman kilpailutusta.

Olet myös Vesa itsekkin ollut tietoinen asiasta kesällä kun keskustelimme asiasta.

Olin tietoinen kyllä, mutta kuten käsittääkseni muukin lajiryhmä sekä luokkayhteyshenkilö, olen elänyt tiedossa joka oli, että asia korjaantui, aivan kuten maahantuoja asiasta informoi, ja koska jatkovalituksia ei ole tullut korviini ennen tätä keskustelua sittten viime talven, oletus on ollut että ongelmaa ei enää ole, koska

a, asiasta ei ole valitettu viime talven jälkeen
b, maahantuojalla on ollut tieto> informoinut, että asia on korjattu

Vai onko ongelma siinä, että asiasta on valitettu ja sitä on tutkittu, mutta vastaus on ollut, ettei näissä (enää) mitään vikaa ole, senkun ajatte vain.

Jos koneet prakanneet liki samallalailla tämänkin jälkeen, niin eiköhän siinä moni ole mielessään laskenut 1+1=2 ja todennut valittamisen huonoksi. Näin vain sivusta kuunnelleena radan varrella.

Ei sitä päätä varmasti kannata ikuisuuksia hakata seinään, se on sitten vain mentävä niillä huonoillakin valinnoilla, jos vaikuttamis mahdollisuudet tuntuvat olemattomilta.


Toki jännä juttu sekin, että ongelma on tiedetty ja asiasta on saatu myyjän kertomus, ettei näissä mitään vikaa ole, mutta ei sitten kuitenkaan ole tullut mieleen alkaa kysellä esim. kisapaikoilla niilä ajavilta, että onko tuntunut homma parantuneen? Jalkautuminen on päivän sana, monissakin hommissa.. Ei sitä tietoa oikein muuten tuppaa saamaan..

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #73 : 22.11.12 - klo: 12.46 »
Tosiasia on se, että myyjälle ei ole palautettu koneita sellaisia määriä kuin niitä täällä valitetaan rikkoutuneeksi, joten jossakin on nyt epäkohta. Maahantuojiin kannattaa olla yhteydessä jos kone on rikki tai ei kestä, lajiryhmä ei koneita myy. Lajiryhmälle ei ole tullut tietoon ennen tätä viikkoa että ongelmaa olisi enää ollut viimekeväästä eteenpäin.

Joten ainoa jännä asia tässä on ne faktat, että

-jos kone on rikki, miksi niitä ei ole koitettu palauttaa maahantuojalle?
-miksi tämä asia nousee 2 vkoa ennen kisoja esille, kun maahantuojien mukaan koneita ei ole palautettu (kuin muutamia) viime kevään jälkeen eli n 11kk aikana.

Kannattaa nyt huomioida pari seikkaa joilla on oleellisesti vaikutusta siihen, miten koneet kestää:
-akkujen virranantokyky paranee jatkuvasti, koneet on kovemmalla
-Tiksissä on pito jonkin verran kovempi kuin muualla, joten koneet on enemmän rasituksessa > vaatii myös muissa luokissa välityksen lyhentämistä jos ei halua keittää kamoja

Eli jos minun henk.koht. mielipidettä kysytään, niin uskon että osassa koneita on voinu olla ongelma koska roottoreita on korvattu jne. Mutta jos ongelma on, siitä pitää antaa palaute maahantuojalle, koska käsitykseni mukaan rikkinäisen tilalle saa uuden kyllä, ja on saanutkin. Maahantuoja on itse yhteydessä valmistajaan ja sopii heidän keskinäiset diilit, lajiryhmällä ei ole siihen mitään osaa eikä arpaa. Jos kaiken tämän jälkeen homma ei toimi eli koneita hajoaa liukuhihnalta, uutta ei saa tilalle vaikka syy ei ole väärinkäytös, jne jne, niin siinä tapauksessa voidaan todeta, että jotain radikaalimpaa tarvitsee tehdä asialle.

Kuten kuitenkin olen usealta kauppiaalta kuullut, koneita ei ole palautunut rikkinäisenä, joten jos ne jää sinne pakkiin kun ne hajoaa, niin se ongelma myös jää sinne. Eli näkisin, että tässä on nyt myös kuljettajien/mekaanikkojensa taholta saamattomuutta, jos toimivaksi tarkoitettu kama ei toimi mutta sitä ei viitsitä vaihtaa uuteen.

