Kirjoittaja Aihe: hpi bajan ostaminen  (Luettu 4737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
hpi bajan ostaminen
« : 27.01.13 - klo: 14.41 »
Terve! tarkoitus olisi nyt hommata baja 5b ss. Kysymys kuuluukin nt että mitä tulee kysyisessä paketissa mukana? Mitä tarvitsen tämän paketin lisäksi? Oli Kyosho pari vuotta sitten mutta möin kaikki pois silloin. Mistä kyseinen auto kannattaisi ostaa tietysti mitä halvemmalla saa sitä parempi.

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #1 : 27.01.13 - klo: 14.45 »
Ss:n mukana ei tule radiota/vastaria eikä kaasu servoa. Ne on ostettava erikseen. Hobbylinna.fi sieltä varmaan kannattaa hommata.
.......

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #2 : 27.01.13 - klo: 15.35 »
Minkälaista servoa suosittelette ja muita härpäkkeitä? Tuohon että mistä kannattaa ostaa tuo nii voi ehdottaa myös ulkomaalaisia verkkokauppoja, jotka olette todenneet hyväksi.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #3 : 27.01.13 - klo: 17.29 »
Mä olen kaksi sellaista autoa ostanut ja hobbylinnasta sen halvimmalla saa. Kannattaa pyytää tarjous, varmasti saa hintaa alas.

Mulla on paketin lisäksi seuraavaa:
- Spektrum dx3S radio
- DDM akku
- Hitec HS-5645MG kaasu/jarruservo
- HPI 86715 - HEAVY DUTY ALUMINUM PINION / CLUTCH MOUNT
- HPI 87559 - HD ALUMINUM SPUR GEAR MOUNT
- Team Fast Eddy:Pro Series Bearing Kit for HPI Baja 5B & 5T
- Team Fast Eddy:Pro Series Wheel & Clutch Bearing Shim Kit for HPI Baja 5B & 5T
- Team Fast Eddy:Steering post shim kit for the HPI Baja 5B & 5T
- Iskarien suojapussit
- Outerwears ilmasuodattimen suojus
- Super kill bee kill switch (mielestäni ehdoton!!)
- Hostile MX renkaat eteen ja taakse
- Kold kutter nastat
Jos haluat lisätietoa, laita YV:tä.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #4 : 27.01.13 - klo: 20.18 »
Eikö tätä voinut laittaa hpi baja osioon?? :huh:

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #5 : 29.01.13 - klo: 11.36 »
Mistä kannattaa ostaa tuo radio ja servo kun ei näytä olevan hobbylinnassa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #6 : 29.01.13 - klo: 11.50 »
Google löytää suomesta aika paljon RC liikkeitä. Rajan asettaa ulkonäön ja valmistajan lisäksi lompakon paksuus.

Jarru/ kaasuservoksi kannattaa ottaa vaikka 20+ kilon servo. Hyviä radioita tekee mm. Futaba, Sanwa ja spectrum. Ota vähintään kolme kanavainen jotta saat helposti Killerin kiinni.

Itsellä käytössä halpa Flysky GT3B joka saanut paljon kiitosta halvasta hinnastaan huolimatta. Laatu radioon nähden ei kummoinen laitos ole mutta ajaa näin harrastelu ajossa mainiosti asiansa.
Huonona puolena tarvitsee 8AA paristoa joka nostaa radion painoa. (hintaakin jonkun verran mutta kukapa näissä ei ladattavia pattereita käyttäisi) Jos ei kädet ole tehty pakkasen raiskaamista pyykkinaruista niin juuri ja juuri neljän extra AA patterin verran jaksaa kannatella.
http://www.nokianvenehuolto.com/gt3b-p-856.html
« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo: 11.58 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #7 : 29.01.13 - klo: 12.00 »
Tuossa olin yhteydessä hobbylinnaan sanoivat sieltä että tuo 990€ on bajan tiukka hinta. En tiiä onko Sulo sitten ihan liikkeestä käyny ostamassa auton eikä netin kautta? Itä-suomesta on vaan aika pitkä matka lähtee turkuun asti.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #8 : 29.01.13 - klo: 12.36 »
Heh näinpä. Onko ulkomailta tilaaminen pois suljettu vaihtoehto? Tullauksen joutuu eu:n ulkopuolelta tilattaessa tekemään eli maksamaan se 23% pinnaa auton hinnasta mutta saattaa tulla jonkun euron halvemmaksi?

