Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 253793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #90 : 07.02.05 - klo: 21.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Paljonko maksoi? Kauanko kesti saada?
Ette sattunu sinne Turkuun ylimääräistä ostamaan, meinaan mulle kelpais.  :)


Kysyppä Nikolta, luulen että sillä on yksi sinulle... http://www.sanderssona.com
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #91 : 07.02.05 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Noniin, vaikka autolla ei ole tullut ajettua metriäkään niin pitihän sitä jo ostaa ensimmäinen tuuuniki osa 8)
Eli se etupallojäykkäri sai kenkää ja RMV:n alumiininen tuli tilalle ... :P


Heh, näinhän se menee.. mitä kaikkea Jethro vielä ehditkään ennen kesää :D No joo, eiköhän toi ole ainoa mitä käytännössä voi kyseiseen autoon päivittää, taitaa olla aika täydellinen paketti..

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #92 : 07.02.05 - klo: 21.56 »
Kateus iski - oli pakko tilata samallaine klepares...  8)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #93 : 07.02.05 - klo: 23.49 »
Hemmetin pojat! Ostitte heti mun kaikki XB8 viritysosat :) No lisää niitä saa. Tässä molemmat RMV:n Xray XB8 uutuusviritysosat:


http://www.sanderssona.com/fi/main.php?mod=prod&prod_id=180

http://www.sanderssona.com/fi/main.php?mod=prod&prod_id=181
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #94 : 07.02.05 - klo: 23.50 »
Niin ja moottoripukkeja saa ostettua erikseenkin. Aluspukkeja kun ei tarvitse kuin yhden
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #95 : 13.02.05 - klo: 17.17 »


Tuned by RMV  8)
(Vielä kun ajamaan pääsis!)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #96 : 20.02.05 - klo: 19.54 »
Herätellääs taas...

Hommasin tommosen treenipilliksi...

Hobaon teräksinen pilli, kestää vähän kovempaakin menoa, eikä paina edes paljoa (76g).

Kevääksi tarvitsee vielä hommata toinen "kisa"kone ja siihen hyväksytty pilli. Sitten alkaakin jo oleen alkukauteen kamat kasassa. :P
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #97 : 20.02.05 - klo: 20.08 »
Raavi nyt äkkiä tuo teksti näkymättömiin... Kehtaatkin!
Hieno on kyllä (pilliä lukuunottamatta).  :wink:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

tepsu7

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #98 : 20.02.05 - klo: 20.43 »
minun mielestä auto on kaikin puolin hieno :wink:

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Xray XB8
« Vastaus #99 : 20.02.05 - klo: 21.04 »
Joo hieno pilli onkos toi se rosterinen 30e hintanen pilli? :mrgreen:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #100 : 20.02.05 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "kc67"
Joo hieno pilli onkos toi se rosterinen 30e hintanen pilli? :mrgreen:


Ei vaan HoBaon teräksinen pilli..  :roll:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #101 : 20.02.05 - klo: 21.58 »
Mulla on HoBaossa saman pillin alumiininen versio,ihan ohimennen mainittuna.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #102 : 21.02.05 - klo: 09.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Lainaus käyttäjältä: "kc67"
Joo hieno pilli onkos toi se rosterinen 30e hintanen pilli? :mrgreen:


Ei vaan HoBaon teräksinen pilli..  :roll:


Juu kyllä se on Hobaon Ruostumattomasta teräksestä tehty pilli, eli ns. slangina rosterista. Samaa saa myös alumiinisena, otin teräksisen kun kestää enemmän runtua. Treenattua kun tulee niin ei viitsi turhaan kalliita hyväksyttyjä pillejä ruttailla.  :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #103 : 11.03.05 - klo: 10.06 »
Nyt on meikäläisenkin auto jo postissa ja seurantakoodi saatu :) JR-Hobbylta saa autoa vielä hintaan 595€.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #104 : 11.03.05 - klo: 17.45 »
Tervetuloa joukkoon...
JR on vielä hieman jälkijunassa tuon hinnoittelun suhteen. (No ei me valiteta.)
Dantomin sivuilta kannattaa latailla hinnasto.

Mikäs voimanpesä sulla Reiskaan tulee?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #105 : 11.03.05 - klo: 19.34 »
Enpäs ole sitä vielä ostanut, vähän ajattelin Hobaon 8 P Pro:ta. Saa nyt nähdä kasvaako nälkä syödessä :)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #106 : 17.03.05 - klo: 17.37 »
Xray on julkaissut asiakkaiden pyynnöstä ja tutkimuksen tuloksena kylmiin olosuhteisiin ja erilaiseen jousitusgeometriaan paremmin sopivat pehmeämmät alatukivarret. Totesivat etteivät kovempaa seosta olevat tukivarret kestä kylmää tarpeeksi hyvin. Uudet eivät syrjäytä vanhoja, mutta taas yksi mukava optio.

-Keepin' up the LuXury, XRAY!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #107 : 17.03.05 - klo: 18.27 »
Tarkottaaks kylmä semmoista, kun oli viime kesänä  :?:
---

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #108 : 17.03.05 - klo: 23.54 »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #109 : 18.03.05 - klo: 07.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Uus XB8R malli tulee huhtikuussa, varaa omasi ;)


Ja näyttäisi Dantomin hinnastossa olevan hintana 435€
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #110 : 22.03.05 - klo: 22.51 »
Kyllähän se Xray varmaan ihan laadukas pirssi on, ei siinä mitään.

Mutta tuo tukivarsijuttu hämää.
Tarvitaan krossiinkin tukivarret joka säälle. Liian hienoa.

HoBaossa sentään pärjää yksillä tukivarsilla, niin mutavellissä, lumella sekä helteessä.
Kovin monet tukivarret TUSKIN pystyvät samaan.
Kyseessä on HoBaon tukivarsi.

Luulempa ettei mikään muu tukivarsi pysty lähellekkään samaan...
Pistäkääs poijjaat paremmaksi :wink:



Kuva by Solar4
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #111 : 22.03.05 - klo: 22.56 »
Leväsen Juhon kommenttiin kuvasta repesin:
<juho-> eihän tos tarvii enää jousiakaan ku tukivarret fleksaa noin paljon

Eipä silti, kiitos juuri ton jouston ei noita oo tiettävästi hajottanut kuin yksi kuski yhden tukivarren.
Ja toi tosiaan palautu alkuperäiseen muotoonsa..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Xray XB8
« Vastaus #112 : 22.03.05 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Ja toi tosiaan palautu alkuperäiseen muotoonsa..


Lainaus
<solar4> joku pikku raksahdus siitä kyllä kuului
 :mrgreen:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #113 : 23.03.05 - klo: 07.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Tarvitaan krossiinkin tukivarret joka säälle. Liian hienoa.


Niin...

Ei ne uudet tukivarret ole pelkästään tehty sitä varten että niillä ajetaan kylmällä kelillä...

Poimin Xrayin uutisesta:
- Pehmeämpi seos on anteeksiantavampi ja suositellaan (huomaa suositellaan) kylmiin olosuhteisiin ja erittäin röykkyisille radoille. Pehmeät varret ovat myös hieman pidemmät ja suunnittelua on päivitetty siten että ulosjoustoa on enemmän kuin vakiovarsilla.

Eli suomeksi, nämä varret eivät ole pelkästään vain pehmeämmät, tuskin xray uusia muotteja huvikseen tekee...  ...niin ja nämä varret ovat mitä ihanteellisimmat Suomen olosuhteisiin :)

Jostain lukeneena voisin jopa ehkä väittää että on hobaokin saanut päivitettyjä tukivarsia...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #114 : 23.03.05 - klo: 08.57 »
Tuota tuota.

Ruiskupuristeisissa osissa on muotin muodon lisäksi monia asioita, joilla on merkitystä tehtyyn kappaleeseen. En nyt expertti ole aiheesta, mutta kuitenkin työelämässä tätäkin joutunut käsittelemään. Eli muovin tyypillä on merkitystä, jopa värillä?! Prosessissa tyypillisesti kierrätetään osa "rangoista" uudelleen rouheeksi. Tämän kierrätysrouheen suhde uuteen on oltava rajoitettu. Lisäksi raaka-aineen kosteus on oltava tietty. (esim jos kylmästä rekasta viedään rouhe suoraan koneelle, niin se kylmänä imee ilman kosteuden itseensä lämpöisestä huoneilmasta). Ja todella suuri vaikutus on sillä miten konetta ajetaan. Kuinka lujaa mälli laitetaan muottiin ja kauanko on muotti kiinni, lämpötilat, jne .... esim liian kovilla ja nopeilla asetuksilla osa näyttää hyvältä, mutta on materiaalina kristallisoitunut ja siten hauras hajoamiselle varsinkin kylmässä.

Jotain on reiskalla mennyt pieleen joko tuotannossa tai suunnittelussa tai molemmissa. Kuuluu kategoriaan tekevälle sattuu. Pääasia että korjaavat havaitsemansa "ominaisuuden". Ehkä ne nykyiset alatukivarret kannattaisi keittää sitkeämmiksi?

Sitten hobaon vastaavista. Ne voivat olla ihan hyvät, mutta poikani aloittaessa ajouraansa kesällä 2003 niin joustamisen takia meillä meni etuylätukivarsia solmuun mielestäni tuon alatukivarren kiertyvän jouston takia. Viime kesänä kun auto ei enää tullut toiselle etupyörälle ainakaan aina alas, niin tätä ongelmaa ei esiintynyt lainkaan. Niinpä omistan mittavan ylätukivarsi varaosavaraston (vai onkohan tuo kokonaan yhdyssana = ylätukivarsivaraosavarasto).

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #115 : 23.03.05 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Tuota tuota.

Ruiskupuristeisissa osissa on muotin muodon lisäksi monia asioita, joilla on merkitystä tehtyyn kappaleeseen. En nyt expertti ole aiheesta, mutta kuitenkin työelämässä tätäkin joutunut käsittelemään. Eli muovin tyypillä on merkitystä, jopa värillä?! Prosessissa tyypillisesti kierrätetään osa "rangoista" uudelleen rouheeksi. Tämän kierrätysrouheen suhde uuteen on oltava rajoitettu. Lisäksi raaka-aineen kosteus on oltava tietty. (esim jos kylmästä rekasta viedään rouhe suoraan koneelle, niin se kylmänä imee ilman kosteuden itseensä lämpöisestä huoneilmasta). Ja todella suuri vaikutus on sillä miten konetta ajetaan. Kuinka lujaa mälli laitetaan muottiin ja kauanko on muotti kiinni, lämpötilat, jne .... esim liian kovilla ja nopeilla asetuksilla osa näyttää hyvältä, mutta on materiaalina kristallisoitunut ja siten hauras hajoamiselle varsinkin kylmässä.

Jotain on reiskalla mennyt pieleen joko tuotannossa tai suunnittelussa tai molemmissa. Kuuluu kategoriaan tekevälle sattuu. Pääasia että korjaavat havaitsemansa "ominaisuuden". Ehkä ne nykyiset alatukivarret kannattaisi keittää sitkeämmiksi?

Sitten hobaon vastaavista. Ne voivat olla ihan hyvät, mutta poikani aloittaessa ajouraansa kesällä 2003 niin joustamisen takia meillä meni etuylätukivarsia solmuun mielestäni tuon alatukivarren kiertyvän jouston takia. Viime kesänä kun auto ei enää tullut toiselle etupyörälle ainakaan aina alas, niin tätä ongelmaa ei esiintynyt lainkaan. Niinpä omistan mittavan ylätukivarsi varaosavaraston (vai onkohan tuo kokonaan yhdyssana = ylätukivarsivaraosavarasto).


Puhutko ylätukivarsista vai ylätukivarren vanttiruuvista? Ne on Pro HoBaossa liian pehmeät ja vaihtamalla titaanisiin tai kunnon teräksisiin ei mee enää vääräksi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #116 : 23.03.05 - klo: 22.44 »
Uskoisin XRayn tehneen mielestään parhaan mahdollisen osan hieman lämpimämpiin oloihin, jolla kyllä ajelee kylmemmässäkin. Kuitenkin huomasivat yleisön pyynnöt ja duunasivat uudenlaisen osan, jossa on siis pehmeyden lisäksi muitakin optioita.

Asiaan: Eli kuten tuolla yhdessä aikaisemmassa joku postasi kuvan kantolaukusta, jollainen on ollut aikomus tehdä. Homma ollut mietintämyssyssä jo jonkun aikaa. Tässä tulokset:


Loput kuvat löytyvät: www.rc-racing.info/kuvat/kayttajat/sami_leppala

Tarvikkeet: Kassi Biltema 110L pyörillä 16.9€, Päätytaskujen rasiat Biltema 1.9€/kpl, vaneria, pehmusteet radion boksiin, stretch-nauhaa. Tarkoitus duunata vielä kumimatto tuonne laatikon pohjalle, etteivät kaikki kemikaalit imeydy puuhun. Vaihtoehdot kumimatolle ovat vielä mietintämyssyssä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Xray XB8
« Vastaus #117 : 24.03.05 - klo: 01.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Tuota tuota.



Jotain on reiskalla mennyt pieleen joko tuotannossa tai suunnittelussa tai molemmissa. Kuuluu kategoriaan tekevälle sattuu. Pääasia että korjaavat havaitsemansa "ominaisuuden". Ehkä ne nykyiset alatukivarret kannattaisi keittää sitkeämmiksi?


Mikä saa sinut päättelemään, että jotain olisi mennyt pieleen, kuten materiaalin pilaantuminen väärän lämpötilan tai kosteuden vuoksi?
Olen ajanut testejä reiskalle jo vuosia ja kokeillut kymmeniä eri muovilaatuja tänä aikana, eripituisia tukivarsia ja myös eripainoisia.
Myös XB8 kehityksen aikana kerkesin kokeilla monenlaista rakennetta kyseisissä tukivarsissa.

Jos autoon halutaan lisää optioita erilaisille olosuhteille en näkisi että silloin olisi jotain mennyt pieleen, vaan hyvästä autosta tehdään vielä parempi erilaisiin olosuhteisiin. Näitä optioita voivat olla tässä tapauksessa erilaiset geometriat, jousto-ominaisuudet ja monet muut seikat. Voisin väittää että Xrayn materiaalit ovat juuri tuohon yllä esitettyyn hobaon tukivarteen nähden aivan toiselta planeetalta. Painava, taipuisa, nopeasti väsyvä muovi on varmaankin edullista tehdä ja normaali harrastajalle kolarikestävä, muttei ehkä ideaali kilpatouhuun.
Kuten mainittua pidemmät ja joustavammasta materiaalista tehdyt tukivarret toimivat paremmin röykkyisillä radoilla viileämmällä kelillä, näiden pitäisi siis toimia, niin Virossa -5 asteessa, Suomen normaali kesäkisoissa +15 paremmin, kuin siinä kuumassa auringopaisteessa +25-40 astetta mistä harvemmin on haittaa.

Todettakoon että normaalin "muovin" ja "kuitumuovin" tekemiskustannukset johtuvat myös osittain siitä, että kuitumuovi kuluttaa muotteja huomattavasti nopeammin. Kuitua lisätessä jäykkyys lisääntyy, riippuen kuidusta tukivarret kevenevät ja samalla myös tulevat ns. lasisiksi, jolloin kylmässä ajettaessa ne voivat hajota helpommin kuin normaalista muovista tehdyt joustavat tukivarret.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #118 : 24.03.05 - klo: 10.21 »
Toisen käden tietoa nuo reiskan "ongelmat", joten en rupea niistä taistelemaan. Pahoittelen jos jonkun suututin. Yritin vain sanoa ettei tuon kaltaiset muoviasiat ole kovin yksinkertaisia ja yksiselitteisiä sekä teknisesti että ajo-ominaisuuksien osalta.

Ja Hobaossa on mennyt sekä niitä alkuperäisiä vanttiruuveja että muoviosia ylätukivarsista. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin -  ei ne oikein ajaen rikki mene ja kaikkea kuskin häröilyä ei niiden tarvitse kestääkää, kun on kisa-autosta kyse. Nyt on autossa vanttiruuvit korvattu teräksisillä ja ajotaitoa sen verran, että tilanne on normaali.

Täydellistä autoa ei ole kukaan tehnyt, mutta tärkeää on itse kunkin pyrkimys tuohon suuntaan. Ja siinähän Xray on nyt toiminut kuten kuuluukin.

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #119 : 27.03.05 - klo: 00.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tervetuloa joukkoon...
JR on vielä hieman jälkijunassa tuon hinnoittelun suhteen. (No ei me valiteta.)


Lueskelin tuossa XRay:n foorumia, ja ihmetyttää tuo hinnan nousu Suomessa. Ainakin XRay:n ihmiset ovat sanovat että nousu koski pelkästään USA:ta (dollari).

"Moreover if you are from Europe, there will be no price increasing."
http://www.teamxray.com/xforum/viewtopic.php?t=926&start=20

Ainakin tuon tiedon valossa voisi sanoa että JR oli ajantasalla ja muut menivät jo omassa junassaan :) Nyt JR on näköjään hypännyt kelkkaan, uusi hinta on 680 joka on alennettu 665:een.

Toki myyjällä on oikeus määritellä tuotteen hinta. Ja asiakkaalla oikeus ihmetellä :)