Mun henk-koht mielipide on myös se, että stokkikoneiden ei tulisi hajota yhden kauden ajoilla kovinkaan helposti. Eli jos on laatuongelmia niin kääntykää maahantuojien puoleen koneiden vaihtamisen suhteen. Jos ne uudetkaan eivät toimi niin sillon katsotaan tilannetta uudelleen.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #74 : 22.11.12 - klo: 13.19 »
Mulle ainakin sanottiin viime kaudella, että ne lähetetään tehtaalle ja sit katotaan. LRP:n tehtaan takuuasioiden hoito (täällä myös vahvistettu että konetta joutuu oottaa noin 6kk takaisin) ei ole tunnetusti maailman nopeita vaan yleensä kamoja joutuu oottaa puoli vuotta takaisin - Ongelman ollessa akuutti se ei siis ratkaise oikeastaan mitään vaan joudun ostamaan joka tapauksessa uuden koneen. Kun ei ole myöskään tietoa ajetaanko seuraavalla kaudella ko. koneella tai ajaako itse edes ko. luokkaa niin on vaan helpompi ostaa uusi kone jos se kerran ratkaisee ongelman.

Onko nyt sitten niin, että kaikkien rikkinäisten koneiden tilalle saa välittömästi uuden toimivan koneen koska mulla niitä on pakissa aika paljon?


Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #75 : 22.11.12 - klo: 13.32 »
Maahantuojat voivat vastata tuohon.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #76 : 22.11.12 - klo: 15.06 »
Maahantuojat voivat vastata tuohon.

Odotan myös lajiryhmän vastausta siitä mikä roottori koneessa pitää olla jotta se on laillinen. Minkä värinen? Muut tuntomerkit? Mikä on siis tämä ns. "ykstyyppiroottori" jolla ajetaan?

Ihmettelen jos lajiryhmä ei pysty näitä kertomaan niin kuka pystyy? Eli onko Aaken linkkaama roottori nyt se ykstyyppiroottori ja esimerkiksi vanhat mustat roottorit ovat laittomia?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #77 : 22.11.12 - klo: 15.19 »
Luokkayhteyshenkilö on se henkilö, joka säännöt valmistelee ja rakentaa, lajiryhmä ne hyväksyy ja tarvittaessa muokkaa. Luokkayhteyshenkilö on myös se ensisijainen tekninen asiantuntija, joka tietää mitä on sääntöihin kirjoittanut ja miksi ko. luokassa.

Vakioroottori on se roottori joka on moottorin listalle hyväksymishetkellä toimitettu moottoreiden kanssa. Jos sitä roottoria on jostain syystä vaihdettu esim. kestävyyden parantamiseksi tehtaan taholta myöhempiin eriin, tästä on varmaankin maahantuojilla tieto, silloin näkisin että molemmat ovat laillisia. Maahantuojat tietävät osanumeroasiat paremmin kuin minä. Käsitykseni mukaan osanumero ei kuitenkaan ole muuttunut joten asia pitäisi olla aika yksiselitteinen.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #78 : 22.11.12 - klo: 15.42 »
Koko tämän keskustelun aikana ei ole palautettu yhtään konetta, eikä moneen kuukauteen muutenkaan. Eikä tehtaalle ole lähetetty yhtään moottoria takuukäsittelyyn. Vaikeaa on antaa palautetta tehtaalle, kun ei ole tuotetta mitä tutkia.
Myöskään JuhaS14 ei ole palauttanut konetta tai ollut yhteydessä ko asiassa.
Kisoissa on koneita mukana, joten yksi(kään) kuski ei keskeytä kisaa moottorivian sattuessa.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #79 : 22.11.12 - klo: 16.32 »
Koko tämän keskustelun aikana ei ole palautettu yhtään konetta, eikä moneen kuukauteen muutenkaan. Eikä tehtaalle ole lähetetty yhtään moottoria takuukäsittelyyn. Vaikeaa on antaa palautetta tehtaalle, kun ei ole tuotetta mitä tutkia.
Myöskään JuhaS14 ei ole palauttanut konetta tai ollut yhteydessä ko asiassa.
Kisoissa on koneita mukana, joten yksi(kään) kuski ei keskeytä kisaa moottorivian sattuessa.

Viime vuoden FTT1 kisassa sanoit mulle että moottori pitää lähettää johonkin tutkittavaksi.

