Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 253727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #600 : 05.08.05 - klo: 00.30 »
Okei... Itellä on Fioronin kellokin... Ajattelinkin että ois hyvä kun toi ottais jo hieman alhaalta kiinni... näyttäs sopivan meikäläisen lapaseen paremmin vähän alhasemmilta kierroksilta alkava veto.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #601 : 05.08.05 - klo: 09.58 »
Mä pidin siitä niin että kaks takan a ja yks edessä.. ei ne ajossa tippuneet veks mutta sitten kun piti tehdä puhdistusta tmv niin etummainen (1) jousi ei tahtonut enää helpolla pysyä. Ainoa epäkohta jota tosta voi hakea, koska jousen upotus ei ole kovin syvä ja se pyöristyy ajan myötä.
Mä käytin kaikkia 3 jousta aina ja tuntui toimivan ok, en lyhentänyt minkään vaikka Timo niin neuvoikin, toimi mukavasti. Moottorina WS7II ja myöhemmin jonkun aikaa C5, ennen kuin vaihdoin 3-palaiseen Kiosoon.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #602 : 05.08.05 - klo: 10.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Olikos sulla muuten ne prikat siellä alupalojen takana kuten on puhuttu?


Tottakai, sehän neuvotaan jo auton manuaalissa ;) Täytyy varmaan napata kuva kuinka levinneet noi palat oli -> oma moka tavallaan kun en niitä purseita veistelly pois...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #603 : 05.08.05 - klo: 10.12 »
Hyvä juttu. Huono tuuri sitten vaan :(

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #604 : 05.08.05 - klo: 16.08 »
Noniin tuli sitten tesmittyä uutta osaa :P

3D Ohjauslevy lisäsi auton ohjauksen reakointia vetopäällä aivan sairaasti, kurveista tullaan ulos ampumalla. Tuntumani ei välttämättä ole aivan eksakti koska radio ja vastari tuli samaan kasaan uusittua. (M8/Spectrum)

No anyway, auto toimi sairaan hyvin moottori mukaan lukien, kiitos slide kytkimen. Miksi en sitä sitten heti ole paikalle laittanut, ¤&&¤%"&#/

Kyllä harmittaa että kausi on menny tapellessa ton xrayin oman alukytkimen kanssa murr... :evil:

Radiosta täytyy vaan todeta että todellakin 120€ ja 350€ radiolla on muutakin eroa kuin iso näyttö ja kallis hinta, tuntuma on meinaan aivan herkku nami nami...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #605 : 05.08.05 - klo: 19.14 »
Ai että on namin näköset noi alu hubit...

Sunnuntaina luultavimmin pääsee kokeilemaan mitä vaikutta 2 asteen auraus hubeista. Samalla pitäs varmaan kokeilla toi 3d ackermanlevy.

Mikäli vaikutus on se mitä niiden uskon tuovan niin suunta on täysin oikea omaa ajotyyliä ajatellen. Sit voi alkaa oikeesti kaahaamaan...
Nyt pitää vielä pidätellä.

Poissa miksu69

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #606 : 08.08.05 - klo: 19.49 »
Tuli sit kans hommattua reiska R dantomin tomppa sai puhuttua ympäri.Nyt olis vaan pikku ongelma pitäis saada kunnon kone,pilli ja rensselit mitä väki suosittelis.Infernossa mulla olis hyperin kone mut antaisin sen olla siinä.Nyt kun on uus auto tahtoo uuden koneenkin.
MCD Race Runner EVO III, Sanwa 2,4 GHz

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #607 : 08.08.05 - klo: 20.01 »
Itsellä ja usealla muullakin ollut Novarossin P5, eikä mitään moitittavaa toistaiseksi. Hinta inline-pillin kanssa jossain 300€:n korvilla. Maailmallakin tosi suosittu pannu ja voipi olla et JQ ajeli just tuon voittonsa tehtaan viilaamalla P5:sella. Semmosella se on ainakin Lavangossa tykittäny.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #608 : 08.08.05 - klo: 20.41 »
Njoo, P5 on kiva pannu niin kauan kun se toimii. Tehoa on yllin kyllin, mutta en ole ainoa kenellä on ollut ongelmia epävarman käynnin ja palavien tulppien kanssa.

Piccon P7R on eräs josta henkilökohtaisesti on karvaita kokemuksia.. Yhdessä vaiheessa sai tulpan vaihtaa aina tankkauksen yhteydessä, siinä vaiheessa otin motin palasiksi ja pistin prikkaa kannen alle. Sitten kypsyivät laakerit. Kahdeksan litran kohdalla..

OS:n RG taas on tähän mennessä tarjonnut pomminvarmaa toimintaa, mutta tehossa joutuu antamaan hieman periksi nopeille kavereille. Toisaalta hieman kokemattomalle kuljettajalle (ja yksinkertaisesti kädettömille kuskille kuten allekirjoittanut) RG:n kaltainen moottori olisi hyvinkin ideaalinen juuri siksi, että aavistuksen miedompi ja lineaarisempi teho tekee ajamisesta huomattavasti helpompaa. Mielestäni sinnittelin Salon kisoissa RG:llä nätisti, moottorista ei oltu vielä haettu optimitehoja ja tehossa jäinkin selkeästi. Kuitenkin alkuerätuloksia katsoessa en jäänyt nopeille jampoille ihan niin paljoa kuin olisin kuvitellut, parissa erässä taisin olla "vain" puolitoista kierrosta kärkeä perässä. Ei silti, ei tuosta sporttiossista saa C5/P5/P7/Vspecciä tekemälläkään. Mutta hyvä niin.

Itse kävin lauantaina koittamassa miltä CL-1 tuntuu P5:n kyydittämänä. Ehdin jo tottua RG:n pehmeään tehoon ja auto ei meinannut millään pysyä tumpussa. Toisaalta eipä meinannut pysyä motti käynnissäkään, eikä taas millään käytiin jos/kun stumppasi. Lopulta mielenkiinto hyytyi kahden tankin ja puolen tunnin taistelun jälkeen. Pitää nyt katsoa että rupeaako tuo toimimaan vai pitääkö pistää talveksi jäähylle. Ei 12 litraa ajettu pata pitäisi loppu olla. Varsinkaan kun sitä on pidetty nätisti.

Enpä tiedä, en oikein uskalla harrastajalle (toisinsanottuna sellaiselle joka ei aio kilpailla) tehokasta kisamottia suositella.. Itsekin katsoin alkukaudesta tehon perään, mutta nyt on alkanut varmuus kiinnostamaan enemmän kuin teho, siksi juuri RG-kokeilu ja seuraavaksi SH:n tehtaalta tullutta pataa varmaankin eteen. Nosramin .21:t pitäisi saapua (vihdoinkin) tässä kuussa, sellaista pitää kokeilla, niin hyvän vaikutuksen noi kanssaharrastajien GS Pro padat ovat antaneet. LRPhän on sama kone mutta sinisellä kannella, uusimmassa LRP erässä on ilmeisesti tehty jotain päivitystä ja Nosram on suoraan tämä päivitetty malli.. Näin ainakin käsittääkseni.

Eli siis mitä moottoria? Jaa-a, kuten sanoin, ei kannata ostaa kireää kisamoottoria harrastaakseen, eikä toisaalta kannata ostaa halpaa kumilankaa, ei silläkään ajaminen kivaa ole. RG:tä suosittelisin jos jotain suositella pitää.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #609 : 08.08.05 - klo: 21.46 »
Tuo Novarossi/Rex Sport Buggy (SB01) on kyllä 200 euron hintaan aivan loistava jossa riittää sen verran vauhtia että Lavangon ja Salon hyndät kulkee ja se käy todella hienosti. Ei oo mitään ongelmia ollut ja kehrää kauniisti.. kuumimpaan kärkeen siitä ei ole mutta jos haluaa suht edullisen ja mukavan pannun, niin suosittelen. Nyt pulttasin koneen kiinni rata-autoon, josta lisää tuossa C8 topikissa. Rajummaksi kisakoneeksi sitten jotain muuta vaikka P5, Sirio Kanai, RB WS7II, OS V-spec .. jne.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #610 : 08.08.05 - klo: 22.42 »
Mika, paljos sillä Rexillä on ajettu? Pari gallonaa yleensä meneekin ihan miten päin vain, mutta..

Eipä silti, noista lyhytiskuisista tai matalaviritteisemmistä Novarosseista on kuulunu muutenkin hyvää. Viritysaste ratkaisee aika paljon, kuulemma Novan 421 (vai mikä se P5:ttä pykälää rajumpi on) on jo aika "narttu" toimimaan yleensäkään. Ainakin mitä Tampereen kavereita seurannut niin ei niitä helpoimpia koneita todellakaan, mut menopuolta löytyy kyllä kun kaikki on kohdallaan.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #611 : 08.08.05 - klo: 22.53 »
Kyllä teillä on kummallisia ongelmia P vitosen kanssa... mulla on jokainen toiminut loistavasti kunhan säädöt ovat olleet edes siellä päin. Tankille tullessa annan koneen mennä tyhjäkäynnille ja tankkarit tankkaa... sit vaan hanaa ja taas mennään. Ei sammumisia. Yhtäkään tulppaa en ole kunnossa olevasta koneesta polttanut. Vanhuuttaan on tietysti huonoks menny, mutta kesken kaiken ei ole kärynnyt.

Laittakaa ne koneet säätöihin niin sillon mennään kovaa ja varmasti.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #612 : 08.08.05 - klo: 23.11 »
Ja kuten jo kymmeniä kertoja todettua, koneet on yksilöitä ja ne vaan ei aina toimi. Joku pannu kestää 50l ja toinen 5l.

Toivottavasti omalle kohdalle osuu se 50l laite, mutta aina ei. Pitäisi melkeinpä olla tilasto siitä millä koneilla on ajettu mitenkin paljon, millä säädöillä, missä olosuhteissa ja miten levottomasti huudattaen. Onnea sen yksilön metsästykseen. Olipa pannu mikä hyvänsä se voi hajota jo ensimmäisen kymmenyksen aikana. Keep it going ja onnea matkaan!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #613 : 08.08.05 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Pitäisi melkeinpä olla tilasto siitä millä koneilla on ajettu mitenkin paljon, millä säädöillä, missä olosuhteissa ja miten levottomasti huudattaen.


Itse pidän tarkkaa kirjanpitoa. Kesäisin jokaisen koneen kohdalle paljonko ajettu ja tästä johtaa paljonko on ajettu koko vuonna. Jokaiselle koneelle siksi omat fuilikannut.
Talvisin merkkaan jokaisen akun ylös sekä akkujen, että moottorien kohdalle. Moottorien kohdalle lisäksi merkkaan aina kun on sorvattu ja/tai vaihdettu hiilet.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #614 : 08.08.05 - klo: 23.20 »
No, mites se Janin P5 on toiminut? Vai mikä sulla on?
Solar, ei kai tolla SB:lläni ole ajettu kuin 1-1,5 gallonaa eli tollaset 5-6L pyöreesti

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #615 : 08.08.05 - klo: 23.46 »
peefemmat on toiminut ihan suht hienosti. ulvilan sm:ssä oli jotain hämärää kun tulppia meni reilusti. imatralla myös meni tulppa mutta onneks yks vaan=)

Pannu on ollut luotettava ylläolevia ongelmia lukuunottamatta. Ne tapahtuivat samalla yksilöllä, 3 muuta yksilöä on toiminut muutenkin paljon paremmin.

Yksi miinus kyllä tulee p5:lle, laakerit eivät ole kovin pitkäikäisiä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #616 : 09.08.05 - klo: 00.02 »
Tuo laakeri homma on kieltämättä asia johon en itsekkään ole ollut tyytyväinen.

Edelline P5 tuhosi etulaakerin todella nopeesti, mutta toisaalta siitä ei ihmeempiä haittoja ollut. Kampura klappaa pituus suunnassa noin 2 milliä ja poikittain noin 3 milliä  :shock:  Silti kone kiekui Imatralla mielettömän hyvin ja sammui ainoastaan kerran johtuen pienestä rikkaana käymisestä.

Mikään muu kone ei minulla ole todellakaan toiminut kun laakeri on ollut vähänkään huono... eli siitä suuri plussa Novarossille että vaikka laakeri on totaalisen loppu niin silti kulkee niin kovaa että jopa pari jamppaa kävi kysymässä että mikä kone mulla on kun kulkee niin tajuttomasti. Kun vastasin että totaalisen romuks ajettu Novarossin P5 niin oli ilmeet hämmästyneitä, eikä meinannu uskoa että oikeesi oli niin lopussa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #617 : 09.08.05 - klo: 00.04 »
Alkaa auto pikkuhiljaa valmistumaan todelliseen iskuun... Uutta viripalikkaa joilla saadaan oikeasti parannusta käyttäytymiseen on asennettu. +Se uusi kone... Mielenkiintoinen tuttavuus joka huokuu eläimellistä suorituskykyä.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #618 : 09.08.05 - klo: 08.47 »
Olikos se Hoke toi Rossi Axe SLK? Sun täytyy sitten varoa sitä AXE efektiä radalla ... ;-)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #619 : 09.08.05 - klo: 16.46 »


Kelit kun on mitä on niin ajattelin sitten sutata uuden kopan PM kisoja varten...  ...tommonen tuli :)

Tuol on eri kuvakulmii lissää... -> http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/XB8/
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #620 : 09.08.05 - klo: 16.48 »
HIENO!

