Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 255314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #360 : 26.05.05 - klo: 07.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Hoke, mä kuulin äsken sellasta juttuu, et sun reiskas olis niinku poks poks tänään?


Ihan kuin Herra Viksmalla olisi tässä sävynä pientä vahinkoniloa?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #361 : 26.05.05 - klo: 07.33 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Oikein kuultu.

Etutukivarsi poikkes, ylätukivarsi halkes kahtia valusaumasta ja vantti väänty.

Tuli hypystä suoraan kylki edellä montun reunaan ja kuului rahakas pamaus.


No ei tuo minun mielestäni kauhean rahakas ole, muutama kymppi. Hoke jos tarttet koko satsin XB8 vantteja niin mulla olis tarpeettomina. Ylimääräiset ohjauspalat meni jo Janille.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #362 : 26.05.05 - klo: 09.50 »
Auto on kyllä nyt pelittänyt hyvin, mutta moottori puolestaan ei. Eilen sain parhaimmillaan 4 kierrosta pidettyä sen käynnissä. Tulppaa on yritetty Novarossin 6, Cipollan 6, Sirion 6, mutta aina se sippaa. Eilen illalla/yöllä purin pannun ja testailin, niin mäntäkään ei putoa sylinteriputkesta mitenkään helposti läpi. Ilmansuodatin on lähestulkoon puhdas, polttoaineletkut on uusittu...

Koska en mitään syytä mistään löytänyt, niin ruuvasin Novarossista kaasarin irti ja pökkäsin sen tuohon. Saa nyt nähdä jatkuuko stumppailu. Mikäli jatkuu, niin otan lopunkin koneen hyllystä tuon tilalle.  :wink:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #363 : 26.05.05 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Auto on kyllä nyt pelittänyt hyvin, mutta moottori puolestaan ei.


Mistäs pannusta on kyse?

Itselläni OLI samoja ongelmia OSsin kanssa ja nyt eilen aloitin räpläilyn Hyper .12 koneella jonka käynti seilasi.

OS:n ongelmat "korjaantui" kun tajusin käyttää valmistajan suosittamaa tulpaa. Onneksi OS P3 tulpat on käsittämättömän pitkäikäisiä, hinta kun ei ole halvimmasta päästä, Xray yksi tiimikuskeista selitti että hän vaihtaa oman V-Specin tulpan säälistä gallonan jälkeen vaikka ei mitään oireita olisi. :shock:. On meinaan tuntuva ero siihen kun viimekaudella käytin Cipollaa ja niitä meni noin litran välein.

Hyper .12 koneen ongelma löytyi siitä että letkunippa kaasarissa vuosi hieman -> tiivistykseen.

Mutta omieni kokemuksieni mukaan voisin jopa ehkä väittää että tulppa on 90% ongelmien synty ja alkuperä. Tulpan lämpöarvolla on melkoisen suuri merkitys moottorin toimintaan... IMO

Niin ja laitetaan vähän XB8 asiaakin, tilasin Borderista soft tukivarsia, luulis olevan minulla viimeistään huomenna. Dantom:kin soitti ja kertoi tilanneensa varastoonsa mutta ajankohdan varmuutta suomeen saapumisesta ei ollut.

Mitäs diffisetuppeja muilla on? HOKE mikä sinulla on? Solarilla on 5-5-1 ja on kuulemma hänelle hyvä. Itselläni on 5-7-3 ja ajattelin nyt vaihtaa kun menee nuo tukivarret vaihtoon, samalla siinä teen sitten diffi ja iskarihuollon, ja uudelleen rakennan letkulinjat.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #364 : 26.05.05 - klo: 10.59 »
Sirion 3port

Mistään tulppasuosituksista ei ole tietoa. Kuitenkin Novarossin kutosta (cold) ja Cipollan kutosta (medium) koittanut ilman tuloksia. Pitänee toivoa kaasuttimen vaihdon auttaneen asiaa. Se varmaankin selviää v.loppuna.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #365 : 26.05.05 - klo: 11.31 »
Mikä pakoputki sulla muuten on? Multa löytyy Sirion oma pro buggy jos oot kiinnostunut, hyvä top-endi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #366 : 26.05.05 - klo: 16.40 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Mitäs diffisetuppeja muilla on? HOKE mikä sinulla on? Solarilla on 5-5-1 ja on kuulemma hänelle hyvä. Itselläni on 5-7-3 ja ajattelin nyt vaihtaa kun menee nuo tukivarret vaihtoon, samalla siinä teen sitten diffi ja iskarihuollon, ja uudelleen rakennan letkulinjat.


Vaihdoin 5-5-1 setuppiin entisestä 5-5-5 setupista ja johan rupes futaamaan.
Oikein hymy virtas suupielistä kun muuttu niin törkeesti paremmaks.

Oispa viittiny Turussa vaihtaa tohon niin ei ois ollu semmosta rupellusta koko päivä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #367 : 26.05.05 - klo: 16.42 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Niin ja laitetaan vähän XB8 asiaakin, tilasin Borderista soft tukivarsia, luulis olevan minulla viimeistään huomenna.


Mikäs mesta tuo on?
Ois kelvannu mullekki.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #368 : 26.05.05 - klo: 17.02 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Oikein kuultu.

Etutukivarsi poikkes, ylätukivarsi halkes kahtia valusaumasta ja vantti väänty.

Tuli hypystä suoraan kylki edellä montun reunaan ja kuului rahakas pamaus.


No ei tuo minun mielestäni kauhean rahakas ole, muutama kymppi. Hoke jos tarttet koko satsin XB8 vantteja niin mulla olis tarpeettomina. Ylimääräiset ohjauspalat meni jo Janille.


Siihen nähden se oli rahakas että jos oisin ollu toisella autolla liikenteessä niin ei ois tarvinnu kun kaivaa pakista yks pultti (korkeintaan kaks) ja jatkaa kaahaamista.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #369 : 26.05.05 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Niin ja laitetaan vähän XB8 asiaakin, tilasin Borderista soft tukivarsia, luulis olevan minulla viimeistään huomenna.


Mikäs mesta tuo on?
Ois kelvannu mullekki.


http://shop.the-border.nl/home.php

Mulle tulee softia kolme kierrosta, yksi menee Janille ja itselleni jää loput. Periaatteessa tuo yksi satsi on "ylimääräinen" jos ne ei ole niin "paperia".

BTW: Xray ilmoittelee että "R" on myynnissä -> http://www.teamxray.com/teamxray/m_intro.php
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #370 : 26.05.05 - klo: 22.56 »
Uudet tukivarret sai kiehua tunnin.

Joskohan noi kestäis tolleen paremmin.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #371 : 27.05.05 - klo: 21.12 »
Noniin auto palasi takaisin liikkuvien kirjoihin. Kaasarin vaihto + "radikaalit" säätömuutokset toivat halutun lopputuloksen. (Kiitokset JP-Nitroracingille halvoista vinkeistä! :wink:

Ehti ajaa jopa niin paljon, että alkoi itse auton säätöihin kiinnittämään huomiota. Knucklesit alla ja takapää on todella aktiivi. Hieman huonolla keskittymisellä on liikkeellä, niin auto löytyy perä edellä mutkasta. Joillain rataosuuksilla toimii tämäkin hyvin. Pitänee hieman vähentää tuota agressiivisuutta. Tonnista ölö takapäähän?

(Hobaomies ja Kanaimies lähtivät hajonneen auton kanssa kotiin. XRaymiehen auto on likainen, mutta ehjä!  :wink: (tässä takas sitä "vahingoniloa" sinne Viksman suunnalle  :D )

(En kyllä ehtinyt myöhäisen aikataulun ansiosa ajamaan paljoakaan, mutta ehjä mikä ehjä.)

Jeps jatkellaan Rossailua!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #372 : 27.05.05 - klo: 21.29 »
Servosta sieltä vain hajosi sulakeratas. =)

Kanaimies kyllä poksautti kanansa kantoon.
Etudiffi, C-pala ja auto tais lähtee vaihtoon...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #373 : 27.05.05 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Servosta sieltä vain hajosi sulakeratas. =)

Kanaimies kyllä poksautti kanansa kantoon.
Etudiffi, C-pala ja auto tais lähtee vaihtoon...

Voi jessus, sä et ollut edes paikalla kun se hajos. Mistä sä voit tietää mihin se osu?  :?

Ja musta tuntuu että se oli Juska

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #374 : 27.05.05 - klo: 21.42 »
Hajosiko tänään siis jotain? Ei ainakaan siihen mennessä kun mä lähdin..

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #375 : 27.05.05 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Hajosiko tänään siis jotain? Ei ainakaan siihen mennessä kun mä lähdin..

C-pala.. Ei sen kummempia, kuulemma 6 euroa kyoshokaupasta pari.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #376 : 27.05.05 - klo: 21.47 »
Just. No helppo homma, itseltä löytyy pakista mutta ei oo tarvinnu vaihtaa. Hienosti se sun K3 kulki Jartsa! Sorry OT
Mä en huomannut yhtää Reiskaa paikalla...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #377 : 27.05.05 - klo: 22.12 »
Et huomannu joo kun en päässy töiden takia näyttämään kaapinpaikkaa muille  :wink:
Kunhan saan ton auton taas nippuun ja aikaa tulla ajamaan niin sitten tulen ja nöyryytän. :twisted:

Kunhan Jose ei oo paikalla :oops:  :lol:

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #378 : 28.05.05 - klo: 11.03 »
Pöh, et sä niin hyvä ole.. takuulla jäät suoralla :wink:  Joseakin pääsin härnää tosin vain hetken  :mrgreen:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #379 : 28.05.05 - klo: 11.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pöh, et sä niin hyvä ole.. takuulla jäät suoralla :wink:  Joseakin pääsin härnää tosin vain hetken  :mrgreen:

Paraskin puhumaan ;) Ehkä meet suoralla ohi  :mrgreen:

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #380 : 28.05.05 - klo: 16.15 »
No niinhän mä just sanoin  8)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #381 : 28.05.05 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pöh, et sä niin hyvä ole.. takuulla jäät suoralla :wink:  Joseakin pääsin härnää tosin vain hetken  :mrgreen:


No korkeintaan jos satut pääsemään pääsuoran kiihdytykseen mun edellä niin jätätsuoralla hieman, mutta pöytähyndään tullessa olen jo kontissa. Ja viimestään niiden kahen pikkuhyndän jälkeen tulevassa spoorissa olen jo mennyt ohi.  :wink:

Kellotelkaas joskus muuten kierrosaikojanne. Olis vaan hauska verrata.

Lavangossa siis.

Omat pohjat kaverin kellottamana on 46,5
Ja tää oli siis turun kisojen jälkeen 23.5, eli rata ei ollut edes loistokunnossa.

Kokeilkaa.  :wink:

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #382 : 29.05.05 - klo: 09.16 »
Hyvä jos alle 1.30 kierros  8) Pikkasen vaatii treeniä vielä että viitsii rupee aikoja ottamaan, hyvä kun menee kaatamatta kierroksen siinä on jo tavoitetta mulle. Mutta tää ei liity Xrayhin mitenkään, joten jatkakaa aiheesta sorry.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #383 : 29.05.05 - klo: 16.09 »
Tän päivän naurut meni Hobaomiehille... pari tankkia ehdin ajaa ja kylläpä se laitos lujaa kulkikin. Diffisetupin muutos toi haluttua rauhallisuutta takapäähän. (551)

Useat (kymmenet) huonot hypyt kuitenkin olivat etuvantille liikaa. Spring steel ei yksinkertaisesti kestä tuossa käyttötarkoituksessa. Ajot jäi siihen ja koska se oli katkennut sinne tukivarren sisälle, niin ei saanu mukana olevalla kalustolla jämää irti. Poraukseen menee... M5 ruuvista dremelöin uuden palikan tilalle, kun eipä noita pyöränkulmia pahemmin tarvi muutella.

Ajatuksena olis tässä ostaa R-malli osiksi + tuning optioiksi. Uusi alusta lisäaukolla, diffit, iskarit, kuulalaakerit, servosaveri, siipi, koppa, vanteet, softit tukivarret ym ym... Niitä ei erikseen tuolla hinnalla saa ostettua. Pitää nyt katella sitä asiaa...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #384 : 29.05.05 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tän päivän naurut meni Hobaomiehille... pari tankkia ehdin ajaa ja kylläpä se laitos lujaa kulkikin. Diffisetupin muutos toi haluttua rauhallisuutta takapäähän. (551)

Useat (kymmenet) huonot hypyt kuitenkin olivat etuvantille liikaa. Spring steel ei yksinkertaisesti kestä tuossa käyttötarkoituksessa.


Jep.
Kuten muutamille ehin lavangossa kehumaan niin tuo diffisetuppi toimii loistavasti.

Laita ylätukivarsi ulompaan reikään C-palassa niin kestää paremmin ja rauhottaa kivasti ohjausta.

Mulla ei menny vantti poikki vaikka tosiaan ylätukivarsi halkes ja tukivarsi meni tuhannenpäreelle. Ainoastaan väänty.

Huomasin muuten että nuo uudet vantit jotka hommasin ovat hieman eritavalla tehty kuin vakiot. Kierteet eivät ole yhtä syvät vantin keskialueelta. Vasta päistä on kierteet normaalin syvyiset, eli luulis tuon tuovan vahvuutta lisää.

Ja myös mielenkiintoinen huomio oli että uusi siipi on pehmeämpi kuin kaksi edellistä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #385 : 31.05.05 - klo: 18.39 »
Onko ongelmia alustan joustoissa?



http://www.rcuniverse.com/forum/m_3026972/tm.htm
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #386 : 31.05.05 - klo: 18.50 »
No voi sissös :lol: .

Joku haluaa lisää jäykkyyttä ja toiset muokkaavat takarungontukea että saavat enemmän joustoa.
Itse menisin mielummin joustavampaan suuntaan.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #387 : 31.05.05 - klo: 19.04 »
Jep - sitä varten on ne R-mallin muovijäykkärit optiona.

Muokkasin tuossa iskarisetupin Timon omaan. Pöydällä kokeiltaessa vaikutti hyvältä. Nyt on diffit 551 ja iskarit Timpan setupeissa. Camberit negatiivisellä ja edessä aurausta - Timolla näytti olevan Haritusta. Se on siis seuraavana kokeilulistalla. Etuiskarien öljy taitaa mulla olla snadisti lirumpaa, mutta sen osaston ongelmat eivät ole ensimmäisenä ongelmalistalla, joten katsotaan tarviiko sille asialle tehdä mitään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #388 : 01.06.05 - klo: 21.41 »
Eilen tuli softit varret Hollannista (The Border), tänään sain vasta paikalleen. Ulosjoustoa todella tuli runsaasti lisää ja c-palalla on vapaampi tila liikuskella ja varret ovat noin 2mm pitempiä orkkisvarsiin nähden.

Kokeilin myös varsia käsin väännellä ja erittäin joustaviltahan ne tuntui.

Viikonloppuna tulee sitten testattua kuinka "päivitys" varret pelaa tositoimissa.

Luin muuten jostain että Xray suunnittelee uutta ylätukivarttakin, kaipa siitäkin tulee sitten ainakin pehmeämpi.

Heh! The Borderilla on kiva mainoskikka, paketin mukana tuli arkki putiikin vauhdikkaan näköisiä tarroja, pakkohan niitä on autoon liimata. ;)Borderin tilaus tuli muuten neljässä arkipäivässä joten toiminta on melkoisen nopeeta...   ainut vaan että täytyy olla paypal tili jotta voi maksella tilauksen.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #389 : 01.06.05 - klo: 23.02 »
Kokeiles muuten painaa eturengasta niin paljon ylös kuin se vaan liikkuu.
Tuleeko vetari aivan diffin ulostulon reunaan?

Timpallahan oli tuosta ongelmia lavangossa.
Yhden erän aikana pullahti vetari ainakin 2 kertaa ulos.