Eli vahvistaisitko onko nyt niin että voin tuoda kaikki rikkinäiset moottorit vaihdettavaksi ja saan VÄLITTÖMÄSTI uuden tilalle? Minulla on LRP ja Nosram -moottoreta.
« Viimeksi muokattu: 22.11.12 - klo: 16.35 kirjoittanut JuhaS14 »

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #80 : 22.11.12 - klo: 17.14 »
Koko tämän keskustelun aikana ei ole palautettu yhtään konetta, eikä moneen kuukauteen muutenkaan. Eikä tehtaalle ole lähetetty yhtään moottoria takuukäsittelyyn. Vaikeaa on antaa palautetta tehtaalle, kun ei ole tuotetta mitä tutkia.
Myöskään JuhaS14 ei ole palauttanut konetta tai ollut yhteydessä ko asiassa.
Kisoissa on koneita mukana, joten yksi(kään) kuski ei keskeytä kisaa moottorivian sattuessa.

Viime vuoden FTT1 kisassa sanoit mulle että moottori pitää lähettää johonkin tutkittavaksi.

Eli vahvistaisitko onko nyt niin että voin tuoda kaikki rikkinäiset moottorit vaihdettavaksi ja saan VÄLITTÖMÄSTI uuden tilalle? Minulla on LRP ja Nosram -moottoreta.

Viitaten edellä oleviin teksteihini toistan:
Power Racing Oy:lta ostamaasi koneeseen saat 6 kk takuun. Saat uuden koneen mukaan kun tuot Power Racingistä ostetun koneen kauppaan. Jos on jotain epäselvää, niin koneen tutkii LRP ja sen jälkeen, joko tulee lasku sinulle tai se menee takuuseen. Tuossa ajassa olet ostanut muistaakseni yhden koneen.
Muualta ostamasi koneet hoidat sen liikkeen kanssa, mistä olet koneet ostanut.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #81 : 22.11.12 - klo: 17.55 »
Lähestyvän FTT I kilpailun osalta vastuullani on hankkia katastukselle tiedot ja työkalut katsastuksen suorittamiseksi sääntöjen mukaisella tavalla ja kilpailijoiden oikeuksia sekä tasapuolisuutta noudattaen.

Toistaiseksi TSS-10 luokan moottoreihin liittyen olen saanut maahantuojalta tiedon, että sääntöjen mukainen roottorin varaosanro on 50635/LRP.

Muualta on kerrottu, että mustia roottoreita löytyy kahta erilaista, joiden halkaisijat ovat 12,3 mm ja 12,45 mm. Näistä sallittu on 12,45 mm. roottori.

Kaikki tarkentava tieto otetaan mielellään vastaan, jotta saadaan katsastukselle asianmukaiset ja kattavat ohjeet.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #82 : 22.11.12 - klo: 23.41 »


Siis monihan on tässä maininnut (Hilpi, Laipio, yms), että koneita joiden roottorit on vaihdettu  (lue "pomminvarmaroottori") on poltettu. Vai onko näissä vaihtoroottoreissa jotain eroa "pomminvarmoihin koneisiin" jota mä en ole ainakaan saannut enkä tiedä mistä saa.


Sen verran oikaisen että mä en ole ikinä avannut mun koneita, mulla on siis ollut 2moottoria, joista ensimmäinen on ostettu silloin heti kun ne tuli johon en ole edes laakereita vaihtanut ja sillä olen ajanut mun vtr uran (lukuun ottamatta korian yhtä sisäkisaa jossa paloi huonon erän moottori ja laukaan vika ulkokisa) myöskin muutama stanu kisa ja paljon treeniä ajettu ja toimii moitteettomasti edelleen ja tälläkin viikolla ajossa  stanussa 5min erän jälkeen n.60astetta.

Kun toinen moottori mikä minulla on, on sen tehtaankin myöntämän huonon erän takuusta saatu moottori, jonka sain loppu kesästä viimeiseen vtr ulkokisaan (laukaa) jonka sillä ajoin ja nyt siirsin sen moottorin stanuun testi mielessä ilman muuta muutosta autossa 5min erän jälkeen onkin yli 20 astetta lämpöisempi kuin se"ikivanha" moottori, ajon jälkeen haisee ihan "kiukaalle" ja lämpötilat vaihtelee 86:n ja tänään ennätyksellisen 92 asteen tietämillä, viimeinen kevät kenties moottorilla.

Tämä uusituotanto moottori on nyt neljättä päivää kiinni autossani joten en aikaisemmin ole voinut "valittaa" aiheesta kun vtr kisa ajettiin viileässä säässä ulkona joten lämpöjen kanssa ei ollut siellä ongelmia.
olen nyt sitä testannut ja kysellyt mielipiteitä mutta pitää vielä aaken kanssa asiasta keskustella tarkemmin.

