Nyt on muutaman viikon ollut tälläinenkin kapistus. Jotain hitaampaa möyrijää teki mieli kokeilla talveksi kun ei taida stampede kestää oikein talviajoa mulla
No heti piti alkaa tuunaushommiin ja parantamaan menoa. Tässäpä listaa:
- Heti ekan koeajon jälkeen tuli väsättyä lukko perät eteen ja taakse, diffin rattaiden alle laitoin 0,5mm teflon rikat että ne painaa rattaita tiukemmin toisiinsa, aika hyvät tuli jossei kulu ajan kanssa nuo. Vetää hyvin kaikilla nyt :)
- Maavara oli pikkasen pieni kanssa metässä ja huonossa maastossa menoon niin porasin etutukivarsiin yhdet iskarin kiinnitysreijät lisää ja takaa siirsin sisimpiin niin maavaraaki sai toista senttiä lisää. Tietenki jousiin samalla vähä nuita lisäpalikoita että jaksaa kantaa.
- Sitten väsäsin ketjut pyöriin, tosin eessä vasta kun loppui vähää vaille kesken. Nuo auttoi tosi paljon maastoajoon kesälläki.
- Moottorin vaihdoin traxxas 21T että ois vähän vääntöä ja hitaampi menijä. Lämmöt nousi vakiomoottorilla aika "nopeesti" kun metsässä tuli testailtua ja ESC lämpes myös lämpösuojalle asti.
- Tuokin uusi moottori tuntui kuitenkin lämpeävän jonkun verran joskin hitaammin, niin tein moottorin kiinnityksen alle / väliin tommosen neljäsakaraisen "rikan". Lisäksi jäähdytyssiilin tökkäsin ilman puhallinta. Tuo rikka jättää nyt 2mm raon moottorin reikien kohdalle eli pääsee ilma kiertämään moottorin läpi. Nyt ei tunnu enää lämpenevän liikaa, ainakaan näillä testeillä ei vielä.
- JConseptin suojakoppa tuli ostettua kanssa kun 12T moottorista jo kerkes ropeli pikkasen kärsiä kun roskaahan sinne meni pirusti. Siihen leikkasin ison reiän päälle ja hyttysverkko siihen nii ei lämmöt nouse sen takia.
Sitten koppaan kosmeettista, valot taakse ja eteen neljään "umpioon" + lisävalot tilattu. Kaikki Traxxas ja Telluride tarrat "poistettu". Nyt on jo aika kova menijä tuolla moton jäljillä ja aikamoiseen umpipuskaanki kokoonsa nähden pystyy :) Saa nähdä miten kauan kestää, joutuuko päivittelemään vetareita tai slipperii jne.