Miks miniin pitää laittaa hiiletön setti?
Jos vielä on tuo asia epäselvä, niin ite laitoin juurikin tuon pidemmän ajoajan takia harjattoman ja nopeamman latauksen takia lipot. Onko se tosiaan niin vaikea käsittää?
Mie en aja kilpailuissa, vaan OMAKSI ILOKSENI ja silloin kun huvittaa. Ja en ole ainoa.
HEI HALOO. Kaikki vaan eivät halua ajaa verenmaku suussa kisaa.
Minissä erän pituus on 5min, ja koneet maksaa noin 4e MAX kappale. Jos alotusbudjetti on säädetty tiukalle niin en jotenki ite nää mitään järkeä että tarvii hommata lipot ja BL-kamat 90e autoon. Ei se hiilimylly kenenkään budjettia voi kaataa. Sitäpaitsi, mikään auto toimi 15+ min kumirenkailla yhteensoittoon ajettuna.
No, nämä nyt on vaan meikän mielipiteitä. Homma on yleensä vaan suht paljon selkeempää kun jokainen ei yritä keksi pyörää uudelleen näissä luokkia koskevissa säännöissä. ;) Kemin kisassa tuskin on ongelmia vaikka laittais 3.5 lankasen miniin, mä voin lainata kyllä halukkaalle.
Saa minun puolestani olla minillä erän kesto vaikka 2 minuuttia. Mutta silloin kun mulla on kiva ajo fiilis päällä, niin haluan ajaa pitempään kuin 5 minuuttia. Eikä renkaiden toiminta ole myöskään mulle pääasia. Täytyy vain sopeutua tilanteeseen. Jotkut pitää HAUSKAA ajamalla minillä rinkiä vaikka 60 minuuttia yhteenmenoon.
kuten olen aiemmin maininnut monasti, niin mie tinkaan sääntöjen väljennystä vain yhteen kilpailuun. jotta mahdollisimman moni ajaja pääsee tutustumaan.
ja mainitsin myös aiemmin että minun auto on kiimingin sääntöjen mukainen ja sellaisena pysyy.
Kisat ajetaan kisa säännöillä. That's it. Vaikka Oulun BCR säännöillä, kun niille tehtyjä kisa minejä meidän jäsenilläkin on.
Mini luokka käsittääkseni piti olla aloittelijoille sopiva luokka, jotta kilpailusta kiinnostuneet pääsevät helposti tutustumaan kisaamiseen. Niinpä kummastuttaa ns. vanhojen tekijöiden halu ajaa mineillä. Miksiköhän uudet harrastajat eivät tohdi lähteä kisoihin mukaan? Koska voittamiseen saatikka edes hyvään sijoitukseen ei ole mitään mahdollisuuksia. Pitkään RC autoilua harrastaneet pitävät asiasta huolen. Eikö heidän pitäisi olla jo ns. paremmissa luokissa ajamassa? Ja neuvoa uusia aloittelevia harrastajia, eikä tyydyttää omaa voittamisen haluaan aloittelijoiden luokassa.
Suoraa puhetta, on kyllä myönnetään. Kerholla erään nuoriso jäsenen suusta kuultua, "ei kiinosta lähteä kisoihin ajamaan, kun ei ole mitään mahiksia". Että näinkö saadaan RC piireihin uusia harrastajia? Olisiko pidempään harrastaneilla nyt syytä hieman miettiä asioita, tai jopa katsoa peiliin.
MLPA on nuori kerho. Jäsen ja harrastaja pohja on pieni. Panto lienee ainoa meidän jäsenistämme joka on omalla tasollaan kun ajotaidoista ja tietämyksestä puhutaan. Mielestäni hän on avustanut ja kannustanut uusia harrastajia mukaan toimintaan. Nyt näyttää että Hän on siirtymässä enemmänkin mattoautoihin mineistä. Aika luonnollista on siirtyä eteenpäin harrastuksessa, eikö niin. Eikä ole ainoa joka on mattiksen hommannut. Eli meillä tulee tilaa mini luokkaan, ja nuorisoa pitäisi houkutella mukaan. Oulun toiminta tapoja en tunne mutta olettaisin että Teillä on enempi pitkään harrastanutta porukkaa mukana. Mitenkä paljon on uutta tai nuorisoa toiminnassa mukana?
Näistä huolimatta jokainen harrastaa omalla tavallaan, ja se heille suotakoon. Joten hyvää vuoden jatkoa niin harrastajille kuin kisailijoillekin.
-Tate vpj MLPA ry