Moottoreissa ei ole minkäänlaista nopeus eroa eikä kaasutuntuma eroa, ainoa ero on siis lämpötila joka on mielestäni hirmuinen, ainakin toistaiseksi...

-Hilpi
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #83 : 22.11.12 - klo: 23.50 »
Vertailun vuoksi - C-12 -luokan EM Spec kisoissa ja kisoja varten testasin kasan erilaisia X12 roottoreita, ja ero voi olla noin 40 astetta pelkällä roottorin vaihdolla C-12 kärkikuskin käsissä, mutta helposti vähintään 20 astetta pelkällä väärällä välityksellä. Paras kombinaatio joilla muun LRP/Nosram -tiimin kanssa ajettiin oli n 55-60 asteinen kone, kun aiemmalla vakioroottorilla se nousi 90 asteeseen kun piti päästä kovaa. Tosin kisat ajettiin vapaalla nopariennakkolla, ei blinkynä.

Eli kyllä sillä välityksellä ja säätimenkin asetuksilla on merkitystä, vaikka onkin 0-ennakko.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #84 : 23.11.12 - klo: 07.05 »

Eli kyllä sillä välityksellä ja säätimenkin asetuksilla on merkitystä, vaikka onkin 0-ennakko.

Kun vaihdan VTR-autoon CS:än koneen Nosramin tilalle putoaa lämmöt melkein 30 astetta. Ensinmainittu lähtee silkinpehmeästi liikkeelle, jäljempi parkaisee kuin kissa jonka hännän päälle astutaan.

Ja tässä välissä ei siis kosketa a) nopariin eikä b) välitykseen (paitti tietty siirretään pinjoni toiseen koneeseen)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #85 : 23.11.12 - klo: 08.38 »
Joo oli harmi että cs poistui säännöistä.
Eilen tiksin radalla kaveri ajoi 4 välityksellä 17min putkeet cs koneella ja lämmöt niin että hyvä että oli lämmin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #86 : 24.11.12 - klo: 18.27 »
Lähestyvän FTT I kilpailun osalta vastuullani on hankkia katastukselle tiedot ja työkalut katsastuksen suorittamiseksi sääntöjen mukaisella tavalla ja kilpailijoiden oikeuksia sekä tasapuolisuutta noudattaen.

Toistaiseksi TSS-10 luokan moottoreihin liittyen olen saanut maahantuojalta tiedon, että sääntöjen mukainen roottorin varaosanro on 50635/LRP.

Muualta on kerrottu, että mustia roottoreita löytyy kahta erilaista, joiden halkaisijat ovat 12,3 mm ja 12,45 mm. Näistä sallittu on 12,45 mm. roottori.

Kaikki tarkentava tieto otetaan mielellään vastaan, jotta saadaan katsastukselle asianmukaiset ja kattavat ohjeet.

Vanhemman sarjan varaosaroottoreissa (LRP50635) on tuo magneettiosan paksuus 12.45 stanssattuna moottorin akselille pinjoniruuvin levennykseen. Näissä tapauksissa roottori on tarkastettavissa ilman koneen avaamista. Valitettavasti tällaista merkintää ei ole uudemmissa varaosaroottoreissa, eikä moottoreiden mukana tulevissa alkuperäisissä roottoreissa.
Tiim Lahti

Poissa Pitts

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #87 : 24.11.12 - klo: 22.03 »
Ostin tällä viikolla LRP:n moottorin uutena. Siinä oli akseliin stanssattu 12,45.
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #88 : 24.11.12 - klo: 22.11 »
Ostin tällä viikolla LRP:n moottorin uutena. Siinä oli akseliin stanssattu 12,45.

Ilmoita sitten kuin se hajoaa.
Se näyttää olevan jokaisen uuden moottorin ongelma kuulema.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« Vastaus #89 : 24.11.12 - klo: 22.11 »
Niin on laseroitu tuohon minun Nosramin mukana tulleeseen pomminvarmaankin....

Pomminvarma on ainoastaan jo ennen noita tehty, merkkaamaton ankkuri näin omasta mielestäni...

Edit: otin aiheen tiimoilta hobbyfactoryyn yhteyttä, eikä koneen vaihtamisessa ollut mitään ongelmaa. Ovat vaan loppu tällä hetkellä mutta kuorma tulossa jo. Toivottavasti kestää mosa :)
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo: 22.50 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu