Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 253854 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1260 : 24.01.08 - klo: 14.44 »
Omissa toiveissa olisi, että tuo hiilikuituinen etuiskaritorni ei pääsisi eksymään tuotantoversioon asti. Ja kun mr. Hudyn tavaramerkkinä on mustaksi eloksoitu alumiini viimeisteltyine viisteineen, uskonkin juuri alumiinia autosta löytyvän...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1261 : 24.01.08 - klo: 15.38 »
Miten mun mielestä kuvassa näkyvä etu torni on alumiinia???
Takatorni on selkeesti hiilaria, mutta ei tuo etutorni ainakaan näissä kuvissa hiilarilta näytä.

Kysymystä myös herättää iskareiden alapään kiinnitys... Miksi noin??

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1262 : 24.01.08 - klo: 15.51 »
Miten mun mielestä kuvassa näkyvä etu torni on alumiinia???
Takatorni on selkeesti hiilaria, mutta ei tuo etutorni ainakaan näissä kuvissa hiilarilta näytä.
Tuossa Jeppen ekaksi linkittämässä kuvassa kaikki näyttää hiilarilta :cheesy: jälkimmäisessä   näyttä kyllä alumiinilta, kuten Hoke totesi.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1263 : 24.01.08 - klo: 16.25 »
Katsos vaan HOKE, hyvä huomio samalla huoli järjettömästä hiilarietutornista on kadonnut...  :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1264 : 24.01.08 - klo: 20.03 »
Kysymystä myös herättää iskareiden alapään kiinnitys... Miksi noin??

Iskari ei mahdu kääntymään tukivarressa tarpeeksi,kun yläpäät on viety noin lähelle toisiaan. Saas nähdä tuleeko tuotantoversioon erillaiset tukivarret ton kiinnityksen osalta,vai säilyykö tuollaisena.
Ei sponsoreita.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1265 : 24.01.08 - klo: 20.55 »
Ei se vaadi tuollaisia lisäpalikoita että iskari mahtuu kääntymään.
Vaatii vain hieman tukivarren muokkausta.

Ja tuohan muuttaa iskarin geometriaa...

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1266 : 24.01.08 - klo: 21.03 »
Toinen syy voi olla ulosjouston lisääminen..
Ei sponsoreita.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1267 : 24.01.08 - klo: 21.04 »
No ei sekään tarvitse tuollaisia palikoita.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1268 : 24.01.08 - klo: 22.11 »
Koska assollakin on

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1269 : 24.01.08 - klo: 22.12 »
Koska assollakin on

 :grin:
Sama kävi mielessä mullakin.

Mut eniten kyllä kiehtoo että koska tuo muuttaa iskarin geometriaa niin mitä tuolla on sitten haettu...

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1270 : 24.01.08 - klo: 22.33 »
Eikös tuolta mr. Hudyn haastattelusta selviä, mitä ominaisuuksia on koitettu erityisesti parantaa.

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1271 : 30.01.08 - klo: 18.47 »
Sitä uutta näköjään tulossa, tiedot vaan vielä hyvin vähissä: http://www.neobuggy.net/modules/news/

Lukeehan siinä jo että tulossa pian :wink:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1272 : 07.02.08 - klo: 09.57 »
Hyvältähän tuo 808 näyttää, eli kevättä ja kärpäsiä odotellessa...  :grin: Oversize on näköjään muotia muussakin kuin iskareissa. Toivottavasti tuo ratkaisun (lue eliniän lisäys laakereille) pölyisten olojen laakerirumbaan. Entistä huoltovapaampiko? Sopii mulle...

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1273 : 07.02.08 - klo: 10.15 »
Voi LOL, ei ole näköjään Losia pyöritelty Xray:n R&D osastolla, ei näy yhtään noissa ripustuksissa Losimaisia piirteitä NOT!  :roll: :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1274 : 07.02.08 - klo: 10.34 »
Tässä vähän syvempi huomiolista...

Vantit keventyneet mukavasti...
http://www.neobuggy.net/modules/xcgal/albums/x_r_a_y_8_0_8/32.jpg

Tässä on mielestäni hieno oivallus...   vähemmän osia vähemmän painoa, vähemmän irtoavia lukitusruuveja
http://www.neobuggy.net/modules/xcgal/albums/x_r_a_y_8_0_8/22.jpg

Suomen oloihin...
http://www.neobuggy.net/modules/xcgal/albums/x_r_a_y_8_0_8/09.jpg

Ovat vieneet kytkilaakerihomman hieman Losia pidemmälle, molemmat "oversized"
http://www.neobuggy.net/modules/xcgal/albums/x_r_a_y_8_0_8/36.jpg

Kuitenkin epäilyttää tuo runsas hiilikuidun käyttö iskaritorneissa ja ohjauslevyssä. Sanoisin kyllä että tuo kärry on kevyt. Mikä onkaan parempi kuin Losi Xray:n kulutuskestävyydellä :wink:. Onneksi unohtivat nuo RC8 iskariviritykset...

Mulle yksi...   nami...

EDIT: Lueskelin toisaalta että 808 on noin 100 grammaa edeltäjäänsä kevyempi, eli vakio Losin lukemiin päästään...
« Viimeksi muokattu: 07.02.08 - klo: 12.10 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1275 : 07.02.08 - klo: 15.57 »
Luulenpa ettei kauan kestä kun löytyy alumiiniset iskaritornit ja varsinkin tuo ackerman levy.
En yhtään ihmettelisi jos jopa ensinmäiset Suomessa myytävät autot olisivat alupalikoilla, mutta nähtäväksi jää.

Hienolta kyllä kieltämättä näyttää, ei voi ku kehua.

Mutta onpas kyllä tarkkaan tutkailtu losin keulaa.

Ps: tuo cvd nivelen systeemi on tullut tutuksi jo aikaisemmin.
Pikkuassossa on MIP:in cvd akselit jossa on sama rakenne, eli tappia ei enää lukita pienellä ruuvilla, vaan se pysyy laakerin sisäkehän sisäpuolella kätevästi paikallaan.
Ainut ongelma että ottaessa akseli pois paikaltaan, tappi tuppaa aina tipahtamaan jonnekin, kun ei muista että rakenne onkin tuollainen...
No mutta siitä saa syyttää vaan omaa tyhmää päätä.
« Viimeksi muokattu: 07.02.08 - klo: 16.02 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1276 : 07.02.08 - klo: 16.20 »
Hoke, niin on tuo CVD niveltappirakenne tuttu monesta muustakin kuten GS CL-1, Losi8 ja monimuu, mutta tuossa kuvassa (22.jpg) on kyse kardaanista jossa ns. CVD kuppi ja boksin pinioni on samaa osaa, toki tässäkin tuo tappi lukittuu laakerin sisään.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1277 : 07.02.08 - klo: 16.24 »
Ai katos joo...

Hmmmm... Mites tossa sitten hoituu se että pinjoni ei pääse elämään pituussuunnassa??

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1278 : 07.02.08 - klo: 18.56 »
Omasta mielestäni rakenne on ihan hyvä paitsi, että en tykkää noista isokehäisistä laakereista=pienet kuulat ja suhteessa iso vierintävastus, toisaalta pinjoni ja kardaanin pää on yhtä puuta, jolloin eivät ainakaan irtoa toisistaan niinkuin nykyisissä top-ruuvi lukitteisissa systeemeissä joskus tapahtuu.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1279 : 07.02.08 - klo: 20.01 »
Hö !  :cry: Herra Hydy on sitten kopioinut mun viime kevään modauksia ja sit kattonut loput Losista :evil:
http://rc10.fi/index.php?topic=7555.msg210686#msg210686

Heh. Pitää kyllä myöntää, että kehitys on mennyt ison harppauksen eteen päin, miltein joutuu harkitsemaan auton hankintaa.

Ei vaitekaan pitänee hieroa tuo Losi loppuun ensin ja sitten hakea toinen jne.
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1280 : 08.02.08 - klo: 22.41 »
Hö !  :cry: Herra Hydy on sitten kopioinut mun viime kevään modauksia ja sit kattonut loput Losista :evil:
Mahtaako jollain olla samat ajatukset :police: :lol:


Poissa kimes

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1281 : 12.02.08 - klo: 21.30 »
onko hankkimisen arvonen uus xray XB808 ! nätiltä näyttää ainakin!!!

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1282 : 12.02.08 - klo: 21.33 »
Kukaan tuskin tällää tietää miten se käyttäytyy radalla, mutta kyllähän tuo hyvältä näyttää..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1283 : 12.02.08 - klo: 22.56 »
Hienonnäköinen auto jossa kaikki trendikkaat blingit. Kuitenkin jos tebo tollasella hyvin kyoshomaisen perinteikkäällä kärryllä jyräs koko muun huippu jengin usassa niin kyllä homma on kuskista kiinni. Auton pitää myös kestää. Odonnel on kyllä aika lailla osiltaan kevennetty joten ehkä siitä pieni lisä nopeuteen vaikka muuten näyttääkin ihan samalta kuin autot 2000 luvun alussa. Joten onkohan tässä nyt oikeesti kehitystä tapahtunu.

Poissa kimes

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1284 : 13.02.08 - klo: 00.03 »
osaako joku sanoa missä hinnoissa mahtaa olla ja millos myyntiin tulla?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1285 : 13.02.08 - klo: 15.36 »
Xray foorumilta poimittua...

- 808 ilmestyy kauppoihin maaliskuun lopulla tai huhtikuun alussa, (tosin sanoen toukokuussa  :wink:)
- 808 on täysin uusi Buggy, samoja osia "vanhaan" XB8 on vain muutamia.
- Käytetyt XB8 osat ovat
  • Diffit (lukuunottamatta lautasratasta)
  • Rengas hexit
  • Vastariboksi
  • Etujäykkäri
  • Tankki
  • Siipituki ja siipi
  • Keskdiffiasetelman yläosa(alapalikat matalemmat)
  • Jarrut
  • Kytkin mutta ei kytkinkello
  • sekä monet pikkunippelit kuten linkit ja servosarvet.
- Konversiokittiä ei tule (eikä siinä olisi mitään järkeä).
- 808 on noin 140 grammaa kevyempi kuin XB8
- Hinta pitäsisi olla hieman edullisempi kuin EC:n (Se on sitten toinen juttu toteutuuko...)
- Vakiona tulee hiilikuidut ja komposiittimuoviset tukivarsikannakkeet, etu ja taka jäykkärit. Alumiiniversiot tulee optioina. Optiot saataville aika pian auton jälkeen... (tarvitseeko niitä?, ehkä etutornin...)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1286 : 13.02.08 - klo: 16.45 »
Jos ei ollut 80-luvulla asiaa baariin ilman takatukkaa, niin vuonna 2008 ratauskottavalla kuljettajalla on big tai super big boret, losistyle eturipustus, ylhäältä yhteenhitsattu etuiskarituki, balansoitu moottorin sijoitus sekä kevennetty malli. Ja nehän löytyy uudesta reiskasta. Kelpo auto! Mukava katsoa miten toimii radalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1287 : 13.02.08 - klo: 19.57 »
Ratauskottava ja luxusta vai miten se oli. Ymmärrän kyllä materiaaliparannukset ja muut - on tullut tässä talven mittaan toisessa urheiluharrastuksessa huomattua että uusilla välineillä tehot on ihan eri luokkaa kuin vanhoilla, sama pätee kai näihin RC autoihinkin vaikka tehoja ei lihasvoimalla tuotetakaan. Kohta varmaan päästään jo radoille ja toivottavasti päästään tämäkin insinööritaidonnäyte näkemään sen myötä pian  :cool:
« Viimeksi muokattu: 13.02.08 - klo: 20.11 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1288 : 13.02.08 - klo: 21.44 »
Optiot saataville aika pian auton jälkeen... (tarvitseeko niitä?, ehkä etutornin...)

Kyllä sanoisin että akkermanlevy on heti vaihdettava alumiiniseen.
Ja heti perään etutorni... Muista ei sitten niin välttämättä kannata heti ressata.
Jos välttämättä tuosta tornistakaan, mutta en millään jaksa nähdä hiilikuitu akkermanlevyä autossa joka leiskauttaa turun päytähyndästä yhdellä hypyllä yli...
Venäläinen rulettikin kuulostaa turvallisemmalta.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1289 : 13.02.08 - klo: 22.57 »
Kuinkas moni on harkinnut ajavansa kesän kisat uudella luxury buggyllä?