Android. Paljon samoja ja laadukkaita pelejä kuten iOS:lle kuten Angry birdsit, where is my water, cut the rope, asphalt yms yms...
Ja tuo moniajo on parempi. Softaa kehitetään paljon enemmän kuin applella, koska on avoin alusta. Itse voit päättää melkein mitä vaan, ei tarvi niitä samoja kuvakkeita katsella aina, vaan uutta teemaa kehiin esimerkiksi. Iphonessa on kaikenlaisia typeriä rajoitteita. En tiedä pystyykö nykyisellä iphonella vieläkään kuuntelemaan radiota/musaa samaan aikaan, kun pelaa tai nettiä selaa, vanhemmalla ipodilla ei pystynyt ainakaan.
Itselläni galaxy s (1), johon olen asennellut erilaisia android ROM:eja. Noin 2kk sitten vasta löysin ehdottomasti parhaan, eli MIUI:n vaikka puhelin ollut jo 2 vuotta. Tuohon ROM:iin tulee päivityksiä viikon välein, että kauan ei tarvi bugia kestää, jos sieltä semmoisen onnistuu löytämään. Sulavuus/sukkeluus taitaa olla todella lähellä iOS:ää. Tietenkin iOS sulkee kaikki ohjelmat heti kun koti-nappia painetaan. Androidissa ne taas jää pyörimään taustalle.
Itse lähtisin katselemaan HTC:n uusimpia malleja, Sensation tai mitä niitä nyt onkaan. Sitten varmaan SGS II. Nokia on myös ihan ok vaihtoehto, tosin tuohon N9 ei varmaan enää päivityksiä tule.
Sitten kun saat puhelimen, laita invisible shield tai joku muu vastaava kalvo näytön päälle heti kun paketin olet auki saanut. Ja tarvittaessa silikonikotelo. Näin saa puhelimen pysymään ehjänä lasista ja nurkistaan, vaikka muutaman kerran tippuisikin asfaltille