Poissa miksu69

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #621 : 09.08.05 - klo: 22.08 »
Tuli sit tänään urheiltua ei mennyt kuin ohjausservo.Mikäs servo kannattais hankkia onko hitecin 5945 hyvä.Pienoismallilehdessä sitä oli ainakin kehuttu.Kiitoksia muuten moottorinvalinnan opastuksessa nyt on pää vieläkin enemmän pyörällä valikoimaa on liikaa.Saa tän auton hyperilläkin rikki kun on tällänen pääsiäiskäsi.
MCD Race Runner EVO III, Sanwa 2,4 GHz

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #622 : 10.08.05 - klo: 10.12 »
toi sun koppa on kyl iha sikahieno....... :wink:
CEN | RB | FUTABA |

Poissa miksu69

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #623 : 10.08.05 - klo: 12.16 »
Tosta servosta vielä atalassa ne tarjois 9kg vääntö ja 0.14 nopeus tai 13 kg vääntö ja nopeus 0.18 kummatkin olis hitecin servoja.Kumpi olis tärkeempi nopeus vai vääntö.
MCD Race Runner EVO III, Sanwa 2,4 GHz

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #624 : 10.08.05 - klo: 12.24 »
kummatkin ovat tärkeitä.

Nopeus maksimissaan 0.13 ja vääntöä yli 7 kg mielellään.
Kaassussa olis hyvä olla vielä nopeempii

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #625 : 10.08.05 - klo: 12.26 »
Lainaus käyttäjältä: "miksu69"
Kumpi olis tärkeempi nopeus vai vääntö.

Molemmat yhdessä :wink:

Noista ottaisin ekan vaihtoehdon. 0.18 on turhan hidas.
Pikkuautot myyty:(

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Xray XB8
« Vastaus #626 : 11.08.05 - klo: 08.24 »
Esitän eroavan mielipiteen! Nopeudella ei tee yhtään mitään, jos vääntöä ei ole tarpeeksi. Metsään mennään ja lujaa. Hitaasti toimivalla servolla autoa voi kuitenkin ajaa kaikissa tilanteissa, jos vain vääntöä on riittävästi. Toisaalta ylimääräisellä väännölläkään ei tee juurikaan mitään.

Noista kahdesta servosta valitsisin sen 9 kg vääntävän. Krossariin riittää ohjaukseen oikein mainiosti servo, joka vääntää vähintään 7-8 kg.

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #627 : 11.08.05 - klo: 08.59 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Esitän eroavan mielipiteen! Nopeudella ei tee yhtään mitään, jos vääntöä ei ole tarpeeksi. Metsään mennään ja lujaa. Hitaasti toimivalla servolla autoa voi kuitenkin ajaa kaikissa tilanteissa, jos vain vääntöä on riittävästi. Toisaalta ylimääräisellä väännölläkään ei tee juurikaan mitään.

Noista kahdesta servosta valitsisin sen 9 kg vääntävän. Krossariin riittää ohjaukseen oikein mainiosti servo, joka vääntää vähintään 7-8 kg.


Samaa mieltä ja kokemuksiakin löytyy. Ennen krossarissa 9402 (111 oz-in, 0.1sec) ja nyt 9351 (192 oz-in, 0.13sec). Käytännöss' 9351 on huomattavasti nopeampi johtuen kovasta väännöstä. Toisaalta servosarven pituutta lyhemtämällä saa nopean, kohtuullisesti vääntävän servonkin toimimaan. Olettaen tietenkin ettei liikkeen pituus tule heti vastaan.

Poissa miksu69

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #628 : 11.08.05 - klo: 21.15 »
Kiitän taas neuvoist.Tuli sit hommattua hsc-5996tg servo.Siin on arvot nop 0.10 ja väänto 10kg eiköhän sillä tällänen harrastelija pääsiäiskäsi pärjää.Vielä kun sais viriteltyä ton reiskanR säätöihin.Minkäs vahvuisia kallistuksen vakaajia porukka käyttää toi alkuperäinen taitaa olla liian vahva taakse (3mm) voi kyllä olla ajajassakin vika.Tuppaa meneen vaan toi auto helposti nurin (kyljelleen).Edessä siniset jouset 1.5mm mäntä 400 öljy ja takana vakio jousi ja 3x1.5mm mäntä 450 öljy.Kaikissa iskareissa on noin5-7 mm jäykistepalat.Iskarit on kiinni kasaamisohjeiden mukaisissa paikoissa.Rata missä käyn ajelemassa on kylläkin semmoista perunapeltoa että siinäkin voi olla vian syy tai sit ajajassa.Pienikin vihje olis kiva tai sit mistä löytäisi ohjeita auton säätöä varten.
MCD Race Runner EVO III, Sanwa 2,4 GHz

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #629 : 11.08.05 - klo: 21.21 »
Xrayn manuaalin takaosassa on hyvä paketti säädöistä. XRayn foorumilla on setupsheet -osasto, josta löytää kuskien setuppeja - sieltä kannattaa katsella suuntaviivoja. http://www.teamxray.com/xforum/xsheets.php

Kokeileppa ottaa se vakaaja pois ja kato mitä tapahtuu. Camberia voit kans koittaa vähentää entisestään, ettei renkaan "reuna" osu röykkyihin niin helposti kipaten autoa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.