Kirjoittaja Aihe: Xray XB4 4WD krossiauto  (Luettu 130187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #60 : 24.03.13 - klo: 16.49 »
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa msuomal

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #61 : 24.03.13 - klo: 17.16 »
Tarkoittaa vissiin tätä:
http://gamblerracing.eu/wp-content/uploads/2013/02/XB-4-setup.pdf

Kiitos. Oho, todella korkea auto, jos 27mm edessä ja 29mm takana. Omaa olen ajanut 18/19mm Jkl radalla. Oikeastaan juuri tätä hain sillä, että kokeilisin kokonaan erilaista setuppia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #62 : 24.03.13 - klo: 20.45 »
Oltava virhe jos siellä tollanen maavara näkyy.

tollasilla maavaroilla ajetaan sc autoa.

Itseasiassa M-8 luokassa on myös tuollaiset maavarat.
Oliskohan oikeasti sentin pienempi.

Poissa msuomal

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #63 : 24.03.13 - klo: 21.18 »
Oltava virhe jos siellä tollanen maavara näkyy.
Millanen maavara sulla oli Jyväskylässä? Katoin et sun auto näytti korkealta pariin muuhun verrattuna. Vai oiskohan koppa tai siipi vaan tehny semmosen vaikutelman.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #64 : 24.03.13 - klo: 22.14 »
Koppa ja siipi tekee sen vaikutelman... varsinkin siipi jossa käytän sivulevyjä.

Pidän maavaran lähellä 20 milliä.
Maksimissaan on ollu 21mm.

Jyväskylässä oli 19/20

Mörtin reiskassa on myös moni asia mun neuvojen mukaan tehty, eli maavara on varmasti 10 milliä vähemmän kuin mitä tuohon setuppilappuun on tullut.

Ei oo sähkökrossari toimimassa lähes 30 millin maavaralla.
« Viimeksi muokattu: 24.03.13 - klo: 22.18 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa msuomal

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #65 : 25.03.13 - klo: 08.49 »
Mun autossa heiluu etupyörät ihan holtittomasti. Oon kiinnittäny siihen itse huomiota ja pari ajokaveria myös ihmetellyt, kun näyttää että olis suurinpiirtein rengas tippumassa.
Tämä johtui siis lopulta siitä, että slipperin ulostulo sekä kardaanin pinni olivat erittäin kuluneita, joka taas johtui siitä, että se ulostulon paikallaan pitävä ruuvi (joka kiertyy siihen slipperin läpi menevään shaftiin) oli löystynyt ihan aavistuksen. Ulostulo pääsi "nytkymään" aivan huomaamattoman vähän ja tämä tietty aiheutti lisää liikettä sinne. Se oli kuitenkin lukitteen kanssa laitettu, ehkä siksi ei löystynyt enemmän niin, että olisi aikaisemmin jo huomannut. Vaihdoin vähän aikaa sitten ulostulot ja kardaanit, auto tasoittui sillä. Paljon parempi ajaakin nyt :).

Olen kyllä laitellut sitä rasvaa ulostuloihin ja tarkistellut slipperiä useammin.

Poissa msuomal

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #66 : 25.03.13 - klo: 08.54 »
Yksi asia minkä heti tein, oli ulosjoustorajoitukset takaa kokonaan pois ja iskarin alapäätä hieman auki... niin että kierrettä näkyy reilun millin.

Eikä myöskään O renkaita iskarinvarteen pohjaanlyöntikumeiksi.

Eteen toki ulosjousto rajoitusta noin 3 milliä, mutta ei tullut sinnekään sisäänjoustoa rajottavia O renkaita vaan nekin heitettiin mäkeen.

Aika korkealta ja kovaa sitä autoa vietiin muutama akullinen... Saa nähdä montako akullista vielä menee ennen kuin ulostulon kanssa on ongelmia.
Onko remppa auto kestänyt näin? Mulla on rajoittimet iskareissa molempiin suuntiin ja silti näyttää vetarit ottaneen ulostuloihin kiinni.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #67 : 25.03.13 - klo: 09.03 »
Onko remppa auto kestänyt näin?