Esim jenkeistä paketti tulee viikossa. Maksu onnistuu perinteisimmillä korteilla, myös electronilla tai paypalilla.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #9 : 29.01.13 - klo: 13.07 »
Tuossa olin yhteydessä hobbylinnaan sanoivat sieltä että tuo 990€ on bajan tiukka hinta. En tiiä onko Sulo sitten ihan liikkeestä käyny ostamassa auton eikä netin kautta? Itä-suomesta on vaan aika pitkä matka lähtee turkuun asti.
Mä sain omani kyllä halvemmalla, mutta tosin olen jo niitä kaksi ostanut. Ulkomailta auton saa 900-950€. Esim. DDM:ltä kun tilaa 5BSS ilman moottoria, niin saa dominator V2-putken kaupanpäälle. Pakettiin kun laittaa SS:n vakiokoneen, niin hintaa rahteineen tulee 993$=720€. Siihen sitten ALV 24% päälle tullissa. 720€*1,24=890€. Mielestäni hyvät kaupat!
EDIT: Onpas dollarin kurssi heikentynyt 2,5 kuukaudessa...ostin loppuvuodesta oman bajani ja silloin ei ulkomailta tilaaminen kannattanut ollenkaan. Nyt saa periaatteessa Dominaattorin kaupan päälle. Tosin Hobbylinnaan olen niin tyytyväinen, että mielelläni sitä kannatan edelleen.
« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo: 13.40 kirjoittanut sulo2604 »
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #10 : 29.01.13 - klo: 13.59 »
Osta suosiolla hobbylinnasta jos ei ole ulkomailta tilaaminen tuttua, ei tule sitten mitään ikäviä yllätyksiä.
Ja matkahuolto/posti toimittaa paketin päivässä perille, ei tartte turkkussiin vartavasten lähtee hakemaan autoa.

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #11 : 29.01.13 - klo: 14.20 »
Joo kyllähän tuo hobbylinna ihan hyvälle paikalle vaikuttaa. Ulkomailta tilatessa ei sinänsä varmaan ongelmaa kun olen muuta tavaraa tilannut. Mielummin suomesta ostaisin mutta jos ulkomailta saa halvemmalla se sinänsä houkuttelee. Pitää viellä kokeilla jos se hobbylinna vähän alennusta antaisi.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #12 : 29.01.13 - klo: 14.55 »
Kannattaa varata muutama tunti foorumin kahlaamiseen, niin löytää paljon tietoa kaupoista. Itse olen bajani tosiaan Hobbylinnasta ostanut ja kaiken muun sitten tilannut ulkomailta. Nyt tilaaminen ei tosin ole niin kannattavaa, kun ALV-raja laski.
Tällä foorumilla on koko ajan myynnissä hyviä radioita, kannattaa tarttua niihin.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #13 : 29.01.13 - klo: 22.13 »
Tuolla myydän osiossa oli yks hyvä baja myynnissä  :grin: joka btw on nyt  HELVATAN HALPA!!!!
« Viimeksi muokattu: 30.01.13 - klo: 14.20 kirjoittanut BeAsT »
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #14 : 30.01.13 - klo: 18.12 »
Enemmän kiinnostaa täysin uuden ostaminen, koska olisi mukava itse se myös kasata.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: hpi bajan ostaminen
« Vastaus #15 : 30.01.13 - klo: 18.19 »
Enemmän kiinnostaa täysin uuden ostaminen, koska olisi mukava itse se myös kasata.
juu  onhan ne asiat mukavempi itse ratkoa  :azn: toki oisinhan mä voinu ton sulle purkaa paloiks  :grin:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc