Keväällä hommasin tuuppi krossariksi Ultima RB7. Paras takaveto millä olen koskaan ajanut ja monipuolisin, tosta voi rakentaa vaikka takamoottorisen. Auton valtteja on iskarit ja kuuladiffi. Takana aurauskulmien, antisquaatin ja diffin vaihtoa varten pitää irrottaa koko vaihdeboksi, eli ei nykyaikaista pikasäätö mahdollisuutta. Vakioana pallokupit pitää irrottaa pallopäästä ja käyttää hylsyavainta pallopään irroitukseen, jos haluaa poistaa tai lisätä shimmejä. Nämä on auton ainoat miinukset, ehkä seuraavassa versiossa sitten. Pallopää ongelman hoidin TLR:än pallopäillä, jotka ovat saman korkuisia ja niissä on päässä 2mm kuusiokolo, pallokuppeihin tein reiät nahkap*skalla. Pallopäiden alle hommasin ruddogin alumiiniset shimmit, vakiona muoviset. Kuuladiffin säätö onnistuu irroittamatta yhtään osaa, eikä tarvitse olla mitään erikoistyökalua, toisessa diffin ulostulossa on reikä mistä mahtuu 1.5 meisselli.
Optio-osina olen autoon hankkinut ratasdiffin UMW604 ja siihen alumiinikannen UMW726, muovikansi vuosi öljyt pihalle. Eteen tukivarsien kiinitykseen 24g brassipalan UMW722. Iskareihin oranssit x-renkaat ORG03XR ja asson jousia vihreistä keltaisiin. Edessä on HF:in etusiipi kiinnike ja JC:in etusiipi.
Ensi testi oli vika WJ-kisa, jotka ajettiin betonilla ja olin koko talven ajanut nelkkua turffilla. Hankalaa oli ja se oli hyvä muistutus siitä miten typerää on ajaa minipinneillä liukkaalla, ei enää koskaan!!
Auton rakensin kisoja varten nelirattaiseksi laydowniksi kyoshon valkoisilla idler rattailla, jos on koskaan omistanut kyoshon tietää, että noita ei pidä laittaa muualle kuin roskiin. Peräpito oli jonkin verran parempi nelirattaisena kuin kolmirattaisena, joka on auton vakio ratastus. Nelirattaiseksi jos haluaa rakentaa pitää olla kaksi kpl mustia SP idlereitä UMW513 ja toisen idleri akselin UM125.
Ulko ja sisäturffeilla auto on kotonaan. Ulkoturffilla ajoin kuuladiffillä ja sisällä ratasdiffillä.
Tästä on tullut myös uusi RB7 SS versio, joka on tarkoitettu pääasiassa stocki luokkin, joidenkin kevennettyjen osien pitäisi kestää myös virimoottorit. Jos haluaa keventää autoaan, joka ei ole keveimmästä päästä.
RB7 on niin hyvä ajettava, että haluaisin joskus hommata Kyoshon ZX7 nelkun.
Pari kuvaa, kamerasta loppui patteri kesken kaiken. Yksi kuva lisätty, näkee miten sähköt oli WJ kisassa.
https://www.dropbox.com/sh/7na9qp3vq7z5jwq/AAAx3Dqwg0q1kBIIdxV7m3xpa?dl=0RB7 Manuaali
http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/34303-ULTIMA_RB7_IM.pdfRB7SS manuaali, josta löytyy antisquaat säädöt ei taida löytyä yhdestäkään aikaisemmasta Ultima manuaalista.
http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/34304_ULTIMA_RB7_SS_im.pdfJared Tebon ohjeita iskareiden ja diffin tekoon.
Iskarit:
https://www.youtube.com/watch?v=4OI3evgMM30Diffi:
https://www.youtube.com/watch?v=VMobqSS3JkIDiffin sisäänajo:
https://www.youtube.com/watch?v=Uf0do3YArfM