Hyvin on kestänyt
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #68 : 25.03.13 - klo: 10.55 »
Rasvaa niihin vetareihin niin hyvin ne kestää kun ei pääse tarrailemaan.

Oli taas aivan katastrofaalisen järkyttävää katsella porukan ajoa jyväskylässä... Hirveä pärinä vähintään jokatoisesta autosta (merkkiin katsomatta) ja kaikki johtui vain rasvauksen puutteesta.


Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #69 : 02.04.13 - klo: 07.13 »
Oma auto odotellut parempia ajankohtia joilloin ehtii ajamaan.

Uutta koria JC:ltä
http://www.redrc.net/2013/04/jconcepts-finnisher-body-for-xb4/
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #70 : 02.04.13 - klo: 07.22 »
Täytyy laittaa uusi setup sheet...Autoa on nyt muutettu todella paljon ja se on myös muuttunut aika paljon nopeammaksi.... Ainakin Tiksin radalla.. Kestosta sen verran että vaihdoimme autoon kaikki päivitys osat ja sen jälkeen autosta ei ole hajonnut mitään. Ja testiä ollaan ajettu aika paljon. Ja joo kaikkin ulostuloihin Hudy mustaa rasvaa loppuu kuluminen samantien...
-Henry Mort

Poissa msuomal

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #71 : 02.04.13 - klo: 09.58 »
Minä säätelin Jkl WJ:n jälkeen omaan autoon lisää ulosjoustoa, poistin rajoittimia iskareista ja laitoin takavakaajan kiinni... en tiedä tuliko autosta nopeampi, mutta se käyttäytyy hypyissä paremmin ja on varsinkin alastuloissa helpommin hallittavissa vaikka ei ihan niin täydellisesti onnistuisikaan tuomaan alas.

Uusi kori näyttää päheeltä :).

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #72 : 03.04.13 - klo: 00.19 »
Sillon se on nopeampi jos se tulee hypystä paremmin alas vaikkei ihan täydellisesti alastulo onnistuisikaan...
Auto tuppaa etenemään kovempaa kun se on renkaillaan, tai eteneminen tapahtuu oikeaan suuntaan.
Mielummin hieman hitaammin, mutta varmasti suunta kokoajan eteenpäin ja suurinpiirtein linjalla, kuin kovaa ja vähänväliä katolleen, tai hieman epäonnistuneen alastulon seurauksena hirveä veivaus että saa pysymään pulkan edes suurinpiirtein aurauskeppejen välissä.

Kello tuppaa tykkäämään silloin kummasti paremmalla tuloksella 5 minuutin hiitissä.  :wink:

Esim. itse pyrin aina säätämään auton mahdollisimman anteeksi antavaksi, jolloin autoon saa parhaiten luoton.
Kun autoon on luotto ja tuntuu että se tekee kaiken halutun kuin ajatuksesta niin silloin on mahdollisuus vaatia siltä myös niitä nopeita läppejä.
Oli kyse mistä autosta ja luokasta tahansa.
(en tietenkään tarkoita että auton pitää olla täysi lahna joka puskee jne, vaan että se reagoi jatkuvasti loogisesti ja varoitellen tapahtumiin)

Liian monella näen aina kisoissa autoja joiden setupit saattavat olla sellaisia että bestläppi on kova, mutta auto on niin hankala ajaa kierros kierroksen perään linjalla, aina edeten... ja lopulta ihmetellään tulostaululla miten joku voi mennä kärjessä niin naurettavan paljon kovempaa että jäädään kierros tai pahimmillaan enemmänkin.
No katollaan tai välialueilla rämpien sitä aikaa tuppaa vaan kulumaan niin paljon että on aivan sama miten kovan bestläpin pystyy jollain setupilla tulittamaan, jos kaatoon tuhlataan 5 sekuntia per kaato.
Yhden kaadon eroa on mahdoton kuroa kiinni, ellei sitten tulita 10 kierrosta putkeen niitä puol sekuntia muita kovempia kierrosaikoja.

Ja nimenomaan... Käyttäkää sitä Hydy rasvaa... Viimeksi tänään näytin vuoden ajetut (erittäin paljon akkuja nähneet) vetarini parille jampalle... Ovat edelleen paremmassa kunnossa kuin suurella osalla kuukauden ajon jälkeen.
(joo... eri merkistä kyse, mutta ei sen paremmat kuin reiskassakaan)

Joka vetarin pää rasvaten ennen jokaista ajopäivää vie aikaa korkeintaan muutaman minuutin, mutta vaikuttaa radikaalisti auton toimivuuteen ja käyttöikään.

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #73 : 29.04.13 - klo: 08.46 »
Tuli itsekin ostettua kyseinen auto puolivahingossa, kun piti corriin sähköt ostaa.

Näin vaasalaisena assomiehenä kiinnostaisi onko porukalla kokemusta 12mm hexeistä ja asson vanteista tässä autossa?
Rctech:llä väittivät losin http://www.eurorc.com/product/3606/team-losi-aluminum-clamping-wheel-hex-2 hexien sopivan, mutta en et:stä sitten tiedä. Akselinreikäähän joutuu suurentamaan, mutta se nyt ei ole ongelma.

Nyt kun on ollut paljon puhetta tuosta nivelten rasvaamisesta. Itse olen jo viimme kesän käyttänyt B4.1:sen ja SC10 vetareissa durangon suojakumeja. Näytti ne XB4seenkin sopivan.



Etuvetareissa kumit ei mahdu olemaan, mutta muut nivelet saa kyllä suojattua



Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #74 : 10.05.13 - klo: 10.32 »
Oma Auto sai tulikasteensa saviradalla!

Peräpitoa kaipasin hieman lisää mutkan ulostuloihin.
Lisäsin akkujen luo 30g painoa, ajoin lyhyelllä akselivälillä ja vaihdoin normi-insertillisiin JC DD renkaisiin niin auton peräpito ja vetopito paranivat huomattavasti.
Myös iskariöljyä tuli löysennettyä.
Vähensin edestä kickuppia.

Muutoksien jälkeen auto oli varsin hyvä. Helppo ja vakaa ajaa! Hieman lisää sisäänkääntyvyyttä pariin paikkaan pitää vielä saada ja parempi jousitus röykkyihin.  :azn:

Tuli sitä 10+ akun aikana tehtyä muutamat aika pahat voltit ja ulosajot, eikä autosta antautunut mikään paikka!
Näiden kokemuksien perusteella takahubien laakereiden kuntoa kantsii tarkkailla ahkerasti sekä siipiä ostaa nippu varastoon - siipituet ovat niin vankkaa tekoa etteivät ne jousta, vaan siipi joutuu ottamaan vastaan iskut.
Siipi siksi hajoaa taitoskohdasta kun tarpeeksi katottaa.

Huomenna sitten kisaa  :cool:

Electric Buggy Track - Vaasa Finland - May 2013
(Kyllä, ne hypyt menee välilä hiukka pitkäksi  :grin:)
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #75 : 11.05.13 - klo: 22.42 »
Pistäkääpäs pojat setuppi lappuja näkyville ja hieman kommentteja miltä auto tuntui vaasan kostealla radalla.
Ja AP vois pistää pohjille vaaasan kuvanradan säätöjäkin.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #76 : 18.05.13 - klo: 19.30 »
Vaasan rataa on sahattu. Quadi ja fingerit on haastavimmat radan paikat (ei liene mikään yllätys).

Takalinkin nosto sisäpäästä ylös, ja jäykkä takavakaaja auttoivat paljon suunnanvaihtoihin.

http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=89&setup=xb4
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #77 : 24.05.13 - klo: 21.27 »
http://testlogger.info/attachments/setups/XB4%20jarno2.1.pdf
Tuolla mennään nyt. Olisko vinkkejä miten saisi takapitoja kiihdytyksiin. Lähinnä ongelmat ilmenee vaasan radalla pääsuoralle mentäessä ja neulansilmästä poistuessa.
Kehtaako tuota entisquattia enää pienentää ja mitäs tuo tukivarsien laskeminen saa aikaan?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #78 : 24.05.13 - klo: 21.54 »
Kännykällä näky kummallisesti vaan blankko setuppilappu. Ei siis mitään merkintöjä.
Katsotaan josko kohta kotiin päästyä vilkasis mikä siellä olis parannettavaa.

Tukivarsia laskemalla lasket rollcenteriä. Takapito paranee kaarteissa, mutta kiihdytyksiin et saa sillä takapitoa lisää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #79 : 25.05.13 - klo: 12.52 »
Takahubin paikkaa ei ollut merkitty.

Se eteen.

Iskariöljyt vaikuttaa todella löysiltä.
Jäykistäisin molempia heti kympillä, ainakin jos kyseessä on UR öljyt.
Etuiskarit alapäästä sisäreikiin ja ylhäältä keskelle.
Diffit uusiks.
Eteen 4.000 ja taakse 1.000

Taka ylälinkin kiinnitys sisäpäästä alaspäin.
Sanoisin melkeinpä että alimpaan reikään.

Etupään camper todella pieneksi.
Sanotaan nyt vaikka 0,5
Maksimissaan 1


Uskallan väittää että tällähetkellä ongelmana on että perä sortuu kiihdytyksissä hieman alta ja keula lähtee hallitsemaan autoa johtuen iskarin asennosta ja todella jäykästä etudiffistä.
Suurimmat ongelmat varmasti kun yritetään mutkasta lähteä ulos.
Ilmeisesti ensin pitää ihan ok ja yhtäkkiä perä irtoaa varoittamatta.

Myös pohjan fleksiruuvit pahimmillaan jopa pahentaa ongelmaa... Eli tekee pidon rajasta vaan niin veitsenterävän että kun sen menettää niin se sitten kanssa lähtee, ja pidon takaisin saaminen ei tule sekään pehmeästi.
Suosittelen että laitat pohjan ruuvitkin pakettisäätöön.

Tällähetkellä setuppi on siis sellainen että keula ja perä ovat vain niin eriparia että toisaalla toimii ok ja taas jossain tilanteessa ollaan hyvin hukassa...

Tee muutokset jotka mainitsin niin suuntana on varmasti parannus.
Mutta älä tee puolittain, koska silloin edelleen jotkin asiat taistelevat liikaa keskenään eikä meikäläisenkään muutokset toimi niinkuin pitäisi.


Ps: Ihan lopuksi tuli mieleen vielä se yksi asia joka vain entisestään tekee homman mahdottomaksi nykyisellä setupilla. Lisäpainot auton takana.
Hyi hyi... heti pois.
Löysä iskari, kyseiset takalinkin paikat, etuiskarin paikat ja etudiffi + takana olevat puntit... Huh huh. Mä en pysyis tolla setupilla letkujen välissä ja hyvä jos kierrostakaan keula kohti menosuuntaa  :afro:
Eli täys remontti ehdottomasti niin saat auton jolla voi keskittyä kierrosaikojen jahtaamiseen, eikä kaikki keskittyminen mene radalla pysymiseen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #80 : 25.05.13 - klo: 13.03 »
Lisäyksenä vielä.

Mikäli noilla setuppimuutoksilla auto tuntuu vielä hieman yleisliukkaalta niin kokeile tukivarsien laskua.
Kokeile myös sen jälkeen kun olet setuppiin tottunut, laittaa lisäpainoa eteen... Kyllä... eteen.
Saat sillä pidettyä mutkasta ulostullessa paremmin kaikki renkaat kosketuksissa maahan, jolloin saat auton kiihtymään paremmin ja kaikenlaiset riuhtomiset myöskin vähenevät selkeästi, koska renkailla ei ole kiihdytystilanteessa niin erilaiset paineet maata vasten.

Etupaino myös tekee autosta enemmän sellaisen että kovassa vauhdissa auto vakautuu ja mielummin menee jopa aliohjaavan puolelle, mutta hitaammissa mutkissa keula pitää ja auton saa kääntymään mollan ympäri kuin turistin. Ilman turhia skandinaavian peräheittoja.
Helpottaa oikeastaan kaikissa tilanteissa reilusti, koska jos mutka on menossa pitkäksi auton puskemisesta johtuen niin hellitä kaasua ja auto lähtee kääntymään sitä paremmin mitä enemmän vauhti hiljenee.
Hyppääminen myös helpottuu... Peräkorkeat hypyissä ja pateissa vähenee ja se perän täydellinen alta lipsahtaminen vähenee myös.

Ei muuta kuin iso remontti käyntiin niin parannat varmasti sekuntitolkulla 5 minuutin tulosta ja läppiaikaankin tulee parannus.
Muuten olen pullakahvin velkaa  :wink:

Poissa rjf

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #81 : 28.05.13 - klo: 22.54 »
Tänään kävin taas ulkosalla ajamassa, hiljalleen rupee auto olemaan hyvä.
Setuppeja on plakioitu netistä ja sitten sovellettu/yhdistelty kaikkien testien jälkeen.

Tänään korkkasi etupään 365470, composite drive shaft safety collar, eli se muovihattu joka pitää vetarin tapin paikallaan. Siinähän ne kesti muutamia akullisia, taidan sorvata alu rinkulan siihen muovin päälle, jollei sitten enää hajoaisi.

Vetääkö porukka ihan noilla stocki muovihatuilla vai onko tähän jotain hyväksi todettua aftermarket osaa?

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #82 : 29.05.13 - klo: 09.18 »
luin ooplesta tai rctechistä, että hb cycloneen on vastaava osa hb väreissä alumiinista.
eli tämä http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=129374
oon itse ajanut noin 500 kierrosta vaasan ulkorataa ja tuota ongelmaa ei ole ollut luultavasti siksi että käytän durangon kumisuojia nivelissä ja nivelissä on riittävästi voitelua.

ylädekki, kaksi tukivartta, siipituki, siipiä ja parit kruunurattaat on menneet.
mutta on ollut välillä sellaista pommitusta että huhhuh  :grin: :embarrassed:

edit. lisätty linkki
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 09.39 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa rjf

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #83 : 29.05.13 - klo: 13.36 »
Duragon suojakumit on tilattu ja rasvaa olen mielestäni käyttänyt ihan riittävästi, olivat vielä avatessa "märät", vetarin tapit ja kaikki muut on kunnossa, ei ole mennyt pykälille tms.
En uskalla sanoa montako kymmentä akullista tolla on ajettu, mut muita ongelmia ei ole ollut.

Meillä on tossa radalla keinonurmi ja jostain syystä reunoilla on semmoista rantahiekkaa joka ei varsinaisesti sotke paikkoja, jää vaan ikävästi kiinni kaikkeen missä on rasvaa tai muuten märkiin osiin.
Oisko muutama jyvä mennyt sopivasti niveleen ja sen takia sitten "hajonnut"...

No nämä on näitä kuluvia, ettei näistä kannata ottaa stressiä, mutta uutta tilatessa koitan aina selvittää onko ks.osasta tullut jotain pimpattua versiota.

Linkin tuote voisi toimia. Mulla on tässä pajalla hyvät työkalut, että äkkiä saa tehtyä vaikka mitä, monesti ei vaan maksa vaivaa, kun samat osat saa muutamalla dollarilla internetistä.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #84 : 29.05.13 - klo: 14.54 »
Se hiekka voi päästä nopeasti moneen paikkaan.

Mulla on Durangon kumisuojat joka nurkassa ja kardaaneissa, mutta diffin ulostuloissa ei.

Sen olen huomannut että diffin ulostulot ovat päivittyneet V2:ksi, vähemmän leikatut ja pidemmälle tapin ura. myös ulostulon akseliin on koneistettu ura (o-renkaan kohtaan?).
Iskarituet ovat myös päivittyneet V2:ksi ajan myötä. Jo kuukausia sitten tuli se V2 etudiffiboksi, ja V2 35T kruunuratas.
Nämä kaikki siis ilman uusia osanumeroita.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #85 : 29.05.13 - klo: 20.07 »
Nyt alkaa auto istumaan ilman lisäpainojakin.
Toki melkein samoilla diffiöljyillä mennään vieläkin (8k/3k).
Tuo peräpidon puude mistä marisin hetki sitten tosiaankin johtui liian löysästä perästä. Taisi perä vain taittua alle. Nyt takanakin asson wt35:set öljyt. Jotka toimivatkin vallan hyvin mutta vaasan quadin jälkeisessä pyykkilaudassa tuntuu perä pomppivan hieman liikaa.

Melko paljo tuo auto taitaa flexata ilman noita flexi ruuveja. Mitään kummempia voltteja en viimmeisellä runilla tehnyt mutta oli ylädekki oli sanonu ittensä irti. Nyt kun koittaa ilman sitä hieman taivutella pituus suunnassa niin kyllä se melkoiseen kuormitukseen joutuukin.
Dekki antoi periksi pituussuunnassa tuosta koritapin kohdasta.
Taitaapa olla muillakin noita dekkejä paukkutnut kun siitäkin on jo tullut v2 versio.

Kovaa tuolla varmasti pääsisi jos vain kuskilla hermo kestiäisi. Nyt kierrosajat melkolailla tasaisia mutta muutamassa kohdassa tulee mamisteltua liikaa. Jos vain uskaltaisi puristaa niin joka kierrokselta saisi sellaiset 0.5s pois, mutta jotenkin on sellainen tunne että sellainen riehuminen alkaa käydä kukkaron päälle:D

« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 20.42 kirjoittanut Jarpeli »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #86 : 30.05.13 - klo: 00.53 »
Hyvä että meni parempaan... Suosittelen vielä ehdottomasti muuttamaan diffit. Auto säilyttää mutkanopeuden paremmin, joten turha reuhaaminen vähenee. Samalla myös auto muuttuu enemmän sellaiseksi että reuhaaminen on myös täysin turhaa. Hieman pitää muuttaa ajotyyliä, mutta pienellä parin akun totuttelulla huomaa että kun ihan vain ajaa mutkan läpi ilman sladittelua ja riehumista niin kello alkaa vaan tykkäämän enemmän ja enemmän.
Tekee myös kaasupäällä käyttäytymisen rauhallisemmaksi kun edessä ei ole noin jäykkää litkua.
Yllärit vähenevät selvästi.
Jos tuntuu että kovassa vauhdissa kääntyy aivan liikaa niin painoa eteen.
Kaikinpuolin paranee ja helpottuu.

kokeile pientä muutosta antisquatissa niihin röykkyihin. Nyt on näkemättä vaikea sanoa pitäisikö olla enemmän vai vähemmän, vai onko vika ainoastaan kaasusormessa.

Diffit ensin... Sit punttia keulaan ja sen jälkeen antisquattia hieman kokeilemaan, mutta jos ei se muuta hommaa paremmaksi niin kokeilet vaan kyseiseen kohtaan eri ajotyyliä.
Ilman kaasua, tasainen pieniveto päällä, tasaisesti kaasua lisäten tai kova kaasulla läpi... Veikkaan lotolla vaihtoehtoa kaksi.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #87 : 22.07.13 - klo: 12.22 »
Tuore euroopanmestari!


http://rcracingtv.net/2013/07/get-your-top-off-martin-bayer/
Uutena osana täyspitkä ylädekki.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« Vastaus #89 : 05.08.13 - klo: 09.42 »
Isot pojat näyttäisivät käyttävän aina vakaajia molemmissa päissä. Joten piti tuota itsekin koittaa.
Vaasan radan shikaani tuntuu vaativan jäykempää vakaajaa takana kuin edessä.

Mitäs pidemmällä ylädekillä mitä bayeri käytti EM:issä on haettu.

Tuolla setillä koitetaan nyt mennä:
http://testlogger.info/attachments/setups/XB4%20jarno2.5.pdf